sex hikaye

A Celluloid Műhely és a független film

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2001. december 21. péntek, 14:22

rendezés  


egy oldalon
28-9  /  108


 
2002. január 9. szerda, 17:23 28. | filmhu
Üdv!

Balázs felvetésével majdnem egyetértek, de kiegészíteném azzal, hogy a film azontúl, hogy szakma és els?dleges szempont a film legyártása és a megfelel? szakemberek megfizetése stb... stb...
Szerelem, hitvallás és küldetés legalábbis ma, ugyanis nemegyszer láttam, hangmérnököket, berendez?ket szkripteseket,asszisztenseket,operat?röket,(magamat) ingyen dolgozni.
Valahol a cél mindig is a m?vészet kell, hogy legyen.
ú.i.:Ha elsüllyedtetek a nyálban szóljatok
 
2002. január 9. szerda, 14:23 27. | filmhu
Hi, Balazs,

szerintem is ugy van rendben, ha a stab "mesteremberekböl" all, viszont az ironak, a rendezönek es talan az operatörnek is igazi vizionariusnak kell lennie, hogy egy ütös film kerekedhessek a dologbol.
 
2002. január 9. szerda, 13:59 26. | filmhu
Szóval én mindig a saját nevemen nyomulok, lesz, ami lesz.
Ebben viszont igazatok van, egy tökéletesen értéktelen filmről hamar kiderül, hogy mit ér, ez csak ízlés dolga.
A halhatatlanság ügyében viszont nem mi döntünk, egyszerű halandók :-)
Köszi a megerősítést, alapítsunk klubot - ki csatlakozik még ahhoz az elképzeléshez, hogy a film igenis szakma?

Üdv
LB
 
2002. január 9. szerda, 01:06 25. | filmhu
Bocs Böngész?!
Gyakorlatlan vagyok azt hittem te is a Balázs vagy és neked válaszoltam!
szóval törölve!
 
2002. január 9. szerda, 00:51 24. | filmhu
Szia Balázs!
Engem ma, azaz már tegnap ismertél meg, nekem van az a Pentaflexem!
 
2002. január 9. szerda, 00:23 23. | filmhu
Szia Balázs!

Ha nekem szól az üzenet, akkor nem értem!
 
2002. január 9. szerda, 00:14 22. | filmhu
Bocs! Ezt csak úgy általánosságban mondtam, nem konkrétan.
 
2002. január 9. szerda, 00:11 21. | filmhu
De ugyanakkor, valőszínűleg sokkal nagyobb eséllyel meg lehet mondani egy ma született filmre, hogy ez kurva szar, erre a kutya sem fog emlékezni két hét múlva sem!
 
2002. január 8. kedd, 23:45 20. | filmhu
A helo-t egyébként 2 l-el kell írni kedves 5perc ezel?tti énem!
 
2002. január 8. kedd, 23:37 19. | filmhu
Sziasztok!

Vádoljatok részrehajlással, de én sajnálom a BBS-es filmeket, sajnálom a f?iskolás filmeket, és sajnálom Fliegauf Benedek "Hypnos"-át (amiben egyébként keveset, de dolgoztam).
Ezek a filmek szerintem érdemesek lettek volna a szemlére, akár egy futottak még kategóriában is. Egyébként az a gyanúm, hogy még lett volna pár film, ami ugyanúgy .....jó lett volna.
Ez van..., én sírok...

Na Helo
 
2002. január 8. kedd, 23:14 18. | filmhu
A film nemcsak művészet, hanem szakma is. Ha nem tudod a szakmát, nem tudod magad kifejezni, és elmehetsz kukutyinba a benned rejlő művészettel.
Mindenképpen kéne szakmai segítség a fiatal filmeseknek, mert hiába van bennük tehetség, ha nem tudják kifejezésre juttatni. No meg minek vesztegessenek éveket a saját tapasztalatra alapuló kísérletezésre és tanulásra (megtanulható technikai fogásokra gondolok), ha egy jó filmes szakember meg tudná tanítani nekik.
De sajnos nem tanítja.
 
