sex hikaye

Forgatókönyvírók az MMK pályázati kiegészítéseiről

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2008. március 26. szerda, 23:00

rendezés  


egy oldalon
21-2  /  21


 
2008. április 16. szerda, 10:08 21. | f.r.a.n.k.
tessék, ott van a fórumon.
 
előzmény: torolt felhasznalo #20
 
 
2008. április 4. péntek, 22:15 20. | torolt felhasznalo
Nagyon szívesen. Ránéztem most gyorsan egyébként. Nem korai kicsit az a 15-i időpont? Ez most csak egy teoretikus kérdés...

De egyébként szívesen. Úgyhogy szólj, ha van valami, ill. küldd tovább az anyagokat, vagy mondd meg, hogy honnan jutok hozzájuk. Kellemes hétvégét:


UI: És a szakszervezettől én is ezt várnám...
 
előzmény: f.r.a.n.k. #19
 
 
2008. április 4. péntek, 13:13 19. | f.r.a.n.k.
na jó, szavadon foglak. zsűriznéd a Dope contest-et a scripdoctor.hu fórumon?

adót nem fizetek, úgyh arra az ajánlatodra nem tartok igényt. a kajámat fizetem. :) a szakszervezettől azt várom h a jogaimat képviselje. tv producers of the world unite!
 
2008. március 31. hétfő, 14:15 18. | f.r.a.n.k.
ez komolytalan
 
előzmény: torolt felhasznalo #17
 
 
2008. március 30. vasárnap, 21:38 17. | torolt felhasznalo
Ezennel hivatalosan is megnyitom a kampányidőszakot. Aki rámszavaz, ingyen sört és virslit kap a szavazás napján, és megígérem, hogy mindent megteszek, hogy soha többé ne kelljen személyi jövedelemadót fizetnie. Olyan embert akartok, aki olvassa a soraitokat? Bennem olyat kaptok, aki a sorok közt is tud olvasni. Igen, én még a fehér papírt is elolvasom és elemzem nektek. És ígérem, hogy figyelek minden részletre - egyik szemem a scriptet, másik pedig a szakma minden rezzenését látja majd, nehogy valaki kitúrjon a tutiból. Tehát pontosan olyan leszek, mint a mostani gárda - csak én érteni is fogok a közönséghez. Ha meg nem, Nektek akkor se lesz rosszabb, mint most. Mert segítek majd abban, hogy a régi bölcsesség értelmében, ahhoz, hogy jó filmek készüljenek, elkészüljenek az igazán rosszak is. Sőt, még rosszabbak, amitől Ti a közepesen rosszat is sikernek fogjátok ítélni. Bízzatok bennem! Én nem csak magamra gondolok, hanem Rátok is. És csak aztán jönnek a család, meg a haverok, mikor Tirátok már gondoltam, és gondosan leraktam a mércét a legbutább szintjére a döntéseimben, hogy egy siker IGAZI siker legyen mindenkinek Közületek!

Válasszátok a minőségi magyar közönségsikereket, válasszatok engem!

"Mert a jövő a közönségé".
 
előzmény: f.r.a.n.k. #16
 
 
2008. március 30. vasárnap, 18:50 16. | f.r.a.n.k.
igazán jó lenne már, ha megvalósulna az online szkriptes piactér, ahol látható lenne milyen is valójában a szakmában a felhozatal, és véget lehetne vetni az ilyen pult alatti kétséges minőségű belterjességnek...

az is már szokásosnak mondható, h ha pályázat van, akkor több százan jelentkeznek, de hozzászólni, hangjukat vállalni az nem megy... szkriptdoktor és olvasó is úgy néz ki cc az egyetlen :)
 
2008. március 30. vasárnap, 16:34 15. | JA
Kedves CC!

A válaszát teljesen korrektnek tartom.

Sajnálom, hogy éppen ezt az Ön által sem sikerültnek tartott könyvét küldte el nekem korábban olvasásra… mivel így - ennek ismeretében - az Ön hozzászólalásai a legkevésbé sem voltak hiteltérdemlőek a számomra.

Annál inkább érdekes lenne olvasni Öntől valami újat! Amiből kitűnhetne, hogy a posztra, amire néhány hozzászólással korábban önként ajánlkozott, valóban megfelelne a képességei alapján.

Talán még a mi romos kapcsolatunk is kaphatna más előjelet egy ilyen ütősebb írás olvastán :-)

Üdv (abszolút gúnymentesen):
Janisch Attila
P.S.:
A közös ismerős által Önhöz eljutó véleményem nem kettőnkről szólt, sokkal inkább kellett volna azt általánosságban értenie.
 
előzmény: torolt felhasznalo #12
 
 
2008. március 30. vasárnap, 15:46 14. | torolt felhasznalo
Akkor most a 13-as normál formátumban!!! CSak a formátum más, a tartalom azonos.

No, akkor kedves fórumozók, akik úgy érzitek, hogy szeretnétek még belémrúgni. Szerettem volna nyitni egy topicot "Kick charlie" headerrel, sajnos azonban a számítógép akarata nem engedelmeskedik az enyémnek, és egyszerűen nem tudok új topicot létrehozni, sőt, régen ha bárhova kommentelni akartam egy cikkhez, akkor kérte, hogy nevezzem meg a topicot, de most ezt se kéri, így ez elmarad. Ellenben felruházom a fan-clubomat azzal, hogy ha őnekik összejön, ők nyissák meg a Kick charlie-t: ide lehetne jönni, és rúgdosni engem, de mivel én sajnos túl gyáva vagyok ahhoz, hogy a nép akaratát meghalljam, előre szólok, hogy nem fogok odajárni. Ti viszont dühönghettek és tárgyalhattok engem reggeltől estig, ha épp nincs jobb dolgotok/témátok. Kitűnő stresszoldó.

