sex hikaye

Forgatokonyviras

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2007. január 27. szombat, 22:47

rendezés  


egy oldalon
27-8  /  107


 
2007. február 7. szerda, 20:19 27. | t
Ha tudok, én is megyek. Mindazonáltal én inkább kampányolni. Megpróbálom személyesen felkérni a Divinyi kisasszonyt arra, amiről itt beszéltünk, mert a filmhu egyelőre nem nagyon reagált (persze lehet, hogy már dolgoznak rajta, csak amíg nem biztos, addig nem akarják elkiabálni). Szóval én belecsapok a lecsóba, és aztán meglátjuk, hogy ő hogyan reagál. A Loráról mindenesetre kíméletesen hallgatni fogok - és nem azért mert a főszereplőnő melleivel problémáim lennének.
 
előzmény: akiboj #25
 
 
2007. február 7. szerda, 18:51 26. | akiboj
Inkabb helyesbitek, nehogy meg kapjak erte:

" MCKEE
Tell you a secret. The last act makes the film. You can have an uninvolving, tedious movie, but wow them at the end and you've got a hit. Find an ending. But don't cheat! Don't you dare bring in the deus ex machina. Your characters must change and the change must come from them. Do that and you'll be fine.

Tears form in Kaufman's eyes.

KAUFMAN
You promise?

McKee smiles. Kaufman hugs him."

Imadom ezt a scriptet es persze a filmet is, ahh...
 
2007. február 7. szerda, 18:38 25. | akiboj
Orul a szivem!

Febr. 19. 18h, Toldi mozi: LORA
Film utan beszelgetes az alkotokkal: Herendi Gáborral és Divinyi Rékával.

En tuti ott leszek, minden lelkesedesemmel es naivitasommal ugyutt! Utana hazamegyek es egyszuszra megirom a Casablancat...

"Casablanca: greatest screenplay ever written. Find and ending but dont cheat, and dont dare you bring in the deux-ex-machina" - Robert McKee / 'Adaptation'
 
2007. február 6. kedd, 15:56 24. | t
Csak egy apró eszmefuttatás. De úgy gondoltam ott otthon van. Itt talán megszólnának érte, hogy mit képzelek magamról. Szóval feltetettem oda, hátha valakinek akad egy kósza gondolata az elképzeléseimet olvasva. Sajnos nincs túl sok idöm, különben szívesen írnék oda átgondolt eszmefuttatásokat, amelyek legalább egy szűk kört segítenek. Meg jó lenne azt a szűk kört bővíteni is. Úgyhogy:
WWW.FILMIRAS.HU
Akit érdekel a forgatókönyvírás, találhat ott néhány nagyon jó gondolatot az iparág szakmai titkairól, közismert és egyedi elvek felhasználóbarát interpretációs formájában.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #23
 
 
2007. február 6. kedd, 13:24 23. | f.r.a.n.k.
a beszamolo kicsit masrol szol... pl. hogyan erte el az iro h producerek, a rendezo figyelembe vegye a szavat es mas altalanos ervenyu megallapitasok a filmkeszites meneterol... ezek nem amerikai sajatsagok...

cc, irni kezdtel filmirasra? :)
 
előzmény: akiboj #13
 
 
2007. február 4. vasárnap, 22:44 22. | screen
Én a lenti kérdéseimet nem is Divinyi Rékától akarnám megkérdezni, de az artisjus mindenfajta konkrét választól elzárkózik, ill. annyit válaszol hogy "minden egyéni megállapodás kérdése" kvázi semmi sincs kőbe vésve..

Minden forgatókönyvíró véleményére és meglátásaira "vevő" vagyok mindenkor, minden formában, legyen az magyar vagy külföldi.
Legyen az Divinyi Réka vagy bárki más!
 
