sex hikaye

Forgatókönyvírók - próbálkozások, tervek, tapasztalatok, ötletek, tanácsok - avagy "Minden kezdet nehéz"

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2003. július 26. szombat, 20:23

rendezés  


egy oldalon
93-74  /  273


 
2003. augusztus 22. péntek, 15:06 93. | filmhu

Kedves Péter!

Nekem a filmjusnál van egy beadott szinopszisom, ami után kértek egy filmnovellát (ez is kész van, ez már a második forduló..)

..de amivel gondom van az a következő(és ez már a forgatókönyvvel kapcsolatos): milyen "mélységig" kell bele menni az egyes jelenetek leírásába..? Én attól félek hogy ha túlzott mértékben használok utasításokat (prem. plán, sec. plán, totál plán, svenk, ...etc.) akkor a leendő operatőr, rendező etc.. sértve érzi majd magát, hiszen "beleszóltam" (beleszóltam..?) az Ő munkájába...

Mi a véleményed (véleményetek..)

 

MEGKAPTAM  GOLDMANN: MIT IS HAZUDTAM C. KÖNYVÉT     EL IS KEZDTEM OLVASNI... ÉRDEKES OLVASMÁNYOS SZÓRAKOZTATÓ... EDDIG AZT VETTEM KI A KÖNYVBŐL HOGY A LEGFONTOSABB DOLOG EGY TÖRTÉNETET JÓL  FELÉPÍTENI ÉS EZT NEM FOGJÁK SEHOL SEM MEGTANÍTANI (EZT EGYÉBKÉNT MAGA AZ ÍRÓ IS ELISMERI..) 

 
2003. augusztus 22. péntek, 12:12 92. | filmhu

Hello...:)

A progikról... Én személy szerint a Screenwriter 2000-et használom, de vannak a pacon még nagyon jó szoftverek (Final Draft, Scene Writer stb.). Korábban Word makrókat használtam. Akkor is nagyon elégedett voltam a dologgal, majdnem ugyanazzal a tudással bírtak, mint a komoly fejlesztésű progik, leszámítva az extra funkciókat. De formázásra tökéletesek voltak.

Péter...->

Valóban nagyon nehéz könyvet eladni. Azért én vitába szállnék  veled ezzel, a "hol lehet jobban érvényesülni" dologgal. Sok helyen szóba se álltak velem, mert nem vagyok tengerentúli. Nagyon sok hátránya van annak, hogy mi innen próbálunk "robbantani". Egyébként biztos lehetsz benne, hogy ha rajtunk múlik, mindannyiunkon, komoly és kvalifikált írókat képezünk és ezáltal szervezetünk is sokat nyom majd a latba. Erre törekszünk. Az érdekvédelem mellett képezni is kell. És ha elérjük (itthon), hogy a filmeket FORGATÓKÖNYVÍRÓK írják, akkor már megérte a dolog.

screeny...:)

 
2003. augusztus 22. péntek, 10:23 91. | filmhu

Üdv mindenkinek!

Csak a használatos programokhoz szólnék hozzá annyit, hogy aki járt a Schilling-Moharos tanfolyamra, az elméletileg kapott egy floppyt, amin van egy minta, és így a számítógép F-es billentyűivel könnyűszerrel a helyére lehet illeszteni mindent ( karakternév, párbeszéd, helyszín, stb.) Nekem ez sokat segít, mert eddig mindig a tabulátorral szenvedtem, lévén nem egy profi szövegszerkesztő. Így viszont pikk-pakk megvan a dolog!

 
2003. augusztus 21. csütörtök, 17:28 90. | filmhu

Sziasztok!

Nagyon köszönöm üdvözlő szavaitokat. 

Screeny, nem érzem, hogy az irás szempontjából előbb lennék itt kint, mint otthon, hacsak azt figyelembe nem vesszük, hogy többet hall az ember filmekről és nem utolsó sorban forgatókönyvekről.  Szerintem ahhoz, hogy valaki jó iró legyen teljessen mindegy, hogy a világ melyik részén van. Az a lényeg, hogy öszinte legyél önmagadhoz és a karaktereidhez.

