sex hikaye

Overnight

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. október 2. kedd, 14:12

rendezés  


egy oldalon
65-46  /  65


 
2007. november 26. hétfő, 22:56 65. | torolt felhasznalo
Török Ferencnek szeretettel, a bántás legkisebb szándéka nélkül, saját végiggondolásra, és megosztott gondolatainak kiegészítésére:

http://index.hu/velemeny/jegyzet/feltud2/
 
2007. november 1. csütörtök, 18:43 64. | torolt felhasznalo
Vagy épp Matthew Vaughn.

Esetleg Luc Besson.

Vagy Roland Emmerich.

Vagy John Woo.

Vagy Antal Nimród.
 
előzmény: torolt felhasznalo #63
 
 
2007. november 1. csütörtök, 18:40 63. | torolt felhasznalo
Halló, halló! Azért óvatosan, de folyamatosan lépre csalsz Te is. Kértél néhány koncepciót, ami alapján eldöntheted, hogy érdekel-e vagy sem. De azt nem fűzted hozzá, hogy a 3-as, 4-es kategóriából induljak ki. Tök igazad van egyébként mert én is így gondolom,h ogy vannak ilyen kategóriák, bár az erős könyvet én mindenhol előnynek tartom, ha nem is prerekvizítumnak (ahogy Te is állítod). De f.r.a.n.k. is kimondta és én is úgy gondolom, hogy vannak dolgok, amit sok helyre lehet elhelyezni a spektrumon, attól függően, hogy hogyan írod meg. És a kategóriák kombinálhatók is.

A futószalag iparba pedig úgy lehet beleszólni, ahogy a Nightwatch rendezője tette. Szóval semmi sincs veszve, csak egy kicsit merni kell előrébb gondolkozni, mint az MMK-tól megkapható 40 millió forint. Szerintem.
 
előzmény: screen #60
 
 
2007. november 1. csütörtök, 00:54 62. | f.r.a.n.k.
a masodik kerdes, ez jo, de mirol szol a sztori? mi tortenik a filmben?
azutan ha a producernek tetszik az otlet, a kovetkezo kerdes: hol a szkript? es ha tenyleg meg akarja csinalni, kapsz 1 max.2 honapot hogy elkuldd neki (vagy fel ev ha Kaufmanrol van szo).

azt mondtad el, milyen benyomast akarsz, hogy a film keltsen, milyen temakat erint... es van benne lehetoseg, meg lehet jol csinalni, vannak hasonlo ismert filmek, de ossze kell h alljon a fejeben a hallgatonak a film... ezekbol kb 10-15 percet latok abbol amit mondtal, ami nem rossz ilyen kevesbol, de peldaul nem tudom kik a foszereplok, kik korul jatszodik az egesz...

mindegyik mas koltsegvetest sejtet, az 1. kozepktsg a 2. meg inkabb nagyktsg, az 1. inkabb helyi tema, a 2. vilagszintu... a 3. lehet egyik is meg a masik is. es ezek is meghatarozzak azt, h a producer hogy nez ra, h mennyiben gondolkozik.
a 2.-ben ha a csontvaz pl afrikaban van es a vilag ilyen-olyan tajain jatszodik, mint a blockbuster nagykoltsegvetesu filmek (DaVinci / Indy - fu, a merce fel van teve) akkor azt a konyvet az ugynoken keresztul fogja eljuttatni a producernek vagy dobja ki a studioknak az iroja.

legalabb egy-ket oldalas szinopszisod azert legyen, ha producernek mondod. nem o talalja ki a sztorit es valaszolja meg a kerdeseidet, hanem neked kell tudni, mi legyen a filmben.

a leghosszabb ut is egy kis lepessel kezdodik.
 
előzmény: torolt felhasznalo #59
 
 
2007. október 31. szerda, 23:10 61. | screen
.. ja meg persze vannak a

5. "Nagyon vicces" vígjátékok.. (Itt sem az erős könyv viszi a filmet hanem az "ilyen-olyan vicces" jelenetek..)
... itt is nehéz újat...szerintem...!
 
előzmény: screen #60
 
 
2007. október 31. szerda, 22:59 60. | screen
Persze persze Én csak trailert kértem...
de azt senki se felejtse (már írtam) ha egy idegen producer előtt álsz lehet hogy csak 30 másodperced van...

egyébként mindenkinek el kell dönteni hogy melyik csoportba akarja a filmjét helyezni
az Én elméletem:

1. Lenyűgöző látványvilágú film (Nem igényel erős könyvet)
2. Akciódús film (ez sem igényel erős könyvet)
3. Gondolkodtató film (erős köynvet igényel..)
4. Provokáló film (szintésn erős könyvet igényel)

Ha a könyvünk egyikbe sem illeszthető bele kár a fáradságért...
Nos az első két csopotba tartozó filmek futószalagon készülnek (az usa-ban). Nem hiszem hogy valaki kívülről ebbe a "futószalag iparba" bele tudna szólni..
Mi maradt...?
a 3. és 4. csoport

Ez alapján is lehet olvasni Charlie ötleteit...(!?)

