sex hikaye

A magyar filmek látogatottsága

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2004. november 15. hétfő, 19:41

rendezés  


egy oldalon
67-48  /  67


 
2004. december 27. hétfő, 11:10 67. | torolt felhasznalo
Hát... remélem, lesz még ilyen sikeres filmünk.
 
előzmény: torolt felhasznalo #66
 
 
2004. december 23. csütörtök, 15:33 66. | torolt felhasznalo
Chicago - amúgy jó öreg fesztivál - soha nem volt "A" kategoriás. Az "A" katagoriás fesztiválok listáját a filmunio honlapján találod meg. A Kontroll EGY "A" kategoriás fesztivál díját Cannesban nyerte. A film igazi fesztivál sikere ez. De ennél - a szerintem kusza és butus filmnél - nem ez a lényeg, hanem az, hogy a közönség és a szakma egyszerre figyelt fel rá. Mint elődjére Luc Besson Metrojára -aminél még a Kontroll is jobb lett. Ez biztató.
 
2004. december 23. csütörtök, 12:04 65. | torolt felhasznalo
A Kontroll EGY "A" kategóriás díja a Chicagoi Filmfesztivál díja volt és ott olyanokat vert el, mint a Sundance nyertes Primer, a Christian Bale-lel felálló Machinist. Ez azért nem semmi...
 
előzmény: torolt felhasznalo #64
 
 
2004. december 22. szerda, 16:14 64. | torolt felhasznalo
Hukkle: kb. 30.000 oké!
A Díler a - a Magyar Filmúnió közlése szerint - hat (sic!) a "A" kategoriás fesztivál díjat nyert. Az elsőt Berlinben (ahol nem volt Kontroll), a másik ötöt pedig egy Argentín "A" kategoriás fesztiválon (Mar del Plata), köztük a legjobb rendezés, és fipresci.
Annak idéjén utána néztem: ez nem csak idén egyedülálló, hanem a magyar filmtörténetben is.
A Kontroll nagy sikereket ért el a világban, és nyert egy "A" kategoriás fesztivál díjat. Tudod: csak hogy ne keverjük össze a dolgokat.
Állítólag lent rossz adatokat közöltem a Hídember költségvetéséről, mert nem 1800 millió huf-ból készült, hanem még jóval többől. Hihetetlen!
 
2004. december 22. szerda, 15:46 63. | van
Gereben, azert ne keverjuk ossze a dolgokat. A Kontroll volt Cannesban a Dealer nem. A Kontroll dijat hozott Cannesbol stb. Azert az ev legerosebb filmje minden szempontbol a Kontroll volt. A Hukklet kabe 30.000-en neztek meg.
 
2004. december 22. szerda, 15:26 62. | van
fv: tevefilm, ezt kifejezetten teveknek forgatjak le.
Dailehon, a magyar filmeket eladjak kulfoldre. A Mokep ezzel foglalkozik (legalabbis reszben), es nehanyat el is adnak. A Kontrollt a Film Sales vette meg Amerikaban es ok a vilagforgalmazok is. A Szep Napokat pedig mindenestol (ujravagas jogaval) megvette egy francia ceg es ha jol tudom el is adtak Europaban 9 orszagban mutattak be a Szep Napokat. Ki ez a korrupt bagazs?
 
2004. december 22. szerda, 15:10 61. | torolt felhasznalo
Ezt egy másik topicba írtam, de idevág:

"Kedves Tümester!

