sex hikaye

Lezárult a Budapest Film Produkciós Kft filmötletpályázata

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. január 16. kedd, 15:06

rendezés  


egy oldalon
42-23  /  42


 
2007. január 31. szerda, 12:31 42. | f.r.a.n.k.
jutalek akkor van, ha osszehozod nekem. (a kapcsolatot rajuk)
 
előzmény: torolt felhasznalo #41
 
 
2007. január 30. kedd, 19:55 41. | torolt felhasznalo
Ötlet van! Meg levegőbe-beszélés. De ha van kész krimid, vagy akarsz írni, akkor a producerek arra elvileg vevők. Szóval akkor most üsd a vasat. És ha eladtad nekik, ne felejtsd el nekem átutalni a 15 % ügynöki jutalékomat. De írd rá inkább, hogy Jancsó Miklós, mert azzal tovább növeled az esélyeidet.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #40
 
 
2007. január 30. kedd, 12:04 40. | f.r.a.n.k.
chan,
nincs krimi-otlet? az nekem annyi van, hogy kethavonta lehetne forgatni...
 
2007. január 30. kedd, 10:00 39. | torolt felhasznalo
De, azér' volt amikor konstruktív akartam lenni. Aszt nézd meg mi lett belőle.
Így van. Az író nem attól lesz profi, mert megfilmesítik a könyvét. Most tényleg kezdjük el sorolni azokat, akiknek már az első köníve is kurva nagyot szólt. Lukács Gyuri. Játékhegy István. Kevin Williamson. Kertész Richárd. A profi beérik és leteszi A KÖNYVET az asztalra. Ehhez nem kell előtte rendezőkkel barátkozni. De a válogatottat támogatom. Én egy kosár-csapattal is beérném.
Köszönöm. Én is ezt mondom, csak az én stílusom túl bárdolatlan az itteni közönség füleinek. De így van. Tudatosság és nem tudatosság. Vagyis a profizmus. Lehet attól valami szórakoztató, hogy nem profi, és szar mert profi. De az egyik végletet itt, a másikat ott látom. Ott viszont látok átmenetet is. Itt csak nagyon elvétve.
És igen. Nekem is ez a problémám. Hogy a magyar közönségfilm redukálta önmagát valahová az Amerikai Pite színvonala alá, ami még ezek közt is kiragyog a profizmusával. A magyar közönségfilmnek egyáltalán nem is akar mondanivalója lenni. Aminek meg akar, az nem közönségfilm. Szerintem ez így tökre nem egészséges. És tudod hány producer hajtott már el, amikor előkerült, hogy "Te, de nem ártana, ha valami mélysége is lenne a filmnek?" Vagy ha aegyéb műfajt dobtam be, mint a vígjáték. Azt mások is mondták, hogy "krimi", az kéne. Aztán mikor mondtam, hogy jó, írjunk egyet, akkor mindenki hallgatott, és jött a következő téma. Sokat ostorozzák az amerikai filmet, hogy így bugyuta, meg úgy gagyi az értékrendje és szájbarágós, de basszameg, legalább VAN értékrendje. Szól valamiről. Közvetít valami értéket. Mégha általános iskolásat is. De ad valami morális vagy közéleti kapaszkodót. És én inkább nézek ilyet, mert ez megújítja az élniakarásomat és a hitemet, mint egy magyar filmet, amitől csak elmegy az életkedvem. VAgy adott esetben csak szórakozom. Ez olyan mint a jó pap, meg a rossz pap. A rossz pap meghallgatja a gyónást, meg elmondja Jézus aheti meséjét. A jó pap segít Neked jó útra térni tanáccsal és lelki támogatással, és nem csak elmesél, hanem segít megérteni is a jelentőségét, hogy miért történt az úgy, és hogyan tehetsz Te is úgy, mint Jézus, hogy jobb emberré válj. Hát, a mi "papjaink", azok megisszák a misebort, és bűnös gondolatokat támasztanak, amikor a nők bevallják félrelépéseiket. ÉS prédikáció helyett a Ludas Matyit olvassák fel...
 
előzmény: Snatch #38
 
 
2007. január 30. kedd, 00:05 38. | Snatch
Még egy gondolat:
"Kellenek a magyar filmek, kellenek filmek, amik rólunk szólnak" (TV-ben hangozott el) - valóban van egy csomó -főleg vígjáték-, ami nagyrészt arról szól, hogy mekkora b*nkó/trágár/kanos/becsapós/verekedős/lehúzós/kicsinyes/műveletlen/lúzer-oder-mindenkit-leverős stb. kicsiny népünk. És hogy ez milyen menő. A közönség meg nevet saját/honfitársai lelki nyomorán. Megfigyelhető a nyálasságtól (ti. érzelmektől - szánalmas gyengeség) való paranoid félelem is (eltekintve a kötelező sablon sziruptól, de azt a közönség úgyis felismeri, és illedelmesen lenyeli), így a mondanivaló létének gyanúja sem merülhet fel.
 
2007. január 29. hétfő, 23:35 37. | Snatch
Charlie chan leírta, hogy a mérgét adja itt ki, nem gondolja konstruktívnak, nem is akar az lenni (ha jól értettem). Az egyetlen "megoldás" (nem kollektív, hanem (rövidtávon) önös), hogy ír, gyakorol, próbálkozik és talán összejön valahogyan, de nagyon nehéz fenntartani a motivációt sok kudarc mellett, ebben segít sokaknak pl. a dühöngés. És látni, hogy mások is hasonlót gondolnak, hasonlót tapasztaltak. Igy mégis áttételesen hasznossá válik a kötetlen morgolódás.
"Csak a magyar forgatokonyviroi szakma problemainak megoldasa." - ez jól hangzik, de én is erősen szkeptikus vagyok. Szerintem itt a legtöbben többségi tulajdonban írók és csak mellékzöngében forradalmárok (racionálisan), hozzájárulni lehet a változáshoz, ha tehetségesek és képzettek vagyunk ÉS sikert érünk el.
"jó filmhez ... tapasztalt, kipróbált írókra van szükség" - válogass össze a tapasztalt, kipróbált magyar focistákból egy olyan válogatottat, amelyik kijut a vb-re. Alapanyag.
Amúgy meggyőződésem, hogy egy író anélkül is tud fejlődni, hogy minden harmatos próbálkozását megfilmesítenék, szóval egy "kezdő" is lehet rutinos, nem feltétlen totál éretlen. A forgatókönyvíráshoz nagyon fontos a vizualitás ;/

