Tétova elhidegülés
Kritika a Hajsza című filmről
A Hajszától kimondva-kimondatlanul mindenki azt várta, hogy az Intimitás folytatása lesz és nyilván Patrice Chéreau is szándékosan kerülte az önismétlés veszélyét, és fogta meg más irányból kedvenc témáját. Két ember kapcsolatát figyeljük ki: hogy ez a végstádium-e vagy ez a viszony mindigis ennyire ellentmondásos volt - nem derül ki. Ahogyan az sem, hogy mit is akart erről a két emberről elmondani a rendező. (Interjú a rendezővel)
A Hajsza már az elejétől kezdve félrevezeti nézőjét: eleinte feszültséget próbál gerjeszteni, ahogyan a titokzatos harmadik settenkedését mutatja be, majd Charlotte Gainsbourg feltűnésével a párkapcsolati drámáé lesz a főszerep, ami természetesen nem vezet sehova, mert az egész film, szereplőihez hasonlóan egyhelyben toporog, képtelen döntéseket hozni és válaszokat adni, így az sem okoz meglepetést, hogy a film tárva-nyitva marad, és a távolba baktató főszereplőkhöz hasonlóan térünk haza mi is a moziból, nem értve, hogy mit is akart tőlünk ez a film.
Chéreau ugyanis egy olyan világot fest, amelyben az érzelmi jelzéseket képtelenség értelmezni, és ezzel nemcsak a főszereplője, de a nézője is így van: a színlelt izgalom, és a tépelődő lelkizés után a film a legvégén úgy tűnik mintha magára találna, ám abban a pillanatban, hogy a sok terelés után a két szereplő között végre valódi kapcsolat jön létre, elindul a vége főcím, ami leginkább bosszúságot kelt bennem.
Igaziból Romain Duris-nak a heti másik bemutatójában, a Szívrablók-ban nyújtott szolgáltatását kellett volna igénybe vennie: a boldogtalan párokat megbízásból szétszakító céget bemutató film könnyű és szórakoztató, idézőjeleket bátran alkalmazó francia vígjáték, jól öltözött és jól fésült Romain Duris-vel a főszerepben.