2002. január 8. kedd, 21:41 17. | filmhu
Zavarban vagyok.

Egyfelől köszönöm a dícsérő és a bátorító szavakat a Celluloid Műhely nevében, ránk fér (bár azért érdekes: vagy van tehetség, vagy nincs, mondod, de a filmjeinkről mondott rövid értékelésedből pont ez a szempont hiányzik :-). Láttad a munkáinkat? Akkor mi is láttunk téged (a la Pintér :-). Elárulod, ki vagy? Nem muszáj, bár vannak tippjeim...

Amúgy odalenti irományomból sejtheted, hogy tökéletesen az ellenkező véleményt képviselem, ami még nem jelenti azt, hogy bármelyikünknek is igaza van. Szerintem az építész hasonlat akkor is jó, egy épület lehet üresen is művészi igényű, a "kályha melegét" nem a kályha sugallja ott sem.

Szóval változatlanul az a véleményem, hogy ez egy szakma, amit ha nagyon jól csinálnak - mint bármi mást -, akkor lesz belőle művészet.

Hogy mi a művészet, annak marcangolására nem vállalkoznék, szerintem nincs ember, aki az alkotás pillanatában önhittség nélkül elhinné magáról, hogy most művészit alkot. Nem túl régi felfedezésem :-), hogy erre még törekedni sem lehet, mert akkora görcsöt eredményez, mint egy ház.

Szerintem az ember teszi a dolgát, igyekszik jó filmet csinálni, próbál eredeti lenni, meg igényes, meg kreatív, meg ilyenek, aztán ha bejön, esetleg kikiáltanak művésznek (aztán lehet, hogy akkor is csak "divathullámlovas" lettem akarva, akaratlanul, és a köv. generáció elfelejt).

Még valami és befejezem: a művészi élmény fogalma sem tiszta. Attól még, hogy valami hat rám, egyáltalán nem zicher, hogy művészet. Mert a művészet maradandó értéket is jelent, namármost a film száz év múltja alapján ember legyen a talpán, aki meg tudja mondani, mennyire lesz időtálló érték egy új film.

Félreértés ne essék: nem a film klasszikusait támadom, azokat tisztelem, becsülöm, sőt, meglepő módon nézem is. Egyszerűen csak nem hiszem, hogy valaki egy ma született filmről egyszeriben meg tudja mondani: igen, ez a tuti, erre száz év múlva is emlékezni fogunk.

Persze vitatkozni lehet velem - sőt, kell is :-)))!

Üdv
LB
 
2002. január 8. kedd, 12:44 16. | filmhu
Mindenekelőtt meg kell jegyezni, hogy tiszteletreméltó, hogy pár lelkes amatőr komolyan tudja venni magát és elég bátor ahhoz, hogy kiálljon a nyilvánosság különböző fórumai elé a dolgaival. Ez mindenképpen szimpatikus, tetszetős, támogatandó, stb.

Kb. ennyi. Láttam jónéhány filmeteket, biztos nem mindet. Technikailag nagyjából rendben van, 'szakmailag' fejlődőképes, van benne fantázia.

A gond inkább az, hogy a film mégis csak müvészet. Lehet szakmázni, szájtépni, tervezgetni farthokat, világitást, dramaturgiát, bármit, mind csak mellékes körülmény. Önmagában semmi. Ahhoz a házhoz hasonlatos, amely ugyan fel van épitve, áll a lábán, be lehet menni és lakni is lehet benne, csak valahogy nem jó ránézni és nem érezzük benne a kályha melegét, mert az kimaradt az épitész tervei közül.

Ha lehet tovább feszegetni ezt a hasonlatot: a filmes nem épitész, neki a kályhára is figyelni kell, anélkül háza hideg marad és érdektelen.