Világklasszis author-ok filmjei meg "magyarművészfilm" - az a különbség, hogy előbbiek alkotói elsajátították a szabályokat, pontosan tudják (vagy már érzik), mit változtatnak, mit lehet, miért lehet és hogyan, utóbbiak nagy részeről messziről látszik, hogy a tudatlanság és a tudatosság hiánya biztosítja az egyediséget, "szabadságot". Nem akarom bántani, akinek ez tetszik, legyen kínálat... csak legyenek már olyan (közönség) Filmek is, amiken nem ez látszik.
 
előzmény: akiboj #35
 
 
2007. január 28. vasárnap, 19:34 36. | torolt felhasznalo
Nincs szakma - nincs megoldás. És nem miattunk nincs szakma, hanem mert a produverek nem törődnek a megteremtésével, csak lebegteti a szájukat a szél. Szerintem ez ennyire egyszerű. Pont, vége. De küzdj csak nyugodtan. Csak gondoltam előre szólok, mert drága az antidepresszáns, és szerettelek volna megkímélni azoktól a köröktől, amiket én már megfutottam - feleslegesen.

Hogy mi vele a probléma? Öööö, hogy nem igaz? Mert ugye mi az, hogy sikerült? Mert ki az a "Deák"? És ki az a"Radnai"? És a többiek? Szurmai János az egyetlen, akinek a neve forog most az SOS kapcsán, de majd a film után meglátjuk, hogy a producer miben is látta a hatalmas flash-t, mennyit ért Szurmai a forgatókönyvíráshoz, és hogy Sas Tamás képes volt-e adni is valamit egy közönségfilmhez, nem csak elvenni belőle. Szóval vedd ki ebből azt az egyet (má' ha így volt), és kérdezd meg tőle, hogy mi a legenda arról, hogy ő hogyan jutott el a producerhez ismeretlenül a könyvével. És majd alkalomadtán kérdezz rá a Kölcsönkért Kastélyra is...

De bontakozzanak ki nyugodtan mások is. Csak egyvalamit ne felejtsünk: hogy attól mert valakinek megjelenik a neve itt a fúrumon, még nem biztos hogy
A) tehetséges
B) ért hozzá
C) valóban sikertörténetről beszélünk
Nézd meg pl.: a rendezőket, akik "közönségfilmet" csinálnak.
Ja, és ügyesen megkerülted a kérdésemet. Janisch Attila is mindig így indult. Beszélt, amiről akart, majd besértődött, amikor emlékeztettem rá, hogy eddig nem igazán sikerült egymással kommunikálni, mert a lényeg helyett mindig a stílust kapirgálta. Bezzeg, ha én így néznék művészfilmet, hogy fel lenne háborodva mindenki, hogy micsoda felületes geci vagyok. Mert ilyenkor nincs düh meg faszomtudja, csak amikor PálfiGyuuri filmjében mutatunk egy nagy faszt. Az szimbólum, amelynek érdemes a tartalmán agyalni.

C.C.
 
előzmény: akiboj #35
 
 
2007. január 27. szombat, 22:19 35. | akiboj
Szia Charlie, sok mindenben igen es sok mindenben nem ertek veled egyet, de ezekre felesleges lenne kiternem, mivel azt irod, hogy:

„…ez amolyan kötetlen beszélgetés. Amelytől nem várunk semmiféle eredményt…Én nem akarom megváltoztatni a magyar filmszakmát. Én csak gubbasztok mint egy keselyű, és várom, hogy valaki megdögöljön.”

Bocsanat, rossz forumba csoppentem. Engem itt nem erdekelne a kotetlen beszelgetes. A szemelyeskedes meg kevesbe. Csak a magyar forgatokonyviroi szakma problemainak megoldasa. En felvetettem, hogy szerintem milyen problemakat probaljunk meg eloszor csak definialni – hogy aztan a megoldason gondolkozzunk. Te azt allitod, hogy megoldas nem lehetseges. Csak a felhaborodas. Nem ertunk egyet.

Kozelitsunk masfelol: kinek/mi a problemaja a kovetkezo felvetessel kapcsolatban: "Ha a Divinyinek, Deáknak, Lovasnak, Antalnak, Radnainak, Schwechtjenek, Hegedüsnek, Szurmainak, Vészitsnek sikerült, akkor nekem miert ne sikerulhetne?”
 
előzmény: torolt felhasznalo #33
 
 
2007. január 27. szombat, 20:14 34. | Snatch
Amennyit tudok a magyar viszonyokról, egyet tudok érteni (sokáig nem is akartam tudni, nehogy elvegye a kedvem). Egy részt pedig különösen tág összefüggésrendszerbe lehet helyezni:

"Például a "bizalmi szakma" kérdéskörét. Ha azt mondod ugyanis, hogy nem engedek be valakit diploma nélkül a kamera mögé - oké, elismerem, az érthető. De amikor nem engedek be valakit a toll mögé?... Ha meg valaki besétál egy könyvvel, az vagy jó, vagy nem."

Máshol már rájöttek, hogy érdemes a küldő végzettségtől függetlenül belepillantani a forgatókönyvekbe. Mert a csekély ráfordított idő megéri annak lehetőségét, hogy tehetségre bukkan. Első tíz oldal, utolsó tíz oldal, néhány szúrópróbaszerűen kiválasztott oldal. Egy óra kb. és az már alapos. És nem árasztanák el őket -pláne Magyarországon- forgatókönyvekkel, mert a lelkes pályázatra-szinopszis-író amatőrök és a 90-120 oldalt író elszántabb, komolyabb aspiránsok száma igencsak eltér egymástól.
Az itt a baj, hogy ily módon, letakart névvel&diplomával, csupán a könyv alapján nem tudnak szakmai véleményt, ítéletet mondani, így nem marad más, mint a bizalom szempontja. Persze egy Richard Curtisben kisebb hiba vakon megbízni, és rábólintani a következő ötletére. Nadehát őt is meg kellett találni valahogy...
 
