sex hikaye

Dealer

A drog kora

2004. február 1. - Stőhr Lóránt

Bemutató: 2004. október 21.

2-2  /  3
Kár volna titkolnom sokáig, ezért már a kezdet kezdetén elárulom meggyőződésemet, hogy Fliegauf Benedek jelentős művet alkotott. A nevetségesen alacsony költségvetést leleményesen az előnyére fordító, ám a videókamerával felvett közelik mégiscsak szűk korlátai között mozgó Beszélő fejek és Rengeteg valamint a celluloidra forgatott, de a félórás időtartam által erősen behatárolt kisjátékfilm, a Hypnos előkészületei után a Dealer foglalja egységbe és fejleszti tökélyre az első néhány év törekvéseit Fliegauf rendezői pályáján.
 Dealer (szinopszis)
A Dealer című film egy kábítószer-kereskedő egy napját mutatja be. Szélsőségesen drámai események, epizódok követik egymást, melyeket a film főszereplője a Dealer köt össze. A főszereplő sokféle szociológiai közegben mozog, a film mégsem elsősorban a drogtársadalomról szól. Sokkal inkább egy személyes tragédiát jár körbe, melyen keresztül ősi sorskérdéseket vizsgál.

Mennyire vagyunk képesek befolyásolni sorsunkat? Mikor hozzuk rossz döntéseinket, melyek adott esetben végzetesek lehetnek? Az epizódokban - melyek néhol stáció jellegűek – súlyos krízis helyzetben lévő emberek sorsába nyerünk betekintést. Ezekben a szituácókban sokszor a drog az egyetlen választható alternatíva.

Úgy gondoljuk – egyetértve a prevencíós szakirodalom nagyrészével – hogy a drogok világa egyfajta „illegális patika”, ahol a dealerek „patikusként” dolgoznak. Természetesen a drog – az öngyilkossággal, az alkoholizmussal, a bűnözéssel együtt – rossz döntés, de a lényeg az, hogy mindig egy adott, normális tudatállapotban elviselhetetlen élethelyzetre adott reakció. Az, hogy ezek a végállapotok társadalmi igazságtalanságokra vagy egyéni élethazugságokra vezethetőek vissza, a Dealer című film szempontjából másodlagos kérdés: mi az áldozatokat mutatjuk be.

A történet néhol sokkoló, de véleményünk szerint nem öncélúan. A megrázó eseményeket a téma hozza magával, és az a megfontolás, melyszerint drogügyben etikátlan hamis illúzíókat kelteni.




(34) 
2-2  /  3
Hozzászólások
34-32  /  34
2004. november 17. szerda, 12:31#34| Szani
Kedves LolaRennt!

Én nem merném F. B.-t David Lynch mellé állítani, szerintem ez az összehasonlítás semmilyen formában nem állja meg a helyét. Ennek ellenére sok igazság van abban, amit írtál. A Silencio szerepéről mégis elég sok minden kiderül a Lynch-vel készült magyarul is megjelent riportkönyvben (és ez itt most a REKLÁM HELYE: Chris Rodley: David Lynch - Beszélgetések , Bp. 2003, Osiris), ami nem annyira jó könyv, mint amennyire sz*r, de azért mégis hiánypótló alkotás.

Ami a fórumot illeti, szerintem végül is nagyon is hasznos lett, és nagyon örülök neki, hogy amit én meg a cimborám meg még néhányan rokonszenves gondolkodó arc elindított ilyen terjedelmes és tartalmas vitát kavart. Szóval hajrá Zokni!
 
Előzmény: torolt felhasznalo #25
 
2004. november 13. szombat, 22:15#33| torolt felhasznalo
Kedves Rigó

Én nem mondtam azt hogy F.B. nem ért semmihez, sőt azt mondom hogy a kamerához nagyon is ért (SZERINTEM), de miért lenne törvényszerű hogy azóta amióta valahogy befutott MINDEN pályázaton bent van a "felsőházban"
Én hallgattam egy beszélgetést vele a halottak napján a petőfi rádióban(képzeld el..!!!) és hihetetlenül racionálisan és toleránsan beszélt az életről-halálról a dealer (kábítószer ) kapcsán. Nekem vele semmi bajom...
Az Ő filmje csak egy apropó volt hogy a hazai filmhelyzeten elmélkedjek...
Mégegyszer mondom van amiben nagyon tehetségesnek tarom F.B.-t
Talán azért tört ki a "kávéhordó" szerepből mert VALAMIBEN tehetséges volt, de a mindenben...?, és ezek után mindig Ő...?
A lejjebb leírt kérdéseimet nem fogom megismételni annyit az egész nem ér, Te sem erölködtél hogy azokat válaszold meg, de nem is kell, talán nem is lehet...

Tisztelettel zok'
 
Előzmény: torolt felhasznalo #31
 
2004. november 12. péntek, 22:43#32| Tóthgéza
Hogy nem lehet tanulni-tanítani a forgatókönyvírást?
Neked biztos nem, mert nem vagy normális.
 
Előzmény: torolt felhasznalo #27
 

nka emblema 2012