sex hikaye

Forgatókönyvírás Hules Endrével

Intenzív mesterkurzus

2005. május 3. - filmhu
Forgatókönyvírás Hules Endrével
Hules Endre 15 éve dolgozik Hollywoodban, mint forgatókönyvíró és „script-doktor”. Jelenleg négy filmje van előkészületben. A szakmabelieknek és kezdőknek is szóló, kéthetes intenzív tanfolyam a forgatókönyvírás gyakorlati kérdéseivel foglalkozik -  írja a Filmháttér.

Hogyan épül fel egy forgatókönyv? Mitől jó egy történet? Kinek a szemszögéből kell írni? Milyen konfliktusra és fordulópontokra van szükség és mikor? Mik a különböző műfajok követelményei? Hogyan születik és kel életre egy karakter? Mitől hiteles a dialógus? Mit és hogyan kell tartalmaznia a leírásoknak? Mennyit kell leírni, és mit kell kihagyni? Mikor kell átírni, hányszor és ki dönti el: a rendezővel, producerrel és sztárokkal való együttműködés szabályai. A forgatókönyv eladása és védelme. Ezekre a kérdésekre ad választ a kurzus.

A nagy múltú Zsámbéki Összművészeti Fesztivál – Zsámbéki Szombatok – Zsámbéki Színházi és Művészeti Bázis a tavalyi év óta valóban összművészeti, hiszen 23. nyarán megkezdte együttműködését azokkal a fiatal, független filmesekkel, akikkel közösen rendezte meg az I. Zsámbéki Független Filmfesztivált. Ennek sikerén felbuzdulva a szervezők úgy döntöttek, hogy az idei évben, a II. Zsámbéki Független Filmfesztivált megelőzően intenzív forgatókönyvíró mesterkurzust rendeznek, Hules Endre vezetésével.

Helyszín: Zsámbék, Művelődési Ház
Időpont: 2005. június 20 - 2005. július.3.
A mesterkurzus költsége: 98.000,- Ft/ 2hét

A jelentkezőket egy írásművük alapján válogatják (ez lehet esszé, novella, forgatókönyv szinopszis, stb.). Az írásokat kinyomtatva, valamint elektronikus adathordozón/e-mailben kell a Zsámbéki Színházi és Művészeti Bázis címére eljuttatni. A mesterkurzusra 3 ösztöndíj is meg lett hirdetve. A nyertesek számára a részvétel ingyenes.

A jelentkezés és az írásművek beküldési határideje: 2005. május 20.
A sikeres jelentkezőket és az ösztöndíjak nyerteseit 2005.június 1-ig írásban értesítik.

A mesterkurzus résztvevői által írt legjobb forgatókönyveket eljuttatják a produkciós irodákhoz.

A mesterkurzus javasoltan bentlakásos. Szállás, étkezés önköltségen igényelhető. (Kollégiumi elhelyezés: 1200-1500 Ft/fő/nap, háromszori étkezés: 1200 Ft/fő/nap)

A részletekkel kapcsolatban olvassák el a mellékletet, illetve hívják az alábbi telefonszámokon Farkas Csilla szervezőt!

Zsámbéki Színházi és Művészeti Bázis
2072 Zsámbék, Etyeki u.2.
Tel/Fax: 06 23 342 318, 06 20 378 5732
E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Forrás : Filmháttér
Eredeti url: http://www.endrehules.com





(29) 
Hozzászólások
29-27  /  29
2005. július 20. szerda, 20:45#29| torolt felhasznalo
Sajnos Hollywoodban még rosszabb a helyzet. Évi 40,000 új forgatókönyvet jegyeznek be és sem a producerek, sem az ügynökök nem fogadnak el beadásokat. Magyarul, gyakorlatilag lehetetlen betörni, hacsak nem születtél bele a szakmába, vagy más személyes, szokatlan kiskaput nem találsz (botrány, gyilkosság, házasság, stb.). Ezek a tények. Ezekkel kell élnünk, és semmi mennyiségű panaszkodás nem segít. Megoldás? A saját producerednek kell lenned. Ha egy filmed bejön, akkor téged fognak hívni, ami sokkal jobb helyzet. Tudom, hogy nem könnyű, amit ajánlok, de ez a szakma nem könnyű, és a betörés még nehezebb. Bocs.
 
Előzmény: torolt felhasznalo #27
 
2005. június 22. szerda, 16:09#28| torolt felhasznalo
Kimondtad a lényeget Te magad!!!

"De a legrosszabb élményem egy nagyon jó fej és nagyreménységű ifjú rendezővel kapcsolatban volt, aki megmondta nekem, hogy akármit is adok neki, az elkövetkezendő öt évre megvannak neki a saját ötletei. Ekkor adtam föl."

Ennyi! :)
 
Előzmény: torolt felhasznalo #27
 
2005. június 22. szerda, 13:17#27| torolt felhasznalo
Érdekelne, hogy Hollywoodban, hogy foglalkoznak a filmötletekkel. Mármint mi a menetrend, mert én itthon próbálkoztam, és végsősoron meglehetősen rosszak a tapasztalataim (bár voltak apróbb sikereim). Szóval egyrészt nem olvassák el a szinopszist, ha szimplán csak úgy bemegyek valahova, vagy ha mégis, nem mondanak róla értelmezhető véleményt (hogy mi a jó benne, mi a rossz). De a legrosszabb élményem egy nagyon jó fej és nagyreménységű ifjú rendezővel kapcsolatban volt, aki megmondta nekem, hogy akármit is adok neki, az elkövetkezendő öt évre megvannak neki a saját ötletei. Ekkor adtam föl.
Amúgy valahogy úgy képzelném a történetet ideális esetben, hogy van egy átlátható, működő folyamata a forgatókönyvírásnak. Beviszem a szinopszist, arra mondanak A-t vagy B-t. Ha tetszik, az alapötlet, kidolgoztatják velem treatment, vagy first draft szinten, netán még fizetnek is érte valamennyit, esetleg konzulenst is biztosítanak. Majd legvégül, ha jól sikerül a first draft, jó pénzért kidolgoztatják velem a forgatókönyvet, és ezután pályázunk pénzre. Ehhez persze működő stúdiók kellenének, de az Magyarországon szerintem nincs. Meg nem ért senki a forgatókönyv dramaturgiához. Még soha nem hallottam olyan kritikát az ötletemmel kapcsolatban, hogy mondjuk a történet íve hol bicsaklik, hol laposodik el, a szereplők sztorija, egymáshoz való viszonya elég izgalmas-e, egyáltalán a sztori mennyire aktuális, kvázi eladható - kiknek, a várható költségek szempontjából kedvező-e az ötlet stb... szóval egy jó kis kiveséző szakmai véleményt, amiből lehetne tanulni.
Meg aztán a legrosszabb tapasztalatom az volt, mikor megvalósították a forgatókönyvemet, s bár hiába az én könyvemre kapta a producer a pénzt, a rendező simán átírta, de nagyon durván. Jó szar lett - bár nem állítom, hogy ha az eredetihez ragaszkodik akkor kurva jó lett volna. Mindenesetre eléggé kiábrándult lettem, és most ott tartok, hogy ha írok valamit, akkor inkább regényt, mert pont annyi idő, mint egy forgatókönyv, viszont abból legalább lesz valami.
 
Előzmény: torolt felhasznalo #26
 

nka emblema 2012