előzmény: torolt felhasznalo #33
 
 
2007. január 27. szombat, 19:16 33. | torolt felhasznalo
Az a nagy baj, ifjú padawan, hogy nem olvasol elég figyelmesen. Én pedig emiatt huszadszor is kénytelen vagyok magamat ismételgetni, és akkor meg megkapom, hogy papagáj-politikát folytatok, és sír a szám. De sebaj, a kedvedért mindent. Persze azért lesz házi feladat is, de nem fogsz belehalni.
Nincs a vitának konkrét tárgya. Amiből a topic kiindult, azon már túlvagyunk, és beletörődtünk, hogy sok tapló van Magyarországon. Pont. Viszont ez fölvetett további kérdéseket, és ezek közt szemezgetünk. És hát a rend csak a kis lelkeknek kell, hiszen a zseni a káoszban is... Egy mindenesetre biztos - én nem akarok semmit sem "megoldani". Ahhoz ugyanis tárgyalópartnerek kellenének, és azok nincsenek. Így ez amolyan kötetlen beszélgetés. Amelytől nem várunk semmiféle eredményt.
Na! Az egy dolog, hogy szerinted rossz a megközelítés. Szerintem meg jó. Engem egy iparág igazol a világ más tájain, Téged semmi. A hagyományt meg leszarom. "Több milliárd légy nem tévedhet. Egyél Te is szart!". Ha a hagyományok mindig a legtutibbak lennének, akkor a Nap még mindig a Föld körül keringene. Bizonyos hagyományoknak lejárt az ideje. Ennek a hagyománynak éppen most. Csak mivel senki nincs, aki picsánrúgjon egy producert, ha az elherdál milliókat a rendezővel együtt, ezért egyelőre mindenki szabadon garázdálkodik. Hagyjuk ezt a más a rendszer dumát. Ez csak ok, nem akadály. Az ebből kifolyó kérdés jogos viszont, és már feltettük, sőt ki is tárgyaltuk hucullal, és arra jutottunk, hogy egészségtelen, de senki nem kíváncsi a tehetségedre meg a tudásodra, ha nem vagy valakinek az ismerőse. Aranyos tőled, hogy várod, hogy legyen erről vita, de eddig mindenki elkerülte a kérdést, és a Szemlén is el fogják. Senki nem akarja, hogy eledd a kenyerét. És amíg valaki oda nem basz, hogy az illető nem ért hozzá, addig bizony a fazéknak azt a részét ő birtokolja.
Ha Te láttál ilyet, akkor gratulálok. Én nem. És most jön a próba. Szeretném ha kikeresnéd az elmúlt év magyr közönségfilmjeit, és megneveznéd azokat közülük, ahol az író írt egy könyvet és utána lett film. Aztán meg azokat, ahol felvettek egy írót, hogy írjon könyvet (-Divinyi Réka). Ne aggódj, rövid lista lesz.
Azért mondaná ezt, mert tegyük fel, hogy ért hozzá. Tegyük fel, hogy nem csak a pofám nagy, hanem értek is ehhez a szakmához. Tegyük fel, hogy ezen a fórumon nem csak olyan faszmancik vannak, akiknek nincs barátnője, és ezért ide gépelgetnek. Nem tudom, hogy honnan veszed, hogy a producer szerint nem jó a könyvem, de hozzáfűzném: a magyar producerek talán ne akarják elmagyarázni, hogy miért nem jó a könyvem, mert abból arra lyukadunk ki a végén, hogy azért, mert nem az van a fejlécbe írva, hogy "c-karika Jancsó Miklós". Mi lesz? Semmi. Megvárjuk míg lesznek igazi producerek, vagy olyan befektetők, akik igénylik a profizmust, és nem csak a magyar átlag-lustaság számít, hogy "darab-darab".
Egyébként például azért mondhatná a producer ezt, mert esetleg a koncpeció tényleg jó. Csak ő nem tudja, hogy mi az a szó, hogy "koncepció". Meg azt, hogy mi a "siker". Meg azt, hogy mi a "közönségfilm". Meg azt, hogy ki a "közönség".
Nem kukacoskodsz, csak rossz kérdéseket teszel fel, amiket aztán meg is válaszolsz saját magad, csak akkor nem tudom minek kérdezel.
Meg néha írsz egy-egy baromságot. Például a "bizalmi szakma" kérdéskörét. Ha azt mondod ugyanis, hogy nem engedek be valakit diploma nélkül a kamera mögé - oké, elismerem, az érthető. De amikor nem engedek be valakit a toll mögé? Miért, azon mit bukhat? HA kifizeti, akkor esetleg egy provizorikus milliót? Nem mintha adnának lehetőség mellé még pénzt is egy kezdőnek, de akkor mi van, ha bukik egy misit. Kész, nem dolgozik azzal az íróval. Több a lehetséges tehetséges író, mint a szélhámos, vagy a tök kontár. ÉS ha könyvet fejlesztetsz valakivel, akkor hamar kiugrik, hogy van-e hozzá tehetsége. Ha meg nincs, akkor a következő fázisra már nem veszed fel. Vagy oda már csak "próbaidőre". Szóval az írás talán az egyetlen hely, ahol ez a bizalmi kérdés egy nagy faszság. Ha meg valaki besétál egy könyvvel, az vagy jó, vagy nem. De itt nálunk nem ez a kérdés. Tetszik-e vagy sem, és kinek a neve van rajta.
Aztán megint mondasz valamit, amiben van igazság, és megint kikerekíted egy aprób hülyeségre. Én speciel az az arc vagyok, aki addig nyújtózkodom, amíg a takaróm ér. Azt mondom, hogy csináljunk kevés pénzből jó filmet. Erre mi a magyar producerek válasza? Nem a pénz a lényeg. Ne a pénzhez írjunk könyvet. Azt majd ő megszerzi. Ja. Aztán meg van, amikor nem. De ha Te azt mondod, hogy itt egy kisiköltségvetésű project, az okos producer egyből mondja: áh, az szar, mer' az nem úgy fog kinézni, mint az amerikás. Fingjuk nincs arról sem, hogy mi az, hogy low-budget. De Te is kimondtad. Ezek nem producerek.
Nem, rosszul érzed. Én nem akarom megváltoztatni a magyar filmszakmát. Én csak gubbasztok mint egy keselyű, és várom, hogy valaki megdögöljön. Mert azt hiába várom, hogy valakit felelősségre vonjanak. Ezen pedig dühöngök. És ezzel levezetem a bennem lévő feszültséget.
