sex hikaye

Döntöttek az MMK szakkollégiumai

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. július 3. kedd, 23:25

rendezés  


egy oldalon
30-11  /  30


 
2007. július 20. péntek, 17:28 30. | torolt felhasznalo
Így is van! És ha bármit tehetnék, tennék is. Én nem akarom, hogy monnyon le, meg nem akarok kormányváltást. Csak azt akarom, hogy némi esélyegyenlőség legyen. MErt szánalmas, hogy Magyarországon a filmben a legjobb üzlet a művészfilm, mert abból jóóóó sokat lehet ellopni.
És addig, ameddig nem engednek oda néhány olyan embert a fazékhoz, aki nem megszedni akarja magát, hanem szorult bele még annyi idealizmus, amit nem lehet belőle öt perc alatt kiölni, és szeretne még valamit önzetlenül is az életben, addig jobb híján itt fogok kurvaanyázni, és minden létező fórumon szembesíteni fogom a rendszert saját posványával. Ennél többet csak akkor tehetek, ha majd néhány ember meghal, és lesz némi ürülés a helyükön. Pedig soha nem kívánnám senkinek a halálát. De ők vajon kívánnák az én életemet? (jogdíjas)
 
előzmény: jelda #29
 
 
2007. július 20. péntek, 13:25 29. | jelda
kosszLula!
nem várok semmit!!!

Itt sorakoznak a jó emberek.
Viszont van egy kis baj.
Mindenki tudja, hogy az egész kuratórium korrupt.
Minden döntés hátterében összefonódás, bratyizás, komaság áll.
A szakmaiság az utolsó.
Az, hogy ezt megengedhetik maguknak, a mi hibánk is.
Az, hogy k.z. 1milliárd fölött lopott, s mégcsak börtönbe sem került, viszont készített egy nézhetetlen filmet, az a mi felelőségünk is. Mindenki tudja, hogy így történt.
Mikor fogunk más össze fogni?

ne moderálj!
 
2007. július 18. szerda, 01:57 28. | watchdog
This world is wild at heart and weird on top, babe.
sailor
 
előzmény: Lula Fortune #27
 
 
2007. július 17. kedd, 13:46 27. | Lula Fortune
Jelda
mit vársz attól a site-tól, ahol a főszerkesztő a kuratórium tagja...?
Ja, vszeg kimoderálnak, és nem jut el hozzád az észrevétel....
Lula
 
előzmény: jelda #13
 
 
2007. július 13. péntek, 14:23 26. | torolt felhasznalo
Ebből kicsit bővebben tudhattok meg dolgokat! Nagyon érdekes, bár meglepőnek nem nevezném. A nyilatkozatok mindenkit minősítenek. Olvassatok be a sorok közé is, és akkor látni fogjátok, hogy sajnos, sajnos, sajnos mégsem vagyok olyan roszindulatú, mint amilyennek egyesek szeretnék, ha lennék, viszont a kuratórium egyértelműen azt teszi, ami ellen tiltakozik. Szabó B. Istvántól én azt is megkérdeztem volna, hogy ő miben érzi magát szakértőnek, amikor elolvas egy könyvet, és a többi tag milyen téren minősül kompetensnek? Egyébként meg csókoltatjuk édesanyját az egész galerinek.
 
2007. július 11. szerda, 23:41 25. | Jusmurmurandi
Halála előtt néhány évvel volt egy érdekes tv-interjú a festő Szász Endrével. A lényeg az volt, hogy Szász ostorozta a különböző izmusokat, a „lila gőzt”, továbbá számonkérte az ifjú titánokon a szakmai alapismereteket. Kiosztott egy fiatal festőt, „aki állandóan csak háromszögeket fest, minden témát háromszögekkel ábrázol”:

- „Amíg valaki nem tud tisztességesen lerajzolni egy kézfejet, addig az nem festő!”

A művészet csak ez (!) után kezdődik...
 
előzmény: torolt felhasznalo #24
 
 
2007. július 11. szerda, 23:04 24. | torolt felhasznalo
Az 1-es ponttal kapcsolatban. Óvatosan, mert Janisch Attila figyel, és biztos nem örül, hogy szerinted meztelen a király (nem ő, cska általában. Neki csak kötelessége lesz védeni a mundér becsületét). Én évek óta ezt ugatom, de mások szerint ez kamu. A művészet szerintük az ipar felett áll, és aki művész, az handból letudja az iparost. Öröm látni, hogy nem csak nekem jutott eszembe, hogy ez nem csak így lehet.
 
előzmény: Jusmurmurandi #23
 
 
2007. július 10. kedd, 22:48 23. | Jusmurmurandi
1. Sajnos a mai hazai művészfilm ugyanolyan színvonaltalan, mint a közönségfilm. E tekintetben semmi különbség sincs a kettő között. Az a művészkedő maszatolás, amit ma művészfilmnek neveznek nálunk, az még csak köszönőviszonyban sincs az igazi, értékes magyar művészfilmes hagyományokkal (Huszárik, Bódy, Makk, Gaál és még folytathatnánk.)
A művészfilmeseink ugyanúgy nem lennének képesek JÓ közönségfilmet csinálni, ahogy nem képesek JÓ művészfilmre sem. A közönségfilmesek dettó.

Adalék a „csináltassunk-a-művészfilmesekkel-közönségfilmet” gondolathoz:
Hajdú Szabolcs mondja a következőket Fábri Zoltánról és munkásságáról:
„ Sokszor megvan bennem a vágy, hogy egy ilyen jellegű filmet csináljak, csak szerintem én nem tudnék, ...tehát nem vagyok erre képes, ...NEM VAGYOK KÉPES ERRE A PRECIZITÁSRA.” (kiemelés tőlem.)
(In memoriam Fábri Zoltán (Rend.: Muhi – 2007) ...Most ismételte a TV pár hete.)

