sex hikaye

Csudafilm

2005. január 26. - filmhu

Bemutató: 2005. január 27.

2-2  /  2
Csudafilm
Egyszer volt, hol nem volt egy ember, bizonyos Nikos a Baross téri aluljáró egy zugában. Itt talál rá két görög hagyatéki ügyvéd öltönyös-táskásan, és velük együtt a CSODA. Vagyis valami Nikos-i szemmel elképzelhetetlen örökség: igazi luxus szálloda egy félszigetnyi területen; egy görög rokon végrendelkezésének köszönhetően. Először nem is érti, aztán meg ugyan érti, de nem hiszi. Megijed tőle, majd elmúlik félelme, csak mégse akarja elhinni.
Csudafilm (szinopszis)

Egyszer volt, hol nem volt, éldegélt egy Nikosz nevű ember a Baross téri aluljáró egy kies zugában. Itt találnak rá a görög hagyatéki ügyvédek, és velük együtt a ”csoda”.A már-már elfelejtett görög nagybácsi halálos ágyán Nikoszt teszi a félszigetnyi területen elterülő luxusszálloda örökösévé.Felkutatják, repülőre ültetik. Irány Kréta! Nikosz először nem érti, majd érti, de nem hiszi! Álom vagy valóság? Ha az övé, akkor miért alszik az örökzöldek tövében, miért ragaszkodik hajléktalan rongyaihoz, miért eszi a leszedett tányérok maradékát és miért kukázik még mindig ez a különös szállo- datulajdonos? Legfeljebb felébredek – gondolja magában.

És hogy mi szakad a nyakába az örökséggel? Egy magyarul mulatságos akcentussal beszélő görög tolmács, egy katonás igazgatónő, kinek érző szívét vastag páncél borítja; s jönnek a fékezhetetlenül jókedvű hajléktalan komák Budapestről, hogy tönkretegyék a patinás szálloda maradék hírnevét. Jön a pénzéhes nagynéni és a volt feleség; népes örökségvadász rokonság határon innen és túl. Nikosz térül-fordul, hófehér öltöny, hibátlan megjelenés. Az örökségért folyó harcból elegánsan kihátrál, hiszen nem a vagyon a ”csoda”, hanem hogy ismét tud szeretni, és nevetni valakivel, s ahogy a mesékben mondják: „Boldogan éltek, míg…”



Címkék

filmnévjegy , premier


(7) 
2-2  /  2
Hozzászólások
7-5  /  7
2005. február 16. szerda, 23:48#7| torolt felhasznalo
Hú ez erős volt éhgyomorra...!

Tulajdonképpen ott dőlt el minden amikor Ragályi azt mondta hogy "volt egy lehetőség filmet csinálni, ezért írtam a forgatókönyvet, az Andrissal..."
Magyarul "pénz esett az ölembe, csak nem hagyom ki a lehetőséget.."
Nehéz bármit is mondani a film után... Egy filmnek mindig úgy kellene elkészülni, hogy ne a "lehetőség" legyen az apropó, hanem az eredeti érdekes történet, amihez nem elég az alapötlet, ha nincs végiggondolva az egész...
Ha producer lennék nem azt mondanám valakinek hogy "írjál már egy forgatókönyvet" mert ennek csak ez lehet a vége...Hanem keresném a könyveket amik nem "apropóból" születtek...
Nemrégen az egyik reggeli műsorban megkérdezték Ragályit, hogy szerinte mi a jó film...? Istenem, mi fordulhatott meg a fejében...!!!??? (De azért válaszolt valamit magyarul...)
Nehéz bármit is mondani a filmről... A film nézése közben azon se lepődtem volna meg, hogy ha Kern Andris elővesz egy papírt, belenéz a kamerába (by Wooddy Allen: Annie Hall) és azt mondja "elfogtunk egy levelet"
Andris...! Istenem...! Szabadíts meg a a gonosztól, Ripacsok... Ilyen filmek után hogyan tekintsünk Rád...?
Nem lenne elég eljátszani (jól) egy mádok által megírt filmszerepet...?
Már többen írtak a végiggondolatlan karakterekről, a főhős zavaros "backstory"-járól, és az egész történet egy helyben topogásáról...Ezt nem ismétlem meg.
Az hogy honnan indult történet rendben van, de hova akart eljutni... Egy igazán jó vígjáték is valahol dráma... Úgy indult ez is, de aztán úgy "párolgott el" a történet mint egy csepp víz a tűző napon a krétai forróságban.
Jól írta Uj Péter a Népszabadságban, hogy uj filmes szakkifejezést kell tanulnunk: "A színészek üdültetéssel egybekötött forgatása..."
Legalább annyi (ön)irónia lett volna az "alkotók" fejében hogy a végén a hajléktalan ujra az aluljáróban ébred (tehát csak álom volt az egész...)
Én...bezzeg csípkedtem magam a film végén..., de nem álom volt ez hanem rémálom, vagy rémvalóság
2005. február 12. szombat, 22:28#6| Popriscsin
Talán meg kellett volna kérni egy írni tudó embert, hogy készítsen egy normális forgatókönyvet. Ragályi és Kern ehhez nem értenek, nem tudom, miért gondolták, hogy igen. A forgatókönyvírás egy komoly szakma, amihez a tehetségen kívül szakmai felkészültség is kell. Nem tudom, ezt magyar filmes körökben miért nem lehet megérteni.
2005. február 4. péntek, 13:23#5| torolt felhasznalo
Igazad van ez egy felejthető történet. Nem is értem hogy jutott eszébe Ragályinak aki az operatőri szakma csúcsán üldögél, hogy ilyen filmet rendezzen. Remélem vissza ül abba a bizonyos székbe és még sok filmben lesz ő az OPERATŐR.

nka emblema 2012