Abban viszont teljesen egyetértünk hogy az első nagy dobásod után már téged keresnének... ez igaz lehet.

ui: A provokáló filmekkel kapcsolatban. Woody Allen mondta: "Ha a filmjeimmel csak egyetlen egy ember lelkét megnyomorítottam, már nem volt a munkásságom hiábavaló.." :)))
(azt így értsétek)
 
előzmény: torolt felhasznalo #59
 
 
2007. október 31. szerda, 18:59 59. | torolt felhasznalo
f.r.a.n.k. Nézd meg, hogy mit kért screen! Az van ott.

De ha kíváncsi vagy (egyébként egyik sincs megírva), akkor az 1-es egy komédia lenne. Egy rakás különböző beállítottságú bunkó (a full-tapló, az antiszociális, a beszólós-kezdegetős, a kultúrsznob fikázós, a csendes csapdaállító, stb.) összejönnek, és egyik oldalról megy az egymás szopatása. A másik oldalon kiderül, hogy ezek is csak sérült emberek. A harmadikon pedig van egy erős szatirikus kritika a médiáról, ami ilyen hülyeségekkel tömi a nézőt, és mások nyomorán kapitalizál. Egyébként pedig a szellemestől a taplóig teljes paletta, jóízlésű koktélban, hogy mindenki megkapja, amit szeret (tehát nem Argo, de nem is kizárólag Wodehouse).

A másodikat Daihelyon teljesen lenyomta. Erről van szó. Da Vinci kód-szerű thriller. Esetleg kalandfilm. De a lényeg valóban, hogy ez nagyon fontos lenne. Ki volt az első ember? Valóban teremtve volt? És csak egy csontvázat találnának? Vagy egy mumifikált holttestet? Esetleg, ha van Isten, akkor lehet, hogy Ádám még mindig él? Emberszerű volt? Lehet, hogy csak koporsó, és nem is egy ember van benne? Nem tudni. Homályos infok, próféciák, irományok. De bármi is derüljön ki, az alaposan átrendezné az emberiség gondolkodását, ezért nem kerülhet akárki kezébe. És míg Indynek csak a nácikkal kellett gyömöszködnie, a szabad világban sok-sok érdekszervezet van.

A harmadik? Én szerettem a Lake House-t, a Nextet, a Frequency-t, a Minority Reportot, és lehet lehülyézni, de a számok azt mutatják, hogy a közönség is szerette. Misztikus film, sci-fi, a közönséget érdekli, mert kirántja őt a maga kis világából. Konkrét sztori nincs. Mag a felvetés az érdekes. Akárhová lehet vele menni. El lehet vinni időugrálásba éppúgy, mint a Contact felé. És minden tiszteletem Török Ferencé, meg a magyar filmművészeké, de Carl Sagan, Rober Zemeckis és a többi alkotó sajnos ott megcsinálta azt a tömegfilmet, ami az értelmes tömeghez szól. És a századik megnézés után is van min gondolkodni. Bár igaz, hogy Cannes-ba nem hívták meg. Szerintem nem fakadtak sírva. Szeretnék egyszer én így nem menni Cannes-ba. Szóval az alapból semmit nem lehet megítélni. De most az a kérdés, hogy ha ránézel egy ilyen gondolatra, akkor érdekel vagy nem? Elgondolkozol vagy nem? Ne fűzz hozzá műfajt. Csak maga a gondolat. Ha tovább tudod fűzni, akkor van benne fantázia. Ha nem, akkor lehet, hogy nincs. De a kérés nem az volt, hogy adjak le egy szinopszist, ezért írtam ide. A többi már egy író dolga, aki választ egy irányt, ami érdekli.

EZ NEM BIZONYÍTVÁNY MAGYARÁZÁS. Csak válaszoltam a felvetődött kérdésekre. Ettől még tetszhet/nem tetszhet. Szerintem nem a legjobbjaim, de vállalom őket. Ahogy azt is, hogy bármelyik közülük eladható lenne amerikai filmként, de magyarként is, vagy magyarként külföldre (limitáltan és limitált helyekre természetesen). És kicsit magasabbra tenné a lécet, mint a Le a fejjel (ami kurvára nem volt eladható sehol, csak 12-es korhatár és IQ alatt. Bocs az alkotóktól. Ez egy személyes vélemény). szóval kösz a kommenteket. Ismétlem egyik se könyv. Csak leírt ötlet. De szerintem börtönvetítés nélkül is meglenne az 5000 (már ha jó).
 
