sex hikaye

Kérdezd az Egyetleneim alkotóit: Nemes Gyula - Durst György - kedd 15:00-16:00

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2006. február 1. szerda, 14:42

rendezés  


egy oldalon
34-15  /  34


 
2006. február 9. csütörtök, 00:11 34. | Nemes Gyula

dunakeszifanklubb:

Nagyon kár, hogy a film nem lett kész hamarabb és nem került bemutatásra az eredeti terveknek megfelelően 2005-ben. Tavaly nagyobb lett volna a kiugrási lehetőség, mert ez a film leverte volna a "fődíjas" fekete kefét és jobban érvényesült volna abban a mezőnyben.

Egy erős mezőnyben versenyezni mindig jobb dolog. Idén sok elsőfilm nagyon eredeti hangot ütött meg, ez a szemle a mi korosztályunké volt, és felhívta a figyelmet, hogy érdemes elsőfilmeket támogatni.


dr. Faktor:

Gyula --> mi a helyzet a famu-n? mesélsz valamit prágáról? milyen ott az oktatás, mondjuk a magyar viszonyokhoz képest?

A FAMU-t nem is nevezném iskolának, inkább a világ legideálisabb filmes műhelyének. Azt készítesz, amit akarsz, azt tanulsz, amit akarsz, és azt a tanárt választod, akit akarsz. Nagyon jó közösség, felszereltség, hangulat. Életem legszebb évei. A film.hu-ba írtam is erről egy cikket.


olla:

bocs, gyula, de en az elejen megfajdult a fejem s hanyingerem lett

nem volt kicsit sok a vagas? ugy ertem en szeretem a porgos dolgokat, de azert neha kell egy-egy kep, ahol meg tud pihenni a szem. szted?

Első sorból nézve szédülés, hányinger előfordulhat. A muszter megnézése után én is két óráig szédültem. Talán ki kéne írni a film elejére, hogy a mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát.
Itt-ott van pihenőpont, de egy idő után már annyira felpörögsz, hogy a fokozást igényled.


Trudi:

Szia Gyula, itt Trudi.
Tegnap a bombariadó miatt nem tudtam megnézni a filmed, nagyon sajnálom!!! Mikor lehet!! és büszke vagyok rád, hogy sikerült egy nagyjátékfilm :-)


Remélem gazdag német producer lettél!
A jövő héten lesz valamikor a Kultiplexben.

Köszönöm még egyszer mindenkinek!

 
2006. február 9. csütörtök, 00:10 33. | Nemes Gyula

verespalne:

Gyula! A filmhu kritikában is ezt olvasom, és nekem is ez volt az érzésem, hogy rettentő antipatikus a főszereplő, és képtelen vagyok bármiben is drukkolni neki. Mivel önéletrajzi ihletésű a film, felmerül a kérdés, milyen önképed van neked, ha így látod magad a tükörben?

a metrós jelenetet hányszor kellett lepróbálni, mielőtt felvettétek? Hanyadik felvétel került be? Igazi rendőr volt? gratula dobóczinak a fényképezésért!

hogy állsz beregivel? melyikőtőké a sztorik nagyobb hányada? (btw, a könyvet jobban szerettem, volt benne vmi önreflexió a főhős részéről, a filmben kritikátlan volt a főhős önmagával szemben, és ez kifejetten idegesítő volt.)


Mivel a filmben nincs egyes szám első személy, nem a főhős ítélkezik magáról, hanem a film maga. A film végén kezd ráeszmélni saját gyarlóságára. Valóban nehéz azonosulni vele, végig van egy távolságtartás tőle, de ezt kisebb hibának tartom, mintha a naív, jólelkű, szerencsétlen típust választottam volna főhősül. Ha így látom magam a tükörben, akkor mégiscsak van önkritikám.

A metrós jelenet titka: nem kell előkészíteni, neki kell ugrani, lesz, ami lesz! Persze csak ha van egy Dobóczid… A rendőr beépített volt, de improvizáció. A másik két rendőr persze igazi volt, Bálint kiabálására jöttek. Egyszer vettük föl, mint a film jó részét.