Géza és haverjai azért vagdalkoznak ijedten, mert képtelenek külön választani alapvető kulturális területeket, kategoriákat, irányokat. Csoda hogy összezavarodtak? Nem: szerintem teljesen érthető. Miért kellene állami támogatásból finanszírozni olyan filmeket, amik - Gézáék feltételezett logikáját követve - megtérülnének hiszen ahogy te mondod van bennük "jó nő, meg robbanás". Miért nem készülhetnének ezek a filmek a magántőkére alapozva?(ez a tendencia szerencsére egyre erősebb) Géza az adóforintjait követeli vissza Pálfitól meg Fliegauftól? Pálfi Hukkléjét hozzávetőlegesen húszezren látták. Ez a film tehát bukás? Igen, akkor mindenképpen ha a Harry Potterhez hasonlítjuk. Viszont Pálfi filmje számtalan fesztivál díjat nyert (a fesztiváldíjak szerepe az országimázsban külön topikot érdemelne...) ezzel kulturális rangot szerzve Magyarországnak. Fliegauf? Első filmjét másfélmillió forintból csinálta, a másodikkal valami 16 fesztivál díjat nyert (mellesleg jóval rangosabbakat mint a Konroll...) Gézáék valami fajta ködös "igényes, de szórakoztató" dolgot kérnek számon az alkotóktól. Olyan mintha minden zenésztől Vivaldi :Négy Évszakát követelnék (szegény Stavinsky, szegény Bartók, szegény Kurtág). És ha már a zenénél tartunk: szerinted Géza, és haverja tudja, hogy az Operaház kicsivel több pénzből gazdálkodik évente, mint a magyar filmgyártás? Szerinted Gézáék tudják üzletileg mit jelent ez? Szerintem ezeket a dolgokat ők nem tudják. Szerintem leginkább azért acsarkodnak és gyülölködnek mert, fel sem tudják tételezni, hogy vannak akik nem egy "énegynagyművészvagyokleszaroma közönséget" pózból csinálják azt amit csinálnak (érsd elit kulturát), hanem azért mert mindenfajta cinizmus nélkül úgy látják a világot ahogy.
Ez már bölcsöde, de akkor nézzük: jó író Stephen King? Igen, jó író, és rengetegen olvassák a könyveit szerte a világon. Jó író Kurt Vonnegut? Igen, és rengetegen olvassák a könyveit szerte a világon, és ráadásúl még érték is van benne. Jó író Marcel Proust? Igen, nagyon kevesen olvassák, de szükség van az ilyen elmélyült irodalomra is. Marcel Prouston (azóta persze klasszikus, és a művelt világ olvasta regény folyamát) számon kell kérni hogy művét kevesebben olvassák mint Stephen Kingét? Természetesen nem. Kurt Vonnegut hibáztatható azért, mert ugyan bölcs és roppantúl szorakosztató még mindig kevesebben olvassák, mint a jó öreg Stephen Kinget? Természetesen nem. Stephen King okolható-e azért mert művei nem tárják fel olyan részletes finomsággal társasági élet, és a lélek rezdüléseinek miliőjét mint Proust művei? Természetesen nem. Képesek Gézáék ebbe a hasonlatba magyar filmrendezők neveit behelyetesíteni? Természetesen nem. Botrányos dolgok persze vannak: Hídember (1800 millió (!!!)adóforint), Magyar Szépség (200 millió adóforint). Szerinted Gézáék tudják, hogy a Hídember költségvetéséből 180 darab Hukklét, vagy Dealert, és nem sokkal kevesebb Kontrollt lehetett volna csinálni? Szerintem Gézáék nem hülyék. Inkább arról lehet szó, hogy ügyetlenek ahhoz hogy kikaparják gesztenyéiket, és éhségükben egy szánalmas összeesküvés elmélet rabjai lettek. Vagy tényleg ennyire hülyék?"
 
2004. december 22. szerda, 14:35 60. | Daihelyon
Folyamatosan követtem itt az eseményeket, de most döntöttem úgy, hogy leírom a véleményemet.

Először is, szerintem, nagyon fontos, hogy külön vegyük a művész filmeket és a közönség filmeket (ami enyhén szólva is rossz kategorizálás, mert mind kettő a közönségért megy, de a közönség film az a nagy rétegnek szól).

Nem szabad senkinek sem, egyik oldalról leszólni csak úgy a másik művét. Úgy gondolom, hogy mind a két oldalnak, a művészinek és a közönség filmesnek is el kell ismernie a másik munkáját olyan szinten, hogy mindkettő dolgozik rajta, és valamilyen értéket próbál átadni. Én inkább a közönség filmek fele húzok (sőt!), de ennek ellenére nem köpködök a művész filmekre úton útfélen. Ezért is van két fajta mozi: művész és cinema city. Mindenki keresi a magának megfelelőt. Olyan ez, mint a könyv, ahogy azt már korábban is felhozták. Egy borongós, esetleg nyugodt szombat estén, az embernek lehet kedve támad valamit olvasni, és az adott hangulata és hozzáállása dönti el, hogy mit fog levenni a polcról. Ha veszünk egy skálát, az egyik végén az abszolút művész film, a másik végén az abszolút közönség film áll, akkor elmondhatjuk, hogy ezen a skálán könnyen bökhetünk bárhova, lesz ott a kettőnek a megfelelő keverésével egy alkotás.