Az előző előtti kommentet illetően nagyon sajnálom, ha korábban valakit megbántottam volna "alacsony osztályzattal", inkluzíve kiváló, és zseniálisan szereplő filmszakembereinket, akiket az országban csak én bántok úgy tűnik. Úgyhogy nagy egyetemes bocsánatkérést szeretnék gyakorolni, mert szemeim előtt felvillant, hogy micsoda egy nagyképű fasznak tűnök is. És bár KIBASZOTTUL NEM ÉRDEKEL, de azért azt nem szeretném, ha azt hinnék, hogy mások sárbaráncigálásától nekem jobb lesz az életem/napom. Nem lesz. Úgyhogy irónia nélkül, tényleg sajnálom, ha valakit megsértettem volna. Még akkor is, ha ez volt a szándékom. Mert ez faszság. Együtt kell élnünk, és segíteni egymásnak tanulni a hibáiból/hibáinkból, de ehhez a másik rúgdosása meg a személyeskedés nem egy célravezető módszer. Úgyhogy sajnálom, és bocsánat.

Ellenben. Semmiféle linket nem fogok felrakni ide. Egyrészt nem tudom hogy kell, nem csináltam még soha, és nem is szándékszom megtanulni - ha nagyon nyomós érvem lesz rá, majd rágyúrok. Ez azonban nem az. Senkinek nem kell bizonyítanom, hogy mennyire vagyok jó író vagy sem, mert itt senkinek semmi köze hozzá, és semmi köze a témához. Ez itt a filmhu fóruma, ahol mindenki elmondhatja, hogy mi a véleménye ("ja" is, éppen ezért nem írtam be azt a baromságot, hogy "különben se hozzá szóltam", hiszen ennek semmi jelentősége ebben a kontextusban - ezt a fajta disztingválást úgy gondolom mindenkinek meg kell tanulni). Tehát én is elmondhatom a véleményemet. Akkor is elmondhatnám, ha a világ legszarabb írója, filmproducere, vagy filmrendezője lennék. A véleményéhez mindenkinek joga van. Pláne ha az olyan jellegű, amelynél a klasszikus analógia, miszerint "nem kell belenyúlnom a szarvasmarha seggébe, ahhoz, hogy tudjam, hogy ott a bélszín" hatványozottan igaz.

A 3-as pont merész volt, de én bevállaltam és tartom magam hozzá. A 3-as pont pedig nem arról szól, amit itt pedzegetnek egyesek. Palik László hány Forma-1-es autót vezetett eddig életében? Vagy az Indexes barátom Joó Gábor? Ez őket akkor kizárja a kommentátori, kritikusi, szakértői székből? Mert akkor a Forma-1-es stábunk leszűkül Baumgartner Zsoltra, és lesznek olyan országok, ahol kommentár nélkül kellene sugározni a futamokat. Illetve hány boxkommentátorunk állna ki akár egyetlenegy menetet is lábon akár csak Bedák Zsolti ellen is (mehetünk feljebb is Balzsay felé, csak akkor rövidül a menet). Ez a téma most nem arról szól, hogy ki mennyire tud frappáns dialógot írni, vagy mennyire jól képes elrejteni az expozíciót, esetleg, hogy érdekes karaktereket alkot-e, vagy hogy képes-e arányokat eltalálni. Ez arról szól, hogy felismeri-e, hogy nincsenek ott, és meg kell teremteni. Ez az MMK-s olvasó feladata. Az a scriptdoktor, akihez a producer viszi a könyvet, már alkotó is kell legyen, aki kreatív javaslatokat tesz. De ez az MMK-s pozíció diagnosztikáról szól. És ezen a mércén EZEK SZERINT még a szakember által az előbb "meglehetősen soványnak" titulált Vesztegzár is átcsúszna, mert azt mondanák, hogy itt meg itt meg itt polírozni, erősíteni, hogy "vastagabb" legyen, de egyébként "valamelyest filmritmusú", tehát nem kell a kukába dobni, csak szerelni, hogy még "szorosabb" legyen a ritmus (persze, lehet, hogy a nevem megjelenése automatikus ellenszavazat lenne egyeseknél, de hát ezért kell a több tag - hogy üljenek ott barátaim is). A Csudafilm már nem biztos, hogy megütötte volna a mércét... Szerintem...

Szóval itt most erről van szó, és az ajánlat nem a filmhu fórumozóinak szólt, hanem lényegesen magasabb helyekre, afféle nyílt provokációként, hogy lehet, hogy itt is körbe lehetne nézni emberért, mert egy PRÓBÁT megér. Jelentkező van. Ennyi és nem több. Ehhez nem tartozom senkinek sem magyarázattal, sem bizonyítékkal a saját képességeimről. Akármikor szívesen összemérem azokat akárkivel (ha épp időm engedi), de nem fogok csak azért forgatókönyveket postolgatni, hogy emberek csámcsogjanak. Pláne nem olyat, amiből egy nap még lehet valami (javaslom, hogy aki most nem érti miről van szó, az csengessen be néhány itt jelenlevő, vagy jelen nem levő szakemberhez és kérje meg, hogy tegye közkinccsé a következő nagy dobását. Ajtó becsuk, hangos röhögés). Amiből meg nem lehet semmi, azt meg azért nem postolom, mert valószínűleg annyira nem jó, tehát könnyű belekötni, álló célpontnak meg nem állok ki. Ennyire hülye én sem vagyok. Szóval hagyjuk ezt az egymás tesztelgetését, és hogy ki mennyire jó. Ha filmcsillag vagy bárki munkaajánlatot szeretne tenni, keressen meg, beszélünk róla. De nem játszom "be tudod-e dobni félpályáról háttal"-t, sajnálom. Meg lehet kérdezni a Réz Andrást is, hogy hány forgatókönyvet írt életében, és mekkora sikerrel. Ez a szakma részint bizalomra is épül, másképp elsőfilmesek soha nem csinálhatnának filmet, aki meg egyszer megbukott, soha nem csinálhatna újra filmet. Én nem kérek senkitől bizalmat. Csak a kételyt tegyük félre, és higgyük el, hogy ÉN MÁSOKNAK JÓT AKAROK. Aztán ha másoknak jó, akkor az egyenlő mezőnyt fog jelenteni, és ott már szétversenyezheti magát velem, aki akarja (de nem lesz könnyű dolga, ezt most mondom).

