Felhasználónév
Jelszó
Emlékezzen rám
Üdv!
A kérdések:
Szándékosan kor-független a film, civilizációs nyomok nélkül?
Miért tagoltátok ilyen élesen "epizódokra", mikor maga a film inkább folyik mint csepeg?
Nekem a "keleti életszemlélet" vs a sok duma okozott némi konvergenciát és mikor ötödször láttam a "fekszem a földön - snitt - fellegek" combót, akkor magam is azon voltam, hogy a harámhoz kapok.
Szebb panorámaképeket nálad ember nem csinál - szerintem. Na azokon érzem a tusrajzok arabeszkjeit és a tér(át)rendezés legleglegjét. A Másnap c. filmben láttam ehhez foghatót - az is neked köszönhető?
Köszönöm, Demeter Márton Igen. De ez sajnos költségvetési kérdés is volt. Szeretem az epizódokat. Meg, mint írtam úgy képzeltem, mint egy ikont. Van egy olyan ikontípus, hogy képek X és y életéből. Középen a portrék, s körben az életének az epizódjai.Ezek az epzódok. Van, akinek sok a duma, van akinek kevés. Ha mindent tudsz, tényleg felesleges a beszéd. Odakapni fölösleges. Ha meg érzed és szilárd vagy, akkor pontosan tudod, mit jelent a "kívűl minden mozog, de belül minden mozdulatlan". A táj lelkét szeretném megragadni. Olykor sikerül. olykor nem. Nem.Attila, és Medvigy Gábor.
Holnap mégegyszer megnézem, meddig kell kitartanom ennyivel?
Milyen élete lesz, – lehet – , ennek a csodálatos filmnek, a mai filmipari hajszában, hogyan jut, – juthat –, el a nézőkhöz?
Milyen tervekkel, kilátásokkal néznek elébe a moziforgalmazásnak; TV-bemutatónak; DVD kiadásnak?
Vagy annak is elégedettek lesznek, ha szeretik, és kézről-kézre adják majd a filmet? Másolva, "illegálisan", de szeretettel.
Köszönöm Szaladják Istvánnak, hogy emlékeztetett, arra, amit kishíjján elfelejtettem: Halálnak-halálával kell halnia, annak aki az Élet szószólója lesz. Bátrabban nézek előre.
Köszönöm: Alessandro Tessari Muhi András: Nagyon reménykedem, hogy néhány fesztivál meghívja a filmet. A magyar forgalmazók már jelezték, hogy szívesen bemutatnák. Utána kihozzuk DVD-n is, természetesen. Nagyon szívesen megjelentetnék egy olyan Inforg válogatás DVD-t is, amire valamennyi film felkerülne, amit Pisti fényképezet. Aranymadár, Zárás, Gránátok, Alexandriai dohányból, Csendes éj (War next door). Vállalható sor.
Köszönöm: Alessandro Tessari Kösz. Megérte, hogy megcsináltam. Csak én nehogy elfelejtsem. A forgalmazásról egyelőre semmit nem tudok.
Bevallom, elaludtam a film közepén. Szerintetek ez baj? Mert utána felébredtem és végül nagyon feltöltődve hagytam el a termet. Ez belefér egy szemlélődős film esetén, nem?
Egyébként az éjszakai résznél aludtam el, ami azért kicsit tényleg sok volt. nem kellett volna rövidebbre vágni a filmet? miért féltik a filmesek a fölvett anyagukat?
A Bakony tényleg ilyen hatással van az emberre. De vajon tudnál/megpróbálnál városi filmet rendezni?
Azt állítod, hogy a színészi alakítás "állapot". Hogyan sikerült ezt elérni a forgatás során? netán ilyen hangulatban teletek a napok, mint amit a filmben is bemutatsz?
És végül arra kérlek, mesélj kicsit arról, hogyan juthat közelebb az ember ma és itt a keleti életszemlélethez, ha nem szeretné, hogy hamis próféták keze közé kerüljön?