Zokni, én a Te helyedben nem aggodnék azon, hogy a forgatókönyved le legyen forditva angolra, ugyanis az a legutolsó amire kiváncsiak. Én sem irom a forgatókövyveimet angolul(kivéve a rövidfilmeket), ugyanis amig nem érzed jól magad az angolba az egész a sztori rovására megy. Ami véleményem szerint a legelső, hogy legyen egy scene outline-od ami alapján megtudod irni a 3-6 oldalig terjedő tartalmadat. Ez az aminek megkellene lennie angolul és ha lehet akkor az összes sztorid legyen meg igy, ugyanis, ha valaki tudniakar a sztoridról többet, akkor ezt akarja elolvasni előszőr és azután esetleg Te megirhatod a forgatókönyvet. Több esetben megveszik a tartalmat, szóval igy megtartod a story by ...., ami egyenes út egy ügynökhöz. Persze nem hátrány ha van kész forgatókönyved. Ird meg a forgatókönyvet, vagy a scene outline-t a lehető legjobb formában magyarúl, legyen egy jó megfogalmazott tartalmad magyarúl, angolúl és ennyi. Itt mindig azt hallom, hogy minek töltesz egy-két évet egy forgatókönyv megirásával, ha utánna lehet, hogy senkisem akarja. Érd el, hogy alkalmazzanak az álltalad megirt tartalom forgatókönyvének megirására. Ezért mondtam, hogy ez egy véres biznisz. Ahogy megtudják, hogy nem beszélsz angolul, dobbnak és alkalmaznak egy már bevállt irót. Elvégre ők pénzt akarnak keresni!

Nem tudom, hogy ez a Schilling és Moharos egy komoly cég-e, nem ismerem őket, de ha komolyan veszik amit csinálnak, akkor összefogják a magyarországi irókat, aláiratnak velük egy szerződést és reprezentálják őket és a szorijaikat szerte a világon, hogy ez a fránya forgatókönyvirás végre beinduljon. Ugyanezt kellene elinditani otthon is és rászoktatni a filmeseket, hogy ha akarnak egy forgatókönyvet, akkor vegyenek fel egy irót, akinek ez a dolga. VÉGRE LEGYEN MÁR EGY OLYAN SZAKMA, HOGY FORGATÓKÖNYVIRÓ.

Mindenkitől kérdezném, hogy milyen programokat alkalmaztok otthon a szerkesztésre?

Tisztelettel, Peter

 
2003. augusztus 21. csütörtök, 15:37 89. | filmhu

Luiz !

köszönöm az E-mail-t 
tényleg jó lesz ez a a program (rough draft) kedvet csinált hozzá hogy elolvastam a honlapon a a "forgatókönyvíró gépek" oldalt...

szerinted egy meglévő(esetleg hibás ) fogatókönyvet is át lehet vele szerkeszteni...?  

Le fogom tölteni!!!

Kedves Péter

nagyon megtisztelő hogy Amerikából írsz nekünk, és elgondolkodtató amit írsz..! Reméljük figyelemmel kíséred a fórumot továbbra is

Köszöünjük!

 

Gyerekek ez az angol nyelv tudás úgy látom előtérbe került (Én speciel tudok vagy pár száz szót, de nem tudom készség szinten használni) Tehát lehet hogy nyelvtanfolyamra is kell járni...:)

Más!

20-án este beszélt Andy Wajna az M1-en... Láttátok..? érdekes dolgokat mondott (amit itt már pedzegettetek egy páran) tanulságos volt...!

 
2003. augusztus 21. csütörtök, 01:46 88. | filmhu

Szia Péter...!

Elöszőr is hadd gratuláljak eltökéltségedhez.

Az üzenetedben mintha saját soraimat olvasnám. Ha olvastad az üzeneteket, akkor tudok, hogy ki vagyok és hogyan vélekedem az itthoni dolgokról. Egészen eddig engem sem érdekelt a honi filmipar, de a tehetséges írók annál inkább. Néhány évvel ezelőtt én is ki akartam menni Pasadena-ba(TX), ahol a mentorom ajánotta fel, hogy megtanít mindent a filmiparról és a forgatókönyvírásról, ha kimegyek. Éppen akkor fejeztem be aktív tanulmányaimat és felvettem 2 Mill.Ft.- BANKI kölcsönt, hogy kimehessek. Minden papírom megvolt, már csak a vízum kellett hozzá. Kiutazásom előtt két nappal kellett volna bemenjek érte a követségre. Ám egy nappal korábban felhívtak és megkértek, hogy menjek be konzuli meghallgatásra... A többit szerintem már mindenki sejti. Szóval én csak tanulni akartam, de csóró senkiházinak néztek, aki nem érdemel meg egy esélyt. Ám amikor elvágtak, megmondtam a konzul hölgynek, aki egyébként nagyon kedves volt, hogy egy pecséttel elvették tőlem addigi életem nagy lehetőségét, és akkor fogok legközelebb hozzájuk fordulni, amikor könyörögni fognak érte. És ez a nap lassan, de biztosan közeleg.

Így maradt a learning via email.