Mellesleg pedig egytől óvok mindenkit, aki kívülről szemlélgeti ezt a szakmát: ne nyaljátok be a propaganda dumát arról, hogy csak a jó könyv számít. Álljon erre tanúbizonyságul jónéhány komment (akár az enyémeket is leszámítva) a jónéhány embertől, akiknek a könyvét basznak elolvasni, vagy elolvassák, aztán nem történik semmi (se reakció /ún. coverage/, se beszélgetés, se válasz, semmi - és ez még a jobbik eset). Álljon erre tanúbizonyságul az, hogy egyetlen producer nincs ma Magyarországon, akihez besétálhatsz az utcáról pitchelni, mert KERESI az ötleteket, amikhez ő egész stábot szerez (inkl.: író is), hogy JÓ filmeket csinálhasson. Álljon erre tanúbizonyságul az a sok elkészült szar film, aminek soha nem lett volna szabad elkészülnie, mert ezzel azt bizonyítják, hogy egész Magyarországon nem volt egy épkézláb forgatókönyvíró, ami a nagy számok törvénye alapján NEM LEHET IGAZ. És álljanak tanúbizonyságul az elmúlt évek pályázatainak (HBO, Hartley, stb...) győztesei,
amelyekből hány van? És hányból készült film? Netán minden győztes csak a mezőnyhöz képest győzött, és valójában a mű szar? Mert ha ezt vesszük alapul, akkor ez a szakma annyira nagy szarban van, hogy ide nem scriptdoctorok kellenek már, hanem egy nagyobb összeg egy archívumnak, és a magyar filmezést úgy ahogy van, beszüntetni, a pénzt pedig inkább a sportba tolni.

Úgyhogy lehet baszogatni, csak nem érdemes. Mert link nem lesz, a baszogatóknak az ideje elmegy, én pedig nyugodtan röhögök itthon. Még az is lehet, hogy soha nem írtam semmit, és ez csak egy média-hack. Az is lehet, hogy csak így próbálom felhívni magamra a figyelmet (gerilla-marketing). Az is lehet, hogy csak ki akarok túrni mindenkit a szakmából. Az is lehet, hogy kibaszott szar író vagyok, és ezt próbálom itt takargatni, meg írás helyett fórumozgatok, és sunyulok. De ki tudja? Lehet, hogy én vagyok a legjobb ennek a szakmának bizonyos területein? Lehet, hogy feladónak, vagy centernek, vagy akár edzőnek világszínvonalú vagyok. Vagy lehet, hogy csak egy fasz, akinek nincsenek barátai, és talált magának egy fórumot, ahol őneki lehet a legnagyobb hangja, és senki se tudja leugatni, és ezért két online CoD-party közben itt trollkodik. Bármi lehet. Ezt azonban kérem, hogy senki ne itt tárgyalja ki, hanem a szomszéd topicban (amelynek létrehozását sajnos technikai okok miatt nem áll módomban kezdeményezni, de nem fogok megsértődni, ha más megteszi). Itt próbáljunk meg a témára koncentrálni, és abból előrelépni. Aki meg nem teszi, az saját magát minősíti, én a továbbiakban nem is fogom. Köszönettel:

Charlie


UI: És bocs. Egy véletlen gombnyomás volt a duplázás szülője...
 
2008. március 30. vasárnap, 15:39 13. | torolt felhasznalo
No, akkor kedves fórumozók, akik úgy érzitek, hogy szeretnétek még belémrúgni. Szerettem volna nyitni egy topicot "Kick charlie" headerrel, sajnos azonban a számítógép akarata nem engedelmeskedik az enyémnek, és egyszerűen nem tudok új topicot létrehozni, sőt, régen ha bárhova kommentelni akartam egy cikkhez, akkor kérte, hogy nevezzem meg a topicot, de most ezt se kéri, így ez elmarad. Ellenben felruházom a fan-clubomat azzal, hogy ha őnekik összejön, ők nyissák meg a Kick charlie-t: ide lehetne jönni, és rúgdosni engem, de mivel én sajnos túl gyáva vagyok ahhoz, hogy a nép akaratát meghalljam, előre szólok, hogy nem fogok odajárni. Ti viszont dühönghettek és tárgyalhattok engem reggeltől estig, ha épp nincs jobb dolgotok/témátok. Kitűnő stresszoldó.

Az előző előtti kommentet illetően nagyon sajnálom, ha korábban valakit megbántottam volna "alacsony osztályzattal", inkluzíve kiváló, és zseniálisan szereplő filmszakembereinket, akiket az országban csak én bántok úgy tűnik. Úgyhogy nagy egyetemes bocsánatkérést szeretnék gyakorolni, mert szemeim előtt felvillant, hogy micsoda egy nagyképű fasznak tűnök is. És bár KIBASZOTTUL NEM ÉRDEKEL, de azért azt nem szeretném, ha azt hinnék, hogy mások sárbaráncigálásától nekem jobb lesz az életem/napom. Nem lesz. Úgyhogy irónia nélkül, tényleg sajnálom, ha valakit megsértettem volna. Még akkor is, ha ez volt a szándékom. Mert ez faszság. Együtt kell élnünk, és segíteni egymásnak tanulni a hibáiból/hibáinkból, de ehhez a másik rúgdosása meg a személyeskedés nem egy célravezető módszer. Úgyhogy sajnálom, és bocsánat.