Te jó ég! Mit is mond ezzel?! Dicséretes ugyan Hajdú önkritikája, azonban ez még korántsem mentség. Azért nem tudnak filmeseink tisztességes munkát kiadni a kezükből, mert sok a házi feladat, ...sok nekik az a munka, az a vesződség, amivel egy (tisztességes) film elkészítése jár??? Mindent „precízen” kidolgozni, hogy legyen értelme, eleje, vége? Pont erre nem tanították meg őket a tanáraik? E nélkül pedig nincs JÓ film, se művész-, se közönség-! Valószínűleg ezért is sertepertél a nagy többség a művész mezőnyben: itt a kevesebb is elég, a középszerűség, a tehetségtelenség nehezebben érhető tetten. Olyan tizenkettő egy tucat művészfilmet még mindig sokkal könnyebb csinálni, mint JÓ közönségfilmet. Filmes közhely, hogy művészfilmben úgy sincs JÓ vagy ROSSZ, csak megértett és meg nem értett. Erről mindig a régi zenész aranyköpés jut az eszembe: „Nem baj, ha hamis, majd azt mondjuk, hogy jazz!” (Elnézést a dzsesszistáktól!)

Egyébként meg miről beszélünk? Szándékosan egy blőd példa: producerként melyik mai magyar rendezőnek adnánk oda mondjuk a Ponyvaregényt...? Itt a könyv, itt a pénz, itt a szereplőgárda. Csak csináld meg!

2. A Dealerről és a dialógusairól:
Tiszteletben tartom HUCUL véleményét, de a megállapításait vitatom. Ízlések és pofonok... tudjuk. De akkor is. Személy szerint életem egyik legunalmasabb „filmélménye” volt a Dealer. A TV-ben néztem, pontosabban hozzákezdtem, de fél óráig sem bírtam, ezért a maradékot felvettem. Esküszöm, vagy egy hétig tartott megnéznem, úgy 3-4 adagban. Még egy dupla kávé is kevés hozzá, hogy el ne aludjon az ember. Na mindegy, nem is ezt akartam...
A dialógusok. Az ilyen keveset beszélő, majdhogynem némafilmek (!) kapcsán, mint pl. a Dealer, túlzás olyan messzemenő következtetést levonni az íróval kapcsolatban, hogy „jó dialógusíró”. Még akkor is, ha esetleg jó volna az a kevés elhangzó dialógusa. Pedig nem jó! Fligeauf Benedek dialógusai kifejezetten gyengék, laposak, helyenként bántóan modorosak, gyakran túlírtak. Szereplői mindig valami súlyosat akarnak mondani, de csak nyafogás, meg motyogás telik tőlük.

Az a bizonyos „szolis jelenet”. Nem tudom, hogy egyre gondolunk-e. A bepólyázott férfi a kórházi ágyon? Az lenne az? Ha esetleg nem, akkor innentől kéretik tárgytalannak tekinteni a továbbiakat.
Ha viszont igen, akkor... Egyszerűen paródiába fordul az egész (ami nem újság a magyar filmeknél, csak a szokásos). Már maga a férfi sztorija is hiteltelen, de ezt még tetézik azzal, hogy túl van írva, és főleg, rosszul van előadva (színészvezetés!). Tudjuk, hogy szinte a világ összes filmje olyan sztorit hoz, ami a valóságban soha nem történhet meg. És mégis. A lényeg nem ezen van, hanem a hitelességen. Hogy el tudjuk-e hitetni a nézővel, hogy mégis megtörtént. Hogy rá tudjuk-e bírni, hogy velünk lélegezzen. Nos, eddigi munkáit látva, Fligeauf erre teljességgel képtelen.
Már a Rengeteget is szörnyen fellengzősnek tartottam egy ilyan fiatal és kevés élettapasztalattal rendelkező alkotótól. Mintha Bergman a Fanny és Alexandert húszévesen akarta volna megcsinálni. Fligeauf nagyot akar alkotni, csak hát szegényen lötyög még ez a (művész) kabát (is). Úgyhogy Isten óvjon minket attól, hogy ilyen „zseniális” dialógusokkal „kezdődjenek a jó magyar közönségfilmek”.
 