2007. február 4. vasárnap, 16:07 21. | t
Igazából screen-nek annyit mondanék csak, hogy remélem. Miért ne tenné? Egyáltalán nem biztos, de nem hiszem, hogy visszautasítana egy felkérést, ahol mások kíváncsiak rá. Egy normális ember legalábbis nem teszi. Nem tetemre hívjuk, nem megenni akarjuk, kíváncsiak vagyunk rá, a szakmáról alkotott hitvallására, és hogy hogyan látja a magyr film helyzetét.
akiboj! A filmhu szerintem el tudja ezt intézni. Szépen kérjük őket. Kb. egy telefon, max. három. Na jó, esetleg öt. De ez nem valami logisztikai rémálom. A másik oldalon én is örülnék, ha lenne olyan is, aki nem hisz a közönségfilmben, csak a kekeckedő faszok ne jöjjenek, ha nem muszáj (én azért megyek, ha már az ötlet kiagyalásában benne voltam. Bocs). Tökmindegy egyébként meg, hogy megvan az időpont és akkor hirdetünk, vagy előtte szólunk, és aztán megint, amikor megvan az időpont. Én mindenesetre kicsit kellemetlenül érezném magam, ha ennek a szervezése az SZFE kezébe kerülne. Elképzelhető, hogy akkor pont mi maradnánk ki belőle. Úgyhogy innen indult a kezdeményezés, maradjon is itt, ez a mi bulink, mindenkit szeretettel várunk, de nem akarok vendég lenni a vendégen túl. Azt értsd meg, hogy két ember ugyanolyan igény, mint 20. Ez a Divinyi kisasszony idejébe kerül. És azt hiszem, hogy ha igent mondana, kapásból tudnék 4-5 embert hozni, aki kíváncsi rá. Szóval az igényt nem kell felmérni. Van és kész. Akiket érdekel, fognak tudni róla, azokon keresztül, akik ezt a fórumot olvassák, és elviszik a hírét. Én ebben bízom, felőlem szavazgathatunk reggeltől-estig, az enyémet már leadtam. De attól mert paranoiás vagyok, még nem biztos, hogy nem üldöznek.
 
előzmény: akiboj #20
 
 
2007. február 4. vasárnap, 10:52 20. | akiboj
„Biztosak vagytok benne, hogy leáll veletek beszélgetni Divnyi Réka...? (csak kérdezem...?)”

Hat ha a nevet rosszul irjuk, akkor egyre bizonytalanabb...Amugy bevallom, bennem van egy kis felsz, de hat majd o eldonti. Sztem a legfontosabb, egyenlore tisztazatlan kerdes, hogy ki az a ’velunk’? pl: Screen akkor Neked check?

„…nem, nem kéne bevonni senkit. Akit érdekel, az látja itt is, de ettől ha megvan az időpont lehet értseíteni a sulikat, és egyéb helyeket.”

Azt hiszem ennek a Site-nak a Foruma sajnos nem igazan latogatott (ismerek jopar SZFE-est meg szakmabelit es sajnos szinte nem is tudnak rola, hogy itt filmes Forum van) szoval erre alapozni, nem tudom…

Sztem elore be kene vonni filmes sulikat, az igenyfelmeres miatt, Charlie szerint nem. Ezek nezetkulonbsegek. Sztem fontosak. Mi lenne, ha tartanak egy rovid szavazast, sztem az lenne a legdemokratikusabb…
 
2007. február 3. szombat, 22:47 19. | screen
Biztosak vagytok benne, hogy leáll veletek beszélgetni Divnyi Réka...? (csak kérdezem...?)
Nekem máris van egy-két kérdésem hozzá.
1. Kivel osztozik meg és milyen arányban a szerzői joggal kapcsolatban ? (Feltételezve hogy teljes mértékben Ő írta a forgatókönyvet..)
2. Ha egy outsider forg. könyvíró ragaszkodik a teljes jogdíjhoz akkor ott mindenki más csak "alkalmazott" lesz a filmkészítésben...?
3. Egy ismert rendező nem érezné-e méltóságon alulinak hogy egy "senki" íróval kelljen "egyezkedni"...????