Na, ez meg a másik borzalom. Köszönjük Neked, hogy a magyar producerek szekerét sikerül tolni, amikor benyalod a propagandát. Ugyanis ez a "Soha nem lesznek olyan korulmenyek kishazankban, ami egy olyan filmgyartast engedhetne, mint amit szamon kersz", ez pont ezt csinálja. Ezt mondják a producerek is, és ebből jön a logikus következtetés: akkor minek is próbálkozzunk? Ha már úgysem lesz nyereséges a film, akkor nehogy már azt a keveset is pont egy forgatókönyvíróra költsük. Majd egy füst alatt eldarálják, hogy: igen, igen, az is nagy probléma, hogy nincsenek jó forgatókönyvek. Nincsenek baszdmeg mert spúr gecik vagytok fizetni érte. Azt hiszitek, hogy az nem fontos. Ha valaki nem ismerné szívesen ismertetem a legendát Frank Caprával kapcsolatban, aki szintén azt merte állítani, hogy a "rendező munkája a legfontosabb". Szóval támogasd csak őket nyugodtan ezzel a rizsával. És véletlenül se gondold, hogy az állami támogatás, meg a szponzori pénz (jelentős megsápolás után) finanszírozza a filmet, és 300ezer néző utáni jegybevétel megmaradt része az a producer bónusza. Te tényleg ekkora madár vagy? De itt elhangzott javaslat arra, hogy hogyan lehetne olyan filmet csinálni, ami forgatlamazható külföldön is. Csak hát járt utat járatlanért... Meg hát nem is kellene, hogy angolul beszéljen. Csak ne fossák benne a szót, legyen látványos, és közérthető. De hát az akciófilm Magyarországon "bukott műfaj" a kritikailag nagysikerű, és méltán ünnepelt Európa Expressz óta.
Ha szerinted viszont ez a rendszer működhet, akkor sok sikert a műfaji filmedhez. Majd kisírhatod magad a vállamon, amikor valami fasz elművészkedi az első thrilleredet.
Hova szarjak, hogy a rendszerváltás óta ez a hagyomány. A lopás, a hazugság, a csalás, a parópálkodás, a lustaság, és a korrupció is hagyomány. Szerinted ez így jó? Törődjünk bele? Te tényleg a cseh 2-t nézed. Közben ugyanis volt itt egy ilyen rendszerváltozás, ahol ugyanazok az arcok új nevet kaptak, és mindenki egy székkel feljebb ült. De ettől nehogy már baszdmeg arannyal kelljen mindenki nevét befuttatnom, mert nem hajlandó a modern világ követelményeihez alkalmazkodni. Az a kurva nagy szerencséjük, hogy hagyomány az eltussolás is nálunk - mert ha valaki egyszer a körmükre nézne, akkor itt mindenkinek mennie kellene. De legalábbis sokaknak. És én nem támogatok egy ilyen geci rendszert. Még elméletben sem.
Számtalan lehetőség... Jaj istenem, ne toldd már nekem ezt a mosóporos reklámdumát. Milyen lehetőség? Hány olyan forgatókönyvírót ismersz személyesen, vagy hánynak láttad a filmjét, akik Mosómasát, meg HerfliMerilt nyertek? Akkor meg miről beszélsz? Mivel lehet itt kitűnni? Amikor egy producernek egy fél éven át kell imádkoznod, hogy elolvassa a könyvedet? És ezt úgy, hogy ajánlottak neki? Meg mi ez a duma, hogy a műfaji filmekkel egyre nagyobb igény lesz. A lónak a faszát lesz. Amit a Divinyi Réka tud, elvállal, mást meg nem is ismernek. Én még ismerek egyet-kettő, de azoknak is, akárcsak a Rékának, vannak hiányosságai, és nem nagyon igyekeznek bepótolni ezeket, hiszen dolgozniuk kell a megélhetésért. És még valakit felvenni? Minek? Jó lesz az már úgy... Szombat este a sok bunkónak a moziba'...
Nem nevezek forgatókönyvírói pályázatokra. Ezen a pályázaton sem nyertem semmit. És? Most ebből milyen messzemenő következtetést vonunk le? Dramaturgként, readerként, szövegíróként? Te tényleg azt hiszed, hogy én valami nyeretlen fasz vagyok, ugye? Ahogy a nagy Szakma legtöbbje. Hiszen csak a csírák fórumoznak. Viszont akkor már légy olyan jófej, és mondj már néhány tapasztalt, kipróbált írót. Öt nevet kérek. De mondj hármat. (-Divinyi Réka)
Nem, nem filmet. Lehetőséget. És tőlük kéne filmötletet venni, vagy őket felvenni azok kitalálására, és nem a szerzői filmes marhákat. Miért hibás a szerzői filmes? MErt a legtöbbjük azt hiszi, hogy ő szarta a piramisokat, és neki nem kell senki, aki az ő kis agymenését gatyába rázza. Az a bunkó Spielberg meg olyan tehetségtelen, hogy mások írják a forgatókönyveit. Ugye milyen szánalmas. Jó, mondjuk Amerika csupa ilyen kutyaütővel van tele. Bezzeg Cameron Crowe. Ő szerintem még sose kérte ki mások véleményét. Más kérdés, hogy a kisujjában van a filmszakma és a történetmesélés, ezért utáljuk is, hiszen minek egy történetnek film. Ugye? Az csak útban van, hogy ne a szép képekre figyeljünk. Ne fárasszuk már egymást!!! Nem azt mondtam, hogy minden fasznak, aki látott már forgatókönyvet nagyjátékfilmet kell adni. De nem attól lesz valaki forgatókönyvíró meg rendező. hogy ő iskolában és pláne nem az SZFE-n végzett. Te pedig pont emellett kampányolsz valahol, amikor ezt a hülyeséget hajtogatod.
A pénz kérdését már kommentáltam, olvasd vissza, hogy alaposan belédivódjon. Lehet üzletileg sikeres filmet csinálni Magyarországon, bár nem könnyű. De mondj már valakit, aki tudatosan megpróbálta. Nem azt mondom, hogy milliárdokat lehet keresni, és nem kell támogatás. De VAN támogatás. Vagyis minden, amit azon túl keresel az a Te anyagi sikered. Csak ne keresd túl magad, mert akkor még a végén majd azt mondják, hogy Neked már nincs is szükséged támogatásra. Nem kisebb, vagy váratlan sikerek vannak, tudod, hanem nagy bukták közt normális filmek. Szóval akkor temethetnénk a profitot, ha minden hétre jutna egy Csak szex, és egy Mátrix kéne ahhoz, hogy valóban nagy nézettség legyen. De nem ez a helyzet, hiszen még az Egy szoknyát is 300ezren látták. És akkor a TV-s produkciók 20-30 milliós nem-létező kategóriájáról még nem is beszéltünk, hisz az foroghatna HD-re és nem kéne hozzá nagyítás. Puff a DVD piacra, aztán jöhet a TV-bemutató. De ez megint csak egy kitaposatlan ösvény.
És aztán meg mondasz egy csomó olyan dolgot, ami tök oké, és abszolút ellentmond minden eddigi érvelésednek.
