sex hikaye

Kérdezd a Madárszabadító, felhő, szél alkotóit: Muhi András – Szaladják István - vasárnap 15:00-16:00

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2006. február 1. szerda, 13:23

rendezés  


egy oldalon
22-3  /  22


 
2006. február 5. vasárnap, 17:05 22. | t
Köszönjük a figyelmeteket.
Kösz, hogy megtiszteltetek a kérdéseitekkel.
Üdv
 
2006. február 5. vasárnap, 17:03 21. | t

Üdv!

A kérdések:

Szándékosan kor-független a film, civilizációs nyomok nélkül?

Miért tagoltátok ilyen élesen "epizódokra", mikor maga a film inkább folyik mint csepeg?

Nekem a "keleti életszemlélet" vs a sok duma okozott némi konvergenciát és mikor ötödször láttam a "fekszem a földön - snitt - fellegek" combót, akkor magam is azon voltam, hogy a harámhoz kapok.

Szebb panorámaképeket nálad ember nem csinál - szerintem. Na azokon érzem a tusrajzok arabeszkjeit és a tér(át)rendezés legleglegjét. A Másnap c. filmben láttam ehhez foghatót - az is neked köszönhető?

Köszönöm,
Demeter Márton


Igen. De ez sajnos költségvetési kérdés is volt.

Szeretem az epizódokat. Meg, mint írtam úgy képzeltem, mint egy ikont. Van egy olyan ikontípus, hogy képek X és y életéből. Középen a portrék, s körben az életének az epizódjai.Ezek az epzódok.

Van, akinek sok a duma, van akinek kevés.
Ha mindent tudsz, tényleg felesleges a beszéd.
Odakapni fölösleges. Ha meg érzed és szilárd vagy, akkor pontosan tudod, mit jelent a "kívűl minden mozog, de belül minden mozdulatlan".

A táj lelkét szeretném megragadni. Olykor sikerül. olykor nem.

Nem.Attila, és Medvigy Gábor.

 
előzmény: ukiyo #9
 
 
2006. február 5. vasárnap, 17:02 20. | Balinet
Üdv !

Én csak azt jegyezném meg, hogy mikor a film után kijöttünk a "Mamut bevásárló központ" moziterméből, vágyat éreztem, arra hogy a természetben töltsek legalább egy hónapot, egymagam.

Sajnos ez nem valosult meg mert a film után egy gyorsétteremben ittunk egy Soproni Ászokot.

Gratulálok a film alkotójinak, s és a legjobbakat kivánom.......

Balázs
 
2006. február 5. vasárnap, 16:59 19. | dogtown

Holnap mégegyszer megnézem, meddig kell kitartanom ennyivel?

Milyen élete lesz, – lehet – , ennek a csodálatos filmnek, a mai filmipari hajszában, hogyan jut, – juthat –, el a nézőkhöz?

Milyen tervekkel, kilátásokkal néznek elébe a moziforgalmazásnak; TV-bemutatónak; DVD kiadásnak?

Vagy annak is elégedettek lesznek, ha szeretik, és kézről-kézre adják majd a filmet?
Másolva, "illegálisan", de szeretettel.

Köszönöm Szaladják Istvánnak, hogy emlékeztetett, arra, amit kishíjján elfelejtettem:
Halálnak-halálával kell halnia, annak aki az Élet szószólója lesz. Bátrabban nézek előre.

Köszönöm:
Alessandro Tessari



Muhi András: Nagyon reménykedem, hogy néhány fesztivál meghívja a filmet. A magyar forgalmazók már jelezték, hogy szívesen bemutatnák. Utána kihozzuk DVD-n is, természetesen. Nagyon szívesen megjelentetnék egy olyan Inforg válogatás DVD-t is, amire valamennyi film felkerülne, amit Pisti fényképezet. Aranymadár, Zárás, Gránátok, Alexandriai dohányból, Csendes éj (War next door). Vállalható sor.

 
előzmény: alesstess #12
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:52 18. | t

Holnap mégegyszer megnézem, meddig kell kitartanom ennyivel?

Milyen élete lesz, – lehet – , ennek a csodálatos filmnek, a mai filmipari hajszában, hogyan jut, – juthat –, el a nézőkhöz?

