sex hikaye

Tilla pánikba esett

Csak te látod a szörnyet!

2007. augusztus 23. - filmhu
Tilla pánikba esett
Augusztus elején indult a műsorvezetőként már komoly népszerűségnek örvendő Till Attila Pánik című, első egészestés játékfilmjének forgatása. Az abszurd humorral fűszerezett, sokszereplős női filmről a rendezőt, Tillát, valamint a produkció sajtósát, Bártfai Andreát és az egyik producert, Mécs Mónikát kérdeztük.

Jóban vagy önmagaddal?

„Zsuzsi (Gubik Ági) harminc éves korára mindent elért, amire egy ember csak vágyhat: jól fizető állás, szép autó, saját lakás és mindent elsöprő szerelem. Aztán egy szép napon a fiatal PR igazgató lány arra ébred, hogy a szobájában minden mozogni kezd: a fotel elindul az ajtó felé, a szekrény az ablak felé… Nem kap levegőt. „Hú, szívroham.” Amikor még szerelme, Kirill (Kolovratnik Krisztián) is elhagyja, önként bevonul a Pánik Klinikára. Itt a rendkívül ambiciózus terapeuta (Schell Judit) karmai közé kerül, aki  különböző módszerekkel, technikákkal próbálja kezelni őt és a klinika többi pánikbetegét.

A falakon túl persze mindenki teljesen normális: Zsuzsi anyja (Bánsági Ildikó) és barátnője (Egri Márta), leküzdhetetlen vásárlási- és kalandlázban ég, a barátnő kisgyermekes lánya (Ónodi Eszter) gyermekét túlzóan féltő kismama-parától szenved, Zsuzsi öccse (Valcz Péter) pedig csak anyjukat szeretné megszabadítani a mamát felfaló szörnyetegtől…”

Így indul a Pánik, Till Attila első nagyjátékfilmjének története. A produkció sajtósától Bártfai Andreától (aka Zsömétől) megtudtuk, a film szereplői szinte párokba rendeződve önálló sztoriszálakat alkotnak és a főhőssel, Zsuzsival való viszonyuk alapján kapcsolódnak a történetbe. A forgatás első napjai a Pánik Klinikán történő jelenetek felvételeivel telnek.

„Attól, hogy vígjáték készül, nem fogjuk elbagatellizálni magát a problémát. A Pánik viccesen, de nem komolytalankodva szeretne szólni a napjainkban jóformán mindenkit érintő pánikbetegségről. Aminek megoldásában a legfontosabb, hogy az ember jóban legyen önmagával.” A problémáról történő szakszerű, hiteles mesélést Szászi Zsuzsa dramaturg is segíti, aki – ahogy egy ilyen téma feldolgozásánál illik - szakértőket is bevont a film forgatókönyvi fázisába.

Sokszereplős női film
A Pánik stábja a forgatáson

A betegségekkel összefüggő jelenetsorokat (pánikroham, térérzet megváltozása, szemszögváltás stb.) erőteljes képi hatásokkal kívánják az alkotók megjeleníteni. A film operatőre Juhász Imre, Los Angelesben élő filmes, akit a rendező korábbra visszanyúló ismeretségük alapján kért fel filmje fényképezésére. Bár Juhász számára a Pánik lesz a hazai nagyjátékfilmes debütálás, korábban már több rövid-, reklám-, dokumentum- és független film alkotásában részt vett.

Abszurd vígjáték

A stábban fontos szerepet kap majd Richard Redlefsen, amerikai maszkmester, aki többek között A Karib-tenger kalózai-ban is dolgozott. Rá vár a feladat, hogy a lelki bajok okozójaként megtestesülő, csápokkal és egyéb riasztó tartozékokkal rendelkező szörnyet kamera elé varázsolja.

