sex hikaye

Kérdezd a Fehér tenyér alkotóit: Hajdu Szabolcs és Miklós

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2006. február 1. szerda, 14:32

rendezés  


egy oldalon
34-15  /  34


 
2006. március 20. hétfő, 12:53 34. | tüsmester
Ne mondj ilyet, mert előkapom kedvenc vesszőparipámat, az utóbbi évek legjobb magyar romantikus vígjátékát, a Tamarát :-))) Nézze meg (megint) mindenki.

HSZ meg csináljon olyan filmet, amilyet akar. Csak csináljon (nyugi, szerintem belátta, és olyat fog, mert nem hülye).
 
előzmény: Kopasz_Szultán #33
 
 
2006. március 13. hétfő, 23:55 33. | Kopasz_Szultán
Arra lennék kíváncsi, hogy Hajdu ezek után visszatér az elvont művészkedéshez, vagy belátja, hogy megy neki a nézhető film kategória. Remélem az utóbbi.
 
2006. március 13. hétfő, 19:18 32. | feher
Szivből gratulálok. (Magamról csak annyit, hogy 4 éve nincs tévénk (( 2 gyerek mellett )) kb. évente egyszer megyünk moziba. )
Nos, amit kiemelnék, ami miatt ez a film meggyőződésem szerint nemzetközileg is sikeres lesz, az az: hogy itt a sportvilág, a gyermeklélek, a küzdelem, érdekes kérdései mellett az igazán hosszú emésztést -majdnem hogy emészthetetlent- igénylő iegen nehéz, átfogó társadalmi kérdéseket látattja, kissé ( talán tudatosan ) tudat alatti módon.
Tökéletesen adja vissza gyermekkorunk szocialista sivárságát, lelketlenségét ( lakótelep, lift ) és ragyogóan mutatja be - mi több, olykor teljesen párhuzamba állitja - a mai fogyasztói társadalom hasonszőrű sivárságát.( záró képek: Cirkusz-Szabadság szobor, pálmafa, stb ) A film sokszor depressziv, s ez az érzés a film végére még inkább fokozódik. Tökéletesen adja vissza - majdnem szájba rágja- hogy a profi tornász ( és mi magunk, hétköznapjainkkal együtt ) ugyanolyan cirkuszi mutaványos, mint a vándor-cirkuszos, a vegasi szuper-cirkuszos, ugyanolyan mértékben ( akár saját magunk által vállalt módon is) kizsákmányoltjai voltunk a szoc.-ban, mint most a fogy.társ.-ban.
Mégis, ez az élet ? Hát persze nem; meg kell keresnünk és meg kell tanulnunk elsajátitani olyan élet célokat, olyan vállalásokat, melyekben nem csupán a magunk örömének megtalálása, hanem sokkal inkább a szűkebb és tágabb értelemben vett közegünk érdekében tett cselekvéseink sora adja meg hétköznapi örömeinket. Ez a film számomra ennek a célnak a megkeresésében is segitett. Köszönöm.
Kérdésem: ez minden ennyire ki volt ötölve, vagy csak spontán sikerült ennyire jól ez a film ( ahogy a "szinészek" alakitása ) ?
 
