sex hikaye

A bosszú asszonya

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. november 24. szombat, 00:39

rendezés  


egy oldalon
26-7  /  26


 
2007. december 4. kedd, 10:30 26. | filmhus
Meg hát ha bebukik valaki, mer' fölöslegesen művészkedik, akkor a zaibatsu vezére odaküld egy rosszarcú fickót és kihúzzák az elbaszó filmes fogát suzsterkalapáccsal a lá Oldboy.

Csak hogy milyen hülyén gondolkodnak a koreaiak: csináltak egy szörnyfilmet, a Hostot, a budget, 10 millió dollár 60%-át a szörnyre költötték, hogy jól nézzen ki. Milyen hozzáállás ez? Mér nem a producer kapott egy Porschet a forgatás megkezdése előtt és csak aztán forgattak volna a maradékból, a szörny meg lett volna egy rongy a partvisvégen (ja, bocs, ez inkább magyar módi)

A filmet egyébként még úgy eladták Japánba, hogy egy kockát nem forgattak.

De azért van szar koreai film is, Park Chan Wook I'm a cyborg but that's OK (csak egy Oldboy meg a Mr Vengeance után megengedhető)
 
előzmény: Taguchi #17
 
 
2007. december 3. hétfő, 22:30 25. | torolt felhasznalo
Hallod wilde? Vigyük át ezt a topicot az Off Hollywood topicba, mert jár a pont, csak ez valóban nem ide való már (az enyém sem, úgyhogy ha esetleg a filmhu akarja, akkor 20-tól átrakhat minket oda, mert mi itt off off Hollywood vagyunk. Köszi)

Kellemes hetet egyébként! Érdekes, amit küldtél, azzal együtt, amit én találtam. Ez ugyanis tökéletes képet fest arról, hogy mi a baj. Az alkotói módszerrel, és az öregek meglátásaival.
 
előzmény: wilde screen #24
 
 
2007. december 3. hétfő, 06:51 24. | wilde screen
Jancsó:Sok jót és egyetlen zsenit látok a fiatalok között, és ez Hajdu Szabolcs. Már a tavalyi filmje is megrázóan izgalmas volt, ahogy a kamerával bánik, az hihetetlen, de annyira, hogy a Danny Boyle vagy a Lars von Trier sehol sincs hozzá képest...

http://www.filmkultura.iif.hu:8080/1999/articles/reviews/sajto10.hu.html
 
2007. december 3. hétfő, 06:26 23. | wilde screen
Amikor először bukkant fel Jancsó Miklós Hajdu filmjében, akkor már lehetett sejteni, hogy a barátság hosszantaró és
mélyülő kapcsolattá fejlődik.Ez megpecsételődött a Macerás ügyek c. film elkészültével.Ezek után ostoba kijelentések Mikibácsitól, hogy mindenki elbújhat a picsába a debreceni géniusz mögött! Ezt a teljes szakma beszopta, és lásd a végeredményt!Az utóbbi évek legrosszabb magyar filmje az Off Hollywood!Tényleg át kellett volna gondolni!Nem csak a forgatókönyvet, de az egész látványtervet és sokminden mást is!Nem kaszálni akartak a srácok, hanem tartalmilag robbantani, de legalábbis pukkantani valamekkorát.Sajnos a filmnek semmi köze
a magyar filmgyártás belső életéhez, konfliktusaihoz.
Ugyan azok a stílustörések, mint Hajdu más filmjeiben.
Ráadásul pocsék zenével!Nagyon oda kellene figyelni az elhamarkodott kijelentésekre, mivel a pénz még mindíg kevés a magyar filmre.Ez is bátran maradhatott volna TV film!
 