Tilla sokszereplős női filmet forgat, amelyben a fiatal színészek mellett olyan színésznőket is viszontláthatunk majd a filmvásznon, mint a főszereplő shopping-függésben szenvedő édesanyját megszemélyesítő Bánsági Ildikó. Az ő „párja” a hasonló problémákkal küzdő Egri Márta, aki kisgyermekes lányának (Ónodi Eszter) próbál folyamatosan telefonos segítséget nyújtani.

A filmbéli furcsa párosok sorába tartozik a Thuróczy Szabolcs és Kovács Lehel kettősében megjelenő különös, szuperkemény rendőrpáros, továbbá Valcz Péter és Stefanovics Angéla alakításában Zsuzsi fura öccse, és még nála is furcsább barátnője is efféle különös kettőst alkot. Ennyi fura figura mellett nem meglepő, hogy maga a rendező is megjelenik majd a filmben: önirónikusan, műsorvezetőként kameózik majd.

Tilla görbe tükörrel

Tilla nem klasszikus vígjátékot szeretne forgatni, hanem több zsánert is felhasználva készíti a Pánikot – tudtuk meg a rendezőtől. „Azt szeretnénk így bemutatni, hogy melyek azok a pánikfajták és azok a pánikhelyzetek, amelyekbe bármelyikünk kerülhet. A filmben látható nyomasztó helyzetek 70-80%-át a saját környezetemből gyűjtöttem.” Ezek helyenként abszurd formában, lélektani drámaként lesznek bemutatva, mint azt - külföldi példákkal élve - Almadóvarnál, vagy Woody Allennél láthattuk. A filmnek nem lesz tragikus végkifejlete, hiszen a pánik lényege éppen az, hogy „te nagyítod fel a problémáid”.

Pánik, saját gyűjtésből
Tilla és Juhász Imre

A rendezői szándék szerint a Pánik tehát némiképp görbe tükröt kíván tartani a társadalom elé, mintegy bemutatni, milyen gazdag jelentése is van annak a szónak, hogy szorongás.


Producerek a Pánikban

A legutóbbi MMK-s szelektív játékfilmes pályázaton 40 millió forintot nyert Pánik összköltségvetése egy kicsivel kisebbre szabott, mint egy átlagos magyar játékfilmé,  mondja a film egyik producere, Mécs Mónika, aki a Színház és Filmművészeti Egyetemen a Zsombolyai János vezette, első produceri osztályban végzett.

Producerként a Konyec költségvetésének önálló összeállításával debütáló Mécs Mónika és társa, Mesterházy Ernő vezeti az M & M Film-et, amely az Inforg Stúdióval valamint a Laokoon Filmmel közösen dolgozik Tilla opusán. A Pánik-ba rajtuk kívül, szponzorként beszállt még a TV2, a Szerencsejáték Rt. valamint a Porsche Hungária - egyenként hasonló, többmilliós nagyságrendű támogatással. Ezen felül az autós cég eszközökkel is jelen lesz a filmben. Az eddigi pénzek elegendőek a forgatáshoz, és az utómunkák egy részéhez, a lehetséges további szponzorokkal való tárgyalás pedig menet közben zajlik, ahogy a Konyecnél is történt -  tudtuk meg Mécs Mónikától.

Az egyenrangú partneri viszonyban dolgozó producerek között szervezett a munkamegosztás: Muhi András cége, az Inforg Stúdió - amellyel Mécsék korábban a nemrég Locarno-ban díjat nyert Tejút  és az elmúlt évben készült Madárszabadító, felhő, szél megvalósításán is együtt dolgoztak - a költségvetés ráeső részén kívül elsősorban a film alkotói-, gyártási- és utómunkálatait végzi, míg az M & M Film – kapcsolataira támaszkodva - legfőképpen a pénzszerzést intézi. A legutóbbi filmszemlén produceri díjban részesült Sipos Gábor és Rajna Gábor vezetésével működő Laokoon Film pedig elsősorban a forgatáshoz szükséges eszközöket, többek közt kamerát, lámpákat biztosítja.