2006. március 12. vasárnap, 22:04 31. | Kopasz_Szultán
Na, most néztem meg a Fehér tenyeret. Egyrészt azt kell mondjam nagyon-nagyon őszintén, hogy gratulálok Hajdú Szabolcs. Én csak a Macerást láttam, de az annyira kiábrándító volt számomra, hogy a Tamarát már meg sem néztem. Tehát csöppnyi jóindulatot sem kell rólam feltételezni. Viszont a Fehér tenyér nagyon bejött, tulajdonképpen egy percig nem unatkoztam. Egészen remek a rendezés, kiváló színészvezetés, zene, kép, VÁGÁS! na nem is részletezem, mert itt nem is akarok belekötni. Még a forgatókönyv is egész rendben volt -különösen hazai viszonylatban-. Hiteles jellemek, helyzetek, dialógusok. A történet, hát igen, ott vannak döccenők, és most nem is a lineáris történetvezetést kérem számon, hanem egy kicsit logikusabb építkezést, egy kicsit szigorúbb jelenetkezelést (mármint rövidítést). Nem mindig éreztem, hogy értem, hova tart a történet. Szóval közel tökéletes a film, és kár ezekért a hibákért. De abszolút nem értek egyet azokkal, akik szerint leül a film a második felére, legföljebb nem futja ki magát, és emiatt félek, nem számíthat igazán áttörő sikerre.
Mindezekkel együtt is, óriási és örömteli meglepetés ez! Kellemetlen meglepetés viszont ezekután, hogy miért nem ez kapta a fődíjat. Mert annyira egyértelműen jobb ez a film, mint a Taxidermia, ahol néhány képi poénon meg sokkoláson túl, nem láttam semmi izgalmasat. Szinte nincs olyan eleme a filmnek, amiben ne lenne magasan jobb a Taxidermiánál. Még a képi megoldások tekintetében is sokkal többre értékelem az egyszerű ámde remek ötleteket, amiket Hajdú alkalmaz. És persze annyival, de annyival tartalmasabb. Szomorú, hogy a zsűri bedőlt a botrányszagnak. Na, mindegy. Még egyszer gratulálok!
 
2006. március 12. vasárnap, 19:14 30. | tajtimi
Sziasztok!
Közhely, de én akkor is gratulációmmal kezdem: "...SZÉP VOLT FIÚK!!!!"
Születésnapi ajándékként kaptam a filmet, illetve az időt,
hogy moziba mehessek és ne én legyek a vacsora készítő.
MEGÉRTE!
Március 6.-án láttam a filmet, és azóta is a hatása alatt vagyok.
A kor szellemvel jött át gyerekkorom Debrecenje.
Kollégiumos voltam és ha éppenséggel nem telt meg a csarnok, az egész iskolát kiküldték nézőnek... Ahol mi persze nyitott szájjal és kerek szemekkel csendben ültünk és bámultuk a tornászokat...
A film mondanivalója a "kevesebb több" elvén tökéletesen érvényesült.
...film lezárása annyira szenzációs, mint a maga LV-i produkció. A "ragyogásnál" jobbat nem találhattatok volna.
11 éves kislányom még egyszer megkéri, hogy meséljek a gyermekkoromról, azt hiszem elmegyek vele moziba és megnézzük a filmet.
Még egyszer gratulálok Nektek!
Ja, hogy nem is kérdeztem :)...
 
2006. március 12. vasárnap, 19:13 29. | tajtimi
Sziasztok!
Közhely, de én akkor is gratulációmmal kezdem: "...SZÉP VOLT FIÚK!!!!"
Születésnapi ajándékként kaptam a filmet, illetve az időt,
hogy moziba mehessek és ne én legyek a vacsora készítő.
MEGÉRTE!
Március 6.-án láttam a filmet, és azóta is a hatása alatt vagyok.
A kor szellemvel jött át gyerekkorom Debrecenje.
Kollégiumos voltam és ha éppenséggel nem telt meg a csarnok, az egész iskolát kiküldték nézőnek... Ahol mi persze nyitott szájjal és kerek szemekkel csendben ültünk és bámultuk a tornászokat...
A film mondanivalója a "kevesebb több" elvén tökéletesen érvényesült.
...film lezárása annyira szenzációs, mint a maga LV-i produkció. A "ragyogásnál" jobbat nem találhattatok volna.
11 éves kislányom még egyszer megkéri, hogy meséljek a gyermekkoromról, azt hiszem elmegyek vele moziba és megnézzük a filmet.
Még egyszer gratulálok Nektek!
Ja, hogy ne is kérdeztem :)...
 
2006. február 6. hétfő, 17:05 28. | uldi
hogy viszonyultok ti a földkerekség legnagyobb falujához, Debrecenhez? szeretitek? utáljátok? szeretve-utáljátok? tudnátok még ott élni? sok jóember kallódik ott, csak hát az a város, hogyismondjam, lapos

Debrecenbe mindig jóérzéssel megyek vissza, de hosszabb időt már biztos, hogy nem tudnék eltölteni ott.



Köszönjük mindenkinek a kérdéseket. Most el kell rohannunk egy interjúra!