Rajongója vagyok a regénynek, nyilván más a szemlélete, már csak a műfajból adódóan is. A regény róla szól, a film rólam. Vannak persze átfedések, hiszen Beregi forgatókönyvíróm is, együtt csajoztunk, ugyanabban a közegben mozgunk, közös barátaink vannak stb. Ezek a mindenki által átélt helyzetek éltetik a filmet is: mindannyiunkkal megtörténnek, ha chatelünk, vagy táncházba megyünk ismerkedni, vagy ha egy koncerten kiszúrunk egy érettebb, szóló csajt, akkor az tutira valamelyik zenész felesége…


GeeDawg:

Nem bennfentes megjegyzések, kérdések:

...szerintem az egész egy nagyszabásű Palotai klip, kicsit túl sok vágással, kicsit túl zaklatott kamerakezeléssel, és nekem kicsit túl lüktető zenével és kicsit öncélú dialógusokkal. Persze, én elfogult vagyok, és éveztem a filmet, meg közben majdnem "szeleteltem" is, de a barátnőm nem nagyon értette, bírta követni a sztorit. Nem lehet, hogy egy kicsit nyugodtan, nem rohammunkában érdemes lett volna mégegyszer megnézni a filmet, esetleg nyamvadt külsős nézőket is bevonni?

...de tényleg jó. Lehetne simán magyar kultfilm, soundtrackkel, DVD-vel, meg mifenével, de szerintem nem lesz az. Mert nem jut el az üzenet. (Hé, egyáltalán mi is az üzenet?) De azért én szeretem, mert egy kicsit az én, a mi világunkról szól - mégha én nem is ültem a Ráckertben, egyetemista lányokat fűzve.

Kérdés?
Eddig milyenek a visszajelzések?
Fogtok vele fesztiválra menni?
Viszitek vidékre is?
Kiadjátok a soundracket? (ha már 76 perc! :-))

Ja, és a szereplők jók voltak! Legalábbis hitelesek! :-)


Gigantikus klip ez a film, így van, legjobb volna székek nélküli teremben vetíteni, hogy lehessen rá táncolni. A film nagyon sokadik verziója lett a végső, és sokféle embernek mutattuk meg tesztként. Persze a vágás mindig rohammunka, mert költségesek a vágóstúdiók bérlése (többszöröse, mintha megvennénk a cuccot). Volt viszont egy pont, amikor azt láttuk, hogy lehet a film másmilyen, de jobb vagy befogadhatóbb már nem. Persze lehet hogy még három évi melóval lehetne rajta javítani…

Üzenet az nincs. Ahogy Jancsó mondta, ő azért szereti ezt a filmet, mert nem manipulál, és ez manapság ritka. Az üzenetnek a nézőben kell megszületnie, de az se muszáj.

Szerintem érdemes lenne kiadni a soundtracket, mivel az elektronikus zenék (Modul, Membran, Amb, és főleg a zseniális Beatman-Ludmilla) tudtommal nincsenek kiadva, az Ez a divat is csak most jelenik meg. Egy korszak zenéjének lenyomata lehetne.

Több nagy fesztivál jelezte, hogy vinné a filmet…

 
2006. február 9. csütörtök, 00:09 32. | Nemes Gyula

tüsmester:

Srácok, belgondoltatok abba, hogy mekkora veszély ugyanazt a címet adni neki, mint a könyvnek? Mert ugye az utóbbi nagy siker volt; rengeteg mindent elmond az örökérvényű nővadászatról, ugyanakkor a konkrét 90-es évekről is, én szinte ittam a betűit. Tudtam, hogy a film nem a könyv adaptációja, de egyszerűen nem lehet szabadulni a gondolattól, hogy azt várd, amit olvastál.

Miért került bele az Orsi-féle szerelmi szál? Nem lehet egyszerre súlyos drámát és burleszket forgatni, illetve itt nem sikerült. Töredezik a ritmus, szaggat, élvezhetetlen. erre jön még a klipes vágás, ami másfél órában már idegesítő. Plusz pont az volt a jó a könyvben, hogy ott volt egy srác és ezer nő, nem kapott nagy hangsúlyt egyikük sem, a végén pedig az elutazás a feloldás, a szabadulás ettől az életstílustól.