2007. október 30. kedd, 20:12 58. | f.r.a.n.k.
politikai thrillerkent a kettes tenyleg jo. viszont a Section Eight-en kivul mas nem nagyon csinal ilyeneket. vagy meg a Columbia Pictures vagy Bruckheimer.

viszont az agyas dolog benne a metafizikai maszlag.
az egyes felepitett ervelesek (reasoning).
minden elismeresem ha kesz a konyv.
 
előzmény: Daihelyon #57
 
 
2007. október 30. kedd, 18:38 57. | Daihelyon
Az öteletekről:

1. Nem igazán keltette fel a figyelmemet, de én ilyen vagyok. Idiocracy a jelenben?

2. A három közül ez fogott meg a legjobban. Kicsit olyan Jézus video, A test, stb hangulatú, bár komorabb és több szereplősebb hangulatban el tudonám viselni, akár már most azonnal. :)
Frank, hogy mi történne? Nagyon is megbojdulna egy halom szervezet és egymást ölnék a csontváz birtoklásáért. Darwinista tudós csapat, Vatikán, CIA, Moszad, KGB(vagy mi a franc az utód szervezet), kínaiak stb. És mind a saját érdekének megfelelően használná, mármint akarná használni. Komoly thriller potenciál rejlik ebben. Mikor jön? :)

3. Ez az, ami nagyon nem érdekel, mert eddigi tapasztalataim alapján az ilyen idő-témás filmekben mindig akkora logikai bukfencek és csavarok vannak, hogy az már nekem fáj. Lásd Lake House (vagy mi volt a címe a Sandra Bullock-Keanu Reeves páros filmnek), bár az aranyos volt, közepesen nehéz lamúr sztori, ez vitte a hátán a filmet.
De nem azt mondom, hogy nem lenne sikere, sőt szerintem egy jó kis történettel, emészthető formában sokan bemennének rá, lásd Lake House, Deja Vu, Next, stb.

Nézői csalogató potenciál szerinti sorrend szerintem: 1>3>2.
 
előzmény: torolt felhasznalo #52
 
 
2007. október 30. kedd, 17:52 56. | f.r.a.n.k.
eloszor is gracc ahhoz h ki mertel allni filmotletekkel. en mar megtettem, ugyhogy ugy veszem, ez felhatalmaz arra h velemenyt mondjak roluk.

mind a 3 (ahogy te is mondod) csak kiindulo helyzet. ez meg nem lenne baj, ha latni lehetne hova fejlodhet, hova viszi a benne rejlo konfliktus. de nem latni, ill. nincs ra utalas.

1. a legnagyobb veszhelyzet, ami kialakulhat ebbol (peldaul az egy bolond szaz bajt csinal-hoz hasonlo mozgatorugok alapjan) h a kerteve szuneteltetni kenyszerul adasat, a programigazgato nojet lenyuljak, a bunkok atveszik az iranyitast... tehat a teve ongolt rug-fele koncepcio. (Dudley Moore csinalt egy hasonlo filmet, mas sztorival) -- nem hiszem hogy erdekelne, habar nagyon jol megirva (ha a bunkok valamennyire rokonszenvesek) mersekelten szorakoztato lehetne.

2. ez egy atgondolatlan koncepcio. mi tortenne, ha megtalaljak az elso ember csontvazat (gondolom meghalt)? semmi. ennel meg az argo macguffinja is jobb, mivel annak legalabb tortenelmi kotodese van es haszonnal is jar a megtalalasa. ha az lenne, h a dns-e mondjuk kiveteles jellemzokkel bir es meggyogyitja a halalos betegsegben szenvedoket, akkor ertenem a motivaciot. de az valszeg egy masik sztori...

3. 2038-as spam. az h a level valoban 2038-bol erkezett, csak 2038-ban bizonyosodik be. ehhez 2038-bol elindulva kene felfejteni, h mi tortent azalatt az ido alatt azzal aki a levelet kapta vagy a levelet kuldte. ez a tortenet? mert lehethogy elsore jol hangzik amit felvazoltal, de ha jobban atgondolod, ez az idoiv megkerulhetetlen teny - s az h nem ugy fogalmaztad meg, inkabb azt a feltevest erositi, h hatasvadasz hirtelen otlet csak.

nyugodtan vitatkozz azzal amit mondtam, en is megteszem, ha a sajat dolgaimrol van szo (foleg ha tudom h igazam van)... lehet h valami elkerulte a figyelmemet vagy rossz kovetkezteteseket vontam le... viszont ha ezeket logline-nak szantad, akkor azoknak tobb info-magot kell tartalmazniuk, feszesebbnek kell lenniuk stb. alapvetoen mas megkozelitessel kell talalni. van irodalma, nezz utana, mert anelkul buko.
 
előzmény: torolt felhasznalo #52
 
 
2007. október 30. kedd, 17:50 55. | torolt felhasznalo
Azért a Csak szexet is megnézte valaki. Meg a Randigurut is. Meg a Karib-tengert is. És még sorolhatnám. Szóval járnak azok moziba, de engem is meglepett amikor szembesültem azzal, hogy valóban kevesebben a célközönségből, mint hinném. Szóval én kevésbé vagyok pesszimista (pedig minden okom meglenne rá).