Szerintem máris elriasztottam Rékát..::))
 
2007. február 3. szombat, 20:03 18. | t
Nézd, én szívesebben beszélgetnék vele kötetlenül, de ez az én véleményem. Kicsit túlragozod a kérdést: minek téma? De ha mindenáron kell, akkor Forgatókönyvírási Q&A Session Divinyi Rékával. Ennyi. És nem, nem kéne bevonni senkit. Akit érdekel, az látja itt is, de ettől ha megvan az időpont lehet értseíteni a sulikat, és egyéb helyeket. De a többi érdeklődőre bízom, hogy mások hogy látják. És kivárok...
 
előzmény: akiboj #17
 
 
2007. február 3. szombat, 17:45 17. | akiboj
Persze, sokfelekeppen ossze lehet ezt hozni, csak erted hogy mi a baj: ha harom-negy ember van egy ilyen beszelgetesen akkor sztem az kenyelmetlen, nem eloadas lesz, hanem inkabb elmenybeszamolo - ami mondjuk nekem inkabb tetszene. Szoval mi legyen? Eloadas? elemenybeszamolo? kotetlen beszelgetes? es pontosan milyen cimen: szerzoi-film-tarsiras/spec script? Honi gyakorlat/produceri szemlelet? magyar piac/palyazati szempontok? tv-sorozat iras/nagyjatekfilm?
Amugy meg: nem lenne erdemesebb egy ilyen kaliberu temahoz (es irohoz) nagyobb, jobban meghirdetett dolgot kitalalni, ahol tobben hallhatjak a Reka gondolatait? Esetleg forg. iro Iskolat, SZFE-t bevonni? Nem tudom, hogy erre van-e igeny...Szoval eloszor sztem tobb velemenyt kene hallani...

Amugy most a Szemle alatt nehez aktivizalodni (en is szinte folyton kinn vagyok) ha vege lesz, akkor talan konnyebb lesz a szervezes...
 
2007. február 3. szombat, 13:55 16. | t
Tudom. Nincs. Legalábbis én és ismerőseim így tudják. De ha valakinek van más infoja, akkor azt megköszönjük, és ha tudunk el is megyünk.
Nézd, ennyi erővel megkereshetjük őt az iwiw-en is, és kérhetünk tőle magánbeszélgetést. De szerintem a filmhu pont ezért van valahol, és azt hiszem ez nem állít olyan nagy feladatot eléjük, hogy ne tudnák kivitelezni. Ha esetleg mégis, akkor kivárom, hogy ezt kimondják, és akkor természetesen én is megpróbálok intézkedni. Azzal is tisztában vagyok, hogy ez nem a "Tibibá elintézi", de azért ennyi kérésünk nekünk is lehet, nem? Elvégre is a filmhu a szakma fóruma. És rendezőkkel mindig van chat, meg interjó, az írók meg tök háttérbe szorulnak. Mindenesetre ha a filmhu nemet mond, akkor a találkozót a filmiras-ra kéne szerveznünk, és oda kéne hívni innen minden tisztelt érdeklődőt, hiszen mégiscsak az lenne a konkrét szakág centruma.
És szerintem nem kellemetlen. Nekem bőven van kérdésem, azt hiszem Neked is - ki tudnánk tölteni másfél órát, sőt többet is, ha megnyílik.
 
előzmény: akiboj #15
 
 
2007. február 3. szombat, 11:12 15. | akiboj
Szerintem ha mi szeretnenk talalkozot, akkor nekunk kene szervezni es foleg szervezodni is - mert ha csak mi ketten vagyunk es az eloado akkor az nagyon kellemetlen...Amugy forgirokkal sokszor van nyilt beszelgetes, kerekasztal, lehet hogy a Reka is meghivott vendeg valahol, csak mi nem tudunk rola...esetleg a Szemlen? Amugy tudja valaki, hogy lesz-e (volt-e?) a Szemlen forgiro beszelgetes?
 