Ennek a filmnek nem tudom mi van a végén, mert kijöttem.


A regény címét Beregi kérte kölcsön regénye számára, és azt gondoltuk, hogy aki elolvassa a könyvet, megnézi a filmet is és fordítva. De ha a regény adaptáltuk volna, akkor is biztosan nagyon más lett volna a film.
A film lényege két történetszál, két műfaj, két hangnem váltogatása. Lehetséges, hogy valakinek nem működik, mindenesetre számomra izgalmas kísérlet. Ugyanis ilyen az életünk. Hol csajozunk, hol egy kapcsolat nehézségeivel küszködünk, ennek a két, egymást körkörösen váltogató életstációnak a bemutatása a film. Az Orsi-szál is könnyeden indul, és egyre tragikusabbá válik, és ugyanez mondható el a csajozásról. Ettől jó a burleszk, hogy egyben félelmetes is.
9 éve, amikor a film ötlete megszületett, még csak a csajozásról szólt volna. A treatment írása közben jöttem rá, hogy kell bele egy szerelmi történet, és szerintem attól kezdve állt lábára a film.
Az ezer lány közül itt sem kap hangsúlyt egyik sem – Orsi nem az ezer lány egyike, ő a Nő, a Szerelem.
A film megtekintése valóban nem könnyű munka, vérmérséklet kérdése. Mindenesetre a lassúbb ritmusok kedvelőitől, művelőitől is kaptam nagyon pozitív visszajelzéseket. Az eleje kétségtelenül furcsa a néző számára, de aztán beszippantja őt a film őrült ritmusa, és várja, igényli ezt a tempót, ezt a harsányságot. Vagy kimegy, ez is megoldás. Így viszont lemarad a feloldozásról, ami ott van a film végén…
Alapjaiban igazad van, ezeket a problémákat mi is felvetettük, majd úgy döntöttünk, hogy bevállalunk valami radikálisat. A filmet nem azért készítettük, hogy mindenki megnézze. Az egy másik műfaj.

 
2006. február 9. csütörtök, 00:08 31. | Nemes Gyula

radikalis:

Csodálatos a vágás. Ez mennyiben a vágó, és mennyiben a rendező érdeme?

Hogyan tovább, Gyula?

Minden filmedben benne lesz a Kopaszi gát? fantasztikus táj, és fantasztikus az operatőr!

Nem féltél, hogy szétesik a film? Nagyon merész, mi több bátor vállalás! Kösz!


Völler Ági köszöni szépen! Elsősorban az ő érdeme, az enyém csak kettő: jó munkatársat választottam és rávettem olyan dolgokra, amire kevesen képesek. Fantasztikus vágó, és nagyon sokat köszönhetek neki. Konzultánsként pedig hálával tartozom Politzer Péter barátomnak, aki ismét az év vágója lett.
Dobóczi zseniális, szinte neki köszönhetem az egész filmet. Immáron 9 éve forgatunk vele a Kopaszi gáton, most éppen egy dokumentumfilmet, mivel a gát bontás alatt áll, hamarosan elkezdik ott az építkezést. Egyelőre a finn tévé és a bontást végző cég támogatásával készítjük a filmet, de remélem lesz benne magyar pénz is… Ezzel a filmmel el is búcsúzunk a gáttól, ahol a Papagájt, A mulandóság gátját és az Egyetleneimet is forgattuk.
Félni féltünk, de nem ijedtünk meg…

 
2006. február 9. csütörtök, 00:08 30. | Nemes Gyula

Sziasztok,

elnézést, hogy nem tudtam eljönni az interjúra, a bombariadó miatt keddre csúsztak a film vetítései és azokat kellett kontrollálnom. Igyekszem most minden kérdést megválaszolni, és várom további kérdéseiteket, kritikáitokat. Köszönöm az érdeklődést és az észrevételeket!

krogstad:

1. bizonyára azóta Gyulának lettek új csajozós történetei. Várhatjuk az Egyetleneim 2.-t?