Hajdu Szabolcs, Uldi és Tas
 
előzmény: Jean Dark #10
 
 
2006. február 6. hétfő, 17:01 27. | uldi
Tervek? Befejezni a mostani munkámat egy-két éven belül. Nagyon egyszerűen: fókuszban a családom, az egzisztencia, és a lehetőségeim kihasználása Amerikában.
 
előzmény: hundor #26
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:57 26. | hundor
Szabolcs! Mik a terveid?
Uldi! Mik a terveid?
 
2006. február 6. hétfő, 16:47 25. | uldi
Uldi! Honnan a neved?

Olasz keresztapám van. Ulderico Genovesinek hívják. 1973-ban a szüleim utána szerettek volna elnevezni, de ezt abban az időben az akkori kormány nem engedte meg. Így a nagybátyám, nevét kaptam, amit igazán soha nem is használtam, mindenki csak Uldinak szólít.
 
előzmény: hundor #14
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:45 24. | hajduszabolcs
- mi a szerepe a két hosszabb sötét szünetnek?

Egy kicsi pihentető a szemnek, a megfelelő pillanatokban, illetve blokkok elválasztására szolgál.


- Dongó kinti civil élete nem sok/kevés szted?

ha valamit újraforgatnék, az a kanadai blokk lenne.


- ma is olyannak látod Debrecent, mint húsz éve?

Debrecen nem változik.


- először dolgoztál gyerekekkel?

A Macerás ügyekben már dolgoztam gyerekekkel.


- szerinted milyen a Taxidermia, a Johanna, tetszett valami a szemlén?

A Johanna a kedvenc filmem a szemlén.


- engednéd a saját gyerekednek, hogy élsportoló legyen?

Ha az akar lenni, ám legyen.
 
előzmény: irén #7
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:45 23. | uldi
Miki: hogy alakult neked a valóságban a sportkarriered? olyasmiket hallottam, hogy az egyik legtehetségesebb tornász voltál az országban - ehhez képest nem nagyon rémlik, h. túl sok komoly felnőtt világversenyen láthattunk volna (bár nem követem annyira ezt a sportágat). valami komolyabb sportsérülésről lehet hallani...

Megint jól vagy informálva. Se világbajnokságra, se olimpiára nem jutottam ki hivatalos minőségben, mint tornász. Egyedül a 2002-es világbajnokságon lett volna esélyem, de a felkészülés derekán komoly gerincsérvet szenvedtem, ami azt jelentette, hogy nem indulhattam a vb-n. Viszont ezen a vb-n jelen voltam, mint edző, és a gyűrű finálé előtt lehetőséget kaptam, hogy versenyen kívül bemutassam azt a gyakorlatot, amit csak a világbajnokság előtti utolsó napokban sikerült összeraknom. Így nem hivatalosan a döntő előtt, Debrecenben, a világbajnokságon bemutathattam a gyakorlatomat.


remélem, a trapézról való lezúgás nem életrajzi elem...

A lezúgás nem életrajzi elem. Legalábbis nem az enyém.


hogy érzed magad a cirque du soleil-nél? milyen ott az élet? sok meló? ha jól tudom, vannak ott még magyarok, pl. supola meg talán egy műugró srác. kijössz velük?

Nagyon kemény és fárasztó a munkám. Tulajdonképpen minden nap világbajnoksági vagy olimpiai szintet kell teljesíteni. Napi két, heti tíz, évi ötszáz előadásban darálunk. Az O-ban (ez egy másik műsör) van Supi, Lengyel Imi, Láng Zoli, Jobbágy Zoli, Tokár József, én pedig a KÁ-ban vagyok egyedüli magyar szereplőként. A srácokkal jól kijövünk, csak nagyon keveset tudunk találkozni, más az órarendünk.


szándékosan nem akartátok a filmben a cirque du soleil -t fényezni, egyáltalán megmagyarázni a pórmagyarnak, h. mit jelent ez? mer ugye a valóságban ez a műfaj a csúcsa, miközben a film vége olyan érzetet hagy, mintha egy elkallódott tehetség parkolópályára lett volna állítva, h. vegasi kulisszaként szórakoztassa a milliókat szóró gamblereket

A film szerintem nem úgy zárul le, hogy a csúcsra jutunk. Akármilyen csúcsra is jutsz el, ott új dolgok jönnek, új kihívások adódnak, s mindig tiszta lappal kell indulnod (egyébként a Fehér tenyér nekem most ezt jelenti: tiszta lappal).
 