Ellenben. Semmiféle linket nem fogok felrakni ide. Egyrészt nem tudom hogy kell, nem csináltam még soha, és nem is szándékszom megtanulni - ha nagyon nyomós érvem lesz rá, majd rágyúrok. Ez azonban nem az. Senkinek nem kell bizonyítanom, hogy mennyire vagyok jó író vagy sem, mert itt senkinek semmi köze hozzá, és semmi köze a témához. Ez itt a filmhu fóruma, ahol mindenki elmondhatja, hogy mi a véleménye ("ja" is, éppen ezért nem írtam be azt a baromságot, hogy "különben se hozzá szóltam", hiszen
> ennek semmi jelentősége ebben a kontextusban - ezt a
> fajta disztingválást úgy gondolom mindenkinek meg kell
> tanulni). Tehát én is elmondhatom a véleményemet.
> Akkor is elmondhatnám, ha a világ legszarabb írója,
> filmproducere, vagy filmrendezője lennék. A
> véleményéhez mindenkinek joga van. Pláne ha az olyan
> jellegű, amelynél az analógia, miszerint "nem kell
> belenyúlnom a szarvasmarha seggébe, ahhoz, hogy
> tudjam, hogy ott a bélszín" hatványozottan igaz.
>
> A 3-as pont merész volt, de én bevállaltam és tartom
> magam hozzá. A 3-as pont pedig nem arról szól, amit
> itt pedzegetnek egyesek. Palik László hány Forma-1-es
> autót vezetett eddig életében? Vagy az Indexes barátom
> Joó Gábor? Ez őket akkor kizárja a kommentátori,
> kritikusi, szakértői székből? Mert akkor a Forma-1-es
> stábunk leszűkül Baumgartner Zsoltra, és lesznek olyan
> országok, ahol kommentár nélkül kellene sugározni a
> futamokat. Illetve hány boxkommentátorunk állna ki
> akár egyetlenegy menetet is lábon akár csak Bedák
> Zsolti ellen is (mehetünk feljebb is Balzsay felé,
> csak akkor rövidül a menet). Ez a téma most nem arról
> szól, hogy ki mennyire tud frappáns dialógot írni,
> vagy mennyire jól képes elrejteni az expozíciót,
> esetleg, hogy érdekes karaktereket alkot-e, vagy hogy
> képes-e arányokat eltalálni. Ez arról szól, hogy
> felismeri-e, hogy nincsenek ott, és meg kell
> teremteni. Ez az MMK-s olvasó feladata. Az a
> scriptdoktor, akihez a producer viszi a könyvet, már
> alkotó is kell legyen, aki kreatív javaslatokat tesz.
> De ez az MMK-s pozíció diagnosztikáról szól. És ezen a
> mércén EZEK SZERINT még a szakember által az előbb
> "meglehetősen soványnak" titulált Vesztegzár is
> átcsúszna, mert azt mondanák, hogy itt meg itt meg itt
> polírozni, erősíteni, hogy "vastagabb" legyen, de
> egyébként "valamelyest filmritmusú", tehát nem kell a
> kukába dobni, csak szerelni, hogy még "szorosabb"
> legyen a ritmus (persze, lehet, hogy a nevem
> megjelenése automatikus ellenszavazat lenne
> egyeseknél, de hát ezért kell a több tag - hogy
> üljenek ott barátaim is). A Csudafilm már nem biztos,
> hogy megütötte volna a mércét... Szerintem...
>
> Szóval itt most erről van szó, és az ajánlat nem a
> filmhu fórumozóinak szólt, hanem lényegesen magasabb
> helyekre, afféle nyílt provokációként, hogy lehet,
> hogy itt is körbe lehetne nézni emberért, mert egy
> PRÓBÁT megér. Jelentkező van. Ennyi és nem több. Ehhez
> nem tartozom senkinek sem magyarázattal, sem
> bizonyítékkal a saját képességeimről. Akármikor
> szívesen összemérem azokat akárkivel (ha épp időm
> engedi), de nem fogok csak azért forgatókönyveket
> postolgatni, hogy emberek csámcsogjanak. Pláne nem
> olyat, amiből egy nap még lehet valami (javaslom, hogy
> aki most nem érti miről van szó, az csengessen be
> néhány itt jelenlevő, vagy jelen nem levő szakemberhez
> és kérje meg, hogy tegye közkinccsé a következő nagy
> dobását. Ajtó becsuk, hangos röhögés). Amiből meg nem
> lehet semmi, azt meg azért nem postolom, mert
> valószínűleg annyira nem jó, tehát könnyű belekötni,
> álló célpontnak meg nem állok ki. Ennyire hülye én sem
> vagyok. Szóval hagyjuk ezt az egymás tesztelgetését,
> és hogy ki mennyire jó. Ha filmcsillag vagy bárki
> munkaajánlatot szeretne tenni, keressen meg, beszélünk
> róla. De nem játszom "be tudod-e dobni félpályáról
> háttal"-t, sajnálom. Meg lehet kérdezni a Réz Andrást
> is, hogy hány forgatókönyvet írt életében, és mekkora
> sikerrel. Ez a szakma részint bizalomra is épül,
> másképp elsőfilmesek soha nem csinálhatnának filmet,
> aki meg egyszer megbukott, soha nem csinálhatna újra
> filmet. Én nem kérek senkitől bizalmat. Csak a kételyt
> tegyük félre, és higgyük el, hogy ÉN MÁSOKNAK JÓT
> AKAROK. Aztán ha másoknak jó, akkor az egyenlő
> mezőnyt fog jelenteni, és ott már szétversenyezheti
> magát velem, aki akarja (de nem lesz könnyű dolga, ezt
> most mondom).
>
> Mellesleg pedig egytől óvok mindenkit, aki kívülről
> szemlélgeti ezt a szakmát: ne nyaljátok be a
> propaganda dumát arról, hogy csak a jó könyv számít.
> Álljon erre tanúbizonyságul jónéhány komment (akár az
> enyémeket is leszámítva) a jónéhány embertől, akiknek
> a könyvét basznak elolvasni, vagy elolvassák, aztán
> nem történik semmi (se reakció /ún. coverage/, se
> beszélgetés, se válasz, semmi - és ez még a jobbik
> eset). Álljon erre tanúbizonyságul az, hogy egyetlen
> producer nincs ma Magyarországon, akihez besétálhatsz
> az utcáról pitchelni, mert KERESI az ötleteket,
> amikhez ő egész stábot szerez (inkl.: író is), hogy JÓ
> filmeket csinálhasson. Álljon erre tanúbizonyságul az
> a sok elkészült szar film, aminek soha nem lett volna
> szabad elkészülnie, mert ezzel azt bizonyítják, hogy
> egész Magyarországon nem volt egy épkézláb
> forgatókönyvíró, ami a nagy számok törvénye alapján
> NEM LEHET IGAZ. És álljanak tanúbizonyságul az elmúlt
> évek pályázatainak (HBO, Hartley, stb...) győztesei,
> amelyekből hány van? És hányból készült film? Netán
> minden győztes csak a mezőnyhöz képest győzött, és
> valójában a mű szar? Mert ha ezt vesszük alapul, akkor
> ez a szakma annyira nagy szarban van, hogy ide nem
> scriptdoctorok kellenek már, hanem egy nagyobb összeg
> egy archívumnak, és a magyar filmezést úgy ahogy van,
> beszüntetni, a pénzt pedig inkább a sportba tolni.
>
> Úgyhogy lehet baszogatni, csak nem érdemes. Mert link
> nem lesz, a baszogatóknak az ideje elmegy, én pedig
> nyugodtan röhögök itthon. Még az is lehet, hogy soha
> nem írtam semmit, és ez csak egy média-hack. Az is
> lehet, hogy csak így próbálom felhívni magamra a
> figyelmet (gerilla-marketing). Az is lehet, hogy csak
> ki akarok túrni mindenkit a szakmából. Az is lehet,
> hogy kibaszott szar író vagyok, és ezt próbálom itt
> takargatni, meg írás helyett fórumozgatok, és
> sunyulok. De ki tudja? Lehet, hogy én vagyok a legjobb
> ennek a szakmának bizonyos területein? Lehet, hogy
> feladónak, vagy centernek, vagy akár edzőnek
> világszínvonalú vagyok. Vagy lehet, hogy csak egy
> fasz, akinek nincsenek barátai, és talált magának egy
> fórumot, ahol őneki lehet a legnagyobb hangja, és
> senki se tudja leugatni, és ezért két online CoD-party
> közben itt trollkodik. Bármi lehet. Ezt azonban kérem,
> hogy senki ne itt tárgyalja ki, hanem a szomszéd
> topicban. Itt próbáljunk meg a témára koncentrálni, és
> abból előrelépni. Aki meg nem teszi, az saját magát
> minősíti, én a továbbiakban nem is fogom. Köszönettel:
>
> Charlie
 