A Don Deal oldalát http://www.scriptsales.com/ én ismerem és már évek óta sajog a szívem, hogy még mindig nem vagyok rajta a listán:) Csak viccelek, de ami késik, nem múlik.

screeny...:)

 
2003. augusztus 20. szerda, 21:02 87. | filmhu

Tisztelettel köszöntök mindenkit, nagy örömmel olvastam, hogy többen vagyunk a világon, akik a magyar filmgyártásnak a világ filmiparába való emelését a forgatókönyvek megirásában látják, nem pedig a kapcsolatok kesze-kusza örületében, ami nem hazudok, hogy sajnos a legmeghatározottabb a magyar filmpiacon. A nevem Engert Péter(27), Amerikában élek és éppen ezek az okok miatt vagyok itt, ugyanis lehetetlennek tűnt bejutni a Filmegyetemre otthon. Szóval kijöttem ide, megtanultam angolul és jelenleg egy filmegyetemre járok Miamiba, ahol rendezést és forgatókönyvirást tanulok. Hihetetlenül változott a filmről és az irásról megfogalmazodott nézetem. Egy-két forgatókönyvem megfordult különféle cégeknél, ami köszönhető a Screenwriting Expo-nak, ahol ügynök nélül reprezentálhatod az anyagodat. Igy tettem  és fogok oktoberben is. Több előadáson veszek rész, ahol karakterizációs technikákat tanitanak, melyek David S. Freeman agyából pattantak ki. Nagyon hasznossak és megkönnyitik a munkánkat.  Legutóbbi munkám egy társirás volt, amit László Hege felkérésére tettem (The Filthy War).

Nagyon tetszik, hogy TI forgatókönyvirok, összefogtok és megalapitotok valamit, ami Magyarországon nagyon gyerek cipőben jár. Szeretném részvétemmel, bár csak a távlatokból támogatni ezt a törekvést. Van egy nagyon fontos dolog, amit már többen pedzegettetek. A legfontosabb, hogy komolyan vegyük magunkat. Irtál már egy forgatókönyvet? Akkor Te nem forgatókönyviró akarsz lenni, TE az vagy, és csak ez a hozzáállás tart ebben a világban. Ez egy véres biznisz, amiben emberek fogai maradnak ott , de ezzel együtt kell müködni. Csak az eladható ami pénzt termel és mi mint irok csak termékek vagyunk. Olyan anyagot ne is próbálj kiadni a kezed közül ami csak egy genre-t tartalmaz és nem, azoknak az egyvelege(action-adventure, romantic-drama). Nyilván sokan tisztában vagytok ezekkel, de meg kell mondjam a mi szakmánk az egyik legnehezebb a világon és ha nem vagy kész arra, hogy a világgal felvedd a harcot, akkor óvd meg magad és a családodat ettől a hajszától. A másik oldala, kedves barátaim, hogy a világ elé tárhatsz egy olyan világot, mely csak a Te Isten alkotta elmédben valósult meg, mely épiti és formálja az emberiséget a maga egyszerű formájában. Tudjátok, amikor én irok és az a nap tiz órája, nem létezik más számomra csak a film, amit én ha nem is használok celluloidot, de már forgatom. Minden pörög a tekintetem és az iróasztalom előtt. Filmed annál életszerűbb, minél jobban képes vagy elvonatkoztatni a világtól. Hiszen a film egy csoda és a csoda alappillére, nincs mese, MI vagyunk irok, akik abban a magasztos megtiszteltetésben lehetünk, hogy megformálhatjuk karaktereinket és belehelyezhetjük azokat az álltalunk megformált világba. Remélem soraim nem kiábránditóak, de amennyire elkápráztat bennünket a film, annyira szükséges, hogy reálissan lássuk azt, hogy mit is érhetünk mi és az anyagunk a filmpiacon. Egy valami biztos, nélkülünk nincs film és ezt mindenki tudja aki a filmben dolgozik.  Szóval hatalmas kitartást és erőt kivánok a munkátokhoz. Amennyire tehetem veletek vagyok. Egyébként Hollywood nics olyan messze, mint gondolnánk! Figyelmetekbe ajánlok egy oldalt, Done.Deal, ahol a Sales alatt olvashatóak naprakészen a megvett forgatókönyvek, pitchek, vagy treatmentek. Nagyon sokat segithet a saját történeted pármondatos megfogalmazásában. Tisztelettel,Engert Peter

 
2003. augusztus 19. kedd, 21:34 86. | filmhu

Jó estét!