előzmény: t #9
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:36 22. | hajduszabolcs

A másik a kamerakezelés. Leborulok Nagy Andris előtt - de szintén az eddigi munkái miatt, de mi volt ez kézikamera rángatás itt? Egyébként gyönyörűen volt fényképezve, és voltak jelenetek ahol működött ez a technika (amikor a kissrác keresi, hogy mit hazudjon, mivel dobálta a lányokat, na az zseniális), de azért nemegyszer beleszédültem a kamerakezelésbe (igaz, második sorból.) Miért döntöttek emelett a kézikamerás mozgós stílus mellett?


Csak ilyen technikával tudtunk nagyon közel kerülni a szereplőkhöz. Gyorsan kellett dolgoznunk, nem tökölhettünk sokat fahrtépítéssel, világítással. Gyerekekkel dolgoztunk, el kellet csípnünk a reakciókat. Az volt a legfontosabb, hogy az emberre figyeljünk, és ezúttal ne esztétizáljunk.

 
előzmény: verespalne #8
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:32 21. | uldi

Sziasztok!

Nagyon bírtam Szabolcs eddigi filmjeiben a finomságot, de nekem a Fehér tenyér kicsit elnagyoltnak tűnt. Az eddigi kérdéseket olvasva is az derül ki, hogy kudarcnak értelmezik a befejezést, hiszen valóban, a filmből annyi derül ki, hogy Las Vegasban _haknizik_, és nem az, hogy a világ egyik legszínvonalasabb, legelismertebb cirkuszában kapott munkát, merthát sajnos kevés, hogy bevágnak egy cirque du soleiles trikót, nem? Vagy szándékosan nem akartál szájba rágni, és akinek van füle, hallja?


Mindössze arra kaptunk lehetőséget, hogy egy próbára bevihessük a kamerát. Ez az egyik oka, hogy nem tündököl annyira a cirkusz. A másik, hogy Szabolcsnak nem is ez volt a szándéka. Nagyon nagy dolog, hogy megkaptuk ezt a lehetőséget, mert ez volt a cikrusz történetében az első, hogy engedélyt adtak ilyesmire.

 
előzmény: verespalne #8
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:27 20. | uldi
- engednéd a saját gyerekednek, hogy élsportoló legyen?

- Van egy kisfiam, Tas. Mindent engedni fogok a gyereknek, amihez tehetsége lesz. Addig, míg nem tudja ezt eldönteni, megtanítok neki mindent, amit én tudok. Másfél évesen stabilan áll a kezemen, magasra tartva a levegőben.


- a Cirque du Soleil szokott turnézni? Errefelé?

- Én biztos nem jövök, mert állandó műsorban vagyok Las Vegasban. A műsorunk 300 millió dollárba kerül, és nem lehet elmozdítani. Ha érdekel, gyere ki, és beviszlek ;)
 
előzmény: irén #7
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:27 19. | hajduszabolcs
szándékosan nem akartátok a filmben a cirque du soleil -t fényezni, egyáltalán megmagyarázni a pórmagyarnak, h. mit jelent ez? mer ugye a valóságban ez a műfaj a csúcsa, miközben a film vége olyan érzetet hagy, mintha egy elkallódott tehetség parkolópályára lett volna állítva, h. vegasi kulisszaként szórakoztassa a milliókat szóró gamblereket


Hiába Cirque du Soleil óriási pesztizse Uldi folyamatosan panaszkodott nekem, hogy mennyire kihasználják őket. Mexikóból, Kínából, Oroszországból szedik össze az embereket, és kitapossák belőlük még a szart is. A filmben nem akartam magyarázni semmit, csak elmondani, hogy mi van.
 
előzmény: t #9
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:22 18. | uldi

sziasztok,

én pont ott voltam debrecenben a 2002-es vb-n, s ki is szúrtam, amint a terem egyik végében szabi, miki és erdély matyi operatőr videokameráznak. akkor már a filmre készültetek? ha igen, akkor miért nem matyi fényképezte a filmet? L.A. miatt? (nem mintha nagy andris nem teljesített volna megint perfekten)