Könyv példánál maradva, ha csak a sci-fi/fantasy alkotásokat nézzük akkor haladhatunk Asimovtól, Lemen át, Clarken át, akár a mai könnyű sci-fi termésig bárhova, kiválaszthatjuk a nekünk megfelelőt, és igaz ez a többi kategóriára is. Lehet ma inkább olvasok valami pongyolát, lehet holnap a Hamletet akarom elolvasni harmadjára.

Amit nem szabad viszont elfelejteni, hogy a közönség film bevétele (profitja) teszi lehetővé a művész filmek létrehozását, hisz akinél a pénz, az dirigál. Ez az, amit sok művész alkat el szokott felejteni.

Olvastam itt egy kevéssel lentebb, hogy fv szerint hab a tortán a dvd és kazetta megjelenés. Ez bizony hatalmas melléfogás volt. Vannak olyan filmek (nem kevés), amik kifejezetten csak és kizárólag kölcsönzésre és tv vetítésre készítenek, ezek nem 40-100 millió dolláros alkotások, de arra elegek, hogy azt a közönséget, akik igénylik kielégítsék, ezek a B-Z kategóriás filmek, melyeken néha lehet jót röhögni (annak ellenére, ha nem is erre szánta a készítő), de lehet találni a lehetőségekhez mérten igen színvonalas, jó történettel ellátott alkotásokat is. Arra valók, hogy kikapcsolódjon rajta az ember. Ezen felül a dvd és video eladás ma több milliárd dolláros üzlet, egy produkció akár a moziban meg is bukhat, de lehet, hogy a dvd nyereséget termel (pl Austin Powers). Nem a semmiért vette meg a Sony cakk-und-pakk az egész MGM-et, három dologért, a James Bond jogok, a másodikat elfelejtettem, a harmadik a hatalmas film bázis, amiből dvd-ket lehet készíteni, hiszen az MGM-nek hatalmas filmjei voltak (2. vh-sok, Elfújta a szél, stb), és itt nem kis pénzről van szó.

Láttam itt egyesek DC++ adatokkal dobálóznak. Tapasztalatból tudom, hogy ez nem jelent semmit, ugyan is én egyszer próbáltam ki ezt, de nem jött be, maradtam az elektronikus szamárnál, mert távol-keleti filmeket csak onnan lehet beszerezni (vagy Bit-Torrent segítségével). Minap voltam a videotékában és láttam pár filmet, ami meglepett, pl nem gondoltam volna sosem, hogy a Hős és a Musa valaha eljut ide, vagy akár a Kitano féle Zatoichi, de ez a pár film pusztán csepp a tengerben (nem is beszélve arról, hogy annak ellenére, hogy nem tudok koreaiul, inkább úgy nézem végig a Musat mintsem egy gagyi magyar szinkronnal). Mindenki megtalálja a maga forrását, úgy hogy azok az adatok nem érnek semmit (szerintem).

Ma Magyarországon igen sokba kerül(ne) jó filmet forgatni, hisz árakban azért EU szinten vagyunk, de megvan hozzá a technika, szaktudás és a kreativitás (és a pénz is, csak azt úgy kellene kicsikarni, nem utolsó sorban a ”valaki valakijének lenni” szindróma), de (szvsz) a magyar piac kicsi, ahhoz, hogy itt minőségi (és csak is közönség filmről beszélek) film nagy nyereséget tudjon termelni. Ha már benne vagyunk ebben az EU dologban, miért nem használjuk ki? Én már korábban egy másik topicban is felvettem, hogy lehetne vinni a minőségi filmeket külföldre is, pl itt van a Kontroll, benne volt a lehetőség, megfogta volna a közönséget, és erre? Erre Pusztaröcsögei filmfesztiválokon indítják. Normális az ilyen forgalmazó? (Főleg úgy, hogy EU tagként igénybe lehet venni jó pár támogatást, ott Media program, az Europecinema program, stb.)