2007. február 3. szombat, 00:30 14. | t
Jobbat nem tehetünk annál, mint hogy minél többen szépen kérjük a filmhu-t, hogy tegyék ezt lehetővé. Nekik megvannak a kapcsolataik, úgyhogy csak a jóindulatukon, és a Divinyi Réka időbeosztásán múlik szerintem, hogy ez összehozható-e. Én már mondtam, és továbbra is kitartok amellett, hogy nagyon hálás tudnék lenni, ha ez a virtuális találkozó össze tudna jönni. Csak jó lenne, ha ez a találkozó nem a semmitmondó kérdezz-felelek 20 perce lenne, hanem tényleg mélységében is kiderülne belőle valami. Előre is kösz.
 
előzmény: akiboj #13
 
 
2007. február 2. péntek, 23:15 13. | akiboj
Olvasom a linket, hat igen...Amerika. Jo hely az. Jo messze is van. Sajnos tul messze... A Divinyi-Reka-beszelgetest azert ne hagyjuk felbe, mik a velemenyek: hogy lehetne Rekat kapacitalni, hogy lealljon(uljon) par lelkes forgiro-jelolttel, hogy megossza a tapasztalatait...szervezodni kene...

Amugy Szemle? mik a benyomasok, velemenyek, forgatokonyv szinten? Nezem az kisjatekfilmes blokkokat meg az SZFE-s filmeket es sztem egyre jobban strukturaltabbak a konyvek, kerekebbek a sztorik es a dialogok is egyre jobban csusznak...Lehet, hogy csak en vagyok ennyire pozitiv?
 
2007. február 1. csütörtök, 14:59 12. | f.r.a.n.k.
itt olvashatsz róla, hogy megy amerikában. egy 30milliós produkció. tuti érdekes olvasmány:
Notes from production
http://messageboard.donedealpro.com/boards/showthread.php?t=26309
 
2007. február 1. csütörtök, 14:34 11. | f.r.a.n.k.
na jó, elmondok pár sztorit...

a legnagyobb poén, ami megtörtént, hogy az egyik szkriptem megjárta pekinget. londonból ment a csávó és fényképezett ott. ő csinálta a U2-ról képeket a nagy korszakban.

egyszer írtam tíz oldalt 10ezer dollár kilátásában. három nap alatt kellett. ő adta az ötletet (előtte alá kellett írnom, h nem adom tovább stb) én meg megcsináltam, mondom ha nem használja, legalább meglesz az első tíz oldala a következő forgkönyvemnek... szerintem nem lett rossz. lélektani thriller [egy pszichológus főszereplővel :)]
Miami a címe.

az ilyenek úgy mennek kint, ha van filmed akkor érdekled az ügynököt, ha van szkripted érdekled a producert, ha producer keres könyvet, legyen szkript mintád.

egy éve történt velem (hat éve írok filmet) amikor ráálltam a középköltségvetésü kevés helyszines, kevés szereplős témákra, hogy rájöttem, mitől high concept egy filmötlet és azóta nem gond, hogy a sztori kerek legyen. a gond az, hogy helyből van 5-6 filmötlet, míg írok most egyet, a régiekkel is foglalkozni kell (el kell adni, ami plusz idő) és csinálok mást is meg pénzt keresek, nem jut rá a napi 24 órából :)

két szkriptem van jelenleg kint producereknél, a
S.T.E.K.SZ. és a Budapest királya.

lényegtelen, nem érdekel. van egy olasz producerem, aki bármit küldök neki, azt elolvassa.

van pár e-mailem, amit névjegyen osztogatnak...

no para.
 
előzmény: akiboj #1
 
 
2007. január 31. szerda, 19:39 10. | t
Igazad van. Nincs olyan. De mindenki próbálja megalkotni. Aki már meg sem próbálja, az régen elbaszta. És vannak olyan filmek, amik kiállják az idő próbáját. Meg a távolságét. Szóval ilyeneket kéne csinálni. Nehéz? És? A legtöbb magyar rendezőre a kutya nem fog emlékezni 10 év múlva. Nem csoda. Meg se próbálták. Kifogásokat kerestek. Szóval az ambíció fontos. És valóban igaz minden, és az ellenkezője is...
 
