sex hikaye

Orion űrhajó – A visszatérés

Auf Wiedersehen

2004. november 29. - csmozi

Bemutató: 2004. november 25.

1-1  /  2
Orion űrhajó – A visszatérés
Az klasszikus űreposzok kora lejárt: George Lucas már egy makettet sem képes összeragasztani, a Disney pedig a Pinocchio CGI-feldolgozására készül. A bajorok a hájperspájzba vágynak.

Képzeljük el a Szomszédok – A visszatérés, vagy a Családi kör – Reunited mozifilm díszbemutatóját elhagyó negyvenes férfiakat és nőket, amint morcosan dörmögik a bajszuk alá, hogy nem lett volna szabad kihagyni Alma és János ferihegyi csókját vagy a szipuzós szakközépiskolás epizódját a másfél órásra vágott verzióból. Hasonló nosztalgiazavarokkal küszködő nézők hagyják el napjainkban az 1966-os nyugatnémet kultsorozat, Az Orion űrhajó fantasztikus kalandjai galaxisrengető történeteiből összevágott nagyjátékfilm vetítését, mert képtelenek megbarátkozni a gondolattal, hogy a régi szelíd esték bugyuta mozifilmmé meszesedtek. Cliff Allister McLane kapitány (Dietmar Schönherr) és legénysége annak idején 7x60 percben izzadt, parancsolt, mókázott és táncolt a Bavaria Filmstadt díszletei között, ám most mindössze 92 percük van a galaktikus béke és biztonság megteremtésére – ami, mint tudjuk, sem a hidegháború idején, sem manapság nem könnyű feladat. Az újrakészítők felemás munkát végeztek: a kimaradó részeket korabeli híradórészletnek álcázva egyetlen kerek történetté gyúrták a hét epizódot, aktualizálni azonban semmilyen szinten nem sikerült a film üzenetét, hiszen a joystick-kel és EKG-monitorokkal kiharcolt világbéke már 1984-ben (Tron) elavult gondolat volt.

Idegen szavak, közepes mennyiségű katódsugárcső

Mielőtt elküldenénk a bajor filmeseket, hogy inkább készüljenek a jövő évi Oktoberfestre vagy savanyítsák tovább otthon a káposztát, meg kell őket dicsérnünk, nem csupán a nosztalgia-receptorok, de az amatőr-filmesek nevében is. Az Orion újrakevert változatának bemutatásával (5 percnyi új jelenetsorral és Peter Thomas újramixelt filmzenéjével egészülnek ki a régi anyagok) a müncheni döntnökök Ed Wood filmjeihez hasonlóan (9-es terv az űrből, Nekrománia) mérhetetlen önbizalommal és akaraterővel ajándékozták meg a garázsban filmező fiatalokat. Michael Braun és Theo Mezger rendezők a hatvanas évek derekán az amerikai Star Trek sorozat sikereinek lefölözésére szerződtek, és a később Oscar-díjat nyert Rolf Zehetbauer látványtervezővel valamint Peter Thomas zeneszerzővel kiegészülve megalkották a heti egy alkalommal fogyasztandó nyugat-európai televíziós űreposz receptjét: idegen szavak, minimális bürökrato-orwellizmus, közepes mennyiségű katódsugárcső, plusz epizódonként egy pillantás keletre. A gördeszkába szerelt DV-kamerával rohangáló, 3D-animáción felcseperedett fiatal filmesek köszönik az útmutatást, s feltehetőleg nem ülik végig az Orion űrhajó – A visszatérés 92 percét, inkább kiosonnak a teremből, és mire McLane megmenti a Földet az intergalaktikus varangyoktól, ők már a flash-animációs hátteret tervezik házi készítésű űrfilmjükhöz.



Címkék

premier , kritika


1-1  /  2

nka emblema 2012