sex hikaye

Világok harca

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2005. július 1. péntek, 16:26

rendezés  


egy oldalon
15-1  /  15


 
2005. augusztus 4. csütörtök, 18:15 15. | CarrGomm
Rendesen elmagyarázzák a végén: a baktériumok végeznek velük, amikre az ember már immunis lett a történelem folyamán...
 
előzmény: torolt felhasznalo #14
 
 
2005. augusztus 4. csütörtök, 13:44 14. | torolt felhasznalo
Sziasztok! Most kapcsolódtam be. Tegnap láttam a filmet és egy dologra senki nem ad választ: mitől pusztulnak el a gépek a film végén??? Mert ugye van egy enyhe magyarázat, hogy végülis a föld és az élet (növények?) az oka mindennek de MIÉRT? Úgy tűnik a végén, hogy a tripodok kiszáradnak meg meghalnak. Meg amit kifecskendeznek, az is kiszárad. :) De akkor sem áll össze a kép. Tudjátok a solution-t?
 
2005. augusztus 4. csütörtök, 13:42 13. | torolt felhasznalo
Sziasztok! Most kapcsolódtam be. Tegnap láttam a filmet és egy dologra senki nem ad választ: mitől pusztulnak el a gépek a film végén??? Mert ugye van egy enyhe magyarázat, hogy végülis a föld és az élet (növények?) az oka mindennek de MIÉRT? Úgy tűnik a végén, hogy a tripodok kiszáradnak meg meghalnak. Meg amit kifecskendeznek, az is kiszárad. :) De akkor sem áll össze a kép. Tudjátok a solution-t?
 
2005. július 21. csütörtök, 14:28 12. | CarrGomm
...szerintem jobb lett volna, ha ezen a téren jobban ragaszkodtak volna a könyvhöz (meg sok más téren is...).
Egy cseppet idegesítő az ufok támadása mellett ennek a familiának a szenvedéseit nézni... Végülis a filmnek a támadásról kellene teljesen szólnia, az ebben reljő gondolatokról, nem pedig családi problémákról.
 
előzmény: torolt felhasznalo #11
 
 
2005. július 14. csütörtök, 19:17 11. | torolt felhasznalo
Azért problémás a család, hogy ne csak 1 (idegenek vs. emberek) konfliktus legyen, hanem több szintű viszonyrendszer működjön. Pont akkor lenne giccses a dolog, ha eleve tökéletes lenne a harmónia apa és gyerekei között, és százszor elmondanák aggódó arccal, hogy jaj mennyire szeretjük egymást.

A hibák amiket soroltál tényleg hibák, ezért nem 100%-os a film, de nem is olyan minősíthetetlenül szar, amilyennek a kritikák beállítják.
 
2005. július 14. csütörtök, 12:14 10. | CarrGomm
Teljesen egyetértek!
1. legalább a gyerek "kiszálhatott" volna miután elment megnézni, hogyan harcolnak az ET-k ellen, és amerre ment lebombáztak mindent... Olyan nappalm-szerű robbanást lehetett látni... Ezt túlélni!?! ráadásul karcolás nélkül???
2. én nem utálom egyiket se. TC jó színész, SS meg jó rendező. SS már bőven letett vmit az asztalra, ha utálja vki, azt csakis a sok sikere miatt teszi... Bár szerintem is jobban odafigyelhetett volna erre a filmjére, mert a történet van annyira elgondolkodtató, hogy ne a pénzszag motiváljon az elkészítésében. Emlékszem láttam egy werkfilmet a Minority report-ról. Abban nyilatkozta SS, h rengeteg jövőkutatóval, tudóssal, meg mittomén kivel beszéltek, hogy egy működő jövőképet tudjanak felépíteni a filmhez, és ne legyen tele logikátlansággal...
Na erre ennél a filmnél nem fordítottak sok időt. A részletekre! Ez az ami engem nagyon zavar. Mert ezen bukik a legnagyobbat a film szerintem. Pl. TC a házuktól gyalog simán odaér pár perc alatt a villámbecsapódások helyére, kijön a gép, hatalmas zaj, robbanások, menekülés, meg ugye az a gép se 2 méteres, de amikor TC visszaér a házhoz, senki nem hallott semmit, semmi pánik, még az autószerelő is le akarja beszélni a kocsilopásról, amikor a háttérben az a vmi gyilkolja a jónépet. De az autópályán (ami valszeg azért messzebb van) már menekülnek. Még egy: több helyszínen mondja TC, ahol égnek a lámpák, h itt nem történt semmi... Akkor a kocsiknak is működnie kéne nem??
3. na igen, pont ez az! biztos, h mindenki újabb függetlenség napját várt, elnökkel, will smith-féle hősökkel, rengeteg magyarázattal és mégis, ha ezt kaptuk volna, akkor meg ez lett volna a baj...
Egyébként a filmben ez az ami engem a legjobban megfogott. Olyan, mintha "velünk" történne. TV-adás + áram híjján nem kapunk semmi infót, h mi és miért történik, csak a tv-stáb (itt is van egy baromság: a repülő lezuhanását állítólagosan túlélő TC jó sztori lenne a stábnak, amikor ET-k kaszabolják az embereket... bár ennek lehet van vmi abszurd jelentése...)ad vmiféle kiindulót, de nem sokat, mert senki nem tud semmit. Képzeljük el: ha lenne a valóságban is egy efféle támadás, biztos nem úgy kezdenék, h "azért jöttünk, mert..." vagy "marsról jöttem, mesterségem címere..."
4. ami nekem pont nem tetszett, bár igaz, h emiatt tudja magát beleélni az ember igazán, ez viszi bele (már akit...), az pont ez az első 20 perc. Nem igazán értem, h miért egy ilyen problémás családon keresztül kellett az egészet bemutatni? Hogy nagyobb legyen a végén a "giccs"???
 