előzmény: screen #6
 
 
2007. január 31. szerda, 19:33 9. | t
Nem azt mondtam, hogy nem érdemes próbálni, csak azt akartam érzékeltetni Veled, hogy nem egészen látod át a "siker" definícióját univerzális értelmében. És hogy nincs szakma, mert nincs egyértelmű elfogadottsága a forgatókönyvírás jelentőségének. Ezt kellene először megteremteni. A szakma rangját.
Persze, hogy számít. Csak a sorrend nem mindegy. És a fontosság. Jelen pillanatban pont fordítva állunk, mint ahogy egészséges lenne.
Nem, nem OFF a Kóla sikeressége, bár igazad van, hogy a számok magukért beszélnek. Mert ott új alkotókkal van dolgunk. De azt hiszem nem ezeket az alkotókat kerestük évek óta... És azért sem off, mert én megkérdeztem. A véleményedre vagyok kíváncsi, ahogy a sajátomat sem rejtem véka alá. Ezért vagyunk itt. Nem azt kértem, hogy anyázz, csak mondd el a véleményed. Attól nem kell visszaugrani azért, mert nem érzed jelentősnek. Minden szavazat számít.
Nem, nincs rosszul feltéve a kérdés. Az pedig, hogy tudtoddal egyet sem, az sikeresen definiálja a szakma jelentőségét a filmkészítésben ma Magyarországon. Amire hivatkozol, abban van igazság, de mint mondtam az csak ok, nem akadály. Például a Csak szex-nek jót tett, hogy hagyták összeérni. Az Idegölőre ráfért volna, hogy kicsit kiérleljék, mert a viccek még nem voltak benne a forgatáson (legalábbis a filmben nem szerepelnek). Kútfejekben nem volt struktúra. Mansfeld nem volt film. Mit mondjak még? A közönsgéfilmbe kell egy író. Pont. Semmi köze ennek berendezkedéshez. És halkan megjegyezném - a project-fejlesztés nem lenne akkora anyagi teher, mint amennyit dobna a filmek minőségén. De ha van 2 forint amit meg lehet spórolni, akkor azt Magyarországon ugye... Nincs megosztott felelősség. Én odamentem, és felajánlottam a képességeimet (ennél azért kitartóbb voltam). Mit vársz többet? Vagy szerinted mit lehet többet tenni, ha a másik oldal nem akar lépni? A komplexitásra való hivatkozás a legócskább kifogás, amit felsőbb körökben kitalálhatnak. Ne higgy a propagandának.
Nincs személyeskedés, de ha baromságot mond valaki (én is), akkor tudomásul kell venni, hogy vannak emberek, akik könnyen elkettyennek. Én ilyen vagyok. És nem vagyok egyedül. Megvívom a csatákat - de könnyen békélek. Nem lételemem a konfliktus.
Ez is csak kifogás. Vállald be a véleményed, és hallgass másokra, amikor tanítanak, aztán gondold végig alaposan, amit mondanak, szűrd ki, ami hasznos, és reagálj. És ha megkérdeznek, akkor ne bizonytalankodj a válaszadást illetően. Még a fölényességet is megengedheted magadnak, amíg képes vagy fejlődni és beismerni a hibáidat. Itt sok ember baromi megalázkodó és udvarias, és egy centit nem képesek fejlődni és engedni. Janisch Attila sem volt hajlandó együtt gondolkodni, csak mondogatta a mantráit, és közben maga sem vette észre, hogy hülyének néz másokat. Én nem nézem őt hülyének, csak úgy gondolom, hogy én a stílusomat választottam, és tudatosan vállalom. Ő viszont nem veszi észre, hogy milyen kommunikációs zavarokkal küzd. Ugyanis azokkal sem tudott érdemben beszélgetni, akik nem voltak udvariatlanok. Nekem nem hiányzik a véleménye, mert soha nem osztotta meg, csak a felszínt kapirgálta, ameddig nem volt kockázatos őszintének lenni és bevállalósnak. De a verbalitáson túl nem sokat nyújtott a fórum résztvevőinek. Szóval nem sírok, mert nincs itt. És ha már szóba hoztad? Hány filmet is jegyez? És milyen jelentőséggel (akár kritikai, akár közönség). Akkor meg inkább ne forszírozzuk, hogy mit tett a magyar műfaji filmért. Soha senkinek nem tagadom az események sodrában való részvételét, és esetleges fontosságát. De azért nem is nagyítom fel, ha nem muszáj. Ne légy túl jófej. Nincs rá szüksége. És ne csak a császárnak add meg, ami az övé.
