sex hikaye

Box Office: dzsungelláz és Márió, a népszerűtlen

Márió és a még nem jó

2008. november 14. - filmhu
Box Office: dzsungelláz és Márió, a népszerűtlen

Amerikához hasonlóan remekül kezdett itthon is a Madagaszkár 2., a többi premierfilmről nem mondható el mindez, amit egy magyar és egy Magyarországon forgatott film bánt leginkább.

Ki tudja, meddig tart a néző emlékezete, s a Honfoglalás Árpádja, a Sacra Corona Gellértje mennyire él benne élénken (vagy A nindzsa színre lép ölőgépe, lásd lead-képünket), avagy már pusztán a név hallatán is csak legyint - akárhogy is, Franco Nero nem bizonyult jó húzónévnek a Mário, a varázsló esetében. Persze a mai valóságtól való húzódozás is szerepet kaphatott a film 180-as premierheti nézőszámában, habár erősen leszűkítő értelmű a valóságot a társadalmi folyamatokra redukálni, elvégre a valóságban gyökerezik számos más dolog is. S akármennyire is tanulságos film a Márió, amely önmagán példázza történetét (a közeg visszahúzó tradícióitól szabadulni nem tudó tehetség tragédiáját), elképzelhető, hogy erre még 180 néző sem kíváncsi. Akárhogy is, eddig biztosan ez a legkevésbé népszerű Almási-opusz, amit főleg Nyakó Juli remek játéka miatt sajnálhatunk.

"Képzeld, a magyaroknál is jók vagyunk!"

Az Anna bekattanva az európai művészfilmes piac terméke, kapott egy tinihorroros magyar címet, amivel sikeresen ki lett lőve néhány százalék a célcsoportból. Két budapesti moziban hozott 537 nézőt, ami jónak mondható, nyilván a Szex és Lucia, Az északi sarkkör szerelmesei vagy a Tehenek nyomán kialakuló kis családra érdemes építeni. Így lesz az európai művészfilm családi mozivá.

A csíkos pizsamás fiú csábító ajánlatnak tűnt - ha a film promóciója egy fokkal erőteljesebben hangsúlyozza, hogy a Fújhatjuk című 1996-os keserédes vígjáték rendezőjének Magyarországon forgatott filmjéről vagyon szó, talán többet termelt volna 824 nézőnél - még akkor is, ha nem éri el a Ewan McGregor-os film színvonalát. De hogy amúgy embertársaink elvetődnek a moziba, van egy nagyon hatásos példája: a Madagaszkár 2-t országosan nagy érdeklődés fogadta, a fővárosban majdnem 78 ezren látták, míg országosan több mint 120 ezren. Kössük össze mindezt a szintén tízezreket érdeklő High School Musicallel - kedves forgalmazók, nem lehet, hogy a filmet mint terméket el kéne adni valahogy? Mi, nézők boldogan szaladunk, ha elhúzzák az orrunk előtt a mézesmadzagot.





(1) 
Hozzászólások
1-1  /  1
2008. november 14. péntek, 19:39#1| zacherlászló
A filmek zöme már régóta csak termék! Annyi "koncentrációt" igényel a nézőtől, mint egy doboz mosópor kiválasztása! Az a film, amelyik netán némi gondolkodást, pláne továbbgondolást is igényelne - az garantált bukta!

nka emblema 2012