Egy csajozós filmből arra is lehet következtetni, hogy a rendező kizárólag csajozással foglalkozik, de én inkább elsősorban filmeket akarok csinálni! Az Egyetleneim nagyon személyes film, ami csajozással velem az elmúlt tíz évben történt (akár a film hosszú készítése alatt), helyet kapott benne, így úgy érzem, elmondtam mindent erről a témáról. Persze nemcsak a csajozásról, párkapcsolatról szól a film, hanem a keresésről, „az élet értelméről”, ami jelen esetben a NŐ, de a következő filmekben ez egész más is lehet… Talán húsz-harminc év múlva lesz értelme visszanyúlni a témához…


2. őszintén: számítotok arra, hogy bizonyos körökben kultfilm lesz? terveztek valamilyen "alternatív" reklámkampányt, mint mondjuk a feketekefés matricák?

Igen, azt gondoljuk, hogy „bizonyos körökben” kultfilm lehet: aki ezeken a helyeken bulizik, ezeket a zenéket hallgatja, akinek ezek a helyzetek ismerősek és vele is megtörténtek, bizonyára meg fogják nézni, és ez nem kevés nézőt jelenthet. Egy jó reklámkampány valóban sokat lendíthet a dolgon. Vannak ötleteink…

 
2006. február 7. kedd, 17:01 29. | durst
Köszönjük a részvételt, reméljük Gyula válaszol majd a többi kérdésre is.

Sziasztok!

Durst György
 
2006. február 7. kedd, 16:48 28. | LUXHM
akkor veled levelezek :-)
én voltam annak a filmnek a producere, amivel nem vették fel a főiskolára :-)
 
2006. február 7. kedd, 16:47 27. | durst
A film eleve két szálon fut, ez volt a rendezői szándék, szerintem működik ez a dramaturgia, persze ez ízlés kérdése. remélem Gyula majd kimerítőbben tud válaszolni.


A hajam tényleg nem fontos.


filmhu: Gyula még mindig nem érkezett meg.
 
előzmény: tüsmester #26
 
 
2006. február 7. kedd, 16:44 26. | tüsmester
Sajnálom, ha nagyon sértőnek hatott a megállapításom, hogy kijöttem (kb kétharmadát láttam). Pedig ez is egy lehetséges nézői reakció ám...és ennek ellenére azt hiszem normális kérdéseket tettem föl, de ha a hajszín a fontosabb...bocs.

Engem továbbra is érdekel a film és a könyv viszonya és a tragédia-komédia kontrasztja.

A főhős figura szerintem rendben van, és csomó helyen tényleg érezni azt a hangulatot, azt a szagot, ami ezekből a helyekből árad. De mindig széttöritek Orsival. Minek?

tüs
 
2006. február 7. kedd, 16:44 25. | durst
mer milyen a durst haja? eddig szoke volt, s most fekete lett? vag kek?
biztos megfiatalodott, vagy intelligensnek akar kinezni.
durst gyorgy: meddig tart meg az ifju tehetsegek felkarolasa? hanyszor buktal bele? hanyszor jott ossze?
megeri? 
 


A hajam kék, és intelligens vagyok.
Ameddig élek. Az ifjú tehetségek szerintem mindegyike siker volt. Persze, megéri.
 
előzmény: olla #18
 
 
2006. február 7. kedd, 16:43 24. | LUXHM
Szia Gyula, itt Trudi.
Tegnap a bombariadó miatt nem tudtam megnézni a filmed, nagyon sajnálom!!! Mikor lehet!! és büszke vagyok rád, hogy sikerült egy nagyjátékfilm :-)
 
2006. február 7. kedd, 16:39 23. | durst
nem volt kicsit sok a vagas? ugy ertem en szeretem a porgos dolgokat, de azert neha kell egy-egy kep, ahol meg tud pihenni a szem. szted?

