Rózsadomb
Titkok Kertje
Bemutató: 2004. november 4.
1-1 / 3
Cantu Mari filmje, a Rózsadomb némileg szokatlan módon közelíti meg a 1956-os eseményeket, és általában magát a korszakot. A Németországban élő és alkotó rendezőnő önéletrajzi elemeket is felvonultató filmje két gyermek szemszögéből láttatja az adott kor különböző arcait. A történet helyszíne végig egy rózsadombi villa és az azt övező buja kert. Fülledt mesevilág, mely jó ideig megóvja a gyerekeket a felnőttek világának visszáságaitól. A mesék kertje - fegyveres őrséggel biztosítva.
Eltemetett emlékek, és a kommunizmus kimondatlan, kimondhatatlan szorongása a gyerekek számára csak valamiféle titokzatos, távoli szörnyként jelenik meg, szüleik kedélyállapotának változásain keresztül érzékelik, miféle rémségek zajlanak odakint. Azért is érdekes a gyerekek szemén át mutatni a világot, mert számukra teljesen más a dolgok fontossági sorrendje, mint a felnőtteké. Azonban ennek ellenére csalhatatlanul megérzik a problémákat.
Szembesülniük kell lassan azzal, hogy fel kell nőniük, megváltozott a világ körülöttük. Azután számukra is alakot ölt a forradalom, egy szovjet tank alakjában. Vasszörnyeteg a kapu előtt…
A film egyes hibái ellenére komoly, szerethető alkotás. Ami mindenképp a javára írható, hogy végre nem az unalomig elkoptatott eszközökkel és nézőpontból mesél erről a fájdalommal és kétségekkel terhes időszakról. Máthé Tibor remek, a kor hangulatát megidéző képeket alkotott. A gyerekek mellett a másik fontos szereplő maga a ház, amely a történet előrehaladtával egyre üresebbé, komorabbá, idegenebbé válik. Pontos fokmérője a külvilág eseményeinek.
- 1. Rózsadomb
- 2. Rózsadomb (szinopszis)
- 3. Cantu Mari (filmográfia)
1-1 / 3