Én magam is kisjátékfilmes vagyok, de csak nagyon ritkán csinálok új dolgot. Szeretném ugyanis megtartani a meleget, s nem elpazarolni.

Még egyszer: a film elsősorban müvészet, s alig szakma. A szakma a müvészetből következik, anélkül nincs, fogalmi képtelenség. Bátran mondhatom, hagyjátok a fenébe a szakmát. Rendezést nem lehet tanulni, sem gyakorlatban, sem könyvből.

Tehetség (sajnos) vagy van, vagy nincs, s ha nincs, jó tudni róla, és elfogadni. Ha pedig van, semmilyen filmszemlezsüri sem tud keresztbetenni neki, s semmilyen anyagi-szellemi dicséret nem lehet tul fontos neki.
 
2002. január 8. kedd, 09:57 15. | filmhu
Jó, azért nem akarok itten összeesküvés-elméleteket gyártani. Bár az roppant tanulságos, hogy a hátunk mögött olyan közismert szakmabeliektól jönnek vissza érdekes vélemények a Cell Műhelyről, akik 100%, hogy nem is látták a filmjeinket (minden vetítésen ott voltam, tehát tuti), azt mutatja, valamiért félni kell a fiataloktól.

Félreértés ne essék, nem gondolom, hogy mi vagyunk ekkora veszélyforrás, inkább az a valószínű, hogy az EGÉSZ FIATAL FILMES GARNITÚRÁTÓL féltik egyesek a babérjaikat. Pedig még messze vagyunk attól, hogy tényleg fenyegessük őket. Mekkora görcsben élhetnek ezek az emberek...

Mr. Szlamka, a szakmai konzultáció minden rohadt díjnál többet érne, csak sajnos előttem OFFok rémképe sejlik föl: "X alkotó itt van? Nincs. Megyünk tovább. Y? Nincs. Megyünk tovább.". Az alkotók effektíve szarnak a filmjeikről kapható véleményre. Nem mondom, pokoli, amikor lehúzzák az életed főművét, de azért lehet hasznos is. Két problémát látok: 1. A független szemlék zsűrijei nemegyszer profi filmesek nélkül állnak össze, így nem tudják tisztelni az erőfeszítést, ami akár egy szar film elkészültéhez is kell. 2. Még a legutolsó magyar filmes is művész, EGÉSZEN BIZTOSAN TEHETSÉGES, ami elég ahhoz, hogy sikeres legyen :-) Más szóval a hülyeség önbizalma hajtja, ha nem érti a filmet közönség (semmilyen összetételű), a közönség a hülye. Így persze nem érdekli a szakmai vélemény sem, hiszen szerinte ez nem szakma, hanem kizárólag művészet. Ez persze ordas baromság, ez 99%-ban szakma, csak ezt manapság nem szokás beismerni.

Ignác mér gyilkos? Szégyenletesen kevés film, az biztos. Ennek minimum a háromszorosa az idei nézhető kisfilm, lehet, hogy több (hiszen nem láthattunk még egy csomót). Az összeesküvés poénnak jó, de inkább az érdektelenség az igaz.

Vegliad, esetleg megmondod a valódi nevedet? Elég sok emberrel futottam össze a tavalyi Off-on :-))). Milyen napos mozzanatra gondolsz? Oké, nem az tetszett a legjobban, de nagyon érdekel, hogy akkor melyik része? Idén csak egy két perces rövidfilm lesz, viszont a Cell egy raklap filmmel indul, annak jelentős részét én fényképeztem. Megtisztelő az érdeklődésed :-)

Getszi, hát igen, nem egy szerencsés összeállítás. Egyszerűen nem hiszem el, hogy csak tizenöt megnézésre érdemes film lenne idén, mint ahogy az is gyanús, hogy tavaly csak huszonöt volt.