2007. december 2. vasárnap, 11:57 22. | torolt felhasznalo
Mintha csak megkérdezted volna:


http://www.origo.hu/filmklub/20071130-hajdu-szabolcs-kurvara-el-kene-felejteni-az-elozoket-interju.html


Ennyi elég válasznak? Vagy sok is...
 
előzmény: hucul #20
 
 
2007. november 30. péntek, 19:27 21. | torolt felhasznalo
A szabályok alkalmankénti megszegése nem jelent egyet a totális ignorálásukkal a "magasabb művészet" érdekében.

A Zatoichiben állandóan átbaszott az, hogy nem volt váltás elképzelés és valóság közt -- mégsem zavart, mert volt értelme, és egyébként meg máshol nem rugaszkodott el annyira a közönség által elfogadottnak nevezhető kommunikációs formától, hogy soknak érezzem.

Nem azt mondom, hogy a szabályok szerint kell dolgoznod, mindig csak és kizárólag. De először is ismerned kell a szabályokat (már nem Neked, hanem akiről szó van általában). Aztán azok szerint megcsinálni az alapokat, sőt, az egészet, majd pedig utána elkezdeni döntögetni a közfalakat. És ha merész csávó vagy, akkor ezt úgy csinálod, hogy közben bent vagy az épületben, és ha rosszat ütsz ki, rádomlik az épület. A magyar rendezőkkel az a bajom, hogy gondolkodás nélkül ütnek ki falakat, és amikor összeomlott az épület, akkor azt mondják, hogy A) nincs is összeomolva, B) így akartam.

A lázadás nem egyenlő az anarchiával hucul. Azért lázadok, mert egy másik rendszert IS szeretnék elfogadottá tenni a jelenleg működő mellett. Poliktikai/ideológiai megfogalmazásban a magyar filmkultúrát az ultraliberalizmus fojtogatja. A mértékadó irányzatot a Kendermag-egyesület nyújtja. És ez szerintem nem jó. Mindenki szívjon füvet, ha akar, de ne nyílt utcán, meg stb. Meg ne lehessen korlátlanul hozzájutni, meg ilyesmi. Szóval valami korlátozás legyen azért. Ellenben a megjelenő konzervatív hangok olyanok, mint a kuruczinfo - nem lehet eldönteni, hogy nem egy médiahekk-e az egész, de racionális alapja nincs.

Ebben az értelmezésben én tehát konzervatív vagyok - egy jólműködő rendszert szeretnék, ahol vannak igazi konzervatívok, és igazi liberálisok. Az igazi liberális ugyanis nem az, aki szerint mindent szabad.

Az amerikai filmgyártás pedig nem a szabályok miatt unalmas. Ne haragudj meg rám, de ez konkrétan faszság. Az amerikai filmgyártás azért nem túl kreatív, mert öltönyös Harvard-emberkék irányítják, akik nem vállalnak kockázatokat. A kis stúdiók, meg a függetlenek igenis csinálnak meglepő húzásokat (még ha a Te ingerküszöbödet azok esetleg nem is érik el). De 100 millió dollár elköltésénél -- hát tudod, baszki, lehet, hogy én is a kisebb kockázatra mennék. Már ha szeretném megtartani az állásomat. Vannak fenegyerekek, akik nem szeretnék. Art Linson ilyen volt. Ki is baszták a Fight Club után, mint a macskát szarni. Szóval csak okosan. Amerika tele van kreatív emberekkel, csak nem kapnak elég nagy teret. De a televíziózásukon látszik, hogy vannak ötleteik, és tudnak még meglepőeket dobni (a televízió ugyanis jobban kontrollálható környezet veszteség-menedzsment szempontjából).

A nem csípés nem baj, amíg nem akarod kitiltani az országból. Az MMK viszont jelenleg kitiltotta az ilyesmit a gyártásból. Illetve semmilyen lépést nem tesz, hogy készüljön ilyen. Mert hát mainstream ide, mainstream oda, azért csak nem teljesített az a film rosszul, se a kasszáknál, se a díjkiosztókon.