A hazai viszonylatban példás – de nem példa nélküli –  produceri együttműködéssel készülő Pánik forgatása augusztus 6-án kezdődött és a tervek szerint szeptember 7-ig tart, összesen 27 munkanappal. A filmet a Hungaricom forgalmazza majd, előreláthatólag januári premierrel.



Címkék

hír


(11) 
Hozzászólások
11-9  /  11
2007. augusztus 30. csütörtök, 22:51#11| Mclane
"a producerek csak közönségfilmet akarnak, esélyem sincs a magyar filmszakmában" kezdetű sirám.

Nos erről szó sem volt ( bár lehetett talán így is értelmezni az előzőekben leírtakat ) csupán ukiyo feltett egy kérdést, amire én azt válaszoltam, hogy úgy tűnik a nézettség a nyerő. Nem pontosítottuk, hogy mely körben részesítik előnyben a nézettséget, így igazán nem sokra jutottunk a dolog részletes megvitatásával.
De, akkor most valljuk be férfiasan, imádnánk ha a filmünket milliók néznék és azt mondanák: EZ igen! Ilyet még nem láttam.
Én nem hiszek azoknak az embereknek, akik beneveznek egy több milliós nyereménnyel kecsegtető versenybe és azt mondják nem a fődíjért teszik. Hát akkor miért? Azért mert éppen ráérnek? Mi az, amit rekámoznak, hogy minél röbben jelentkezzenek? Hát a nyeremény! Ezt látják és belevágnak.
Ha egy író ír egy könyvet, egy rendező meg megrendezi, azt szeretnék, hogy sok emberhez eljusson, amit ezzel a munkával üzenni tudnak. Szerintem. És a legideálisabb esetben a mű még jelentős értéket is magában hordoz. De vannak akik megelégszenek a nézettséggel, meg az utána járó honoráriummal. Őket is megértem. Miért ne? Nem vagyunk egyformák, szerencsére.
Akkor én most leírom: Én olyat szeretnék írni, ami számomra és talán másoknak is élvezetes, érdekes és mondanivalója is van. És ha jól megfizetik, az sem rossz. Nem hiszem, hogy ha sikerülne elpasszolnom egy könyvemet, azt mondanám, hogy: Nemán hé! Ez értékes, csak nem fogadok el érte, akár egy vasat is. Inkább éhen halok és akkor lennék a legboldogabb, ha csak én látnám, meg a kutyám.
 
Előzmény: filmcsillag #9
 
2007. augusztus 30. csütörtök, 19:38#10| ukiyo
na most 2 eset van:

1. az idézőjelbe tett mondat, bocsánat, sirám, időközben feszívódott a hipertérben. Ez esetben az itt olvasható (bocsánat) közhelyek nyilván e szublimálódott premisszákból szintetizálódtak.

2. az idézőjelbe tett mondat nem is vót itt. Akkor meg pláne nem értem, mi értelme (joga) volt e kioktatás - vázlatnak.

2007. augusztus 30. csütörtök, 18:04#9| filmcsillag
A film.hu fórumain sajnálatosan refrénné vált "a producerek csak közönségfilmet akarnak, esélyem sincs a magyar filmszakmában" kezdetű sirám.

Ez a chadofóbiások mentsvára. Ők azok, akik nem mernek kezdeményezni, nehogy kudarcot valljanak.

Magyarországon jelenleg az a film készül el, amely akár az MMK-tól, akár az MTV-től, akár a kereskedelmi tévéktől támogatást kap.

Mivel a kereskedelmi tévék érthetően a kereskedelmi (kommersz) filmeket támogatják, az MMK és az MTV - tudatosan vagy sem - a művészibb, szerzőibb filmeket részesíti előnyben.

A producerek ezért ugyanolyan könnyen elkötelezhetők egy szerzői film mellett, mint egy közönségfilm mellett. A lényeg, hogy a filmtervnek legyen esélye a támogatás elnyerésére.

nka emblema 2012