Mr. Csákvári, tök igazad van. A többi stúdióról viszont semmit sem tudni, szóval mi a kis minimálPR-unkkal médiamoguloknak tűnhetünk :-)) Mókás. Kinek mi az érdeke.

Mr. Szlamka, szerintem ezt sosem fejtjük meg...

Üdv
LB
 
2002. január 7. hétfő, 23:28 14. | filmhu
Na ezt jól el...
Mindegy, gondolod, hogy a zsűrin múlnak a dolgok? Szerintem ennél azért bonyolultabb szemlemodellt is fel lehetne állítani, mint hogy "a zsűri hülye"...
Félreértés ne essék, én nem a zsűrit védem, csak azt hiszem, hogy ez egyszeri indok, nem lehet folyton lehülyézni a zsűrit, márpedig itt egyesek időben átlagolt tapasztalatáról van szó...
jól sejtem kedves L. B.?:)))
 
2002. január 7. hétfő, 22:42 13. | filmhu
Ez itt a tipikus magyar virtus. Ha az ember meg mer kérdőjelezni valakit, rögtön fikázás a válasz. A műhely nem bérelt helyre vágyik, hanem lehetőségre. A bérelt helyektől (sajnos) mi még álmodni sem merünk.
Ha irónikusan fogom fel a szitut, akkor azt mondom: rólunk legalább azt beszélik, hogy el vagyunk szállva. A kétkedőktől szívesen várnék egy kis fejtegetést a többi stúdió dolgairól, stílusáról. Mi az amit mi rosszabbul csinálunk? Osszátok meg velünk!
 
2002. január 7. hétfő, 15:20 12. | filmhu
Hello Balázs!!
Tavaly találkoztunk, de nem beszéltünk az OFF-on. "A sarok" tényleg nagyon jó volt, bár mindenkivel ellentétben nekem nem a napos mozzanat tetszet a legjobban. Idén is lesz valami új filmed?? Remélem!!!
NA légy rossz
 
2002. január 7. hétfő, 15:20 11. | filmhu
a zsűri: Jankura Péter operatőr (last made: Black Rose vár Kabay Barnával!), Peternák Miklós szuperavantgárd médiaesztéta, Tillman J. András filozófus - egy filozófus és egy avantgárd esztéta egy trióban - itt a hiba
 
2002. január 7. hétfő, 14:33 10. | filmhu
Ami a láthatatlan és minden bizonnyal kontraszelektált előzsűri döntését illeti, azt hiszem, igazad van, Balázs. Szarik ez az egy-két majom arra, hogy valódi vegyértékükön ítéljék meg a bekerült alkotásokat. Én például szörnyűlködve láttam, hogy néhány lejárt és igazán vacak lemez (Citromfej, de méginkább: a Szafari) ott domborít ebben a szégyenletesen kevés filmet bemutató programcsmagban, ami már a bemutatásra szánt filmek számát tekintve is önmagában felháborító. Nincs mese, összeesküvés áldozatai vagytok, öregem. Keressétek meg a Jancsót, hátha tudja, kinek a zsebébe kell csúsztatni a manit, és akkor Ti is ott lehettek a világ filmfesztiváljainak seggevégében.
Szebb napokat!
 
2002. január 6. vasárnap, 21:40 9. | filmhu
Valóban, nem nagy etwas bekerülni a Szemlére, de azért ez sovány vigasz, nem gondolod? Ennek a szemlebekerülésnek nem az a tétje, hogy jujj de jó bekerültünk, nincs nagy jelentősége. Nekem pl. többet jelentene, ha valaki (nyilván szakmabeliekről beszélek)a vetítés után odajön és azt mondja: "egész pofás filmet csináltál, de itt meg itt elszúrtad..."
Én ebből remélhetőleg tanulnék és...
Most meg mi van? Tisztelet a ritka kivételnek mindenki csendben van, így kicsit esélytelenebb fejlődni...
Talán ez (is) a cél? Remélem azért nem...
28-9  /  108

nka emblema 2012