előzmény: torolt felhasznalo #8
 
 
2005. július 14. csütörtök, 12:04 9. | CarrGomm
Teljesen egyetértek!
1. legalább a gyerek "kiszálhatott" volna miután elment megnézni, hogyan harcolnak az ET-k ellen, és amerre ment lebombáztak mindent... Olyan nappalm-szerű robbanást lehetett látni... Ezt túlélni!?! ráadásul karcolás nélkül???
2. én nem utálom egyiket se. TC jó színész, SS meg jó rendező. SS már bőven letett vmit az asztalra, ha utálja vki, azt csakis a sok sikere miatt teszi... Bár szerintem is jobban odafigyelhetett volna erre a filmjére, mert a történet van annyira elgondolkodtató, hogy ne a pénzszag motiváljon az elkészítésében. Emlékszem láttam egy werkfilmet a Minority report-ról. Abban nyilatkozta SS, h rengeteg jövőkutatóval, tudóssal, meg mittomén kivel beszéltek, hogy egy működő jövőképet tudjanak felépíteni a filmhez, és ne legyen tele logikátlansággal...
Na erre ennél a filmnél nem fordítottak sok időt. A részletekre! Ez az ami engem nagyon zavar. Mert ezen bukik a legnagyobbat a film szerintem. Pl. TC a házuktól gyalog simán odaér pár perc alatt a villámbecsapódások helyére, kijön a gép, hatalmas zaj, robbanások, menekülés, meg ugye az a gép se 2 méteres, de amikor TC visszaér a házhoz, senki nem hallott semmit, semmi pánik, még az autószerelő is le akarja beszélni a kocsilopásról, amikor a háttérben az a vmi gyilkolja a jónépet. De az autópályán (ami valszeg azért messzebb van) már menekülnek. Még egy: több helyszínen mondja TC, ahol égnek a lámpák, h itt nem történt semmi... Akkor a kocsiknak is működnie kéne nem??
3. na igen, pont ez az! biztos, h mindenki újabb függetlenség napját várt, elnökkel, will smith-féle hősökkel, rengeteg magyarázattal és mégis, ha ezt kaptuk volna, akkor meg ez lett volna a baj...
Egyébként a filmben ez az ami engem a legjobban megfogott. Olyan, mintha "velünk" történne. TV-adás + áram híjján nem kapunk semmi infót, h mi és miért történik, csak a tv-stáb (itt is van egy baromság: a repülő lezuhanását állítólagosan túlélő TC jó sztori lenne a stábnak, amikor ET-k kaszabolják az embereket... bár ennek lehet van vmi abszurd jelentése...)ad vmiféle kiindulót, de nem sokat, mert senki nem tud semmit. Képzeljük el: ha lenne a valóságban is egy efféle támadás, biztos nem úgy kezdenék, h "azért jöttünk, mert..." vagy "marsról jöttem, mesterségem címere..."
4. ami nekem pont nem tetszett, bár igaz, h emiatt tudja magát beleélni az ember igazán, ez viszi bele (már akit...), az pont ez az első 20 perc. Nem igazán értem, h miért egy ilyen problémás családon keresztül kellett az egészet bemutatni? Hogy nagyobb legyen a végén a "giccs"???
 
előzmény: torolt felhasznalo #8
 
 
2005. július 13. szerda, 14:10 8. | torolt felhasznalo
Közhely, de tényleg felesleges ízléseken vitázni. Nekem ugyanis pont, hogy a pánikhangulat hiteles (!) ábrázolása tetszett. És nem találkoztam klisékkel, nem úgy mint a sablonos ID4-ben.