2007. július 10. kedd, 12:31 22. | torolt felhasznalo
Várjávárjávárjá'! Te eltévedsz. Én nem akarok mozit csinálni. Én mozit akarok nézni. Igen, szívesen írnék, de mint azt már többször leírtam, nem ez volt a fő célom, mikor hazajöttem külföldről, hanem, hogy segítsek embereknek kibontakoztatni a tudásukat. Szóval igen meglepő módon én nem magamért kampányolok. Illetve közvetetten igen, mert ha a leírt szcenárió bekövetkezne, akkor engem is többet vennének igénybe segítséghez.
Meg hát sántít is, amit mondasz kicsit. Azért valamennyi alaptőke nem árt. Ez nem rap-zene, hogy otthon felnyomod, aztán kiírod CD-re, és a csomagtartóból árulod. Ez ennél kicsit bonyolultabb. Először is az elkészítés is igényel némi zsét (attól lehet, hogy jobb lesz), de még inkább a terjesztés (hogy ott legyen a Tesco és az Internetes boltok polcain).
A támogatót felejtsd el! Az ajtón nem jutsz be. RTL? Ahhoz ad, ami neki barter, és leadhatja főműsoridőben. Ebben az országban nincs mecenatúra. Nincs olyan TV-s koponya, aki azt mondja, hogy "én szeretem a filmet, ezért támogatom". Csak üzlet. Ahogy a szponzoroknál is, ahol már ott elkezdődik, hogy én adok neked 5-öt, ha te hármat visszaadsz nekem a zsebembe. Szóval amit mondasz, az azért nem így igaz. Az Eu-s pályázatok meg megint egy olyan mese, amivel egy filmes nem akar foglalkozni. EGy producer esetleg. De Te hány producer ismersz, aki nyílt levelet írt lelkes amatőrökhöz, hogy hozzák el a cuccukat, és ha jó, akkor bepályáztatja az EU-nál?
Szóval ez a helyzet nem ilyen egyszerű. Az MMK-t hibáztatom, mert ha valakinek, neki lehetőségében állna az új tehetségek segítése viszonylag egyszerű módon - értsd: ki kéne írni egy kibaszott pályázatot. Cégekhez járkálni, és ott hülyegyerek marketingeseket győzködni olyanról, amit képtelenek befogadni (és volt időm most belelátni, hogy még olyanok se fogadják be a dolgot, akiknek ez a feladatuk), ez pont azt öli meg, ami az egészben a jó. De tudod mit? Igazad van. Az MMK-n kívül hibáztatom az összes Magyarországon működő szponzorációra alkalmas és képes céget és magánembert, akik semmit nem költenek mecenatúrára/tehetségkutatásra, hogy ebben az országban végre tehetséges új arcok érvényesülhessenek, és ne csak vén faszok, és a média határozza meg, hogy ki kerül refelektorfénybe!!!
Nem, a művészrendezőknek nem ez a dolga. Valóban. Csak a felük nem művész. A másik meg nem rendező. Újítani ugyanis nem tudnak semmivel. És arányban hányan vannak már a közönségfilmesekhez képest? Akik meg legtöbbször valóban olyanok, mint a magyar pop... ÚGyhogy talán mégis igazam lehet, amikor az MMK-t hibáztatom a képzés hiánya miatt.
Sajnálom, ha csalódást okoztam. Szeretem az Ong-bakot, a Notting Hillt, a Brazilt, a Moulin Rouge-t, a Fight Clubot. Eklektikus. De a Fekete Kefe nem film. És még csak nem is jó. A Kontroll meg nem közönségfilm, hanem művészfilm. Ez van. Ha bírod a német nyelvet, érdemes elolvasni miket írtak a DVD-t megvásároltak. Tanulságos lenne. Két tábor van, és mind a két tábor ugyanazt mondja, csak az egyik elnézi ezt a hibát, a másik nem. És leginkább az a tanulság, hogy azt mondják, hogy mekkora flash lehetett volna ez a film, ha van egy jó könyve.
Na, hát akkor ebben is egyetértünk. Fliegauf, Pálffi, Hajdú egyszer igazán KIPRÓBÁLHATNÁK hogy milyen közönségfilmet csinálni. Aztán csinálhatnának mást megint ha nem tetszik. De nekiugorhatnának. Csak a hecc kedvéért. Challenge day, meg fun. Ennyi. Lehet, hogy megszeretik. Lehet, hogy mégsem a világ legnagyobb szégyene Steven Spielberg-nek lenni. És hát ki ha nem ők? Akik láttak már ilyet is, meg olyat is? Azok akik sorra gyártják a szart? Koltai? Mintha életében nem ült volna moziban. De az utóbbi tíz évben biztos nem. Inkább a fiatal művészek közönségeskedjenek, mint a közönséges rendezők művészkedjenek. (Ez jogdíjas... Nem azért mert olyan jó, csak mert nem akarom viszontlátni új ablakban)
 
előzmény: hucul #21
 
 
2007. július 10. kedd, 10:32 21. | hucul
Tovább kötekszem. Az a baj, hogy pld. te is az MMKA-tól várod, hogy egyszer csinálj egy mozit. Aztán még el is hiszed, hogy az tehet mindenről. Az MMKA olyan, amilyen, mint az ország, te meg azt gondolod, k..va jót írtál. És ha tényleg akkora ász vagy, megcsinálod. DV kamera, lelkes szereplők, stb. Még támogatót is találhatsz (RTL, TV2, eu-pályázatok, cégek, kisjátékfilm-alap) Én persze könnyen dumálok, mert egyáltalán nem akarok saját mozit csinálni, inkább másoknak segítek.

Az ún. művészrendezőket pedig nem azért "védem", mert mindig annyira jók lennének, hanem azért, mert nem az ő dolguk közönségfilmet csinálni. Szerintem. Persze, van rá példa máshol, de szerintem ez két külön szakma. Mindenki a háza körül söpörjön, a "mesterek" dolgozzanak igényesen. És nekem ezzel nagyobb bajom van, mert a közönségfilmünk, olyan, mint a magyar pop: semmi eredeti nincs benne. Kusturica, Menzel, Guy Ritchie, Monty Pithon...stb, mindent koppintanak.