2008. március 30. vasárnap, 15:27 12. | torolt felhasznalo
Kedves ja!


A legjobb tudomásom szerint ÖN kért arra engem egy mediátor segítségével, hogy az Önnel való, Ön szerint nem-konstruktív jellegű kapcsolatot szakítsam meg. Ehhez én tartottam is magam, epés megjegyzések és üzengetések nélkül. Azt hiszem, hogy meg kellene maradnunk ennél az állapotnál. Egyrészt nem pazarolnánk a saját időnket és energiánkat, másrészt nem pazarolnánk a másik idejét és energiáját, harmadrészt nem biztos, hogy Önnek gyümölcsöző lenne, ha ez a szájkarate újrakezdődne - nekem ugyanis nincs vesztenivalóm, Ön azonban emberileg már nagyon sokat rombolt a nimbuszán a velem való árnyékbirkózása során, és nem szeretnék eszköz lenni abban, hogy ezt tovább folytassa. Ettől nekem se jobb, se több nem lesz. Azok az olcsó babérok ugyanis valóban nem kellenek, amelyek engem a "tudjátok, aki beégette/az őrületbe kergette a Janischt" attribútummal emelnek bárhová is. Sőt, az igazat megvallva semmilyen nexusban nem szeretném, ha a nevemet az Önével kapcsolatban emlegetnék - és gondolom ez kölcsönös.

Ezért tehát tisztelettel megkérem, hogy parkolja a Velorexét egy házszámmal odébb, ahol nagyon jól elvitatkozgatott az elméleti kérdésekről, és ahova nekem volt annyi gerincem, hogy nem mentem be zavarni, ironizálni, cinizálni, epéskedni. Nézzen rá a topic-címre, olvassa el a cikket, és ha ahhoz van hozzáfűznivalója, akkor kérem tegye meg mindannyiunk és a filmes közösség okulására, nota bene segítse az ügyet bennfentes szemével és gondolataival. De kérem, őszintén kérem, hogy ne kezdjen el valamit, amiből Ön sem, és én sem fogunk jól kijönni - azzal a különbséggel, hogy én így is a fórum bohóca vagyok.

Tisztelettel:

Charlie


UI: Hol van már a Vesztegzár, kedves ja? Ön azt gondolja, hogy én az elmúlt években a kezemen ültem, meg fórumoztam. A véleményét egyébként jegyeztem, bár határozottan nem kértem korábban, de hát csak el kellett mondania, méghozzá nyilvánosan, hátha ezzel az itteni kollégákra/fórumozókra/társadalomra sikerül hatnia és esetleges antipátiát kicsikarnia irányomban - minden sorából süt a gúny, és a vágy, hogy engem és alkotásomat némiképp önmagunkban semmisítsen meg, komolyabb kommentárok és a szubjektivitás potenciális vádja nélkül. Azt kell, hogy mondjam, hogy ügyesen exponált. Csak lekéste a trendet. Sőt, még keményebb leszek magammal szemben, ami alá Ön már sajnos nem fog tudni licitálni - Hamvai Kornél szerint szar volt a könyv... Az nem volt egy jó pillanat, és ahhoz képest akárki szakmabeli véleménye puszta visszhang. Amikor vadidegenek olvasták és tetszett nekik, az viszont jó volt. Amikor vadidegen szakmabeliek olvasták és ez alapján ismerkedni kezdtek velem, mint kompetenssel, az is. De hol van már a Vesztegzár, kedves ja? Azóta mást sem olvasnak ám pont ugyanúgy...
 
előzmény: JA #11
 
 
2008. március 30. vasárnap, 10:32 11. | JA
Kedves Charlie-Dániel!

Ha valaki sokszor és kellően nagy hangon állítja magáról, hogy tud valamit, arról sajnos – különösen Magyarországon – végül el is hiszik, hogy tudja azt, amit mond, anélkül, hogy valaha is bizonyította volna ezt a tudást.