Az utolsó kommenthez meg annyit, hogy én az élni és élni hagyni elve alapján gondolkozom. Mivel két malomban őrlünk, nekem nem az MMK pénze kellene, csak a producerek támogatása (ők viszont az MMK-ra támaszkodnak, ha kell, ha nem). Énimattam nem halna éhen a Török Feri meg a többiek, és még nekem is lehetne lehetőségem. Meg Neked is. És én még nem bizonyítottam, hogy nem mozgatom meg a közönséget. Az ugyanis nem 3 premise-ből derül ki. Vannak ennél jobb üzleti terveim is, de azokat nem lövöldözöm el itt, mert azokat én magam hajtom, és nem iszom előre a medve bőrére. Szóval ne légy ENNYIRE magyar, mert úgysem baszom meg a saját fűnyírómat...

A név csak bizonyos fokig garancia. De ha valami jó, ennél sokkal nagyobb garancia, hogy átadjuk egymásnak a hírt. Csak nem szabad, hogy a tufa mozisok egy hét után döntsenek, mert akkor tényleg csak torrentben fogsz terjedni. De a híred akkor is elmegy valahova, és hidd el, hogy a következő filmedet már várni fogják. De hát nem így van ez mindenben? Te bemész minden cipőboltba cipőért, vagy csak oda, amit ajánlanak? Aztán lehet, hogy ott épp nincs az, ami tetszik. Ez még senkinek sem a hibája, nem igaz? De a legjobb cipőboltokról mindenki beszél, csak persze van, akinek szandál kell, van akinek meg túrabakancs. És ez két különböző csoport. Ebben sincs gáz, csak ha a szandálosok közlik, hogy márpedig a túrabakancsosok nem kaphatnak a nagykerben kedvezményt, mert az csak nekik jár a nyári dolgaikra. Elég szemléletes voltam?
 
előzmény: screen #54
 
 
2007. október 30. kedd, 14:33 54. | screen
Hm..
Oké nem véleményezek Én...
Ahogy olvastalak tényleg az jutott az eszembe hogy a mai mozibajárási kultúra alapján més Spielberg is csak a "nevével" visz már be nézőket a moziba....

Az elkeserírő véleményem az hogy az emberek NEM JÁRNAK MOZIBA és kész... !!!

....és ha kell ezerszer leírom:
Ha Én sem tudom "megmozgatni" az embereket egy filmel, meg Te sem, akkor nehogy már Te csináld meg a filmet...!!! (a pénzt meg ugye el lehet költeni.. értsd: filmtörvény)
ennyi... sajnos!!
 
előzmény: torolt felhasznalo #52
 
 
2007. október 30. kedd, 10:43 53. | torolt felhasznalo
Nem. A Kairó bíbor rózsája is Allen, de aki nem tudja, nem is jönne rá. Az a film jó, nevek nélkül is, névvel pedig még jobb (nem véletlen talán, hogy a rendező egyik kedvence).
 
előzmény: screen #51
 
 
2007. október 30. kedd, 10:41 52. | torolt felhasznalo
Hmmmm....

Ezt azért Te is tudod, hogy nem ilyen egyszerű. Van ugyanis az az ötlet, ami kurva jól indul, és aztán a tehetségtelen, inkompetens munka szépen hazavágja (ilyen volt Tímár Péter: A herceg haladéka című mozija). És van olyan, ami semmi különös, és mégis összeaszarod magad tőle (Notting Hill, Superbad, Ocean's 11, The Net, Pánikszoba - bár ezek közt biztos lesz, aki ízlésekre és aki pofonokra hivatkozik. A nézettségük mindenesetre magáért beszél - és ezt nem börtönökben vagy iskoláscsoportokkal szedték össze, ha valaki kételkedne). Én utóbbi munkának vagyok a híve. Nem azért mert nem szeretnék valami iszonyat eredetivel előrukkolni, és megírni egy olyat, mint a Groundhog Day, de ez az ötlet nem darálóból jön. Ez egyszercsak ott van. Az elmúlt 12 évben (leírt) 500 ötletből talán 5-10 volt ilyen (és ebből 2-3 volt igazán átütő SZERINTEM), a többi mind arra irányult, hogy egy sablon műfaj-sztoriba új karaktereket vagy új fordulatokat rakjak. Én úgy gondolom, hogy a magyar néző nem feltétlenül arra vágyik, hogy egy hihetetlen új ötletet vágjanak alá (bár én szeretem az ilyen mozikat), hanem csak igényesen meséljenek el neki egy műfaji mozit. Nem akar olyan halat enni, amit most fogtak ki először 12ezer mélyről a tengerből, elég neki a pörkölt is, de az legyen jó. Vagy valami új ízesítés. Tehát én ebben gondolkozom, ami a premise-kérés gondolatát kissé értelmetlenné teszi. Ha most azt mondom, hogy szeretnék olyan filmet csinálni, mint az "Összeomlás", azzal nem mondtam semmit. Azzal sem, ha azt mondom, hogy sportmozit, vagy heist-movie-t. Ezek csak műfajok, és a tartalmuk alapján dőlne el, hogy jók-e vagy sem. A fordulatok, a karakterek, a szituációk alapján. Ehhez pedig jó iparos munka kellene. Ha pedig jó az iparos-munka (ami szaktudás + kurva sok munka eredménye, és nem az ihleté kizárólag), akkor megcsinálhatod az Ocean's 11-t egy az egyben, és a közönség azt fogja mondani, hogy igen, ezt már láttam, de ez magyar és jó, és érdemes megnézni. Ennek fényében fenntartom, hogy a legnépszerűbb műfajokból bármit készíthetsz, amíg elsőzöl, és jól csinálod, addig meglesz az 5ezer néződ.