Fekete Kefe miért szar? Csodálkozom, azt hittem, a hozzászólásaid alapján ilyen fazon vagy, hogy bejön. Szerintem a film kb. 60%-os, de még így is alázza a mezőnyt. Van benne kb 10 jó flash, és nem az, hogy Hernádi Juci meg Bajor Imre próbálja nyomni a Macskajaj feelinget, de mindegy is, ez ízlés kérdése, ha engem megkérdeznek, hogy mi lehet a magyar kommersz, akkor még mindig a Fekete Kefe és Kontroll, ezeket kell kidolgozni, javítani, és nem eleve elhasznált, elcseszett ötletecskéket parodizálni.
És most magamnak is ellentmondok, mert a Fligeauftól pld nagyon szívesen látnék pld egy jó mozit, valami abszurdat, feketét, lehet krimi vagy bármi, mert szerintem van lövése hozzá, nagyon jól ír pld dialógusokat. A Dealer szolis-jelenete pld egyszerűen zseniális, szerintem így kéne kezdődnie egy jó magyar közönségfilmnek. Más kérdés, hogy aztán néha ő is "széplelkűsködik", és sok az üresjárat.
 
előzmény: torolt felhasznalo #20
 
 
2007. július 9. hétfő, 23:13 20. | torolt felhasznalo
Az a baj, hogy van is igazság abban, amit mondasz, meg nincs is. Azért adunk 100 misit valakinek, mert nincs más, akinek adhatnánk? Az a baj hucul, hogy 10 misit sem adnak, hogy valaki kiléphessen a fényre. Ez a baj. Én leszarnám, hogy mennyit kap Mickeybá, ha évente 10 újonc kapna 10 misit, amiből DV-re forgathat közönségfilmet. Ami lehet, hogy nem megy moziba, csak DVD-re. A számok ismeretében azon a tizen nem buknának többet, mint egyes 70-eken, amiket meg mozikba buknak el. Szóval nincs lehetőség outsidereknek. Továbbmegyek: a producerek szarnak az outsiderekre. Azoknak a producereknek, akik folyamatosan kapnak zsét, imádkozni kell, hogy elolvassák a cuccodat, majd utadra bocsássanak azzal, hogy sajnos most a Tímár Péter könyvét forgatják (mert arra biztos fognak pénzt kapni - nevetséges, hogy a lista alapján outsiderek, meg Mosómasa pályázatot nem nyertek a legritkább esetben kapnak egy misit is). Arról meg már szó sincs, hogy bemész előadsz egy koncepciót, esetleg, hogy a producer mondaná azt, hogy "figyelj, van egy fasza koncepcióm, kéne valaki, aki megírja". Ilyen nincs. Vagy van, és akkor dolgozhatsz ingyen. Aha. A számláimat meg majd az MMK összedobja, igaz? Szóval lennének ötletek, és ki is lehetne lépni a szürkeségből, de ehhez a producereknek a tehetségeket kellene elkezdeni keresniük, és nem csak a felfedezettekről húzogatni le a bőröket. Mellesleg hány felfedezett közönségfilmesről tudsz? Akik azt értik, hogy hogyan szórakoztassanak? Ilyet nem is keresnek, baszki! Janisch Attilát csókoltatom, meg minden, mert dícséretes a kitartása, de olyan szinten szarta le, amikor felvetettem (vissza lehet keresni, kultúráltan), hogy csináljon introductory producer-író találkozót, hogy egy hétig kellett fürdenem, és még mindig büdös voltam. Nincs rá IGÉNY! Amíg az állam juttat nincs igény arra, hogy felfedezzenek új tehetségeket. Miből állna 10-szer tíz misit kiosztani kezdőknek, hogy elkészíthessék az első filmjüket. Tudom, hogy az nem sok pénz, de nem is kevés. És ezek a filmek nem arról szólnának, hogy tökéletesen van-e világítva, hanem, hogy milyen a könyv, tud-e színészt vezetni, és össze tudja-e rakni a mozit. Zéró forintból is láttam már 30 perces jó cuccot. Sőt két órásat is.
Ha hiszed, ha nem, én nem hiszem magam szürkének. Nekem vannak ötleteim és koncepcióim. De kinek lehet ezeket előadni? Úgy hogy ÉRTŐ fülekre találjon. Aki nem azt nézi, hogy a Csányit bele lehet-e rakni valahogy? Vagy hogy meghívják-e majd Karlovy Vary-ba. Olyan súlyosan agyrokkant emberekkel találkoztam eddig produceres névjegykártyával, hogy már kezd elmenni a kedvem. Ezek az Aranypolgárt otthagyták volna rohadni, meg a Szerelmes Shakespeare-t. Hacsak a Bacsó nem vállalja, hogy rendezi, mert akkor lehet rá pénzt IGÉNYELNI az államtól. Szóval én részemről nem vállalom, hogy szürke lennék, és visszautasítom néhány olyan ember részéről is, akiknek olvastam a könyveit, és kurva jó dolgokat írnak. De még olyanokéról is, akikét olvastam és nem volt jó, összeségében, de találtam benne valami értékelhetőt, amin érdemes lenne elindulni. Nem olyan ötletszegény ez az ország, csak tanítani is kéne valakinek. Azt kéne mondani, hogy a könyved 90 százaléka szar, de az a 10 százalék megéri, hogy átírd. Így és így csináld, és akkor az ezért meg ezért jó.De aki ez tudná, az gürizik a pénzért, aki meg nem tudja, az nem nagy segítség. Talán egy kicsit szponzorálnunk kéne a tehetségkutatást. És ehhez az sem ártana, hogyha azok akik kutatnak, maguk is rendelkeznének némi tehetséggel, nota bene szakértelemmel. Mindenben van érték. Mindenben. Meg kell keresni, rá kell mutatni. Amíg ezt nem tesszük meg, nem lesz fejlődés, és valóban lesz egy szürke massza, amiben tehetséges emberek is elvesznek, mert a szürke massza felett az elefántcsonttoronyból nem látszanak. De az elefántcsonttoronyban ugyanaz a szürkeség van, ne tévedjünk el. Ezt Te is mondtad. Akkor meg mi a picsáért ők döntenek? Mit tudnak ők, amit mi nem? Megöregedtek? Közel ültek a tűzhöz? Jók a kapcsolataik? Volt már szerencséjük? Ezeknek az embereknek tízszer ennyit kellett volna már letenniük az asztalra ennyi lehetőségből.
Fliegaufot is csókoltatom. Különösebben nem hoz lázba a csávó. Nem az én műfajomban alkot. És unom már, hogy állandóan újabb meg újabb fesztivál-huszárokat ránagtunk elő, közben meg nincs három épkézláb közönségfilmesünk. Igazság szerint nem az bánt, hogy a Fliegauf kapott. Még csak a Vranik sem (bár az a Fekete Kefe egy akkora rakás szar, hogy azt el se lehetne füstölni - tarolt is a világban rendesen). Csak annyira örülnék, ha ezek közt is lenne már egy olyan gyerek, aki azt mondja, hogy csinálok egy kibaszott jó krimit. VAgy egy színvonalas szatírát, ami vicces is intellektuális is, és sokan szórakoznak rajta jól. Hagyom ezt a művészkedést a picsába, és mint David Lynch a Straight Storyban, csak elmondok egy történetet egy emberről, hogy más emberek jobban érezzék magukat, amikor megnézik. Hogy adjak valamit a közönségnek. Ez fáj, hogy ez nincs. A közönségfilm ugyanis nem egyenlő Sivatagi Vihar 3. Csak a nagy művészek fejében, mint a Tarrbéla, akinek már ciki CSAK elmesélni egy történetet. Mert minden történet el van már mondva. És a kurva amerikaiak mégis el tudják mondani még egyszer másképp. É van, aki hallgat rájuk. Na jó befejezem, mert már én is unom. Szerintem vágod, hogy mit akarok. A lényeg, hogy valóban van azzal probléma, amit mondasz, de én nem kételkednék ennyire abban, hogy vannak tehetséges emberek itt is, mert találkoztam néhánnyal. És ők is ugyanazt mondták, mint én. Hogy elmentek producerekhez, és azok vagy nem értették, hogy mit akarnak, vagy másfelé kisebb volt az ellenállás, vagy közölték, hogy ez nekik túl kommersz. Elbaszott egy ország ez. És én még mindig szeretném jobbá tenni.
 