Gondolom Ön nem tör ilyen olcsó babérokra, bár kétségkívül zeng a fórum az Ön kiválóságának hírétől, amelyről elsősorban (és kizárólag) Öntől értesülünk.

Ezért nincs értelme megsértődni azon, hogy valaki olvasható, valódi bizonyítékot kér Öntől, hanem elő kellene állni a farbával.

Korrekt lenne (különösen miután már szinte mindenki megkapta itt Öntől a meglehetősen alacsony osztályzatát), ha feltenné egy linkre azt a bizonyos forgatókönyvét.

A Vesztegzár a Grand Hotelben című Rejtő regényből adaptált forgatókönyve (amiről ugye szó van) engem személy szerint nem győzött meg arról, hogy az Ön forgatókönyvírói tehetsége lenne az a bizonyos pont, amely segítségével ki kellene fordítani a világot és meg lehetne reformálni a magyar filmművészetet.

Meglehetősen sovány adaptációnak tűnt, amelyből, annak ellenére, hogy igyekszik hű maradni az eredetihez, épp Rejtő jellemzően groteszk humora és iróniája hiányzik. Emellett pedig édes mindegy, hogy sikerült-e valamelyest filmszerűbb ritmusra hangolnia a regény eredeti szerkezetét.

Az is kérdés, hogy egy önmagát nagy becsben tartó fiatalember, mint Ön, miért egy ilyen iskolás (mondhatnám öreges) adaptációval (ráadásul remake-kel) próbál betörni a piacra, amelyben sokkal kevésbé lehet meglátni az Ön eredeti tehetséget, mintha valami valóban önállót próbálna létrehozni, bármely film-műfaj területén.

Ez ugyan csak az én szerény summázatom az Ön írásáról, de lehet, hogy nem véletlenül nem csapnak le az Ön könyvére azok a producerek sem, akik egyébként meglehetősen nyitottak az újra és a tehetségesre.
És miért ne lennének nyitottak, érdeklődők és keresők?
Jót, újat és erőset találni a legelemibb önös érdekük.

Üdv,
Janisch Attila
 
előzmény: torolt felhasznalo #10
 
 
2008. március 29. szombat, 19:28 10. | torolt felhasznalo
Kicsi csillag!

Már vártam, hogy mikor veszi elő valaki az okoskártyát.

Két dolog.

Egy: tényleg olyan jó. Sajnos. Sőt, jobb annál. Persze nem javíthatatlan, de elég masszív munka, nagyon vért pisálna az, aki bele akarna zavarni, hogy mit miért és hogyan benne (inkább koncepciók ütközéséről szólna egy olyan vita, de az is hasznos lehetne a könyv szempontjából, szóval nem tartom magam tévedhetetlennek). De basznak elolvasni. Ez van. Ezért nem sírok, mert semmit nem számít. Önálló scriptet senki nem olvasgat ma Magyarországon komoly szándékokkal. Pláne nem ilyet. De nem tudom felfogod-e, hogy az én egyéni szociális problémám le van szarva ebben az esetben? Itt most nem arra vállalkoztam, hogy mit írok, hanem, hogy milyet olvasok. Szóval szakadjunk már el attól, hogy mit írok. Ez lejárt lemez, kurvára senkit nem érdekel, kurvára le van szarva. Az aktuális téma az, hogy hogyan áll össze a scriptdoctori rendszer. Ha nincs semmi a zsebedben Kanga, akkor hopp-hopp, de nem kellene rúgdalózni. Eddig nem voltunk rosszban, remélem továbbra se leszünk, de nem vagyok oda az ismerkedésnek/lájtos provokációnak ezért a fajtájáért.

Kettő: szerintem Te ebben a körben mozogsz (értsd: insider vagy). Akkor Te is tudod, hogy amit mondasz nem igaz. Miért? Mert nem az. Hány producerről tudsz, akihez bemehetsz és eladhatsz neki egy koncepciót, vagy egy treatmentet úgy, hogy ad 100,000-et (százezret), és azt mondja, hogy fejleszd, mert érdekel. Vagy szerinted az Overnight egy olyan lefosom a bokámat kurva jó könyv volt már az asztalon is? De tudod mit? Játsszuk azt, hogy terítünk. Te megadod nyílt fórumon azt, hogy szerinted ki olyan, hogy besétálsz hozzá, és mesélsz neki néhány sztorit, aztán majd ő érdeklődni fog valami iránt (rendező és egyéb csatolt nevek nélkül), esetleg SZAKMAI indokokkal (tehát nem olyan, hogy "nincs pénzem", meg nem olyan, hogy "nem tetszik") elküld, és én viszem neki a treatmenteket. És utána nyilvánosan blogolok. Csak Neked.

De hagyjuk ezt a motivációs kötözködést. Senki nem nyavalygott. És filmcsillag. Ha az én könyvem szar is, olvastam már egyet kettőt, ami jó volt. Tudod miért nincs belőlük film? Én sem. Pedig nem névtelen írta. Csak basztak elolvasni neki. Szóval ne pergessük ezt az oktatófilmet, hogy csak a script számít, mert ez aranyos, de kamu. De hazudtolj meg! Több éhes (nálam éhesebb) szem várja, hogy listát készíts a kompetens és nyitott producerekről. Addig meg ha nem haragszol, én megpróbálok segédkezet nyújtani (a képességeimhez és státuszomhoz mérten) egy jó reformkezdeményezéshez, hogy az valóban mindenkinek a legjobbat nyújtsa.


UI: Miért van olyan érzésem, hogy Te már olvastál tőlem valamit? Miért van olyan érzésem, hogy pontosan tudod, hogy ki vagyok (leszámítva a leszámítandókat)? Miért van olyan érzésem, hogy több a mosoly, mint a gúny a szavaid mögött? Miért van olyan érzésem, hogy ha mondanivalód van NEKEM, akkor talán karakánul kellene, és nem kódolva - még ha nem is itt, hanem priviben? Ezek nem célzások, csak kérdések. Mert vannak ilyen érzéseim. Persze izgi lenne, ha kiderülne, hogy tévedek... Csak akkor most miért kellett elővenni a faszkorbácsot rám? Vagy mire alapozol? És az utolsó bekezdésen túl, tulajdonképpen mit szerettél volna mondani? És mi a véleményed a témához kapcsolódóan?
 
előzmény: filmcsillag #8
 
 
2008. március 29. szombat, 10:06 9. | screen
"ha mindenkivel jóban vagy, de szar a szkripted -- baszhatod."