Milyen tervekkel, kilátásokkal néznek elébe a moziforgalmazásnak; TV-bemutatónak; DVD kiadásnak?

Vagy annak is elégedettek lesznek, ha szeretik, és kézről-kézre adják majd a filmet?
Másolva, "illegálisan", de szeretettel.

Köszönöm Szaladják Istvánnak, hogy emlékeztetett, arra, amit kishíjján elfelejtettem:
Halálnak-halálával kell halnia, annak aki az Élet szószólója lesz. Bátrabban nézek előre.

Köszönöm:
Alessandro Tessari



Kösz. Megérte, hogy megcsináltam. Csak én nehogy elfelejtsem.
A forgalmazásról egyelőre semmit nem tudok.

 
előzmény: alesstess #12
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:49 17. | t

Bevallom, elaludtam a film közepén. Szerintetek ez baj? Mert utána felébredtem és végül nagyon feltöltődve hagytam el a termet. Ez belefér egy szemlélődős film esetén, nem?

Egyébként az éjszakai résznél aludtam el, ami azért kicsit tényleg sok volt. nem kellett volna rövidebbre vágni a filmet? miért féltik a filmesek a fölvett anyagukat?

A Bakony tényleg ilyen hatással van az emberre. De vajon tudnál/megpróbálnál városi filmet rendezni?

Azt állítod, hogy a színészi alakítás "állapot". Hogyan sikerült ezt elérni a forgatás során? netán ilyen hangulatban teletek a napok, mint amit a filmben is bemutatsz?

És végül arra kérlek, mesélj kicsit arról, hogyan juthat közelebb az ember ma és itt a keleti életszemlélethez, ha nem szeretné, hogy hamis próféták keze közé kerüljön?

Szevasztok!
Radi Kálmán


Nem baj, ha elaludtál. A meditációban is gyakran elalszik az ember az elején,amíg nem tudja, merre menjen. Melyik tudatállapot felé.

Nem.Nem kell rövidebbre, mert akkor nem jön létre sem a lecsendesedett tudatállapot, sem az energia. Ez a feltöltés cél is volt.
Az éjszakai részt próbáltam rövidebbre, de fontos volt, hogy egyben legyen a lefekvés és az hogy hogyan lépünk be az álmokba. Így döntöttem.Vállalom.

Már volt városi tervem. Kidobták.

A színészek pl. az éjszakai jelenethez, ez különösen érvényes a favágóra - én így hívom - déltől trenírozták magukat. Minden mondat jelentését átbeszéltük. Robert pedig lelki gyakorlatokat folytatott. Kértem, a forgatás alatt ne igyon, ne dohányozzon.


Kelet:Ezt személyesen, túl hosszú. De minden út jó, ami által szebbnek, tisztábbnak érzed magad.(Pl. a szerelem ) Ha pedig megrekedtél először ki kell várni, mert lehet a hiba benned van, s ha azt érzed nem, akkor váltani kell. A belső intuíció a fontos. Azt kell kifejleszteni. S ez hosszú út.

 
előzmény: t #8
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:49 16. | t

András,

- mennyire mozogsz otthonosan nemzetközi koprodukciós terepen? meddig szeretnél nőni, mint producer?

- hogy áll a Fliegauf projekt?

- a Tündérkörön fölül milyen nagyfilmekre készülsz még? (rendező, téma, cím, projekt állása/nagysága - minden érdekelne)

- ha a közönségorientált filmmel kapcsolatos kérdésben igenlő a válaszod, akkor milyen típusú-műfajú filmeket éreznél magadénak?


Muhi András:

1. Tanuló időszakomat töltöm. Még csak 6 éve indultam. Előszőr itthon kellett elfogadtatni az Inforgot és magamat. Mondjuk, az elmúlt évek szépen hitelesítenek az európai szerzőifilmes krecliben. Tizenkét rendezővel , tizennyolc "A" ketegóriás fesztiválon (Cannes, Berlin, Velence, Mar del Plata, Karlovy Vary...stb.) szerepeltünk. Európában szóbaállnak velem. .. A következő lépcsőfokot mindenképp szeretném meglépni.

