sex hikaye

Box office: Szélcsend az úton

Merész kanyarok és halálugrások

2010. május 10. - filmhu
Box office: Szélcsend az úton
Míg a heti magyar bemutató Szélcsend nem találta meg a közönségét, Az út kielégítően szerepelt, dominálnak a 3D-s és romantikus filmek, kivéve a legfelső régiókat - a sztratoszférát második hete egy renitens uralja.


Minden szempontból érdekes hétvégén vagyunk túl, ilyen számokat is rég láttunk. No nem a nézettség abszolút számai tekintetében, hisz egy elég átlagos hétvégén vagyunk túl 100 milliós összbevétellel, 86 ezres, közepes össznézőszámmal. Ám bemutattak pár érdekes (fogadtatású) filmet, és voltak nagy feltámadások (nem magyar messiások) is.

Sas Tamás tavalyi három filmjéből a leginkább rétegérdeklődére számot tartott vízipisztoly-körömlakk dráma, a Kés a vízben női hangra szerelt változata, a Szélcsend most került a moziba, és ahogy a címe is utal rá, nem kavarta fel az állóvizet, legalább is a nézőszám tekintetében. 742 nézőt hozott össze a hétvégén (a budapesti adatoknál látszik, hogy 117 vetítésen volt 300 nézője, ami bőven kimeríti a rétegfilm fogalmát), amivel 2400-nál jár az össznézőszáma. A román abszurd A legboldogabb lány a világon ezzel szemben Budapesten 128 nézőt csinált 8 előadásból. A Pulitzer-díjas Cormac McCarthy Az út című regényének adaptációját tavaly már láthatta a közönség Velencében, majd telt-telt az idő - hogy miért nem lehetett bemutatni a filmet az őszi latyak vagy a téli hó empátia-elősegítő megtámogatásával, miért kellett megvárni a húszfokos verőfényt, rejtély, mindenesetre a világvége még így is elég sikeres volt, a film kizárólag fővárosi vetítéseken csontzenélt össze 1853 nézőt, amivel 10. lett a fővárosi listán.

szelcsend2_500
Szélcsend: árral szemben? (fotó: Erdélyi Gábor)

Az út a nézőszám alapján egyébként befért volna az országos legjobb 10-be, de a bevételi hátrányos helyzete miatt kiszorította az Alice Csodaországban. Az országos tízes listán egyébként érdekes, csak moziünnepkor látható tendenciákat fedezhetünk fel, egy - az első - film kivételével mindegyik növelni tudta a bevételét az előző hetihez képest, ami nagyban köszönhető a hidegfrontnak és az azt kísérő zuhénak. A nagy feltámadók közt kiemelkedik, mi más, mint az Avatar, amely 94%-kal növelte a bevételeit - elég szép ez egy 21. (!) hete a top10-ben regnáló filmtől. Hihetetlen, de még most is, a DVD- és blue-ray megjelenés után is 8 milliós bevételt, 5000-es nézőszámot ér el ez a film (speciel 51 kópiával). A listán amúgy négy romantikus (köztük a legjobb premierfilm, az Emilie de Ravin és Robert Pattinson fémjelezte Emlékezz rám) és négy 3D-film van, a többi a Brooklyn mélyén keserű meséje Richard Gere-rel, illetve a Vasember 2, amely úgy maradt első, hogy 22%-ot esett a nézettsége, de két hét után így is 94 ezres nézettséggel áll.

Utóbbit a hétvégén mutatták be Amerikában a nagy tömegeknek, és működött, 10 000 vetítés (köztük 181 I-MAX kópiáról) égette bele a retinákba Scarlett Johansson overallját és Robert Downey Jr. leszúrt rittbergereit. A végeredmény 133,6 millió dollár nyitásnak, az ötödik legjobb a filmtörténetben - igaz, Amerikában még sosem volt ekkora bemutató, 4380 moziban ment a 200 milliós költségvetésű film.  

boxo100510_630

(forrás: odeon.hu, box office mojo, forgalmazók országos eredményei)




nka emblema 2012