Válasz erre:

NEM .... EZT... LÁTOM...!! (nagybetűvel hogy mindenki könnyen olvassa..)

egyébként meg:

ha mindenkivel jóban vagyok de rosszul tudok úszni--- akkor(TÉNYLEG) baszhatom
csak hát az mérhető sportág, és még közönség sem kell hozzá hogy kiderüljön..!!!
ellentétben ect ect......(!)(de ezt már annyiszor de annyiszor...!!)

derűs napot!
:)
 
előzmény: filmcsillag #8
 
 
2008. március 29. szombat, 03:53 8. | filmcsillag
álnév üzen álnévnek:

krédó:
lehetsz te bármilyen jóban producerekkel, nyalhatsz te bármilyen önazonosan az mmk-nak, smúzólhatsz te bármilyen kreatívan török ferivel -- a végén a lényeg csak a szkript.

ha mindenkivel jóban vagy, de szar a szkripted -- baszhatod.

ha senkivel se vagy jóban, nincs kedved smúzolni, DE A SZKRIPTED ÖNMAGÁÉRT BESZÉL (csupa nagybetűvel, magyarázó kommentár nélkül) -- hiszek abban, hogy a szkripted megvalósul.

tényleg olyan jó az a szrkipt, ami fölött siránkozol, vagy csak egy lépés a jó felé? tedd fel magadnak a kérdést, és őszintén válaszold meg, mielőtt bárki mást kezdenél hibáztatni, mielőtt magad hibáztatod.

kibaszottul kuss a nyavalygásnak, jackie chan. it's time for some action. hadd olvassunk végre tőled is valamit.
 
2008. március 28. péntek, 16:14 7. | screen
A producer (akinél a pénz van..) egy teljesen idegen olvasónak úgysem fog hinni csak a haverjának, vagy saját magának (MERT ILYEN ORSZÁGBAN ÉLÜNK..)
Ezért bátorkodom legalább hinni hogy kellenek "jó orrú" producerek...
Egyébként egyszerű a dolog. Állítsd meg pl. Pataki Ágit a nagykörúton, és "nímandként" próbáld meg meggyőzni hogy van egy jó könyved..
Próbáld meg!!!! Tessék!!
Rendőrért fog kiáltani..!! :)))
 
2008. március 28. péntek, 14:58 6. | [tsg]
egyrészt a reader-séget is biztos lehet tanulni. például vannak külföldön szakemberek, kérezni pedig ér.
(én azt gondolnám, hogy nem árt hozzá némi gyakorlat az írás terén is, de azt is el tudom képzelni, amit filmhus mond, hogy attól, hogy valaki nem jó író, még lehet jó reader.)

másrészt azt gondolom, fel lehet állítani olyan szempontrendszert (ööö műfaji/közönség/zsáner filmeknél, vagy hogy is hívjuk most ezeket éppen), ami kiindulópontnak máris jó. egy példa erre:
http://www.filmiras.hu/2006/06/08/halal-a-readerre/

már csak azért se baj, ha van egy ilyen, mert ha kiszórják a szriptemet, legalább tudom, hogy mi alapján szórták ki. ami engem például biztosan eléggé érdekelne.

harmadrészt magam se gondolom, hogy egy szempontrendszer önmagában elég. ez alapján még simán kiszóródnának jók, és benn maradnának bukásra ítélt cuccok. biztosan kell hozzá érzék, meg, gondolom, némi gyakorlat, fantázia, és ilyen apróságok.

negyedszer: szintén nem értek azzal egyet, hogy a producernek feltétlenül reader-nek is kellene lennie. persze, nagyon frankó volna, ha az volna, de - csak tegyük fel, csak elméleti síkon, sőt, feltéve, de meg nem engedve - ha a producer esetleg mégse ért hozzá, mert máshoz jobban ért, vagy, mittudomén, épp nem ér rá, akkor igenis járuljon hozzá, hogy valaki olvasson helyette, és aztán mondja meg, hogy érdemes-e foglalkozni a cuccal vagy se. ez volna szerintem a producer érdeke. (már csak anyagi szempontból is.)
 
2008. március 28. péntek, 10:08 5. | torolt felhasznalo
Picsába baszki, én bevállalom, hogy jönnek majd az okostónik és köpködnek vadul, hogy mit képzelek magamról, de

ÉN MEG TUDNÁM CSINÁLNI.

Ez van. Tanultam, csinálom, tudom.

Úgyhogy ha lesz állásinterjú, akkor szeretném, ha a nevem az elsők közt szerepelne. Na, ezt le lehet rakni az MMK elé javaslatnak (bár már néhányszor megtettem).

Aki akar, üthet, de ne számítson nagy szájkaratéra, mert se időm, se kedvem hozzá. Vannak dolgok, amiket az ember tud, ezt próbára lehet tenni, de nincs mit magyarázkodni rajta. Mindenkinek jó hétvégét, szavazzatok rám, vagy monnyatok le:

Charles olvasó-jelölt Chan
 
előzmény: filmhus #4
 
 
2008. március 28. péntek, 10:01 4. | filmhus
Charlie-nál a pont

Screen: nem értek egyet azzal, hogy a producer vagy az operatőr, színész legyen az olvasó. Az olvasónak egy olyan intelligens embernek kéne lennie, aki észreveszi a potenciált. Olyannak, aki rajta tartja a kezét a kor ütőerén. Nem baj, ha nem tudná megírni a sztorit, csak érezze, hogy mi az, ami érdekes, ami mehetne fejlesztésre, támogatásra.

Hogy hol találunk manapság ilyen embert?
 