Szevasztok! Radi Kálmán Nem baj, ha elaludtál. A meditációban is gyakran elalszik az ember az elején,amíg nem tudja, merre menjen. Melyik tudatállapot felé. Nem.Nem kell rövidebbre, mert akkor nem jön létre sem a lecsendesedett tudatállapot, sem az energia. Ez a feltöltés cél is volt. Az éjszakai részt próbáltam rövidebbre, de fontos volt, hogy egyben legyen a lefekvés és az hogy hogyan lépünk be az álmokba. Így döntöttem.Vállalom. Már volt városi tervem. Kidobták. A színészek pl. az éjszakai jelenethez, ez különösen érvényes a favágóra - én így hívom - déltől trenírozták magukat. Minden mondat jelentését átbeszéltük. Robert pedig lelki gyakorlatokat folytatott. Kértem, a forgatás alatt ne igyon, ne dohányozzon. Kelet:Ezt személyesen, túl hosszú. De minden út jó, ami által szebbnek, tisztábbnak érzed magad.(Pl. a szerelem ) Ha pedig megrekedtél először ki kell várni, mert lehet a hiba benned van, s ha azt érzed nem, akkor váltani kell. A belső intuíció a fontos. Azt kell kifejleszteni. S ez hosszú út.
András,
- mennyire mozogsz otthonosan nemzetközi koprodukciós terepen? meddig szeretnél nőni, mint producer?
- hogy áll a Fliegauf projekt?
- a Tündérkörön fölül milyen nagyfilmekre készülsz még? (rendező, téma, cím, projekt állása/nagysága - minden érdekelne)
- ha a közönségorientált filmmel kapcsolatos kérdésben igenlő a válaszod, akkor milyen típusú-műfajú filmeket éreznél magadénak? Muhi András: 1. Tanuló időszakomat töltöm. Még csak 6 éve indultam. Előszőr itthon kellett elfogadtatni az Inforgot és magamat. Mondjuk, az elmúlt évek szépen hitelesítenek az európai szerzőifilmes krecliben. Tizenkét rendezővel , tizennyolc "A" ketegóriás fesztiválon (Cannes, Berlin, Velence, Mar del Plata, Karlovy Vary...stb.) szerepeltünk. Európában szóbaállnak velem. .. A következő lépcsőfokot mindenképp szeretném meglépni. 2. Fliegauf Benedekkel izgalmasan jól állunk. 3. Akikkel jelenleg játékfilmet készülök forgatni vagy akiknek a következő filmjében koproducer szeretnék lenni: Fliegauf Benedek, Szaladják István, Lakatos Róbert, Végh-Kálmánczhelyi páros, Vranik Roland, Monory Mész András, Can Togay, Kardos Sándor, Buvári Tamás, Köves Krisztián Károly, Gigor Attila. Az a baj, hogy idén jóesetben Bencével, Szaladjákkal és talán Lakatos Robival tudunk elindulni. Továbbra sincs pénz a rendszerben. 4. Nézz végig az Inforg eddig elkészült filmjein. Ezen a terepen is megtartanám a teljes nyitottságomat.
István,
- honnan ered nálad ez az erős buddhista behatás?
- tarkovszkijjal hogy állsz?
- mit jelentett volna ebben a filmben a fénydramaturgia, már ha sikerült volna összehozni?
- operatőrnek vagy rendezőnek érzed magad? merre tovább? mikor rendezel, hogy viszonyulsz a képi világhoz? mekkora szabadságot engedsz az opcsidnak? sztoribórdoztok?
- mesélj kicsit többet a lovagfilm-tervedről! meg a szamurájmoziról is! Gyakorlás.Zazen. Szeretem. Bár ha arra utalsz rokonságot ebben a filmben nem érzeek. Hacsak azt nem, hogy oroszul beszélnek, és lassú. Fénydramaturgia: Több fényt! Fényt, fényt, fényt. Nem vagyok semmi.Se ez, se az. Talán csak felhő és szél, amely eltűnik az alkonyattal.
nem akarom elvenni az időt, de még 2 kérdés a rendezőhöz:
a saját életedben is követed ezt a fajta szemléletet, amit a filmben bemutatsz? és hogyan fér ez össze mondjuk azzal a stresszel, ami egy filmgyártás körül kialakul?
igaz, hogy Tarr szerette volna, ha te fényképezed a Londoni férfit, de nem vállaltad, mondván hogy nincs benne elég alkotói szabadságod?