És most néhány koncepció, bár nem szeretek támadási felületet adni, hiszen most erre jöhetnek majd okoskodni, hogy ez kit érdekelne. Lehet, hogy senkit. De én nem állítottam, hogy Philip K. Dick reinkarnációja vagyok. Azt viszont igen, hogy a probléma-felvetések egyfajta off-módon TÖBB EMBERNEK érdekesebbek, mint mondjuk a "Csoda Krakkóban" vagy a "Dallas Pashamende" felvetései voltak. De hogy valóban megérdemlik-e a néző figylemét, és nem csak bulvár-szalagcím jellegű cicik lesznek-e, az meg azon múlik, hogy végső soron jól van-e megcsinálva. Mindenenesetre, ha belegondoltok a sztorikba, akkor azért pénzügyi (jegyeladás, forgalmazás) szemmel végiggondolva is lehet bennük valami érdekes. Talán.

Egy kertévé megrendezi a "Világ legbunkóbb embere" című vetélkedőt. És az esélyesek minden fajtája meg is jelenik.

A legendák szerint az első ember létezett. De most állítólag nyomok is előkerültek, amelyek alapján meg lehet találni. Erre azonban sok jelentkező akad, különböző szándékokkal.

Mi történik, amikor a spam-gyűjtőbe érkezett 2038-ra datált tömeglevélről kiderül, hogy valóban 2038-ból érkezett?


Na, hát ez csak egy pár, kifejezetten olyan, amilyet Te kértél, bár biztos, hogy a Truman Show-t, és a Mátrixot nem érik el. Az is lehet, hogy most blamálom magam, de ezek csak helyzetek, én pedig azt vallom, hogy a helyzet csak ígéret, a lényeg, hogy mi van utána (persze valamilyen ígéret azért kell, különben mire ülnék be)? Mi derül ki? A végén kap-e a néző olyan megoldást, amin elgondolkozhat? Lesz-e dilemma, amit haza lehet vinni? Ezért nem szeretem az olyan művészfilmeket, amik nyitvahagyják a végét, mert az olyan, mint a befejezetlen vicc - lehet, hogy kitalálok egy poént oda, de azért vannak
a humoristák, mert ők sokkal jobbat találnak ki, mint én. Márpedig nem azért fizettem a mozijegyért, hogy a saját poénjaimat hallgassam. (Mindazonáltal az utolsó elég széles skálát hagy még műfaji megválasztásában is, hiszen csak annyi biztos, hogy misztikus lesz, az viszont sokmindennel kombinálható. Bocs érte.)

Tessék. Üssetek, ha valaki úgy érzi, ha meg tetszik, akkor jó. Ezzel együtt hozzátenném, hogy az Overnight nem ezen a problémakörön vérzik el, mert van egy egész érdekes koncepciója. Ott is dramaturgia hiányzik, mint ezeknél a koncepcióknál. Szóval nem érzem, hogy azon kívül, hogy ezzel a kommenttel most mutogattam, hogy igenis nőtt már szőr a mellkasomon, valamivel is beljebb jutottunk volna. Török Ferenc angolosan távozott, delacroix távozott, és majd a Szemlén meghallgathatjuk, hogy milyen nagy szükség lenne jó forgatókönyvekre.

tsg-nek meg köszi, elutaltam a jutalékot kilenckor, de aztán mostan nem hátbaszúrni...
 
előzmény: screen #49
 
 
2007. október 30. kedd, 10:20 51. | screen

.. na jó, de lehet hogy erre sem mennének el többen mint a "megy a gőzös"-re(persze ez sok mindentől függ: színészek, rendező "neve" stb stb.)