Na, ez a "trágár megfogalmazási stílus" című duma meg tényleg az, aminél azt mondom, hogy ha nem látsz horgot a számban. Janisch Attilát csókoltatom. Amikor udvariasan szóltam hozzá, akkor se válaszolt a kérdéseimre. Amikor elküldtem neki a könyvemet, baszott elolvasni. MINDAZONÁLTAL ismerek olyat, akinek elolvasta és építő jellegű hasznos kritikát adott rá, tehát lehet, hogy a hiba az én rendszeremben van. De tudod, én tanítok, és soha nem szórok ki egy diákot se a stílusa miatt. Szóval ne erőltessük már azt, hogy a "csúnya beszéd" az, ami miatt le se vagyunk szarva. Ez csak az ürügy. Maradjunk ennyiben. Van mire kenni. A valóság meg az, hogy egyszerűen szarnak ránk és pont. Tettem én már kultúrált, konstruktí javaslatot is. Ugyanúgy leszarták. Kicsit alulbecsülöd Te az én rossz tapasztalataim számát, de nem baj. Kicsire nem adunk. A szakmabelieket mindenesetre nem a stílus nem vonzza, hanem az, hogy nem fognak elénkállni és gyónni. Meg változtatni sem, amíg abból nekik nincs hasznuk. Én viszont legalább kiadhatom magamból a dühömet.
ELTE-film. Gratulálok. Szépen felmondtad a leckét. Akkor most kezdj el egy kicsit józan paraszti ésszel gondolkozni, én pedig adok Neked pár támpontot. Kútfejek - (rossz) közönségfilm. Kontroll - művészfilm, de közönségsiker. Taxidermia - művészfilm, de érdekes kísérlet. Ede megevé - művészfilm, és nagy fostalicska. Csak szex - közönségfilm. Ez segít betájolni, vagy mindenáron definiáljam. De ha megnyugtat én is azt szeretem, ha egy műfaji film egyedi hanggal, vagy épp egy nem műfaji film, de egyedi hanggal, és műfaji elemekkel (Fight Club).
Igen, a 3-7 az egy rossz arány. Mert az adófizetők pénzét olyasmire költjük, amiből az adófizetők nem részesülnek. Ha meg igen, akkor nem értik. Nem vágyom bugyuta komédiákra. De nálunk, ezt jelenti a közönségfilm jelen pillanatban. Olyan filmet, ami egyszerre szórakoztat és gondolkodtat el, nem csinálunk. Csak két véglet van. És egyik sem mer kockáztatni. És akkor jön Janisch Attila, aki ahelyett, hogy betömné a szakadékot azzal, hogy segít íróknak producert találni, és arra keres megoldást, hogy hogyan lehet közönségbarát történet-centrikus műfaji mestermunkákakt készíteni, kettéválasztja még a díjazást is. Ez részint jó, részint meg még jobban elválik a szakma. De összhang van, mert a legtöbb magyar közönségfilm mindkét listán hátul kullog, még a szar művészfilmek mögött is, csak így nem fújol majd senki, ha az Egy szoknya nem előzi meg az Edét.
Ne menjünk már ilyen mélyértelmű kérdésekbe, kérlek, és ne elemezzük túl. Igen, a 3-7 arány fos. Legyen 5-5 a hagyományok miatt. Vagy legyen 3-7, de azt a hármat kössék szigorú szabályokhoz, ahol nem 100, hanem 250ezer a nézettségi határ, és aki 350 fölött csinál, az a következő filmjéhez automatikusan kapja a legnagyobb megítélhető összeget. De ha bukik, akkor részletes elemzést kell írnia, hogy miért, és a következő filmjével be kell állnia a sorba a többi közönségfilmes közé... na persze ehhez eleve külön kéne választanunk a közönsgéfilmes és a művészfilmes pályázatot, ugye? De ez senkinek nem érdeke. Mert pár jó film, és sok pénz járna a közönségfilmeseknek, kevés meg azoknak a művészeknek, akik nem elég, hogy nézőt nem csináltak, de még a Kövágó-Töttösi filmklub aranybudi díját se tudták elhozni, mert akkora érthetetlen szar, amit csináltak, hogy a részeg művészek sem tudták megkajálni. Rossz a 3-7 mostani rendszere és kész. És inkább egy 9-1-es amerikai rendszer, amiben születik néhány olyan alkotás a kilencből, ami azon a finom vonalon egyensúlyoz, amit a Kontroll majdnem eltalált... csak épp szar volt a forgatókönyv.
Szerintem is döntse el ő maga. Csak ne adjunk rá pénzt, ha nem muszáj. Megharcol??? Te mit szívsz? Ráírja a nevét 120 üres oldalra. És az nem más kérdés, hogy ki vállalja a felelősséget. Látod, akarva-akaratlanul a rendszert támogatod. Ez a legfontosabb kérdés. Ha nincs számonkérés ugyanis, itt nem olyan emberek vannak, akik önként képesek elismerni a bukásukat. És nyugodtan jelentkeznek újra, de nem úgy, hogy átgondolták, és átértékelték a munkásságukat. Hanem csak nyomják a faszságukat, ami mellett ők letették a voksot. És persze kapják a finanszírozást. Szerinted, ez nem gáz? Szerinted nem égő, hogy 10-ből 9 rendező nem tudja ma Magyarországon, hogy mik a 21. századi film (közönség ÉS művész) követelményei? Mert nehogy azt hidd, hogy tudják. Ez olyan, mint az angol nyelv. Sokan makognak és értenek angolul. De ettől nem TUDNAK.
Igen a rendszerben keresem a hibát, és azt próbáljuk itt páran megkeresni. De ettől még bűzlik ez a rendszer, és én a halál faszára kívánom néha. Csak senkinek nincs gerince a rendszerből kiállni ide, és elmagyarázni, hogy például a Hercegh haladéka miért kapott támogatást, vagy, hogy Koltai Robi bácsi milyen büntetésben részesül majd az emberiség ellen elkövetett Világszámáért.
A listát pedig majd inkább az MMK-nak küldjük el, hogy legyen minek a túloldalára memót írni. MErt Mikibá 0-ihoz kell a hely.
És igen. Magunknak megválaszoljuk, amit megkérdeztünk, és ezt a választ kaptuk. Olvasgass egy kicsit utána, és látni fogod, hogy nem csak Janisch Attila, de Grunwalsky Ferenc sem nyilatkozott itt érdemben semmilyen kérdésben, se nekem, se másnak, se bunkónak, se udvariasnak. Itt tartunk. Senkin nem lehet semmit számonkérni. És ezt tényként kell kezelni. De ettől még lehet tombolni. De változtatni NEM LEHET. Köszöntelek a valóságban. Majd szólja ha kiheverted a Mátrix illúzióját. Mert Te még naívabb vagy mint én, aki abban gondolkozom, hogy jó lenne, ha egymásért is kiállnánk. Mert Te elhiszed, hogy ezek az emberek haláluk előtt még elengedik a széket. Erről meg kár vitatkozni.