előzmény: hucul #18
 
 
2007. július 9. hétfő, 00:19 19. | hucul
"Szabad pályá változtatni. " Szerintem ez teljesen jogos felvetés. Úgy tudom, készült is néhány éve egy credit-rendszer tervezet, hogy bizonyos szempontok (nézettség, díj, stb) alapján a szakma, illetve annak képviselete kiket tart el állami pénzből. De nem lett belőle semmi. Ez a szakma túl tapintatos, és aki egyszer "bekerült", legyen az egy diploma, szégyennek élné meg, ha bevallaná magának, hogy váltani kell. Ha nem is Auchan, de ott van ezer más munka. Szerintem ez nem szégyen, az okos ember idejében vált, ha itt az ideje.
 
előzmény: torolt felhasznalo #16
 
 
2007. július 9. hétfő, 00:09 18. | hucul
Szóval. Továbbmegyek. A nevekbe bele lehet kötni, de nem gondoltál rá, hogy azért ők nyertek, mert egyszerűen EZ VAN? Nincsennek jobbak és tehetségesebbek, és nem vitatom, hogy lennének outsider forgatókönyvek is, de szerintem te sem dobnál 100 misit egy olyannak, akiről azt se tudod, ért-e a beállításokhoz, tud-e színészt vezetni, stb. De a lényeg nem ez, és a művész-közönségfilm vitával csak kerüljük a kását, mert szerintem a lényeg (és most én leszek csárli), az, hogy jelenleg teljesen érdektelenek és jelentéktelenek vagyunk. Nem itt születnek a jó filmek. Nem túl vígasztaló, hogy ez egész Európára is majdnem igaz, persze csak majdnem, hiszen néhány ország ideig-óráig nagyon izgalmas filmekkel áll elő, de mégsem. És most mondd meg, csárli, nem mindegy, hogy közönség film, vagy művész? Az amcsik baszós-bulizós-tini mozijait a németek még megrágcsálják, kicsit Ibizásra fazonírozzák, majd mi utólag harmadvirágzásban elkészítjük a mű-mű-művet, vagy bridzsitzsonszot csócsáljuk kicsit. Vagy a művészvonalon még mindig a 80-as években tartunk. Hogy a fesztiválokon a Dolináról decensül azt mondják, hogy a "művészfilmek klasszikus" iránya? Magyarán szar. Művész és klasszikus. Hiszen ez merő ellentmondás! A művészfilm éppenhogy nem Bódy Gábort utánozza, hanem kísérleti és merész, pontosan olyan, amit Hong Kongban és Mexikóban tudnak, és mi nem tudunk. És a közönségfilmet pedig például Koreában csinálják, vagy Japánban, vagy Indiában.
Ez volna itt a probléma szerintem, és valahogy ebbe nem tudunk belenyugodni, mint ahogy a magyar fociba sem, és könnyebb neveket vagy döntéseket kifogásolni, mint szembenézni a saját szürkeségünkkel. Most ez van. Működik? Igen? Végül is. Ha a mennyiséget nézzük, túl is teljesítünk. A minőség? Ez van. És akkor Fligeauffal kapcsolatban még vitatkoznék is veled, mert a Dealer szerintem éppen túl lépett az agyoncsócsált, 20-30 éves művészfilmes sablonokon.
 
előzmény: torolt felhasznalo #16
 
 
2007. július 8. vasárnap, 19:52 17. | Daihelyon
El lehet olvasni valahol a nyertes filmek történeti összefoglalóját és várhatóan mikor érkeznek?
 
