sex hikaye

Tamara

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2004. október 18. hétfő, 16:23

rendezés  

egy oldalon
16-1  /  16

2005. január 24. hétfő, 15:20 16. | Lórántka
Ennek nagy részét már beírtam egy másik helyre, bocs attól, aki esetleg már találkozott vele, de inkább ide illik. (Még kezdő vagyok, ha nem is fiatal.)

Nem láttam a Macerás ügyeket, de ami a Tamarát illeti: hát remélem, hamar elfelejthetjük. Szerintem nagyon gyenge. Nincs forgatókönyve. Egyetlen valamirevaló karakter van benne, a Kovács Ági (?) által játszott feleség. A két fiú olyan, mintha székely lenne, a legrosszabb fajtából, különösen az idegbeteg Demeter. (Ex-romániai határmenti magyar vagyok.) Egy normális mondata nincs.
Van a filmben egy-két ötlet, de ezek szerintem akkor "ütnének" igazán, ha fel lehetne fűzni őket valamilyen történetre. Így kicsit öncélúnak tűnnek, és önmagukban kevesek ahhoz, hogy elvigyék a filmet.
Egyébként a forgatókönyv-hiány szerintem általános jelenség a mai magyar filmek esetében. Abszolút kívülállóként (1 db személyes ismerősöm nincs a filmiparban) igen erősen "magyarfilm-szurkoló" vagyok, de elég fölöslegesnek tartom ilyen filmekre pazarolni az állami támogatást. Forgatókönyv-íráshoz pedig (szerintem) idő és türelem kellene, nem (elsősorban) pénz.
Egy ismerősöm mutatta egyszer, hogy egy amerikai szakmai folyóíratnak szánt cikke éppen melyik szűrőnél tart (az interneten megnézhető volt). Na ekkor kicsit ledöbbentem azon, hogy milyen is az, mikor egy orgánum ad arra, mi jelenik meg nála. Szóval, nálunk sem ártana az ilyesmi, filmek terén sem. Annyira nem nagy ászok ezek a mi rendezőink, hogy - az előbbiekben emlegetett rendezői bravúrok mellett, amire, mellékesen, csak nagyon keveseknek van szemük - olyan forgatókönyvekre is fussa, amibe bűn lenne beleszólni.
Nem tudom, mibe kerülne a forgatókönyvek alaposabb kontrollja, de szerintem az adja egy film "lelkét", úgyhogy biztos behozná az árát.

2004. november 25. csütörtök, 17:34 15. | torolt felhasznalo