2. Fliegauf Benedekkel izgalmasan jól állunk.

3. Akikkel jelenleg játékfilmet készülök forgatni vagy akiknek a következő filmjében koproducer szeretnék lenni: Fliegauf Benedek, Szaladják István, Lakatos Róbert, Végh-Kálmánczhelyi páros, Vranik Roland, Monory Mész András, Can Togay, Kardos Sándor, Buvári Tamás, Köves Krisztián Károly, Gigor Attila. Az a baj, hogy idén jóesetben Bencével, Szaladjákkal és talán Lakatos Robival tudunk elindulni. Továbbra sincs pénz a rendszerben.

4. Nézz végig az Inforg eddig elkészült filmjein. Ezen a terepen is megtartanám a teljes nyitottságomat.

 
előzmény: véregér #7
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:35 15. | t

István,

- honnan ered nálad ez az erős buddhista behatás?

- tarkovszkijjal hogy állsz?

- mit jelentett volna ebben a filmben a fénydramaturgia, már ha sikerült volna összehozni?

- operatőrnek vagy rendezőnek érzed magad? merre tovább? mikor rendezel, hogy viszonyulsz a képi világhoz? mekkora szabadságot engedsz az opcsidnak? sztoribórdoztok?

- mesélj kicsit többet a lovagfilm-tervedről! meg a szamurájmoziról is!


Gyakorlás.Zazen.
Szeretem.
Bár ha arra utalsz rokonságot ebben a filmben nem érzeek. Hacsak azt nem, hogy oroszul beszélnek, és lassú.
Fénydramaturgia: Több fényt! Fényt, fényt, fényt.
Nem vagyok semmi.Se ez, se az. Talán csak felhő és szél, amely eltűnik az alkonyattal.

 
előzmény: véregér #6
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:31 14. | t

nem akarom elvenni az időt, de még 2 kérdés a rendezőhöz:

a saját életedben is követed ezt a fajta szemléletet, amit a filmben bemutatsz? és hogyan fér ez össze mondjuk azzal a stresszel, ami egy filmgyártás körül kialakul?

igaz, hogy Tarr szerette volna, ha te fényképezed a Londoni férfit, de nem vállaltad, mondván hogy nincs benne elég alkotói szabadságod?

Köszönet a filmért!
Kr.



Követem.A zűrzavar mindig belül van, sohasem kívül.

Tarr Béla szerintem zseniális rendező. Elvállaltam a filmjét, de aztán az útjaink szétváltak. Ha úgy tetszik megfutamodtam.

 
előzmény: krogstad-q #5
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:30 13. | t

Muhi Andrástól:

1. szép-szép ez a sok kísérletező fiatal (vagy nem fiatal), de vajon nem szeretnél egy közönségsikert is magatoknak? vagy csak a fesztivál számít?

2. Ez a producerkedés neked kenyérkereset, misszió vagy önmegvalósítás?

3. Mindenkit meghallgatsz, aki megkeres a filmtervével? Hogyan válogatsz?

4. minden film nem sikerülhet ugyanolyan jól, de azért szerintem igen sok gyenge kisfilmetek is születik. Nem érné meg jobban évente mondjuk csak 5 kisfilmet csinálni, ahogy éppen te nyilatkoztad az intejúban az mmk-t érintően? Ez az 5 viszont legyen nagyon penge!


Muhi András:

1. Nagyon szeretnék közönségsikert. Valóban ez az egyetlen fogás a Stúdión, bár az uristen@menny.hu, a Citromfej, a Van élet a halál előtt? vagy a saját Koko című filmem a kategóriájukban közönségsikernek számítottak. De értem a kérdést. Komolyan dolgozom, hogy megszülessen az Inforg első játékfilmje, ami kígyózó sorokat vonz a mozipénztárak elé.

2. Önmegvalósítás. Szaladják Pisti szerint: űrutazás.

3. Az URH együttessel szólva: tudatosan vagyok ösztönös illetve ösztönösen tudatos. Ezt az állítást aprópénzre váltva: azt hiszem, hogy tudom, hogy hol tart az európai film és a magyar film. Szeretem ha a Stúdió ezekhez képest jó.

4. Nem tudok gyenge kisfilmünkről. Csak ízlésbeli kérdésekről beszélgethetünk.

 
előzmény: krogstad-q #4
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:26 12. | alesstess
Üdv az alkotóknak!