C.C.
 
előzmény: akiboj #32
 
 
2007. január 26. péntek, 14:58 32. | akiboj
Szia, jo sok felvetes van itt, ezeket nyilvan csak erintolegesen lehet targyalni es ez a legnagyobb baj! Ha nincs a vitanak egy konkret vita-targya, akkor barmirol lehet beszelni! Akkor szetfolyik a vita, es akkor mit, hogyan akarunk megoldani, erdemben hogyan tudunk elore haladni?

Charlie: „mikor láttál utoljára olyat, hogy egy író bement egy producerhez, lerakott egy könyvet, és a producer azt mondta: jó, összerántok egy érdeklődő csapatot…”

Szerintem eleve rossz a megkozelites: Magyarorszag nem igazan (vagy csak nagyon lassan) egy producer-i szemleletu filmgyartasrva van berendezkedve. Mas a hagyomany, a megkozelites, mas a rendszer. Az mar inkabb egy celravezeto kerdes, hogy: „hogyan kerulhet egy kezdo iro spec scriptje a megvalositas kozelebe.”
Ez mar egy erdemi, es valoban kiterjedet vita targya lehetne. (talan majd a Filmszemlen lesz rola szo, remelem.)

Ezzel egyutt: igen, sokszor lattam ilyet - nem szeretnek konkret filmcimeket irni, de sokrol tudok.

„...mert ez a könyv jó?”

De miert mondana ezt? Tenyleg jo a konyved? Ki szerint? Ha jol ertem, a producer szerint nem jo. Lehet hogy neki van igaza, lehet hogy nem, de akkor most mi lesz?

Ne erts felre, nem kukacoskodom, de ezek azt hiszem a legfontosabb kerdesek! A producer is filmet akar csinalni, de ez egy bizalmi szakma: egy olyan ember, aki alig, vagy csak keveset bizonyitott annak, nyilvan nehezebb dolga van. Megint: hazanknak nincs spec-script alapu nyugat-eu mintara kifejlett filmgyartasi rendszere, tul sokan akarnak filmet csinlani, tul keves a valoban kepzett producer, (aki igazan ert a scriptekehez), igy persze, hogy nagyon kicsi a valoszinusege, hogy valaki, aki ’szuzen’ bemegy az utcarol egy szazmillios koltsegvetesu projecttel az megvalositas kozelebe nem nagyon kerul. (’Hucul’-t visszaolvasva: „meg mindig tobb az eselyed, mint Nyugat europaban, Amerikban”. Egyetertek.)

De: ezeket nyilvan te is tudod. Ezert nem ertem, hogy mirol folyik itt a vita. A magyar filmszakma megvaltoztatasarol: Hogy? Ez mar inkabb politikai es gazdasagi kerdes. Soha nem lesznek olyan korulmenyek kishazankban, ami egy olyan filmgyartast engedhetne, mint amit szamon kersz. Ti ezt bajkent elitek meg, de van aki nem eli meg ilyen sulyu problemakent, van aki szerint mukodhet egy ilyen, - egyszeruseg kedveert - szerzoi-filmes, "filmgyartas-helyett-filmcsinalos" rendszer – szerintem is mukodhet. (az mas kerdes, hogy a rendszer ilyen formajban tele van szakmai, iranyitasi, etikai es moralis problemakkal.)

”Más: mikor láttál olyat, hogy egy rendező azt mondta: van egy nagyon jó koncepcióm, vagy lehetőségem, felveszek írókat, hogy egy év alatt eköré fejlesszenek könyvet.”

Nem sokszor valoban. De ujra csak ugyanazt tudom leirni: masok a hagyomanyok, a 70es evek ota joszerivel az un. szerzoi film kap teret Mo-on. Azok konyveit altalaban a rendezok irjak, dramaturgok bevonasaval.

En egyszeruen mashonnan kozelitenek: szamtalan lehetoseg van hogy aki jo iro kitunjon, bizonyitsa ratermettseget es szerencsere a mufaji filmek egyre nagyobb jelenletevel egyre nagyobb szukseg is lesz az ilyen irokra. Rengeteg forgatkonyviroi palyazat van, azokon mar bizonyitottal? Milyen eredmennyel? Dramaturgkent, reader-kent, szovegirokent dolgoztal mar? Ne erts felre, nem akarok szemelyeskedni, nyilvan nem is a konkretumok a fontosak, hanem hogy jo konyvek szulessenek, es azokbol jo filmek, ehhez pedig tapasztalt, kiprobalt irokra van szukseg, nyilvan hogy ezeket nagyobb valoszinuseggel foglalkoztat egy producer/rendezo. Rengeted forg.iro vegez filmiskolakban, akkor nekik is nagyjatekfilmet kene adni? (azt mar nem ertem, hogy egy szerzoi filmes rendezo miert lenne a hibas, mert nem alkalmaz irokat.)

”Ultimate takaró: erre nincs pénz. Na igen. Ezt hívják hazugságnak. Van pénz. Pályázni kell, és kapnak. Vagy el kéne kezdeni abban gondolkodni, hogy sikeres filmet csinálunk, amiből majd folyamatosan tud ZS lenni.”