Nekem a vágás olyan szempontból volt sok, hogy nagyon nehézzé tette az utómunkát, de a film számomra működik, vannak benne pihentető totálok.
 
előzmény: olla #16
 
 
2006. február 7. kedd, 16:36 22. | durst

Durst pedig valljon színt a hajával kapcsolatban!

Három fontos esemény volt a Filmszemlén. Az egyik a "nagy generáció" beismerése a múltjáról, a második a bombariadó, a harmadik a hajam színe.

 
előzmény: verespalne #11
 
 
2006. február 7. kedd, 16:34 21. | durst

Eddig milyenek a visszajelzések?
Fogtok vele fesztiválra menni?
Viszitek vidékre is?
Kiadjátok a soundracket? (ha már 76 perc! :-))

Ja, és a szereplők jók voltak! Legalábbis hitelesek! :-)

Üdv!
Gee


A visszajelzések vegyesek, többnyire jók.
Fesztivál: Igen.
Vidék: Igen.
Nem hiszem, hogy csinálunk belőle soundtrack-et. Mindegyik megjelent már önálló albumon.

 
előzmény: GeeDawg #9
 
 
2006. február 7. kedd, 16:30 20. | durst

ja és meg egy Dursthoz: gyűjtöd a kalapokat? honnan ez a szenvedély? mesélj a tökfödő-gyűjteményedről!

a doktor majd levonja a válaszokból a megfelelő következtetéseket.


Van vagy 30 kalapom, a kalap teszi a férfit. És a producert.

 
előzmény: t #8
 
 
2006. február 7. kedd, 16:29 19. | durst
György --> egy tavalyi sajtóvetítés után azt nyilatkoztad, hogy leállsz a producerkedéssel, ehhez képest itt vagy két nagyfilmmel is --> most akkor mi a helyzet?
+ szerinted világéletedben megmaradsz a max pár tízmilliós low budget filmek mellett? vagy eleve csak a stresszt hiozná rád a nagyobb büdzsé?


Az Egyetleneim és Az élet vendége 2003-tól készül. Ez így korrekt, hogy az ember befejezi, amit elkezdett.

Azért egyszer megpróbálnám a normál költségvetést, de most egy darabig abbahagyom a producerséget. Illetve most van 3 film, amit be kell fejezni: Mészáros Péterrel, Tolnai Szabolccsal, és a Buharovokkal. És aztán majd meglátjuk.

filmhu: Egyelőre csak Durst György válaszait olvashatjátok, Gyula még nem érkezett meg, várjuk.
 
előzmény: t #7
 
 
2006. február 7. kedd, 16:26 18. | olla
mer milyen a durst haja? eddig szoke volt, s most fekete lett? vag kek?
biztos megfiatalodott, vagy intelligensnek akar kinezni.
durst gyorgy: meddig tart meg az ifju tehetsegek felkarolasa? hanyszor buktal bele? hanyszor jott ossze?
megeri?
 
2006. február 7. kedd, 16:22 17. | durst
Forgalomba fog e kerülni a film és ha igen mikor?

Vélhetően a nyár vége felé a Sziget környékén lesz bemutatva.
 
előzmény: dunakeszifanklubb #6
 
 
2006. február 7. kedd, 16:22 16. | olla
nem volt kicsit sok a vagas? ugy ertem en szeretem a porgos dolgokat, de azert neha kell egy-egy kep, ahol meg tud pihenni a szem. szted?
 
2006. február 7. kedd, 16:22 15. | durst

Miért került bele az Orsi-féle szerelmi szál? Nem lehet egyszerre súlyos drámát és burleszket forgatni, illetve itt nem sikerült. Töredezik a ritmus, szaggat, élvezhetetlen. erre jön még a klipes vágás, ami másfél órában már idegesítő. Plusz pont az volt a jó a könyvben, hogy ott volt egy srác és ezer nő, nem kapott nagy hangsúlyt egyikük sem, a végén pedig az elutazás a feloldás, a szabadulás ettől az életstílustól.

Ennek a filmnek nem tudom mi van a végén, mert kijöttem.


A legközelebbi vetítésen nézd végig és megtudod.

 
előzmény: tüsmester #5
 
34-15  /  34

nka emblema 2012