Évek óta nem voltam moziban, erre a filmre vártam.
Olyan érzésem van, mintha kb. 10 évente születne számomra világklasszis magyar film:

"Tavaszi zápor"
"Valahol Európában"
"Körhinta"
"Sodrásban"
"Az ötödik pecsét"
"Kárhozat"
"Cigánytörvény"
"Madárszabadító, felhő, szél"

Tehát elkészült, a film.
Lehet róla vitatkozni, hogy mennyire lett így ebben a formájában jó a mű, de mindentől függetlenül zseniálisan működik: igazi lélekfilm. Persze csak azoknak, akiknek a lelke még nyitva áll a morális esztétikumra.

Holnap mégegyszer megnézem, meddig kell kitartanom ennyivel?

Milyen élete lesz, – lehet – , ennek a csodálatos filmnek, a mai filmipari hajszában, hogyan jut, – juthat –, el a nézőkhöz?

Milyen tervekkel, kilátásokkal néznek elébe a moziforgalmazásnak; TV-bemutatónak; DVD kiadásnak?

Vagy annak is elégedettek lesznek, ha szeretik, és kézről-kézre adják majd a filmet?
Másolva, "illegálisan", de szeretettel.

Köszönöm Szaladják Istvánnak, hogy emlékeztetett, arra, amit kishíjján elfelejtettem:
Halálnak-halálával kell halnia, annak aki az Élet szószólója lesz. Bátrabban nézek előre.

Köszönöm:
Alessandro Tessari
 
2006. február 5. vasárnap, 16:17 11. | t

Ellentétben az előttem szólóval, nekem nagyon tetszett a Madárszabadító. Bár megfordult közben a fejemben, hogy egy novellában is elmondható mindez, minek filmre venni. De aztán valahogy minden összeállt.

Kérdésem: hogyan jutott át a fiú a folyón?:)


T:A kérdés jó. Ha te lennél ebben a helyzetben rájönnél. Te vagy a fiú. A Madárszabadító is azt mondja: Ezt a kis dolgot is magam végzem el.

 
előzmény: krogstad-q #3
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:14 10. | t

Sziasztok!

Távol álljon tőlem, hogy a filmbeli "parasztok" szintjétre süllyedve elutasítsam a filmet, de miközben néztem, folyamatosan az volt az érzésem, hogy ez nem film. Ahogyan az interjúban is mondod: "a fiú csatlakozik ehhez furcsa emberhez, majd mikor a közös vándorlás során SZÓBA (kiemelés tőlem) kerülnek élet és halál kérdései, az áldozathozatal fontossága" vagy "A Madárszabadítóban nem a halálkép a fontos, hanem valami igazságnak a „lehozása” és közvetítése".

A kérdésem mindennemű sértő szándék ellenére is az, hogy miért gondolod, hogy az ilyen tartalmak közvetítésére a megfelelő médium a film? (Szerintem ahhoz, hogy egy játékfilmhosszban működjön ez az "üzenet", annyira le kell egyszerűsíteni, hogy nem vagyok biztos benne, hogy érdemes.)

Kösz és üdv: hermin


T: Ha úgy tetszik, valóban nem film. Mozgókép. A magam részéről egy mozgókép meditációs objektumot szerettem volna létrehozni. Egy filmikont.Ami mutat valamit, de az a fontos, amire mutat. S ezt csak te tudod felfedezni, megélni, ha hajlandó vagy odaadni magad. Intellektualizálás nélkül. Érzet. Az érzetek a fontosak szerintem.

Muhi András: A film bármilyen tartalom közvetítésére alkalmas médium.

 
előzmény: verespalne #2
 
 
2006. február 5. vasárnap, 16:02 9. | ukiyo
Üdv!

A kérdések:

Szándékosan kor-független a film, civilizációs nyomok nélkül?

Miért tagoltátok ilyen élesen "epizódokra", mikor maga a film inkább folyik mint csepeg?

Nekem a "keleti életszemlélet" vs a sok duma okozott némi konvergenciát és mikor ötödször láttam a "fekszem a földön - snitt - fellegek" combót, akkor magam is azon voltam, hogy a harámhoz kapok.