Na! Akkor, ha már így egyetértünk, most mondd meg nekem, hogy miért nincs ennyi önkritikája egy rendezőnek? Miért nem mondja azt a Hajdú, hogy jó, lehet, hogy ehhez nem értek annyira? Gondolom a Hajdú nem maga tervezi az autóját, vagy a házát. Akkor miért nem fordít arra igényt/hangsúlyt/akármit, hogy ahol inog (mert már a Fehér Tenyérnél hangos volt ettől a sajtó, és minden fórum, hogy ez a film gyenge pontja), ott szakértői segítséggel megerősítse.

Miközben Török Ferencet azért a nagy diplomácia közepette csak sikerült állásfoglallásra bírni, ő sem nyilatkozott a forgatókönyvíró/dramaturg szerepéről a folyamatban. Ő talán használ? Ha nem, miért nem?

Egy fokig tehát tökre támogatlak, és egyetértek, hogy a producernek a kurva anyját, mert azon spórol, hogy nem vesz fel egy keménytökű csávót (mondjuk olyat mint én, nekem nincsenek gátlásaim, és nem szarom össze magam attól, hogy a rendező hány filmet tákolt már össze. Ezzel együtt a Taxidermiához nem tudtam volna hozzászólni, mert nem az én asztalom, és nem az én ízlésvilágom - ezt hívják önkritikának), aki kicsit rendet rakna a fejekben. Azért is az ő kurva anyját, mert bedől ennek a "rendező a világ közepe" tévhitnek, ami kurvára nem igaz. Igen, vannak olyan rendezők, akik zseniálisan írnak. De nem minden bogár rovar (vagy ilyesmi)... És itt a producer feladata lenne, hogy kicsit picsánbillentse az ügyeletes zsenigyereket, hogy azért kapjál már a fejedhez. Hogy nem teheti? Mert miért is nem? Mert a rendező nevére jön a pénz? Jakérem.... Mondjuk megnézném azt a filmet, amit csak az MMK támogat, és a producernek nincs is feladata... Vagy azért nem teheti, mert képzettsége nem predesztinálja rá? Na ez meg a másik jakérem... Akkor nem producernek kell menni, hanem kecskebaszó hegyipásztornak, mert ahhoz biztos megvan a képessége.

De végső soron csak a kis rendezőzsenit basznám agyba egy szívlapáttal, hogy te laci, hát nem kéne azért egy kis önvizsgálatot tartani. Elképzelhető, hogy nem te szarod a spanyolviaszt? Neked nincs igényed rá, hogy valaki más, aki nem esik hanyatt a neved hallatán, más szemszögből megnézze egy kicsit, és szóljon, hogy ezt talán így mégse? És biztos, hogy akikkel megnézeted, azok a forgatókönyvtől élveznek, és nem Tőled? És biztos, hogy ők értenek hozzá? És biztos, hogy minden kritikus hülye? És biztos, hogy hucul is hülye? Meg charlie chan is? Meg a többi vidám fickó? Nem lehet, hogy a te készülékedben van a hiba? És az, AHOGY (nem is igazán amit) erre válaszolna, az elmondana mindent arról, hogy érdemes-e ezzel a csávóval tovább beszélgetni, és hogy hol vannak a korlátai.

Szóval első körben én a fejekben tennék rendet. Aztán meg kerítenék egy marhavagont a producereknek. Kirándulás lájt Mongólia északi csücskén. Aki először hazaér gyalog, az csinálhatja a Hídember 2-t, ötmilliárdos állami támogatással... Addig kitermelnénk...
 