Jelenleg a magyar helyzet válságos, és ezt Szabó István is kimondta, hogy addig itt nem lesz változás, amíg a korrupt bagázst le nem váltják, így nyíltan, élő egyenesben mondta a tv-ben, még azt is, hogy a nemzetközi produkcióknál sok energiát az vett/vesz el, hogy a pénz el ne tünjön kézen-közön. Itt van az MMK pályázat, nálam meg 3 forgatókönyv (egész pontosan 1 forgatókönyv, és 2 kidolgozandó treatment), de tudom, hogy én, mint senki a négyzeten hiába pályáznék bármire, nem kapnék egy huncut garast sem, annak ellenére, hogy mind a 3 megcsinálható Magyarországon, és aztán lehetne vinni, ezért én nem is nagyon töröm jelenleg magam azon, hogy befejezzem a két fkönyvet, inkább csiszolgatom és próbálok másik úton eljutni a célomhoz (és megpróbálok valami olyan kis szösszenetet alkotni, mint a Kontroll) . Én személy szerint a közönséget akarom megfogni, az én célom az (lenne), hogy a nézőt odaszögezzem a székhez, menjenek be kétszer, háromszor, tetszen nekik. A díjak engem hidegen hagynak, az számomra egy plusz, amit rá lehet írni a dvd/video borítás hátuljára és ennyi. Jelenleg Hollywood is és a nagy stúdiók/forgalmazók azért vannak bajban (képletesen és nem képletesen), mert profitot akarnak termelni, és ennek függvényében csinálnák a jó filmet. Miközben a jó film maga termeli a profitot, a sorrendet nem érdemes szerintem összekeverni.

Szerintem lenne piaca külföldön a jó magyar filmnek, és akár közönség, akár művész film az, ”csak” rátermettebb forgalmazó is kéne, meg kisebb korrupció. (Most jutott eszembe, hogy mi nap láttam az Állítsátok meg Teréz anyut c. film plakátját, igen közelről, alul, most hirtelen nem emlékszem, de vagy 25 támogató, mind külön jelezve, és ez igen elgondolkodtató, magát a filmet még nem láttam.) Ha nem is nagy távlatokban, de legalább az EU-ban el lehetne érni valamit, és akkor nem a Pusztaröcsögei közönség díjakról folyna itt a vitázás, szerintem. (Másik topicban felvettem még a távol-keleti piacot is, egész pontosan Dél-Korea, Japán és Kína, amit meg lehetne próbálni, igaz, oda is minőséget kell vinni, mert bármit ők sem kajálnak meg.)

Ez az én kis szerény véleményem.
 
2004. december 22. szerda, 13:43 59. | van
szoval en kurvara buszke vagyok arra, hogy a p2p halozatokon a hukkle veri polanskit, finchert, truffaut cot-la-cot van bergmannal es a rengeteg is kurvara nepszeru ha azt vesszuk, hogy egy szinten van truffautval. azert legyunk realisak, hol van palfi neve stb. ismertsege truffauttol, bergmantol.
fv. ez van, ez a pucer magyar valosag. Nem a hukklen a rengetegen a dealeren a tamaran kell elverni a port.
----------
dvd jogok + egyebek:
vegyuk a trojat:
estimated budget (http://www.imdb.com/title/tt0332452/business):
185.000.000 USD
amerikai gross bevetelek: 133.400.000 USD (a boxofficeguru szerint)
ebbol lejonnek az adok (ez ma magyarorszagon olyan 18% mondjuk az amcsiknal 15%) + 42% marad a moziknal es kijon, hogy a forgalmazo marad olyan 66.000.000 millkoval amibol levonja a reklamkoltsegeket + a sajat %-at es a tobbi megy a gyartonak tehat jo esetben marad a gyarto ugy 50 millkoval.
Gondolom, nem arrol elmelkedsz, hogy a gyarto erre az 50 millios mozibevetelre alapozta a trojat?
Nem tudom a pontos amerikai arstrukturat de tudom a szerbiait vagy a romant.
Szoval:
100 dinar bevetelbol - 8 dinar ado (2 dinar helyi, 6 dinar kozponti) es a fennmarado 92 dinar oszlik el fele-fele aranyban a mozi es forgalmazo kozott kulfoldi film eseteben illetve 40/60 aranyban szerb film eseteben (szerbiaban a top 10 legnezettebb filmbol 4 szerb)
Romaniaban:
100.000 (kabe 500 huf) lej bevetelbol - 2000 lej mozibelyeg, 2000 lej helyi ado, 7800 lej a roman film tamogatasara megy. A fennmarado osszegbol a mozi 55-60%-ot kap europai film eseten, a tobbi a forgalmazoe, amibol aztan levonja a koltsegeit es sajat hasznat es utana elutalja a vilagforgalmazohoz aki szinten levonja a sajat szazalekat es tovabb kuldi a fennmaradt osszeget a gyartonak.
a tv es a dvd jogok a legjobb uzlet.
 