2008. március 27. csütörtök, 12:03 3. | screen
Igen hát van itt egy-két érdekes felvetés...
Próbálom röviden...
A folyamatnak úgy kellene történnie, hogy vagy egy író akinek van egy trailer-je(témafelütése), és RÖGTÖN hozzá egy pár oldalas treatment-je (hatásossan a kezdő, és a befejező jelenet közé ékelve a tömör történetet..)... és azután ha tetszik lehet olvasni a forgatókönyvet...
Igen. Kellenek profi olvasók. Hogy kik ezek. hát ez az... A dolog ott bukik hogy ideális esetben a producernek kéne lenni a profi olvasónak. Csak van itt egy hatalmas ellentmondás. Egy producer amikor olvas valamit gyakorlatilag meg kell hogy hasonuljon. Mert a dolog egyik oldala hogy "nekem tetszik"... de ott a másik oldal. Mégpedig a néző, a közönség. Az ő agyával is gondolkodni kell...!!!
Világos ez...? Tehát van egy 40-50 év körüli producer, és neki úgy kell egy könyvet olvasnia mintha egy 20 éves "popkornbajnok" lenne...
Tökéletes skizofrénia... Az Ő munkája a nézettségtől függ. Egy olyan film nézettségétől, amire lehet hogy soha nem menne be.
A "profi olvasó"..? Remek ötlet, csak neki olyan a hozzáállása hogy "a kibicnek semmi sem drága" alapon csak a saját esztétikai igényeit kell figyelmbe venni feltéve ha nem érdekelt a film későbbi "sikereiben"
Profi olvasó egyébként az aki egy könyv olvasásakor már rögtön "látja a filmet"... sőt "hallja alatta a zenét"
Ez lehet rendező, operatőr (hát persze..) producer, de akár színész is... csak mindig ott lesz a feszültség az egyéni ízlés, és az üzleti gondokdás között.!!!!
A "profi olvasóról" egy rövid történet.
Valamikor régen egy ismerősöm két forgatókönyvet adott be véleményezésre "x" céghez.Az egyik könyvhöz egy olyan kritikát kapott hogy: "túl logikus a fordulat az x-edik oldalon.."
A másik könyvél pedig úgy bíráltak el egy fatális fordulatot hogy: "nem igazán logikus fordulat.." (egy véletlen baleset hogy lehetne logikus..?? könyörgöm...???)
Szóval "profi kritika" ENNYI!!!!
Tegyétek elém a világ bármely könyvét (filmjét)! Találok benne hibát GARANTÁLOM!!!
Más.
Teljesen ostoba gondolkodás hogy egy könyvet az idők végéig fejleszteni kell(DE EZT MÁR ANNYISZOR ÍRTAM..)Mertha ezt elfogadjuk alapvetésnek, akkor bele eshetünk abba a hibába hogy "túlfejlesztjük" kvázi túlbonyolítjuk.
És újból csak a témánál vagyunk. Saját ízlés(vagy szakmaiság) ami zsigerből jön, és a "néző fejével gondolkodás". Egy örök állandó belső harc.És soha sincs vége!!
A rendszer csak úgy működik ha mindenki érdekelt üzletileg egy filmben (ahogy a gazdaságban bárhol a kapitalista világban.) Az "igazságosságot" meg hagyjuk, mert azt senki sem ígért, csak "ilyen-olyan mőködőképességet"(Láttam a "Juno"-t. Diablo Cody-t itthon egy ilyen történettel úgy dobták volna ki az utcára, hogy a lába nem ér földet..)
De mondok mást.
"Rövid távú siker" kontra "valami más"...
Lehetne "vabank"-ra is játszani kérem szépen. Olyan filmeket készíteni amit a világ minden civilizált országában megértenek, érdeklődve néznének, és akár 20 évig is játszanák az igényesebb tv társaságok mert aktuális..!!. Csak ezt kevesen merik megróbálni, mert nem rögtön jön a "siker", vagy egész egyszerűen nincs képzettség rálátás az életre, hogy ilyen történetbe bele merjen valaki vágni(talán tisztában is van vele az alkotó... csak hát szembe kéne magunkal nézni..)
De vissza a hazai vizekre...
Van ez a makacs tény: AZ ORSZÁGBAN VAN 200 EZER MAX. 25 ÉVES FIATAL AKIK EGYÁLTALÁN HAJLANDÓAK BEMENNI A MOZIBA (meg karácsonykor a gyerekek...) nos ezzel e ténnyel nehéz mit kezdeni.
Nem tudom Csehországban milyen emberek élnek, de ott 1 millió ember nemcsak egy "Zselari"-ra megy be(Oscar jelölt.) hanem egyéb más filmekre is..

Szóval kellene itt valami mozgolódás, de CSAK ettől várni hogy emberek kezdjenek moziba járni... illúzió...Az is illúzió hogy "CSAK jó filmeket kell csinálni és kész" Ez sehol a világon nincs így....(ismerjük a legendásan ostoba sztálini üzenetet: "emberek alkossatok remekműveket!!")
Persze az sem a filmesek "eredménye" lenne, ha valami csoda folytán újból járnának az emberek moziba..
Szóval minden igaz, és mindennek az ellenkezője is igaz.(ami egy dialektikus dráma alapvetése kell hogy legyen..)

PRÓBÁLKOZZUNK HOGY LEGALÁBB A SAJÁT LELKIISMERETÜNKET MEGNYUGTASSUK:))
 
2008. március 27. csütörtök, 00:50 2. | f.r.a.n.k.
az 500ezernek nem csak egy "íriszdiagnosztikára" kell h elég legyen. nézd meg az árakat. notes vagy coverage általában 150-400USD között mozog, de ez még az egyik hazai doki árai szerint is meghaladja 100 oldal átírásának :) az árát (spekulatív, nincs oldal/ár megadva)...

a másik dolog, ha egy szkriptdoktornak ilyen jó árai lennének, aki évi 50-100 elemzést is teljesíthet, hogy viszonyul ez az íróhoz, aki 2-3 könyvet hoz össze ez idő alatt?
 
előzmény: torolt felhasznalo #1
 
21-2  /  21

nka emblema 2012