előzmény: hucul #20
 
 
2007. november 30. péntek, 11:04 20. | hucul
"Ennek az az ára, hogy helyenként engedj a szabályoknak teret."
Hohó, ezt pont az itt említett rendező cáfolja! Az Olboyban pld úgy flashback-kel, ahogy egy amerikai stúdióban már páros lábbal rúgnák ki, mégis zseniális! Ha tényleg lázadó vagy, miért a szabályokra hivatkozol? Az ami filmgyártás éppen a szabályok miatt fulladt az unalomba, nem véletlenül remake-elik az ázsiaiakat.
A Rain Mant szerettem, bájos meg kedves, meg minden, az Angol beteg szerintem maga a híg f...s, dehát ez megint ízlés kérdése, vállalom a sznobizmust, nem csípem az ilyen main stream filmeket.
Magyar filmesek (állandó téma) "De vannak hiányosságaik. Főleg dramaturgia terén." Jár a pont, ahogy mondod. Tegnap megnéztem (ötödmagammal, premierhéten) Az új Hajdú Szabolcs filmet. Ugyanaz, mint a Kontroll - tehetséges, sőt kimagaslóan tehetséges rendező, de szüksége lenne külső dramaturgiai kontrollra, aki bizonyos pontnál kimondaná az evidenciákat: ez a jelenetsor így nem fog működni...
Éppenséggel ez lenne a producer dolga, nekem ez a vesszőparipám, a problémák gyökere itt keresendő.
 
előzmény: torolt felhasznalo #19
 
 
2007. november 28. szerda, 10:46 19. | torolt felhasznalo
Majdnem igazad van szerintem. Ugyanis az általad emlegetettekben valóban van spiritusz. De vannak hiányosságaik. Főleg dramaturgia terén. És ezeket be lehetne tömködni. Csak akarni kéne. Szóval örülök, hogy ők vannak, de nem ártana tudásukat tökéletesíteni, ahhoz, hogy valóban valaki NAGY lehessen belőlük.

A másik oldalon pedig ők nem érdekelnek. Az érdekel, hogy közönségfilmesek közt miért nincsenek ilyenek. Vagy ők miért nem hajlandóak engedni egy kicsit. Kurvára nem ciki az, hogy sokan szeretik a filmedet, mert sokan élvezik. Ennek az az ára, hogy helyenként engedj a szabályoknak teret. A Remény rabjai tényleg olyan szar film? Vagy a Rain man? Vagy az Angol beteg?
 
előzmény: hucul #16
 
 
2007. november 28. szerda, 10:42 18. | torolt felhasznalo
Tök igazad van, tényleg hagyni kéne, merrt egy kotvány.

UGyanakkor huculnak is igaza van, hogy van remény (de sajnos csak art-vonalon vannak új arcok jobbára). És csakúgy mint ő, én is optimista vagyok. Nem, egy faszt, nem vagyok optimista. Lázadó vagyok. Meg idealista. És hiszem azt, hogy lehet tenni valamit azért, hogy legyen jó magyar film megint. És ezért nem csak a pofámat tépem (bármennyire is úgy látszik), de ez a fórum azért fórum, hogy véleményt nyilvánítsunk.

Szóval mindkettőtöknek jár a pont, csak én még nem törődtem bele, hogy ebben az országban minden szar. Mert lehetne jobb is. És a lent említett cikk pont arról beszél, hogy miért kellene, hogy jobb legyen. Én nem fogok ugyanis kulizni másoknak zsebpénzért (az ugyanis mindig csökken). Ehhez túl szuverén vagyok. És vagyunk ezzel még így néhányan. Úgyhogy igenis meg kell rágni a dolgot, mert különben nem lesz előrelépés. És vagyok annyira hazafias, hogy akarjam, hogy ez az ország előrelépjen, és más országban is emlegessék, ahogy mi a koreait.
 
előzmény: Taguchi #17
 
 
2007. november 27. kedd, 19:33 17. | Taguchi
Nem érdemes összevetni a koreai filmfinanszírozási rendszert a magyarral, mert totálisan különbözik: odaát bazi nagy vállalategyesülések, überkonglomerátumok irányítják a filmipart (lásd CJ Entertainment a CJ Groupból, Showbox az Orion Groupból vagy épp a Lotte), az ő kezükben összpontosul a finanszírozástól a mozi- és DVD-disztribúciótól minden elképzelhető tevékenység; jelzem, épp ez az üdvözlendő gazdasági ok volt az egyik faktor, ami szerepet játszott abban, hogy a kilencvenes évek végére/új évezred legelejére ilyen szinten felfusson a koreai mozi.