Nem ertek egyet: ma Mo-on nincs (vagy alig van) olyan film ami visszahozza az arat, folyamatos ZS termeles szerintem nem lehetseges, ilyen ertelemben szerintem nincs penz. Kisebb, varatlan sikerek lehetnek, de erre egy ipart telepiteni, azt meg a legmeggondolatlanabb producer sem fog – ezzel kapcsolatban a spec scriptek szerepe is mostoha korulmenyek kozott marad. Aki ilyen scriptet ir (koztuk nekem is), annak nyilvan szamolni kell, hogy milyen iparba csuszik bele, hogy milyen a hazai rendszer…A mai magyar filmgyartasi, kulturalis mentalitas nem (vagy alig) tartja szem elott a filmek koltseghatekony gyartasat, sem a befolyt penzeket, mint egy ertekado indexet, tehat roviden: nem a penz a szempont. Tehat marad a kerdes: vagy a rendszeren belul probalunk jobb (eladhatobb) munkat vegezni, vagy kimegyunk a rendszeren kivul, vagy egyaltalan nem lepunk be semmilyen rendszebe – ez utobbi csak nevleges opcio, hiszen ugy latom mind a ketten mufaji filmet szeretnenk irni.

„A geciért készül 2 közönségfilmre 8 művészfilm (de 3-ra 7 biztosan)?”

Jo lenne, ha minel tobb velemenyt hallanank a forumon, de tartok tole hogy az ilyen tragar megfogalmazasi stilus nem vonza szakmabelieket, igy mi onmagunkat fosztjuk meg a velemenyektol. Kizarolag (!) ebbol a szempontbol hivatkozok erre a linkre: (http://index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/janisch0124/ - 5 kerdesre adott valasz)

Ez aztan a legnehezebb kerdes amit felvetettel, de akkor kezdjuk a legtrivialisabbal:

Esztetika:
mi az, hogy muvesz/kommersz? Rogton igy az elejen: az egesz mai posztmodern a hatarok eltorleserol szol, szamtalan olyan alkatoas van amit abszolut ervennyel nem tudunk meghatarozni, a tomegkultura es az elitkulta mezsgyejen a mid-cult, a mufajok keveredese, a szerzoi hanggal atitatott mufaji alapu filmek, ez helybol szinte lehetetlenne teszi a szelektaciot...

Gazdasag:
Szerinted a 3/7 rossz arany? A rossz az az egeszsegtelen szinonimaja? Az Amerikai kb. 10/1 egeszseges? A Europai? De ott melyik: a 'kommersz-vigjatekos' Francia vagy a 'muveszes-dogmas' Dan?...

Jogi:
Az, hogy ki milyen filmet akar csinalni azt szerintem hadd dontse el o maga. (producer/studiot nem kevernek ide) Nem tudom te milyet szeretnel, de en mufaji filmet. Azt hogy mas mit akar azt dontse el o, es majd o magharcol erte. Az mar megint masik kerdes, hogy ki vallalja az elkeszult film utani felelosseget, milyen felelosseget, milyen mertekben, es ez a feedback rendszer mennyire mukodik.

„És miért rakjuk olyan alacsonyra a közönségsiker mércéjét, amit bármi, amiben cici meg púzás van, biztos át tud vinni? És akkor itt megfogalmaztam az alapokat, ami sokaknak látszik szúrni a szemét.””

Ugyanaz… most mar kezdem erteni: rendszer, rendszer, rendszer. Ti ebben keresitek a hibat. Ezt is lehet, de nem biztos, hogy ezt a legcelravezetobb.

Snach:

„"Konkrét felvetés": postázni kell a Producereknek egy szempontrendszer-listát, amilyet Amerikában a script readerek alkalmaznak egy-egy f.könyv megítélésénél, hátha segít jobb döntések meghozatalában :o)”

Szerintem ez nem rossz, talan meg mukodik is…Csak felek hogy inkabb a kioktatast es a sertettseget veszik le belole, de miert ne lehetne megprobalni, hogyan tovabb?

Charlie:

„Szóval én megtenném... de nincs értelme. Menne egyből a kukába.”

Akkor most magunknak megvalaszoljuk, meg mielott megkerdeznenk?

Egy hasonlo analogia jut eszembe az itt levo helyzetre, arrol hogy ki/mennyit kap az MMK-tol: az, hogy mennyi a kiosztando penz, az egy fix osszeg (rendszer), nem lehet rajta valtoztatni, de azt hogy HOGYAN osszuk szet a penzt es kiknek (irok), azon mar lehet valtoztatni.

Ez mar olyan vita targya lehetne ahol eljuthatunk A-bol B-be. Ez egy konkretabb vita. Lehetne.
 
2007. január 26. péntek, 11:12 31. | Snatch
Nanáhogy! Abszolút cinikus voltam. Akiboj 24es hozzászólására reagáltam 'konkrét' jeligére :)
 
előzmény: torolt felhasznalo #30
 
 
2007. január 26. péntek, 10:35 30. | torolt felhasznalo
Az ötlet jó. De a választ Te is tudod. Mert nem így választanak projectet. Bejön a rendező a hatalmas flash-ével, ők meg megnézik: Petikém, mikor csináltál utoljára filmet? Milyen sikerrel? Jó, akkor Te nagy valószínűséggel fogsz kapni, megpályáztatlak. De még arra se lennének hajlandók, hogy ez alapján a szempontrendszer alapján összevessék a nagy flash forgatókönyvét a standard-del, lássuk be. Szóval én megtenném... de nincs értelme. Menne egyből a kukába. Alább megneveztem, hogy miért. Illetve azt, hogy tendencia-szinten miért...

C.C.
 
előzmény: Snatch #26
 
 
2007. január 26. péntek, 10:31 29. | torolt felhasznalo
Isten lássa bűnös lelkem, sajnos teamworknek télleg igaza van. Itt tényleg megfogalmazódtak konkrét problémák, kicsit olvasd vissza a dolgot, és ragadd ki a lényeget. Keresd meg a producerekre, a hozzáállásulra, a mutyizásra, a forgatókönyv-fejlesztésre, és a művészet valamint a szórakoztatás céljaira szánt pénzek határozott elkülönítését célzó megjegyzéseket pro és kontra (esetleg fellapozhatsz néhány régebbi nagy komment-számú topicot is, és akkor láthatod, hogy mik a problémák. Azóta semmi sem változott). És külön kérésre szívesen megismétlek Neked dolgokat, de azért itt nem akkora általánosságokról van szó. De mondok egy konkrétumot:
mikor láttál utoljára olyat, hogy egy író bement egy producerhez, lerakott egy könyvet, és a producer azt mondta: jó, összerántok egy érdeklődő csapatot, mert ez a könyv jó?
Más: mikor láttál olyat, hogy egy rendező azt mondta: van egy nagyon jó koncepcióm, vagy lehetőségem, felveszek írókat, hogy egy év alatt eköré fejlesszenek könyvet.
Ultimate takaró: erre nincs pénz. Na igen. Ezt hívják hazugságnak. Van pénz. Pályázni kell, és kapnak. Vagy el kéne kezdeni abban gondolkodni, hogy sikeres filmet csinálunk, amiből majd folyamatosan tud ZS lenni.
De ez csak két dolog. Tényleg keresd vissza. A hucul-lal folytatott oda-visszában jó néhány kérdés felvetődik. Azokra lehet reagálni. De mondok még egyet.
A geciért készül 2 közönségfilmre 8 művészfilm (de 3-ra 7 biztosan)? És miért rakjuk olyan alacsonyra a közönségsiker mércéjét, amit bármi, amiben cici meg púzás van, biztos át tud vinni? És akkor itt megfogalmaztam az alapokat, ami sokaknak látszik szúrni a szemét.