2007. július 8. vasárnap, 19:22 16. | torolt felhasznalo
Igen. A Mátrix, az Mátrix. Ha ezt nem érzed, az ugyanolyan, mint hogy én utálom Picassot, és szerintem faszság, amit csinál. Ettől még nincs igazam, de inkább nem nyilatkozom, mert nem vagyok kompetens a kérdésben. Pont. Te dramaturg vagy tanulmányaid alapján. A világon meg vannak jóízlésű producerek, akik egy szóval le tudják venni a közönséget a lábáról. A Mátrix szó erejét most nem akarom fejtegetni, de ha elgondolod, hogy maga a szó mit vethet föl látatlanban, és hogy a Friss levegő mit vethet fel (egyjó sci-fi flesselhet egyébként róla, vagy egy tengeralattjárós katasztrófa-film), akkor ne mond, hogy semmit nem érzel.
Nem , én tudom, hogy kicsit többet kaptak a közönségfilmesek. De hát igény van rá, az isten szerelmére. Mekkora pofátlanság lenne, ha nem kapnának. De továbbmegyek. a Minőségre is lenne igény. Ehhez képest hány arra nem érdemes project kapott támogatást közönségfim címen? Soroljam? Tímár, Koltai, Kern, Sándor Pali bácsi, Gyöngyössy Bence, Kapitány Iván? Csupa olyan cucc, ami nem volt teljesen veszett fejsze, de javítani kellett volna már könyvformában rajta, ahhoz, hogy KÖZÖNSÉGFILM legyen. Mert egy részük lássuk be, hogy nem az volt. Volt valami, ami nem művész. De a közönséghez sok köze nem volt, mert abszolút nem elégített ki igényeket, és nem volt összhangban a kereslettel, sem a szakmai követelményekkel. Szóval odaítéltek egy csomó pénzt azért, hogy betömjenek néhány szájat. De közben nem ellenőrizték a minőséget, vagy hogy mit kap a néző a pénzéért. Szóval az MMK súlyosan szar munkát végez a döntései terén. Amiben néha van egy ezüst fülbevaló. Néha.
De ne haragudj már hucul, szerinted tényleg igény van Jancsóra? Meg Bacsóra? Meg Szilágyi Andorra? Meg Tímár Péterre? Gothár? Deák? Mit tettek ők hozzá az elmúlt 5 évben, vagy az elmúlt 3 filmjükben a magyar filmművészet hírnevének elterjedéséhez a világban? De egész konkrétan? És amikor ezt megválaszolod, akkor vigyázz, mert automatikusan döntesz több száz millió sorsáról is? Te fogadnál olyan boxolóra, akit az elmúlt 3 meccsén kiütöttek? Akkor mi szól amellett, hogy újabb és újabb lehetőséget kapjanak? Ez az új projectjük most tényleg annyira tuti? Most fogadhatunk itt pénzben, hogy mindegyik bukni fog (magyar filmszemle nem játszik, az semmit nem jelent). És akkor mit fogsz mondani hucul? Hogy fogod magyarázni? Nekem az a bajom, hogy ezek az emberek még mindig kapnak, miközben más, tehetségesnek ígérkező fiatalok, és kevésbé fiatalok nem. És az eredménytelenség nem csak a közönségfilmben mérhető. Akkor ne csak az legyen a mérce, hogy valaki nem éri el a 100,000 nézőt, illetve az, hogy kap-e külföldön díjat, hanem az is, hogy ha NEM éri el, és NEM kap semmit. Szabad pályá változtatni. A budaőrsi Auchanban tök jó állások vannak. Nem mindenkiből lesz tehetséges filmrendező. És nem mindenki marad az. Van hely tehetséges nyugdíjasoknak is. Taníthatnak, játszhatnak az unokákkal, forgathatnak a haverokkal DV-re 10 misiből. De ha nincs mondanivalójuk, ne beszéljenek. Ez rám is vonatkozik, meg is fogom majd kapni.
 
előzmény: hucul #14
 
 
2007. július 8. vasárnap, 19:04 15. | torolt felhasznalo
Az a szomorú, hogy tök úgy hallatszik, mintha mi azért lennénk rosszkedvűek, mert nem mi kapunk pénzt. Pedig szerintem itt senkit nem ez zavar. Hanem az, amit Te mondasz.
Én szeretem a filmhut, de a moderálással soha nem értettem egyet (azzal együtt, hogy szerintem ők azért elég toleránsak). Ha kimondanák, hogy a fórumon elhangzottakhoz semmi közük, akkor meg lenne oldva az egész. A filmekre is kiírják ezt, és szerintem még senki nem perelte a Sonyt azért, mert elhangzott a filmjükben az, hogy "nigger". Ezért nem igazi demokrácia ez, hiszen tudjuk, hogy a filmhu is az MMK-ból él, de ha az MMK elvágná a forrást, soha nem lehetne bebizonyítani, hogy azért volt, mert hagyták, hogy itt azt mondják, amit. Így jobb nem cibálni az oroszlán bajuszát. A múltkor én név nélkül Koltai Róberten voltam felháborodva. CSúnya moderáció lett a vége. Pedig ha Robibának baja lett volna (ha egyáltalán odafigyelne, hogy ki mit cincog két rien-ne va plus közt - na már látom a moderálásomat), akkor elő lehetne venni konkrétan engem, és engem perelni. De nem lehet, mert állampolgári jogom, hogy faszságokat beszéljek. A másik oldalon vannak bizonyos tartalom-szolgáltató alapelvek, azt hiszem, amiknek a filmhu is köteles eleget tenni. Csak szomorú, hogy a szakma egyetlen látogatott honlapján sem lehet őszintének lenni a szakmáról (az is az, hogy a szakma nem látogatja ezt a honlapot, JAnisch Attila kivételével). De hát csak kapcsoljuk be a TV-t. A picsa délután négykor büntetendő. de hogy a híradóban egy riportban nem tud ragozni a riporter a hanganyagban az simán átmegy a szerkesztőn, meg az ORTT-n is? Milyen tartalomszolgáltalás ez? Szóval maradjunk annyiban, hogy a rendszer szar, és ezért nem csak két öreg alkoholista, de sok pénzéhes fiatal faszfej is felelős. Az öreg alkoholisták előbb-utóbb meghalnak (isten tartsa őket életben sokáig, csak csökkentett üzemmódban, ahol már nem ülnek döntnöki székekben), a fiatalokat meg talán arcbaveri a karma. A remény hal meg utoljára...
 