Az index forumáról:

Kinek miért nem tetszett a film?

1. Giccses záróképtől behányók. Őket megértem. (Magam is ebben a csapatban játszom ált.)

2. Akik en-bloc utálják a gigaprodukciókat és SS-t, plusz TC-t. Őket is megértem, de üzennék nekik: lúzerek vagytok, mert fizettetek azért, amiről már előre tudjátok, hogy szar. SS köszöni szépen, 2000 millió dolláros vagyona van, de azért a ti pénzetek is jól jön neki. Muhaha.

3.Akik en-bloc szeretik a giga ill.popkorn-produkciókat. Ők egyfajta kulturális-stockholm szindrómában 'szenvednek', azaz, annyi egy-kaptafára gyártott, milliméterre kiszámított, kispolgár-barát, sablonokból, panelekből felépített, hazug hepienddel kerekre komponált filmet láttak már, hogy nem képesek többé a másféle szerkezetű filmeket befogadni. Azokat a kliséket hiányolják, amik gúzsba kötik a fantáziájukat. Ergo: kiszámíthatóságot, biztonságot adnak. Pedig a lényeg pont az, hogy nincs biztonság és kiszámíthatóság, mert káosz és halálfélelem van. Nincs elnök úr, aki kiállna a fehérházba, és hősies észosztással megnyugtatná az alattvalókat. Nincsenek tudósok, akik megmagyaráznák, hogy az idegenek járgányai mivel működnek, honnan jöttek, esznek-e reggelente a tojáshoz pirítóst, etc. Nem látjuk a miérteket, mert a főszereplők sem látják. (Közhely, de: információhiány = pánik) Ugyanígy, nem látjuk a Szabadság szobor vagy az Eiffel torony leomlását, mert ők sem látják. (Pedig az egyszeri néző megszokta, hogy az ilyesmit megszokták mutatni. Olyan ez, mint elmenni egy kivégzésre és pont azt nem látni, amikor legurul a fej a kosárba. Szar ügy. Kérjük vissza a pénzt.) És mivel nincsenek a középpontban, nem is történik velük semmi olyasmi, amit a klisékben gondolkozó néző elvárna, nem ők győzik le az ellent, sőt semmi szerepük nincs 'az emberiség' szemszögéből nézve: passzívan, ész nélkül sodródnak a tömeggel együtt. (Ezért is kár a kézigránátos jelenetért, heroizál, ezzel a 'kis szar senkik vagyunk' hangulatot gyengíti.)

4. Logikára izgulók. Velük az a gond, hogy pont a film lényegét nem értették meg. Valóban lehetne kétkötetes könyvet írni a felmerülő (jórészt) technikai kérdésekről vagy arról, hogy mi célból jönnek az idegenek. Csakhogy ez kb. annyira lényeges, mint az, hogy a Párbaj gonosz kamionjának mekkora a tankja. Mert, (ha már párhuzam) mindkét film arról szól, hogy jön valami sötét, idegen dolog, ami összedönti az ember kényelmesen felépített, kipárnázott világát és irracionalitásával közvetlen egzisztenciális fenyegetést okoz. A halálfélelem pedig mindenkiben ott van és ettől - ill. a szubjektív kamera technikájától - személyes lesz a történet. Legalábbis akkor, ha a néző az első 20 percben hagyja magát belerángatni a filmbe, ez esetben nem fogják érdekelni a részletek. Ha kívül marad a sztorin, akkor igen.
 
előzmény: torolt felhasznalo #7
 
 
2005. július 7. csütörtök, 18:33 7. | torolt felhasznalo
Még egy dolog jutott eszembe, miért is nem tetszett a film: én azt vártam, hogy a mai pánikhangulatot, a terrortól való rettegést és azt is bemutatja, hogy mi történik, ha kitör a pánik, mindezt mikroszinten, újragondolva, ahogy pl. a Ryannél megkaptuk. Ehelyett a szokásos kliséket kaptam: emberek kóvályognak az autópályán, Tim Robbins egy bunkerben tengeti az életét, Menekülten mászkálnak a mezőkön, aztán mellettük meg haladnak el a hadsereg autói... valahogy ezt mind láttam már. Azt pedig, hogy az alienek fejének dizájnját az ID4-ból nyúlták, már nem is kommentelem...
 