Meg persze a tehetséges, ifjú rendezők és az értő szakembergárda, amiről ti is beszéltek. Meg az, hogy zsánerfronton (Park Chan-wook, Kim Ji-woon, Kang Je-gyu, Bong Joon-ho etc) ugyanolyan erősek, mint az artvonalon (Kim Ki-duk, Hong Sang-soo, Jang Sun-woo).

Amúgy megy hagyjuk már ezt a magyar filmet, ha nem tetszik, nem kell nézni, engem például maximálisan hidegen hagy a téma.
 
2007. november 27. kedd, 11:22 16. | hucul
Persze, ezeken, mármint a cikk által felvetett kérdéseken én is sokat agyalok, és nem tudok egyértelmű választ adni. Hogy miért koreai az Oldboy? Nem ismerem a koreai társadalmat. Nyilván van benne egzotikus varázs is, de érezhetően több is.
Ami a magyar filmet illeti, árnyaltabban látom a helyzetet, sok minden függ attól, hogy éppen milyen arcot, vagy filmet rendelek a "magyar film" fogalom mellé. Ha pld. a Dolinát, akkor azt mondom, tökéletes a diagnózisod.
De itt van a Fekete Kefe, A fehér tenyér, Dealer, és más olyan film, akiknek rendezőiben érzem a spirituszt ahhoz, hogy ha nem is az Oldboyt (ez lehetetlen), de hasonlóan izgalmas dolgot csináljanak egyszer.
De én javíthatatlan optimista vagyok.


 
előzmény: torolt felhasznalo #14
 
 
2007. november 27. kedd, 11:11 15. | hucul
Persze, persze, ez így igaz.
 
előzmény: filmhus #13
 
 
2007. november 26. hétfő, 22:59 14. | torolt felhasznalo
huculnak szeretettel. Válaszként arra, hogy miért ütöm a magyar filmet (érdekesen passzol a diagnózis), illetve reakcióként arra, hogy miért jött az Oldboy Koreából, és nem Tolnából:

http://index.hu/velemeny/jegyzet/feltud2/
 
2007. november 26. hétfő, 14:09 13. | filmhus
az anyagi lehetosegeiket maguknak koszonhetik, a koreaiak ugyanannyi penzbol, mint a hidember, oldboyt csinalnak. na mindegy.
 
előzmény: hucul #2
 
 
2007. november 25. vasárnap, 12:58 12. | torolt felhasznalo
Jár a pont.

Csak én itt élek. Alapvetően leszarom a Norvég vagy Dán filmgyártást (pedig van itthon finn DVD-m kurva jó kis filmmel). A magyar filmesektől várnék el valamit. Jobban mondva nem is: önkritikát. Csak azt, hogy ne szarják már össze magukat azért, mert valami világvégi faluban nyernek két fesztivált, és ezért ne legyenek jobb esélyeik, mint bárki másnak ebben az országban, akik lehet, hogy 100-sor kreatívabbak, és megvan bennük az, ami a jelenlegi kis zsenikben nincs...

Szóval igazad van. A savazás annak szól, hogy kurvára verjük magunkat itt bizonyos mozikra, hogy mekkora nagy művek (valamilyen definiálatlan szempontból), és közben a világ másik végén csinálnak valóban nagy műveket (amik több, objektívabb szempontból is jók). A kipécézés tehát azért jár, mert a jelenlegi rendszer nem keresi, és esélyt sem ad az esetlegesen tehetséges újoncoknak. Nem büntet a szarért, viszont minden lófaszt megjutalmaz, és balra-jobbra osztogatja a pénzt ha megérdemelt, ha nem, holmi múltbéli sikerekért. Pedig egy fecske nem csinál nyarat. Engem ez zavar - hogy inkompetens emberek bizonyítottan ötlettelen embereknek osztanak lapot.