előzmény: jelda #13
 
 
2007. július 8. vasárnap, 19:01 14. | hucul
Nnna, végigjutottam, kösz a bókokat...

Címvita: Mátrix és a Friss levegő. Ok, akkor most felejtsd el a címek mögött a tartalmat, a történetet, a marketinget, a színészeket, mindent. Mondjuk mindkettő legyen premier előtti film. Mitől olyan ütős a "Mátrix"? Bizonyisten nem értem. Jól megjegyezhető? Fülbemászó? Én semmi ilyet nem érzek. De szerintem ebben nem fogjuk egymást meggyőzni. A lényeg:
"Lehet, hogy tahóság, hogy fikázom itt a művészetet, és az ifjú művészgenerációt, de nézd már meg, hogy mi megy a moziban? Szerinted rájuk van igény? Illetve szerinted CSAK rájuk van igény? És a közönség? "

Én a vitában a középső kategóriás gladiátorokat képviselem. Tehát a válaszaim:
Szerinted rájuk van igény? IGEN
Illetve szerinted CSAK rájuk van igény? NEM

Tényleg nem védek senkit, de az utóbbi években az ún. közönségfilmek támogatása abszolút megnőtt. Azt azért nem gondolod, hogy Herendi és Kálomista csakis a szponzoroktól söpri a pénzt. Nézd meg az utóbbi évek listáit, és főleg a normatív támogatásokat, ami nézőszám után megy. Ez a helyére fog kerülni.
Egy deklaráltan művészfilmes kiírástól pedig ne várd azt, hogy közönségfilmeket támogasson, mert nem az a dolga.
Most rohannom kell, folytatom...bocs.




 
előzmény: torolt felhasznalo #12
 
 
2007. július 8. vasárnap, 14:16 13. | jelda
kedves Charlie
Örülök, hogy kíváncsi vagy. Megpróbálom nevek nélkül leírni, valószínüleg törölni fogják.
kedves filmhu
kérlek titeket töröljétek a 12. hozzászólást, mert az sértő tartalmú. ugyanez vonatkozik az első öt hozzászólásra is.

A cím, sajnos lényegtelen, mert:
Akik pénzt kaptak most, 1,2 kivétellel nem azért kaptak pénzt mert nagyon jó filmesek. De csak azért sem, mert jó a forgatókönyv. Ez nem meglepetés.
van egy öreg alkoholista, aki évek óta, módszeresen teszi tönkre a magyar filmet. Jó esetben azért, mert ő ennyire ostoba és tehetségtelen. Van egy másik öregedő alkoholista, aki már nagyon sok pénzt ellopott előllünk és előlletek, de most megint kapott több tíz milliót, amit biztos, hogy nem arra fog költeni amire kapta.
Ezt mindenki tudja.
A filmhu, az egyetlen magyar filmes fórum. Nekik dolgozik, nekik falaz.
Nem hiszem, hogy ti ebből sokat profitáltok. csupán néhány 10000huf ot.

Nem kell félni!!!
Legyetek őszinték és bátrak!