2004. december 22. szerda, 13:02 58. | torolt felhasznalo
Ezt most nem kétszer küldtem el. Nem tudom, miért üzentem mégegyszer ugyanazt.

Na igen. A listám kicsit fura. De azért nem értem, miért vagyok hülye, ha azt mondom, a van jó ízlés magyarországon; vagy ha azt írom, hogy nincs jelentősége az amerikai mozi szempontjából a TV és DVD jogoknak, mert azok csak hab a tortán dolgok.

Ez így van.
 
2004. december 22. szerda, 12:56 57. | torolt felhasznalo
Szerintem meg botond te vagy a hülye.

Egyébként mért is?
 
2004. december 22. szerda, 12:41 56. | torolt felhasznalo
"Láthatjátok, ha megnézitek, hogy nem a jó ízlés hiányzik, vagy a művészetek iránti fogékonyság a magyar filmnézőkből. Sőt éppen a jó ízlésük miatt nem nézik meg a magyar szarokat." - ezért.

Mert hát ugye te is látod, hogy a fenti megállapitásod tökéletes ellentmondásban van ezzel:

Tarr - 3 találat (Kárhozat)
Jancsó - 30 találat
Bacsó - 50 találat (ebből 3 Sztálin menyasszonya a többi A tanú)
Pálfi - nincs találat
Hukkle - 70 találat
Fliegauf - 1 találat (Rengeteg)
Rengeteg - 38 találat
Lynch - 140 találat
Polanski - 54 találat
Bergman - 80 találat
Truffaut - 36 találat
Fincher - 8 találat
Fight Club - 243 találat

Persze nekem is vannak hülye pillanataim.
Boldog Karácsonyt!
 
2004. december 22. szerda, 12:32 55. | torolt felhasznalo
Szerintem meg botond te vagy a hülye.

Egyébként mért is?
 
2004. december 22. szerda, 12:30 54. | torolt felhasznalo
Na akkor figyelj!

Időpont: most.
Helyszín: DC++, Independence Hub [HUN] + Matrix Hub [HUN]
Felhasználók száma: 3931+4910
(feltételezhetően 100% magyar felhasználó)

Keresés (csak video):
Tarr - 3 találat (Kárhozat)
Jancsó - 30 találat
Bacsó - 50 találat (ebből 3 Sztálin menyasszonya a többi A tanú)
Pálfi - nincs találat
Hukkle - 70 találat
Fliegauf - 1 találat (Rengeteg)
Rengeteg - 38 találat
Lynch - 140 találat
Polanski - 54 találat
Bergman - 80 találat
Truffaut - 36 találat
Fincher - 8 találat
Fight Club - 243 találat

Na jó - ezzel nem tudom, mit bizonyítottam...

Mindenesetre a Hukklének ez elég hízelgő.
 
2004. december 22. szerda, 12:13 53. | torolt felhasznalo
Szerintem:

Fv:hülye vagy!
Van: igazad van!
Gereben:sajnos igazad van!
Liuz:meg vagy sértődve!
 
2004. december 21. kedd, 18:47 52. | van
... ja majd elfeljtettem azon a oldalon a domestic adatokkent ertekelik a kanadai adatokat is.
 