DE!

Engem ez nem érdekelne, ha a közönségfilm (ahol nem a bölcsek kövét keressük, csak stabil minőséget) végre leválhatna és egy áttekinthetőbb, logikusabb rendszerben lenne dotálva, szakemberek által, akik büntetnek és jutalmaznak, ha az kell. Azt viszont komolytalannak tartom, hogy a közönségfilmjeink rosszak, a művészfilmjeink pedig még rosszabbak (tiszt. kiv., de ehhez nem értek). Akkor mit csinálunk jól? És miért nem csináljuk jól? És mikor fog ez változni? Engem az zavar, hogy belenyugszunk a ténymegállapításodba, és nem is ösztönözzük azt, hogy jöjjön a spiritusz. A filmeseink mást se csinálnak csak novellákat dolgozgatnak fel. Az MMK pedig baszik pályázatot kiírni egyedi ötletek begyűjtésére, mert az már nem szerzőiség (de a közönségfilmnél elkéne, az viszont kit érdekel?) Ez az ország súlyosan motiválatlan, és míg Dániában olyan az életszínvonal, meg a körülmények, hogy nem szorulnak rá, hogy kicsit előrelépjenek (meg ez az ő dolguk), nekünk nem ártana egy kicsit idevonzani a figyelmet, és a "legendás"(?) magyar tehetséget a világ egyéb tájaira is eljuttatni.
 
előzmény: hucul #11
 
 
2007. november 25. vasárnap, 12:21 11. | hucul
Bocs, hogy ismét beszólok (nemcsak neked), de az a bajom, hogy minden fórum a magyar filmek savazásába megy át. Ha távol-keleti filmsikerről beszélünk, az bizony nem magyar, hanem európai probléma. Az európai filmek, témák problémája, hogy jelenleg nincs bennük elég spiritusz, fantázia, szabadság... egykét skandináv filmen kívűl az utóbbi években nem láttam jelentős, merész európai munkát. Valahogy most nem itt van a bölcsek köve, ez az igazság. Ezzel nem a magyar filmet védem, de igazságtalannak tartom az állandó kipécézést.
 
előzmény: torolt felhasznalo #9
 
 
2007. november 25. vasárnap, 12:11 10. | hucul
Attól függ, mit tekintesz annak. Ha szigorúan csak Tarr Béla és Tarkovszkijt tekintjük annak, akkor nem. De a filmművészet is alakul, változik. Az Oldboy valamit nagyon tud...de ha ez nem elég, ott van Kim Ki Duk, az virtigli művész, Wong Kar Vaj, Takeshi, soroljam? A fesztiválokon sem kérdéses, hogy ez művészet.
 
előzmény: h2o #8
 
 
2007. november 25. vasárnap, 10:59 9. | torolt felhasznalo
Hát, az Overnightnál azért erőteljesebbek. Vagy melyiket mondjam? Taxidermia is megvan nekik (dramaturgia miatt).

Hogy mit nem keresnél? Az micsoda? Valaki mondja már meg, mert addig nem tudok hozzászólni, hogy keresném-e benne, vagy sem.
 
előzmény: h2o #8
 
 
2007. november 25. vasárnap, 10:40 8. | h2o
ugyan már, nem olyan hiperszuperekezek a flmek, mint ahogy itt beszéltek róla...már a Park-filmek... művészetet azt biztos nem itt keresnék...
 
2007. november 24. szombat, 19:57 7. | torolt felhasznalo
Kösz. Azért jó látni, hogy akadnak, akik értik, hogy miért sír a szám. Még ha nincs is mindig igazam... Meg elvetem a súlykot...
 
előzmény: Daihelyon #4
 
26-7  /  26

nka emblema 2012