Köszönet a filmért! Kr. Követem.A zűrzavar mindig belül van, sohasem kívül. Tarr Béla szerintem zseniális rendező. Elvállaltam a filmjét, de aztán az útjaink szétváltak. Ha úgy tetszik megfutamodtam.
Muhi Andrástól:
1. szép-szép ez a sok kísérletező fiatal (vagy nem fiatal), de vajon nem szeretnél egy közönségsikert is magatoknak? vagy csak a fesztivál számít?
2. Ez a producerkedés neked kenyérkereset, misszió vagy önmegvalósítás?
3. Mindenkit meghallgatsz, aki megkeres a filmtervével? Hogyan válogatsz?
4. minden film nem sikerülhet ugyanolyan jól, de azért szerintem igen sok gyenge kisfilmetek is születik. Nem érné meg jobban évente mondjuk csak 5 kisfilmet csinálni, ahogy éppen te nyilatkoztad az intejúban az mmk-t érintően? Ez az 5 viszont legyen nagyon penge! Muhi András: 1. Nagyon szeretnék közönségsikert. Valóban ez az egyetlen fogás a Stúdión, bár az uristen@menny.hu, a Citromfej, a Van élet a halál előtt? vagy a saját Koko című filmem a kategóriájukban közönségsikernek számítottak. De értem a kérdést. Komolyan dolgozom, hogy megszülessen az Inforg első játékfilmje, ami kígyózó sorokat vonz a mozipénztárak elé. 2. Önmegvalósítás. Szaladják Pisti szerint: űrutazás. 3. Az URH együttessel szólva: tudatosan vagyok ösztönös illetve ösztönösen tudatos. Ezt az állítást aprópénzre váltva: azt hiszem, hogy tudom, hogy hol tart az európai film és a magyar film. Szeretem ha a Stúdió ezekhez képest jó. 4. Nem tudok gyenge kisfilmünkről. Csak ízlésbeli kérdésekről beszélgethetünk.
Ellentétben az előttem szólóval, nekem nagyon tetszett a Madárszabadító. Bár megfordult közben a fejemben, hogy egy novellában is elmondható mindez, minek filmre venni. De aztán valahogy minden összeállt.
Kérdésem: hogyan jutott át a fiú a folyón?:) T:A kérdés jó. Ha te lennél ebben a helyzetben rájönnél. Te vagy a fiú. A Madárszabadító is azt mondja: Ezt a kis dolgot is magam végzem el.
Sziasztok!
Távol álljon tőlem, hogy a filmbeli "parasztok" szintjétre süllyedve elutasítsam a filmet, de miközben néztem, folyamatosan az volt az érzésem, hogy ez nem film. Ahogyan az interjúban is mondod: "a fiú csatlakozik ehhez furcsa emberhez, majd mikor a közös vándorlás során SZÓBA (kiemelés tőlem) kerülnek élet és halál kérdései, az áldozathozatal fontossága" vagy "A Madárszabadítóban nem a halálkép a fontos, hanem valami igazságnak a „lehozása” és közvetítése".
A kérdésem mindennemű sértő szándék ellenére is az, hogy miért gondolod, hogy az ilyen tartalmak közvetítésére a megfelelő médium a film? (Szerintem ahhoz, hogy egy játékfilmhosszban működjön ez az "üzenet", annyira le kell egyszerűsíteni, hogy nem vagyok biztos benne, hogy érdemes.)
Kösz és üdv: hermin T: Ha úgy tetszik, valóban nem film. Mozgókép. A magam részéről egy mozgókép meditációs objektumot szerettem volna létrehozni. Egy filmikont.Ami mutat valamit, de az a fontos, amire mutat. S ezt csak te tudod felfedezni, megélni, ha hajlandó vagy odaadni magad. Intellektualizálás nélkül. Érzet. Az érzetek a fontosak szerintem. Muhi András: A film bármilyen tartalom közvetítésére alkalmas médium.