 
2007. július 7. szombat, 21:48 12. | torolt felhasznalo
Hát, a hitünk mindannyiunknak magányügy. Ezzel együtt egy jó cím megragadja a figyelmet. Szomorú, ha ebben nem hiszel, de nem fogom tudni Neked bebizonyítani. Legegyszerűbb, ha megkérdezed az első 20 utadba eső embert az utcán, hogy a Mátrix és a Friss levegő közül, melyiket választanák cím alapján.
A másik oldalon azt hiszem letagadhatatlan, hogy vannak szar filmek is jó címmel. De igazán jó filmet szar címmel nem sokat tudnék mondani. Szóval az egyik oldalról igazad van, a másikról meg nincs. Mindenesetre a címen már megmutatkozik az alkotók kreatvitása, vagy legalábbis befektetett energiája (mert ha mást nem, hát legalább pénzt adtak egy marketing-csapatnak, hogy eladják a cuccukat).
Én tudnék vitatkozni. Kevés projektnek van értelmes címe, amire beülne a közönség. És az, hogy már megint a művészek... Jaj, hagyjuk már ezt. A Fekete Kefe szar volt, és bukás. Fliegauf Benedek egy mini-zseni, csak épp a filmjei nem érdeklik a kutyát sem (és itt most leszámítottam a művészközönséget, és szigorúan arra koncentráltam, hogy azon a közönségen kívül, aki eleve ilyen filmeket néz, kit sikerült meghódítania a művészetének, mert lekötötte és érdekelte őket). Kenyeres Bálint - ő kicsoda? És leginkább mit fog nekönk nyújtani? Deák! Adjunk neki! Az a Miskolciboniésklájd is olyan gecijó volt.
Ott az igazság abban amit mondasz. Hogy a kuratórium kimondottan művészfilmeket támogatott. A Kálomistát hagyjuk. Szerintem ő tud valamit a kuratórium minden tagjáról, és a markában tartja őket. De az is lehet, hogy a pénzt nem is annyira ő kapta, HANEM A BACSÓ?
Hucul, értelmes csávó vagy, ne nyald már be ezt az egész szart ilyen könnyen. Kevés a pénz, és sokan vannak rá. Amikor a tavalyi évben bebizonyosodott, hogy a nézőknek igénye van a magyar közönségfilmre, akkor hogy a picsába nem kapnak közönségfilmek támogatást. Erre egyetlen magyarázat van. Nem jöttek be olyan könyvek. eZesetben viszont az MMK-nak itt ezen a honlapon nyílt levélben kellene a producereknek kimondani az igazat - hogy srácok, ne a forgatókönyvírón spóroljatok, mert addig nem kaptok egy kanyi vasat sem, amíg valami értelmeset nem raktok le. Ez nem történt meg. És nem hiszem, hogy ez lenne a helyzet, mert nem is nagyon nőtt meg a kereslet script doctorok és dramaturgok iránt, hogy az összecsapott fostalicskákból a következő pályázatig könyvet csináljanak. Lássuk be, megint szétosztották a pénzt maguk közt, és adtak néhány olyan embernek is, akiket ők érdemesnek. Meg aztán megnézted azt is, hogy mik a stúdiók, ahova a pénzek nagy része került? Nézd át. Érdemes. És azt is, hogy akit nem ismersz, amellett milyen rendezőnév van. És akkor utána nézzük már egymást madárnak.
Lehet, hogy tahóság, hogy fikázom itt a művészetet, és az ifjú művészgenerációt, de nézd már meg, hogy mi megy a moziban? Szerinted rájuk van igény? Illetve szerinted CSAK rájuk van igény? És a közönség? Az adófizetők, akik ezt a pénzt összeadják? Ők mit kapnak?
AZ MMK szűrő is lehetne, mert azt is megengedhetné magának, hogy azt mondja egy könyvre, hogy írjátok át, és akkor kaptok pénzt. Ehelyett nem adnak, viszont No one gets left behind, tehát, amikor a szar könyvből a tehetségtelen filmesek csinálnak egy szar filmet, akkor azért gyorsan csöpögtetnek kicsi utólagos támogatást. Szóval ne akard már letolni a torkomon, hogy milyen korrekt döntést hoztak. Megint megajándékozták a művészet elefántcsonttornyát, és mindenki mást meg leszartak, aki a közönséget szeretné kiszolgálni (hozzáfűzve, hogy lehetséges, hogy ILYEN közönségfilmeket én sem támogatnék - pl.: mint ez az új Kern-Tímár műalkotás - akkor viszont ott lenne a lehetőség, hogy kiírjanak egy KIZÁRÓLAG KÖZÖNSÉGFILMEKNEK szóló forgatókönyvírói és fejlesztői pályázatot. 20 misiből meglenne legalább 5-6 masszív könyv, amire aztán már lehetne támogatást adni. 30 misiből már kicsit előre is gondolkozhatna néhány producer, és lenne lehetőség néhány új író felfedezésére és kipróbálására, 40 misiből megetetnék az összes éhes forgatókönyvírót Magyarországon - amennyiben a producerek nem lopják el a zsét. Ennyit SEM fektetnek ebbe a kibaszott szakmába, mert amíg nincsenek jó könyvek, lehet a művészet oltárán áldozni, és egymás közt osztogatni).
80-20? Micsoda? 97-3 talán? Ezt hogy magyarázza meg a Grun? Nyereségesnek számító évben? Úgy ahogy a GM, amikor bezárta Flintben a gyárat? Sehogy? Ők is csak a részvényeseiket akarták boldoggá tenni, tudod? Csak ők kerestek azzal egy csomót, hogy a gyárat leköltöztették Mexikóba. Az MMK nem orientálódik a profit felé, hanem az elmúlt évek hagyományai szerint elajándékozza ami van. Nem halászni tanít, hanem kiosztja a halat. És ezzel van a probléma.
Szilágyi Andorról annyit, hogy nem filmrendező, nem ért hozzá, és a Mansfeld stábkában egyetlen olyan ember nem fogsz találni (inkl.: büfés), aki őt kompetens embernek tartaná. Azért mondom ezt így, mert sokan fikázzák, hogy a kritikusok csak nyavalyognak. De kérdezz meg 10 embert, aki látta a filmet. Persze, ha akarod meg is nézheted. Csak kár az időért. Az a csávó, aki 500 milliót költ arra, hogy dialógban mesélje el azt is, ami megmutatható lenne, az ad 1: inkompetens, ad 2: segít a producernek ellopni a pénzt. Ha nem hiszed nézd meg a filmet, és vidd el magaddal egy gyártásvezető évfolyamtársadat. Ő meg fogja tudni mondani, hogy ez mennyiből készült.
Bocs mindenkitől a hosszúságért. Csak hucul ennél kicsit racionálisabban szokta látni a dolgokat. Meg nem ártott tisztázni azt sem, hogy mi a problémám az MMK döntésével a belterjes osztogatáson túl. Az, hogy a magyar moziközönség egy igen vastag rétegét levegőnek nézi. És ez engem speciel zavar.
 
előzmény: hucul #5
 
 
2007. július 7. szombat, 14:59 11. | torolt felhasznalo
Picsába! És én lemaradtam róla? Pedig tök kíváncsi lettem volna. Tartalmi vagy formai probléma volt? Nagy vonalakban sem szabad ismertetni?
 
előzmény: jelda #7
 
30-11  /  30

nka emblema 2012