2004. december 21. kedd, 18:34 51. | van
fv:
Nem mondod komolyan. Gondolom, h. a Bridget Jones 2-re gondolsz amely az amcsiknal 38 millkot termelt eddig es kulfoldon pedig 154-et. De felhozhatnam peldakent a Trojat is, amcsik: 133, international 364. pontos adatokat itt talalsz: http://www.boxofficeguru.com/intl.htm
Felhivnam a figyelmedet az alabbi cikkre is:
http://www.magyar.film.hu/object.2a6d0626-29a7-4edd-9bf8-22ce8f7aad83.ivy
Ebben az anyagban emlitik "Az amerikai mozipiac nagyon telített, a nemzetközi terepen viszont rekord bevételek és látogatottságok születnek", állítja Dan Fellman, a Warner Brothers moziforgalmazási igazgatója. "A piac most ezen a terepen bővül."
Tehat ha Warner szamit a nemzetkozi jogeladasokra, akkor ugy gondolom, hogy a Rengetegnek is joga van ezekre az osszegekre. A Tv es Dvd jogokrol mar nem is beszelek. Minden film eseteben nagyon sokat szamitanak ezek a jogok, fokepp, hogy sok esetben a dvd eladasok meghaladjak a mozibeveteleket ma mar.
Nem vedeni akarom mindenaron gyartokat/rendezoket/forgalmazokat stb. hanem csak arra szeretnelek kerni benneteket, hogy nagyjabol egyenlo mercevel merjetek a magyar filmeket. Azaz ne varjatok el, hogy a Dealer vagy a Tamara a Star Wars valamelyik reszehez hasonlo nezoszamot produkaljon. Kerlek a teljes adatokat hasonlitsatok ossze a nyugati filmek magyarorszagi adataival es annak fenyeben huzzatok le a Bolondok eneket vagy a Tamarat.
Az is vicces, hogy te Palfit, Fliegaufot te Tarkovszkijjal, Bergmannal hasonlitod ossze. Azaz nehany 25 eves fiatal alkotasai ugyanolyan nepszeruek kene legyenek 1-2 ev alatt mint Tarkovszkij kultikus alkotasai amelyeknek az imazsa generaciokon keresztul alakult, egyetemeken tantargy stb. Egyreszt gond nelkul lehet beloluk egy Bergman, de nekik is joguk van nehany evre esetleg evtizedre, vagy nem?
Levagom a farkam es megeszem ebedre, ha a Stalkert most bemutatnak Magyarorszagon es 15000 nezonel tobbet hozna.
Tovabbiakban ugy gondolom, hogy eppen a jo izles hianyzik a magyar mozinezokbol. Ha lenne akkor az origo filmklubjanak a szlogenje biztos nem ez lenne: Zorgesd a zacskod, csamcsogj a sotetben!
Varom valaszotokat.
 
2004. december 21. kedd, 13:21 50. | torolt felhasznalo
luiz-zal, de vannal is egyetértek. Tényleg ne verjük el a port Fliegaufon meg Pálffin, mert minek. Inkább az a akérdés, hogy a kísérletezgetők mellett lesz-e néhány nézett, de nem "meztelen segget és fingós poénokat" felvonultató film.

Saját tapasztalatom, hogy mivel a filmszakmában mindenki mindenkinek tartozik vagy lekötelezettje, emiatt a legtöbb projkektben kell szerepeltetni valami régi kádert, bevált és ismert színészt, operatőrt, akinek az utóbbi két filmjéért nem fizettek és tartoznak neki, zeneszerzőt, aki nem is az, de "feléből megcsinálja" stb. Hát igen, ilyen dolgok mellett kell minőséget alkotni és ami furcsa, hogy néha azért még össze is jön.
 
2004. december 20. hétfő, 23:28 49. | torolt felhasznalo
Hajrá Gereben, és éljen a magyar film! Kit érdekelnek ezek a sértődött forgatókönyv író gyerekek (mint pl. tóthgéza és haverjai) Még több Hukklét, még több Valami Amerikát, még több Dealert, még több Nyóckert!
 
2004. december 20. hétfő, 22:32 48. | torolt felhasznalo
A 2. a). pontodnak csak azért van értelme, mert a magyar filmek nézettsége alacsony. Az amerikai filmgyártók számára az ilyen utólagos bevételek egyfajta "hab a tortán" dolog. Nem véletlen, hogy a filmgyártók csak a premier előtti megosztásokért pampognak a p2p hálózatoknak. (Kazaa, Direct Connect, BitTorrent, stb.) (Míg a zeneforgalmazók tűzzel-vassal küzdenek!)

Másrészt, ha megnéztek egy ilyen rendszert, és rákerestek rendezők nevére, filmcímekre (figyelve arra, hogy csak magyar felhasználók között kutakodjatok), arra a meglepő eredményre fogtok jutni, hogy David Lynch, Roman Polanski, Tarkovszkíj, Truffaut, Bergman filmjeiből rengeteg embernek van egy csomó megosztva, de Dealert, Rengeteget egyet sem találsz, Hukklét nagyon elvétve, és általában jellemző a magyar filmek iránti nemszeretet.

Láthatjátok, ha megnézitek, hogy nem a jó ízlés hiányzik, vagy a művészetek iránti fogékonyság a magyar filmnézőkből. Sőt éppen a jó ízlésük miatt nem nézik meg a magyar szarokat.
67-48  /  67

nka emblema 2012