az a baj hogy ez csak EGY vélemény... (tsg)

valaki ímádja Woody Allent, valaki meg ki nem állhatja... akkor most megint csak "helyben járunk" nem ...?
 
előzmény: [tsg] #50
 
 
2007. október 30. kedd, 09:27 50. | [tsg]
...vagy forgatókönyvét? én olvastam egyet CC cuccaiból, és qrvajól szórakoztam közben. persze nem vagyok hatszázezren, meg nem is állítom magamról, hogy értek hozzá, de azt állítom, hogy jól szórakoztam.
(és hozzáteszem az egyértelműség kedvéért, hogy azok közé tartozom, akik elsősorban szórakozni, kikapcsolni járnak moziba/szeretnének filmet készíteni, azzal együtt, hogy a gondolatok befogadásától/közlésétől sem szomorodom meg, sőt, még élvezem/-ném is.)
 
előzmény: screen #49
 
 
2007. október 29. hétfő, 13:09 49. | screen
Charlie!
Imádom a lebírhatatlan optomizmusodat, elszántságodat, (meg persze a hosszú válaszaidat)... de tedd már fel ide egy-két film traileredet(csak premisszával) hogy mi mindannyian megőrüljünk a kíváncsiságtól hogy ezekből a felütésekből milyen történetet bontassz ki...!!
De most tényleg, komolyan..!
(Feltételezve hogy nem várom el persze hogy hibátlan könyved van, mert az SENKINEK NINCS, ÉS NEM IS LESZ..)

A kérdéseidre pedig itt nem lesz soha válasz, mert NEM LEHET RÁ ÉRTELMES VÁLASZT ADNI, (és nem a Te hibádból) ezt Te is tudod nagyon jól, meg persze "azok" is tudják

Szóval kérjük a "600 ezer nézős" filmterv trailerjét
 
előzmény: torolt felhasznalo #48
 
 
2007. október 28. vasárnap, 14:11 48. | torolt felhasznalo
Most mit mondjak? Hogy köszönöm, hogy válaszoltál, és elbúcsúztál? Hát, nem vagyok meghatva. Először is, sajnos nem sikerült a kérdéseimre válaszolni. Ez valami standard probléma lehet az SZFE-seknél, mert eddig mindenki úgy távozott erről a fórumról, hogy fogta magát és a kérdésekre nem adott választ, de úgy érezte, hogy minden oka megvan az elégedettségre. Ő nem hibázott, egyéb alternatívák nincsenek, sőt, még én kérek elnézést, hogy mertem kérdezni.
Én mindenesetre reagálnék a gondolatokra, akkor is, ha már nem jön válasz, pusztán azért, mert sok apró csúsztatás, pontatlanság, és tévelyedett gondolat van benne. Először is a középosztályról alkotott véleményeddel sikerült bebizonyítanod, hogy fogalmad nincs róla ki az a középosztály, és hogy mire van igényük, mit néznének meg. Ez persze nem lep meg, mert a "producerek" sem tudják. Azért nehogy már a Kontroll legyen az etalon. Meg a Valami Amerika. Az egyik egy félművészfilm, aminek ez a vonala megmaradhatott volna attól mert kap egy korrekt dramaturgiát, és esetleg kevesebbet markol (és akkor lehet, hogy még többen nézik meg), a másik meg aranyos, jólműködik, de tele van hibákkal, amiket a közönség a hiánygazdálkodás időszakában megbocsátott. A Csak szex korrekt munka, bár különösebb eredetiség nem volt benne. Egy nemzetközi mezőnyben alulmaradna, de kellemes, igényes szórakozás volt. De Te magad is kimondtad a LEGNAGYOBB KÖZHELYET, amikkel a magyar inkompetens, imbecillis, producerek védekeznek, az az, hogy "csak a bohózat, meg a vicces-szerelmes". Kurvára nem! Mi volt az utolsó kicsit is igényes, KÖZÖNSÉG-ORIENTÁLT műfaji film, amit fel tudsz sorolni, aminek szakmailag kifogástalan könyve volt? Szóval ne a közönség nem-homologizált mivoltával takarózzunk azért, mert SZAR filmek készülnek. Ez nem a közönség hibája. Ez a készítőké.
Te ugye ironizálsz, amikor Árpától várod a megváltást? Kutyaütő marketinglufi. Tilláról nem tudok mit mondani, még nincs kész a filmje. Alföldi filmje pedig NEM közönségfilm. Akkor mond már meg, hogy miről beszélsz? Milyen másik generációról?
Fazekas? Mit csinált utoljára? A Boldog születésnapot egy nagy rakás szar volt. Felrakott egy csomó egész jó helyzetet, és agyonvágta, úgy ahogy volt. El lett amatőrködve a könyv, nem hogy egy alapos közönségfilm lett volna. Bergendi? Mivel? A Terézanyuval? Ne röhögtess! Köze nincs a dramaturgiához, meg a történetmeséléshez. Szóval Te is tudod, hogy ezeket a neveket mosolyogva írtad be ide. Mert egyik kritériumnak sem felelnek meg igazán. Se nem nagy mávészek, se nem képzett iparosok (ugyanis, ha azok lennének, akkor szólnának a producernek, hogy: "Te Laci fijejjé má', kéne ide egy forgatókönyvíró is, mer' ez nekem itten nem kerek!").
Az MMK meg KURVÁRA TÁMOGATJA ŐKET. Feri, Te melyik bolygón vagy jelenleg? Az MMK a Goda új projektjét se támogatta... Egyedül a Paczolai van most versenyben, de őneki most még le kell raknia a névjegyet. Akkor hol nincs para szerinted? Te biztos jobban tudod mit mutatnak be majd a filmszemlén, hiszen a szakmában azért terjednek a hírek. Tedd már meg, hogy fejből beírod ide a várható 5... nem várj, 3 igényes közönségfilm címét jövőre.