C.C.
 
előzmény: akiboj #24
 
 
2007. január 26. péntek, 10:21 28. | torolt felhasznalo
Kis türelem! Nyakig ülök egyéb, nem forgatókönyv-jellegű, de megélhetést biztosító munkákban, úgyhogy most jó szívvel egyszerűen nem merek semmit sem bevállalni, ahol valaki mást véletlenül megszívatok, vagy cserben hagyok. De azért köszi az ajánlatot, térjünk vissza rá egy két hónap múlva, ha nem baj. Addig is jó munkát:

C.C.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #22
 
 
2007. január 26. péntek, 10:18 27. | torolt felhasznalo
Szép sorban! Szóval helló! Én ennél sokkal egyszerűbbet tudok, de amíg jó sütkérezni a szarhalom tetején, senki nem fog ráharapni. Szóval én azt javasoltam, és javaslom, hogy fogjuk egy átlag magyar film költségvetését, idehívunk amerikai színészeket (sok van ott, aki nem SAG-tag, vagy leszarja a kötöttségeket, ha jó a könyv és a pénz sem érdekli, mert a kiugrás fontosabb), megmondjuk magyaroknak, hogy bunkók vagytok, tanuljtaok meg angolul és akkor Tik is szerepelhettek, és ANGOL nyleven forgatunk egy jó filmet. És akkor az eladható mindenhol. Persze Amerika így sem fogja megvenni, de ha szerencsénk van, lőhetünk egy video-piaci megjelenést, vagy eladhatjuk a remake-jogokat. De ehhez első fokon egy olyan könyv kell, amitől mindenki összeszarja magát külföldön, és jönni AKAR. Egy ilyen könyvhöz meg egy producer kéne, aki elhiszi, hogy érdemes egy ilyen könyvet finanszírozni. Kör bezárult. Ezzel együtt jogos, amit mondasz, csak én mindig abban gondolkozom, hogy ezt a szutyok kis országot hogyan lehetne jobbá tenni itt és most. De köszi a kommentet. Jogos!

C.C.
 
előzmény: teamwork100 #21
 
 
2007. január 25. csütörtök, 23:58 26. | Snatch
Üdvözlet teamwork, lám a morgolódás idevonzott egy érdekes és tapasztalt embert :) én már mindent angolul kezdek írni, és ha szükséges, visszafordítom magyarra, az a legkevesebb.
Önmenedzselésként szétküldöm az irományaimat (ha már vállalhatónak érzem), de nem szeretnék rendezni (ezt ebben az országban senki nem érti meg, hogy ilyen is van :)), producerkedni, operatőrködni, vágni, eljátszani a szereplőket A-Z-ig... egy zenei albumnál miért nem mondják, hogy találj ki dallamokat, írj dalszöveget, énekelj, gitározz, dobolj, hangmérnökösködj...? (néhány kivétel persze van, amikor bejön a polihisztorkodás, de a legsikeresebbek...) Miért nehéz a filmnél megérteni, hogy ezek külön szakmák, életen át tartó fejlődés lehetőségével, rengeteg gyakorlást igényelnek és hogy más "képesség-csomagok" szükségesek a különböző feladatokhoz?
Amúgy nem feltétlen a tudással meg rutinnal van mindig legnagyobb gond, ha egy olyan ember ír vígjátékot, akinek nincs humora, azon semmi nem segít.
"Konkrét felvetés": postázni kell a Producereknek egy szempontrendszer-listát, amilyet Amerikában a script readerek alkalmaznak egy-egy f.könyv megítélésénél, hátha segít jobb döntések meghozatalában :o)
 
előzmény: teamwork100 #21
 
 
2007. január 25. csütörtök, 22:14 25. | teamwork100
Már bocs akiboj, de eddig a cseh 2-t nézted? :) Itt eddig pont elmondták vagy 5-en, hogy konkrétan mi a baj a magyar filmmel. Ha akartad megérthetted eddig is, de ha nem akarod látni a problémát akkor napokig mesélhetünk Neked....
 
előzmény: akiboj #24
 
 
2007. január 25. csütörtök, 21:51 24. | akiboj
"Mindenrol" szol itt a vita? De mi az minden?

En ugy erzem itt altalanos filmszakmai reformokat szeretnetek, de ha nem sikerul pontosan megfogalmazni, hogy mikrol, akkor hogy tudunk (en, te, barki a filmszakmabol) valtoztatni, vagy egyaltalan erdemben vitazni? Szerintem igy szetfolyik a forum vita es szemelyeskedesbe, indulatokba csap at.
Ha lennenek konkret felvetesek, problemak (ezen a Bp film palyazati probleman kivul, amit ugy tunik nem tudunk megoldani), akkor lehet, hogy a filmszakma tobbi tagja is szivesebben venne reszt a forumon valo vitakban...Szoval - tenyleg eleg csak egy par szoban - kerlek mondd el, hogy: szerinted pontosan milyen probelmak vannak es szerinted hogyan lehet rajtuk valtoztatni?
 
2007. január 25. csütörtök, 15:50 23. | teamwork100
Köszi. Szeretnénk a közel jövőben idehaza hollywoodi mintára Pitch fesztivált összehozni, ahol mindenki 10 percben prezentálhatná a filmötletét. Ott rögtön reagálnánk minden ötletre, hogy érdemes e szerintünk foglalkozni vele vagy másfelé kell vinni az ötletet. Ennek sokkal több értelmét látjuk, mint az ilyen "anonim" beküldős pályázatoknak. Természetesen a jó ötleteket közösen megvalósítjuk.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #22
 
42-23  /  42

nka emblema 2012