sex hikaye

A fülke

Hardcore telefonbetyár

2003. augusztus 1. - Béres Dániel

Bemutató: 2003. július 31.

2-2  /  2
Ötszemélyes kamaradráma a New York-i csúcsforgalom közepén egy telefonfülke vonzáskörzetében. A Fülke gyilkos hajlamú narrátora Kubrick számítógépén is túltesz, hiszen kikapcsolhatatlan és érzelmileg is motivált. A médiakritika ügyesen a háttérben marad, a társadalomkritika sajnos túlságosan az előtérbe tolakodik egy alapvetően a narrátor, a szereplő és a néző viszonyát tárgyaló, bámulatosan fölépített pszichothrillerben.
A fülke (szinopszis)
Mit csinál az ember, ha a közelében csengeni kezd egy nyilvános telefon? Továbbmegy, tudván, hogy úgysem őt keresik? Vagy a kíváncsiságának engedve felemeli a kagylót? Stu Shepherd, a rámenős médiatanácsadó ez utóbbit választja, és a következő pillanatban egy ördögi játszma kellős közepén találja magát. „Ne tedd le – mondja egy hang a telefonban –, mert meghalsz.”Stu először ugratásnak véli a dolgot, ám a telefonáló gyorsan meggyőzi szándékai komolyságáról: titkos leshelyén meghúzza a ravaszt, és Stutól nem messze egy járókelő holtan zuhan a földre. A környéket pillanatokon belül megszállja a rendőrség, és a fülkét mesterlövészek veszik körül, akik fegyveres bűnözőnek hiszik Stut. Megérkezik a tévé, befut Stu felesége, Kelly, és egyik csinos ügyfele, Pamela, akivel Stu épp félrelépni készült – és egyikük sem sejti, hogy a távcsöves puskával felszerelkezett orvlövész az egyik ablakból folyamatosan szemmel tartja őket.

A délután folyamán az egész életét végighazudozó, egocentrikus Stu különös morális átalakuláson megy keresztül. Érzelmileg lemeztelenedik a gyilkossal folytatott telefonbeszélgetés során. Hazugságai, kis simlisségei semmivé foszlanak: le kell ásnia lelke legmélyére, hogy megtalálja azt az erőt, amellyel legyőzheti a gyilkost, és a maga javára fordíthatja ezt a tébolyult játékot.

Címkék

filmnévjegy , premier


2-2  /  2

nka emblema 2012