Igen, a 2002-es világbajnokságra már megvolt a filmötlet. Ez volt az első helyszín, amikor ténylegesen elkezdtünk vele foglalkozni, és igazad van, jól láttad, a film előkészítéséhez csináltunk felvételeket. Matyi a Los Angeles-i tanulmányai miatt nem vállalhatta. Ebben is igazad van, jól vagy informálva :)

 
előzmény: t #6
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:20 17. | hajduszabolcs
- Szerintetek mitől lesz a világon, a nemzetközi nézők számára érdekes a film? Mi az az egész filmen átívelő tét és dráma, ami megragadhatja őket? Mert én inkább csak a valóságra erősen emlékeztető, minimál életszakasz-fotókat látok - bár ez vszeg az életrajz és fikció problémájából ered.
- Az amatőr szereplőkből is fakad, h. történeti szempontból ennyire minimalistára vettétek a sztorit, s inkább csak helyzetképeket mutattatok be? azaz nem állítottátok klasszik drámai konfliktusos helyzetekbe a szereplőket, hogy ne is kelljen "színészkedniük" (inkább a felnőttkori életszakaszokra gondolok, mert a gyerekkori edző konfliktusban megvolt a klasszik dráma, vszeg épp azért érzik sokan a felnőttori részhez képest túl hangsúlyosnak ezt a felét a filmnek, mert a drámai kidolgozottsága okán könnyebb vele érzelmileg azonosulni)


Nem szeretem a képeskönyvszerű életrajzi tablókat, és a kidekázott, csürcsavaros dramaturgiai kreálmányokat. Szándékosan állapotokat próbáltunk bemutatni a főhős bizonyos életszakaszaiból, mert igy van idő elmélyülni a közegben.

Külföldön nagy az érdeklődés a film iránt, most írjuk alá világforgalmazási szerződést.


- És itthon mit vártok, ha moziba kerül?

A hazai közönséget nem tudom kiszámítani.


u.i.: hogy viszonyultok ti a földkerekség legnagyobb falujához, Debrecenhez? szeretitek? utáljátok? szeretve-utáljátok? tudnátok még ott élni? sok jóember kallódik ott, csak hát az a város, hogyismondjam, lapos

Nem tudnék Debrecenben élni. Mindig nagyon szomorú leszek, ha néhány napot eltöltök ott. Általában berugás a vége.


Egyébként meg nekem 10ből 7.5 pont, de ez már nem a 'kicsitbicegdeazéramifiúnk' mondással, hanem nemzetközi szinten, ami sztem masszív. télleg amcsi függetlenfilm fílingje van. fődíjat neki! izé, nektek

Köszi a jókivánságokat!
 
előzmény: Jean Dark #10
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:18 16. | uldi
Nagyon kemény világot ábrázoltál a filmedben, amely leginkább talán részben a kézkamera, részben a gyerekszereplők miatt, de nagyon közel viszi a tornászok világát a nézőkhöz; és talán nem kicsit sokkolja is őket. Megdöbbentő számomra is, hogy a gyerektornászok is mennyire spontán és vér profin adják önmagukat a filmben, és mennyire jól improvizálnak. A 10 és 13 éves Dongó (és társaik) különösen nagyon jók, (ahogy persze a felnőtt Uldi is az :)) Első kérdésem az lenne, hogyan kerültek ők a filmbe?


Valahol egyértelemű volt, hogy ezt a filmet Szabival közösen fogjuk megcsinálni. Így az én szereplésem is azzá vált. A gyerekeket Vancouverben találtuk, akikkel én már korábban is találkoztam bizonyos kanadai versenyeken, és elég jó kapcsolat alakult ki köztünk.
 
előzmény: Szani #5
 
 
2006. február 6. hétfő, 16:15 15. | uldi
Miklós, az egyik interjúban kérdezted, hogy a forgatás alatti leharcoltság látszott-e? Nos igen, látszott :-) De ez kellett, így volt jó. Ehhez a karakterhez tökéletesen illik a "gyűrött popsztár-arc" :-)))


gyűrött popsztár :) - eddig ez a legjobb jelző, amit kaptam
 
előzmény: tüsmester #3
 
34-15  /  34

nka emblema 2012