Most tedd félre kérlek, hogy nem vagyok szimpatikus, mert puffogok. Te komolyan gondolod, amit leírtál? Azzal, hogy nincs egységes ízlés, csak kocsmavicc, meg romkom? És hogy az általad felsorolt emberek fognak majd jó filmeket készíteni?

Feri! Te nem sokat tartasz az írókról, mondhassuk ezt? Mert eddig akárhányszor kérdeztem, őróluk sose beszéltél. Pedig az egyetlen, aki ezeket a féltehetségeket emberré teheti, az egy jó író. Vagy szerinted ez nem igaz?

Tök jó! Hadd kérdezzek valamit. A Simó-osztály megállapodásába az is beletartozott, hogy "igyekszem a kérdéseket minél unalmasabban feszegetni", és hogy a "tematikában nem törekszem olyan kompromisszumra, amely megengedné, hogy egyszerre legyek érdekes sok embernek". Ugye vágod, hogy ezt most kérdezem kábé ötödszörre, és eddig mindig megkerülted? Te elkötelezted magad arra, hogy CSAK AZÉRT SEM csinálsz olyan filmet, amit sokan szeretnek? MErt nem vagy hajlandó dramaturgiai konszenzusra a nézővel?

Erről kéne? Én nem zárkózom el! De ezt csak akkor lehet megbeszélni, ha valaki végre kimondja, hogy "hát, szar lett. Én jót akartam, de nem vagyok elég hozzá. Sokat tanultam, a következő filmem jobb lesz". Mint rendező. Meg ha az MMK végre szankcionál. Vagy rendesen szűr. És például a Világszám című filmre való pénzosztogatás előtt azt mondja, hogy: "igen kedves Robi, de ezt ki a fasz fogja megnézni?". Vagy megkérdezi a Zuhanórepülés előtt, hogy "és biztos Gábor, hogy az emberek fognak érdeklődni egy gengszterfilm iránt? Nem tűnik aktuálisnak ugyanis a műfaj". És amikor ezek a kérdések meg vannak kérdezve, és kalkulált, értelmes válaszok dacára is bukik a film, amelyről a készítők elismerték, hogy sajnos itt meg itt meg itt hibáztak, de már tudják, és nem csak egymásra mutogatnak, meg arra, hogy kevés volt a pénz, AKKOR igazad van. És nem számít, hogy hányan nézték meg. De akkor ez nem számít, mert akkor van egy jó horror, amit megvesznek külföldön. Vagy van egy igényes sci-fi, amit el lehet indítani fesztiválokon is. Mert akkor van egy igényes termék, ami nem kapott annyi nézőt, mert esetleg rétegfilm, vagy van RACIONÁLIS, kézzelfogható oka (pl.: a mozisok faszok voltak, és nem tudták türelemmel kivárni, amíg elterjed a híre. De nem az, hogy "tüntetés volt a Szabadság téren"). És akkor igazad van, hogy nincs egységes ízlés. De akkor a film nem bukik be 10ezer nézőnél a határokon belül. Hanem lesz utóélete.

Egyébként mondhatnál Te is valamit nyugodtan a közönségfilmről, mert ez egy szabad fórum. De ez az első olyan használható gondolat, amit sikerült Belőled kiszuggerálnom/kiprovokálnom. És ez is csak egy diagnózis volt, arra nem mondtál gyógyírt, hogy mitől kell ilyen mocsadék legalja trükkökhöz nyúlni. Mert ez lenne az érdekes, hogy TE, mint Török Ferenc, gyakorló rendező hogy látod, hogy mitől igénytelen szar a magyar közönségfilm nagy része??? És kérlek, hogy ne a közönséget okold. Vagy mondj olyan igényes közönségfilmet, ami megbukott, és úgy kellett (volna) srófolni a nézőszámát (Kész cirkusz pl. És milyen marketingje volt?).

