sex hikaye

Friss levegő

Kaurismaki a női lelkekben

2007. január 4. - Mátyás Péter

Bemutató: 2007. január 4.

2-2  /  2
Friss levegő
Kevesen beszélnek ma a magyar valóságról. Kevés filmben jelenik meg úgy, ahogyan van. A Friss levegő üdítő kivétel, méltán kaphatja meg a legjobb első filmes díját.
Friss levegő (szinopszis)
Viola még mindig nagyon szép nő. Angéla szégyelli Violát. A kommunikáció közöttük már szinte lehetetlenné vált.
Csak a kedvenc sorozatukat nézik mindig együtt, soha nem mulasztanak el egy részt sem. Valószínűleg titkon mindketten szerelmesek a főszereplőbe.
Viola ott dolgozik, ahol senki sem akar dolgozni. Keresi az igazi férfit, akit szeretni tudna. Angéla szép ruhákat szeretne tervezni. Valami másra vágyik. Egy másik életre.
Friss levegőre.

Címkék

premier , kritika


(5) 
2-2  /  2
Hozzászólások
5-3  /  5
2007. január 6. szombat, 21:27#5| akiboj
Nagy-nagy gratula Kocsis Aginak: egy emberkozeli, friss es amibiciozus hang, katartikus elmeny volt, koszonom!

Akika
2007. január 6. szombat, 12:28#4| nevem_senki
Nagyon érdekes a film, gratulálok, de azért álljunk meg egy szóra: az, hogy köze lenne a valósághoz, éppen olyan barokkos túlzás, mint az, hogy hibátlan alkotás. Szerintem Kocsis Ágiban az a jó, hogy tudott a saját rendezői hiányosságaiból erényt kovácsolni, "ki tudott stilizálni" egy, a saját közegén belül működő világot, ami filmen bemutatva a 80-as évek elején valószínűleg sokkal jobban kaszálta volna a fesztiválokat, mint most. De emberek, 2007-et írunk! (Na jó, a bemutató idején 2006-ot.)
Az írók által felvezetett látszatkonfliktus abszolút fikció, köze sincs az "anya-lány" kapcsolathoz, a szereplők láthatóan tőlük teljesen idegen, betanult szövegeket mondanak föl, Nyakó Julin kívül senkiben nem csillan fel egy fikarcnyi egyéniség sem.
És még valami, ha már itt tartunk: nem nyilvánul meg Kocsis Ági egyénisége sem (ha van neki, remélem, igen). A mozi egy ügyes, jó operatőr közreműködésével készült elsőfilmes blöff, ami jól megtalálta a helyét a "művészfilmekre" sznobizálódott, sekélyes és félművelt közegben.
2006. február 10. péntek, 21:54#3| tothij
Ágnes és Andrea színei

Kocsis Ágnes és Andrea Roberti filmje nem elsősorban realizmusa miatt érdekes és nem is azért értékes, mert példaszerű tisztasággal tud megmutatni egy mai anya-lánya konfliktust, vagy két egymás mellett élő ember mai útkeresését, hanem magáért a formai tisztaságért, a szinek, terek, képek, mondatok tudatos használatáért. A középkori olasz festészet tradícióit követve operál a színekkel, a kékkel, a mély vörössel és a zöld különböző árnyalataival, valamint a feketével. A festészet, mint a film előképe - ilyen erőteljes és tudatos és konzekvens visszanyúlást a gyökerekhez csak ritkán láthatunk manapság.
A szín itt nemcsak háttér, hanem a szereplő (az anya, a lány) lelkének, személyiségének egyik kifejezése is.
A film nemcsak Bessont és néhol Ferrerit idézően, idegesítő, a nyugtalanságot, a várakozást egyre fokozo érzést kelt a nézőben, de kitűnik azzal, ahogy egy-egy képpel, színnel, egy-egy mondattal képes megmutatni jellemeket és helyenként megteremteni sorsokat. És ez a legnagyszerűbb.


Gratulálok!
TIJ

nka emblema 2012