Egyébként meg úgy fogalmazol, ahogy akarsz. De ha már személyeskedést rovunk fel egymásnak, a stílusommal kötözködni olyan, mintha a sérómat kritizálnád. És az személyes. Ha megbántalak Téged azt megmondhatod. De ha másokról kimondom a véleményem, akkor azt viseld el. Már csak azért is, mert nem vagy köteles egyetérteni. Ez pedig feljogosít arra, hogy a saját véleményemet felvállalhassam akármilyen minősíthetetlen stílusban. Ha pl Janisch Attilát ez zavarja, akkor velem nem kell beszélgetnie. De az, hogy az egész fórumot ignorálja, az csak őt minősíti, valamint a kérdés fontosságáhzo való hozzáállását.
Nem, nem érted jól. Tanulj meg olvasni, és értelmezni. Látod ez személyeskedés. Most köcsög vagyok. De így is állandóan a szememre hányják, hogy eposzokat írok. Ugye nem várod, hogy folyamatosan elemezzem a mondanivalómat s lábjegyzetet készítsek minden mondatom mellé? Olvasd el figyelmesen még egyszer, amit írtam, és akkor a kezedben lesz a válasz.
Ezt most én nem értem? A Titanic olyan rossz volt? Nem lehet, hogy csak szerinted? Engem hidegen hagyott, de az erényeit elismerem.
Ez sem off, mert a forgatókönyvekről szól, és ez a topic. De mindegy.
De lesz. És remélem, hogy Benned nem kell majd. De én már rég megérkeztem oda, ahova Te még el sem indultál. Belőlem a tapasztalat hangja beszél sokmindenben. Ugye nem gondolod, hogy pesszimistának és undoknak születtem? Én egy nagyon konstruktív csávó voltam. És ez még ma sem veszett ki belőlem. És a dolgaim sem alakulnak rosszul. De nekem a szakma is számít, és nem csak a saját szerencsém. És ezt elég borúsan látom. Pláne, hogy Grunwalsky Ferenc is megmondta a tutit (olvassátok el az interjút, ott pont azt mondja, ami bizonyos értelmezésben azt az álláspontot támogathatja, amire Te és hucul is hivatkoztatok). Én meg nem hiszem, hogy attól mert van egy jó könyvem, abból lesz nemhogy egy jó film, de egyáltalán film. Mert ez nem így működik. De ettől még megpróbálom.
És check. Én szeretném Divinyi Rékát, és kíváncsi lennék a tapasztalataira. Úgyhogy ha a filmhu elolvassa ezt a kis rovatot, akkor hálás lennék, ha össze tudnának hozni vagy egy személyes, vagy egy virtuális találkozót (ahogy a filmrendezőkkel is). Csak ezt a másfél órás keretet ne erőltessük. Ha tud, akkor szakítson ránk egy kicsit több időt. Mert Pálfi Györgytől sem tudtunk meg semmi érdemit, márpedig itt komolyabb kérdések merülnek fel néha, amik összetettebb válaszokat kívánnak. Szóval ha tud, és akar, akkor tök jó lenne, ha egy héten át mondjuk minden este egy fél órát ránkszánna. Az alig több mint 3 óra, de abból lehetne már egy párbeszéd, amiből ki is derül valami. De nem akarok túl sokat. Csak ha ő is benne van. Szóval ketten már vagyunk.

C.C.
 
előzmény: akiboj #5
 
 
2007. január 31. szerda, 18:40 8. | t
Kösz. Zöld pipa. Szebben én sem tudtam volna. Valóban azt akartam elérni vele, hogy ne a stílusommal foglalkozzunk, mert annak semmi értelme, vagyis a mondanivaló (s ezáltal a viszony) legyen köztünk a döntő. Kösz még 1x.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #7
 
27-8  /  107

nka emblema 2012