Tudom, hogy Fincher egy köcsög, de arc nélkül is elég sokan megnézték neki a Fight Clubot, a Pánikszobát, és a Hetediket. És ha ezek közt nem látsz arcot, akkor kicsinykét nem ártana megnézni ezeket a filmeket újra. De ugye nem bántódsz meg, ha Fincher visszaüzeni Neked ugyanezt? Én meg hozzáteszem, hogy az ő filmjeire (sajnos a Zodiac-re is) de beülök. A dramaturgia miatt. Mert van egy izgalmas történet (- Zodiac). És nekem, mint laikusnak, úgy tűnik, hogy van valamiféle elképzelése a csávónak arról, hogy milyen filmeket csinál. De ő nem veti el az izgalmasat és érdekeset azért, hogy felvessen néhány elgondolkodtató kérdést. Tarantino? Ne fárasszuk egymást! Videotéka "C" végzettségével? A sziporkázó szófosást ötvözni tudja az homage-okkal? De tudod miért sikeres? Mert ő engedelmeskedik egy-egy szabálynak, amit a közönség támaszt egy filmmel szemben? Például szórakoztató. Újra megkérdezem: az Overnightot nem lehetett volna olyan filmre csinálni, ami bizonyos strukturális követelményeknek eleget tesz, és ezáltal könnyebben fogaszthatóvá válik? Vagy ez gáz? Hát, a mexikói kolléga üdvözletét küldi a kis szobrocskája tövéből. És ő kér elnézést...

Na látod, az utolsó gondolatod tök helyénvaló. Az idézet is meg minden. De én soha nem állítottam, hogy a magyar "producer" nem machinál. Csak azt, hogy nem ért hozzá. És azt kérdezgettem, hogy Te nem érzed úgy, hogy egyszer ki kéne próbálnod, hogy milyen az, amikor aláveted magad a piac cenzúrájának? Vagy egyszerre annak, és a zsűriének? Szóval, hogy iparos eszközökkel csinálsz valamit, ami mávészetnek is helyénvaló?

No, hát akkor én szeretettel fogom várni a válaszaidat, még akkor is, ha nem válaszolsz, mert nem tartasz rá érdemesnek, méltónak, vagy egyszerűen nincs rá időd - de ha nem is válaszolsz, szerintem akkor is megérné gondolkozni ezeken a kérdéseken. Pusztán azért, mert nem az én kenyeremet eszed, nem az én élvezetemet rontod el - én egyáltalán nem akarok Neked semmi rosszat. Sőt, nagyon drukkolok (amit érzel az a realitásérzékem, és az én szakmai tudásom kivetülése). Csak azt szeretném, hogy ha felmerülnének Benned gondolatok, amiket a közvetlen környezeted esetleg nem vet fel Benned. És hidd el, ezeket a kérdéseket én is felteszem magamnak.

Jóakaród, Charlie

UI: screennek csak annyit, hogy köztem és Török Ferenc közt az a nagy különbség feltehetően, hogy én szeretnék olyan történetet mesélni, és úgy, hogy a közönséget érdekelje (és közben magamat azért ne prostituáljam). És ha zseniális nem is lenne, de a benne levő szervilitás, szakmai tudás, és vágy arra, hogy egyszerre tetszek és formáljak, talán megengedne 5000+ nézőt. De lehet, hogy tévedek. Remélem Török Ferenc meghazudtol az általam különbségként beállított felfogásbeli hozzáállását illetően. Őszintén remélem.
 
előzmény: TORFER #45
 
 
2007. október 28. vasárnap, 13:49 47. | filmhus
torfer

"igen, a közönségfilmet is támogatni kell, ha magyar, bár eléggé ellentmondásos beszállni egy olyan vállalkozásba, ami profitorientált szórakoztatóipari termékekkel foglalatoskodik..."

Ezt nem értem. Miért ellentmondásos? Ha meg az, akkor "nem profitorientált szórakoztatóipari termékekbe (asszem ilyen nincs is, mert akkor az hosszú távon bukik)" való beszállás nem ellentmondásos?
 
2007. október 28. vasárnap, 12:42 46. | screen
... és akkor még arról nem is beszéltünk hogy a 20 ezer nézőből mennyi szólt "torfer"-nek ...
és a "névetelen" "charlie"-nak esetleg(!!) jobb sztorija lenne (mondom esetleg), de mivel névtelen ezért 5 ezer nézője lenne....
(feltételezve hogy nem ír zseniális dolgot, mert akkor ugye a működne a utcai "szájból fülbe" reklám...

na most akkor ezzel mit kezdjünk...
(igazságot semmikép se keressünk benne...)
65-46  /  65

nka emblema 2012