előzmény: torolt felhasznalo #6
 
 
2005. július 7. csütörtök, 17:53 6. | torolt felhasznalo
szereted játszóhegy pistát és ez elvakít. ha nem a kedvenc rendeződ rendezte volna, hanem egy senki, akkor is tetszene a film?
 
előzmény: tüsmester #5
 
 
2005. július 5. kedd, 15:39 5. | tüsmester
"végre egy szörny!"

Komolyan ez érdekelt? Hm...biztos spórolni akart a pasas, nem volt elég pénz több trükkre, azért nem volt benne "sok szörny", nem? Ha a szörny számít, le kell ülni a gép elé, és benyomni valamelyik FPS-t...

Hogy minek jönnek be? Megnézni a biciklit, meg a fényképeket. Tanulmányozni, mielőtt lenyomnak. Például. De ez a legnagyobb baki (ha ezt annak látod...) - más nem zavart? Az ilyen apróságokba minek belekötni?

Van így is elég logikátlanság, banánhéj az elmúlt évek Spielberg-filmjeiben, ami miatt néha keserű a szájíz, pedig én szeretném szeretni.

tüs
 
előzmény: torolt felhasznalo #4
 
 
2005. július 5. kedd, 13:47 4. | torolt felhasznalo
akkorát csalódtam a spielbergben (nem mintha mostanában lettek volna nagy filmjei), de ez űbergáz.
mert tök jó, hogy a timrobbins-bunkerbe bejönnek az ufók (a teljes nézőközönség azt sóhajtotta: "végre egy szörny!"), de MINEK jönnek be???
 
2005. július 4. hétfő, 23:28 3. | torolt felhasznalo
Lehet,hogy nekem van ízlésficamom,de én a kritikákat olvasva nem hittem a szememnek.Néhány apróságot leszámítva,teljesen rendben van ez a film.Aki erre a filmre beül a moziba mit vár?Szerintem látványt,jó hangokat,izgalmat,akciót.Ezek a dolgok maximálisan benne vannak ebbe a filmben!Sőt még egy kis humorral is meg van fűszerezve.
Teljesen kiakadtam azokon a negatív kritikákon amiket eddig olvastam.Egyszerűen nem értem,hogy hogy lehet lehúzni ennyire egy ilyen jó filmet.
Én ajánlom mindenkinek,hogy ne hallgasson a rossz kritikákra,és nézze meg a filmet!
 
2005. július 1. péntek, 22:23 2. | tüsmester
"...végiglelkizik a film háromnegyedét. Ami persze nem lenne baj, ha a Világok harca, célkitűzését tekintve, nem egy űrbeli invázióról szólna"

:-)))))

Ki mondta ezt nektek? Spielberg és Tom minden létező fórumon azt mormolták, hogy a kisember harca, hogy nem a világmegmentés, hanem hogy hogy viselkedik a "kis muff", ésatöbi. És tényleg: bénázik, parázik, egymásnak esik. Fogalma sincs, hogy mi van a világ másik felén, menti a bőrét. És hisztizés közben kipufogja az egyébként eltakart sérelmeket. Azért biztos láttatok már szar katasztrófafilmet, ahol az ember inkább beleteker a buta családi drámákba - én ezt itt nem éreztem.

Az inkább zavart (nagyon ki tudok akadni az ilyesmitől), hogy miért kell bennehagyni a legalapvetőbb következetlenségeket: mitől működnek a kamerák, ha más nem, hova tűnnek időnként a statiszták a vászonról, miért kell mindig robbanás elől futó hőst mutatni, ilyenek...

Ettől még lehet szorongani rajta, és az sem igaz, hogy kiürül rögtön: néhány képen, jeleneten, amire emlékezni fogok sokáig, meglátszik, hogy ez a rendező valaha mekkora ember volt.

Persze Spielberg már rég nem akarja jobbá tenni a világot, de legalább rosszabbá nem teszi.

tüs
 
2005. július 1. péntek, 16:26 1. | torolt felhasznalo
Teljesen egyetértek, az első ígéretes 40 perc után teljes gáz. Nem hittem a szememnek.

nka emblema 2012