Szebb panorámaképeket nálad ember nem csinál - szerintem. Na azokon érzem a tusrajzok arabeszkjeit és a tér(át)rendezés legleglegjét. A Másnap c. filmben láttam ehhez foghatót - az is neked köszönhető?

Köszönöm,
Demeter Márton
 
2006. február 5. vasárnap, 15:10 8. | t
Bevallom, elaludtam a film közepén. Szerintetek ez baj? Mert utána felébredtem és végül nagyon feltöltődve hagytam el a termet. Ez belefér egy szemlélődős film esetén, nem?

Egyébként az éjszakai résznél aludtam el, ami azért kicsit tényleg sok volt. nem kellett volna rövidebbre vágni a filmet? miért féltik a filmesek a fölvett anyagukat?

A Bakony tényleg ilyen hatással van az emberre. De vajon tudnál/megpróbálnál városi filmet rendezni?

Azt állítod, hogy a színészi alakítás "állapot". Hogyan sikerült ezt elérni a forgatás során? netán ilyen hangulatban teletek a napok, mint amit a filmben is bemutatsz?

És végül arra kérlek, mesélj kicsit arról, hogyan juthat közelebb az ember ma és itt a keleti életszemlélethez, ha nem szeretné, hogy hamis próféták keze közé kerüljön?

Szevasztok!
Radi Kálmán



 
2006. február 5. vasárnap, 13:29 7. | véregér
András,

- mennyire mozogsz otthonosan nemzetközi koprodukciós terepen? meddig szeretnél nőni, mint producer?

- hogy áll a Fliegauf projekt?

- a Tündérkörön fölül milyen nagyfilmekre készülsz még? (rendező, téma, cím, projekt állása/nagysága - minden érdekelne)

- ha a közönségorientált filmmel kapcsolatos kérdésben igenlő a válaszod, akkor milyen típusú-műfajú filmeket éreznél magadénak?
 
2006. február 5. vasárnap, 13:18 6. | véregér
István,

- honnan ered nálad ez az erős buddhista behatás?

- tarkovszkijjal hogy állsz?

- mit jelentett volna ebben a filmben a fénydramaturgia, már ha sikerült volna összehozni?

- operatőrnek vagy rendezőnek érzed magad? merre tovább? mikor rendezel, hogy viszonyulsz a képi világhoz? mekkora szabadságot engedsz az opcsidnak? sztoribórdoztok?

- mesélj kicsit többet a lovagfilm-tervedről! meg a szamurájmoziról is!
 
2006. február 4. szombat, 18:31 5. | krogstad-q
nem akarom elvenni az időt, de még 2 kérdés a rendezőhöz:

a saját életedben is követed ezt a fajta szemléletet, amit a filmben bemutatsz? és hogyan fér ez össze mondjuk azzal a stresszel, ami egy filmgyártás körül kialakul?

igaz, hogy Tarr szerette volna, ha te fényképezed a Londoni férfit, de nem vállaltad, mondván hogy nincs benne elég alkotói szabadságod?

Köszönet a filmért!
Kr.
 
2006. február 4. szombat, 18:12 4. | krogstad-q
Muhi Andrástól:

1. szép-szép ez a sok kísérletező fiatal (vagy nem fiatal), de vajon nem szeretnél egy közönségsikert is magatoknak? vagy csak a fesztivál számít?

2. Ez a producerkedés neked kenyérkereset, misszió vagy önmegvalósítás?

3. Mindenkit meghallgatsz, aki megkeres a filmtervével? Hogyan válogatsz?

4. minden film nem sikerülhet ugyanolyan jól, de azért szerintem igen sok gyenge kisfilmetek is születik. Nem érné meg jobban évente mondjuk csak 5 kisfilmet csinálni, ahogy éppen te nyilatkoztad az intejúban az mmk-t érintően? Ez az 5 viszont legyen nagyon penge!
 
2006. február 4. szombat, 10:28 3. | krogstad-q
Ellentétben az előttem szólóval, nekem nagyon tetszett a Madárszabadító. Bár megfordult közben a fejemben, hogy egy novellában is elmondható mindez, minek filmre venni. De aztán valahogy minden összeállt.

Kérdésem: hogyan jutott át a fiú a folyón?:)
22-3  /  22

nka emblema 2012