Azt hiszem, mindenki nevében gratulálhatunk screenynek!

rögtön két szinopszist, pestiesen szólva: nem semmi! szorítunk neked!

a találkozót most még nyugodtan tervezhetjük 11 órai kezdettel, mert erősen kezdeti stádiumban van minden. Igazán megnyugtató és végleges választ még nem kaptam sehonnan, de nem is zavartak el.

amint van valami konkrét, ezen a helyen közzé teszem.

kedves zokni!

A profi programok megtanítanak arra, amire kíváncsi vagy, csak találékonynak kell lenned, egy kicsit! de a kreativitás amúgy is  evidencia nálunk, nem? :-))

a tárhelyhez csak annyit, hogy az ingyenes szolgáltatókon át el lehetne indítíni a dolgot, aztán menet közben történhet fejlesztés.  a startlapon külön lap foglalkozik az ingyenes dolgokkal. Ahogy az egyszeri szabó mondta: vágjunk bele!

Keki és doki2, na meg screeny szavai után meggyőződésemmé vált az a kósza érzés, hogy a schilling tanfolyam után előre kell törnöm, egészen az angol nyelvvizsgáig!

az a konyhanyelv, amely átsegít egyes nehéz helyzeteken, messze nem elég az érvényesüléshez!

Hacsak... screeny, ha összefuttok Andy Vajnával, beszéld meg vele, hogy a mi forgatókönyveinket fordítsa le ő! Hollywoodban úgyis mindenki magyar, a filmipar nevelje rá az amikat a magyartanulásra, és mi dobjuk az angolt!

ám amíg ez megvalósul, marad a rigó utca, vagy más míves tanintézet!

a legfontosabb, hogy mi magunk vegyük magunkat komolyan, és amit eltervezünk, azt a képességeinnek megfelelően valósítsuk is meg!

adjon ehhez nekünk a fennvaló kitartást és erőt. Ámen

jó munkát és szép ünnepet mindenkinek!

Luiz

 
2003. augusztus 19. kedd, 16:08 85. | filmhu


Hello Mindenki...:)

Azért csak most írok, mert nem volt ídőm rá. Természetesen minden nap figyelemmel követem a dolgok alaulását és a hozzászólásokat.

Elöszőr szept.13-ról. teamwork100-al megoldjuk a dolgokat és kitaláljuk, hogy mi legyen, továbbá Luiznak szeretném üzenni, hogy ha lehet a kezdési időt tegyük egy kicsit korábbra, mondjuk 11 órára, mert sajnos nekem 3 órát kell utaznom Szombathelyről, plusz 3 óra vissza. Nem gond csak ha már megyek, akkor ne csak néhány órát töltsek hasznosan, hanem az egész napot. Köszi. Ja és a helyet se felejtsd el közölni:)

Igen, a forgatokonyv.hu az enyem, csak meg nincs tarhely, ahová fel lehetne rakni a site-ot. Ha valaki tud segíteni ebben, akkor az jó lenne. Természetesen az oldal szakmai jelleggel bírna.

Csak néhány szó a terveimről. Éppen ma beszéltem az ügyvédemmel, akivel nagyon jó kapcsolatom van és megkértem, hogy ha eljön az idő, akkor segítsen a szervezet megalapításában és mint jogi tanácsadó segítse a munkánkat. Természetesen igent mondott. Így ha majd eljön az idő, akkor tudunk lépni. Nagyon korrekt ügyvéd, már sokszor képviselt. Mindig tudok vele kommunikálni, bármilyen napszakban elérhető.

A forgatókönyvírásról szóló könyvek inkább angol nyelvűek és külföldön találhatóak meg, de a neten is rengeteg tanulságos írások vannak.

Szeretném veletek megosztani a mai nap legjobb történését is. Egy hollywoodi prodco. elkérte két synopsisomat. Szurkoljatok mert rámfér. És ha nekem jó lesz, akkor nektek is.

Egyébként ha valaki mélyen a zsebébe tudn nyúlni és tanulni akar, akkor ajánlom a www.nyfa.com -ot. Filmkészítés minden szegmensét oktatják és Prágában is van kihelyezett iskolája.

Most megyek, mert rengeteget kell még dolgoznom.

screeny...:)

 
2003. augusztus 19. kedd, 15:14 84. | filmhu
Én tanultam forgatókönyvírást külföldön, két helyen is, hosszabb-rövidebb ideig, aztán itthon a biztonság kedvéért Schilling-tanfolyamoztam is egyet, de az ő jegyzeteiken és az említett Goldman-könyvön kívül nincs semmilyen magyar nyelvű irodalma a forgatókönyveknek. Viszont ha valaki tud angolul, úgy rendkívül sok irodalmat találhat, jó esetben akár idegennyelvű könyvesboltokban is. Én is inkább a külföldi iskolák könyvtárára támaszkodtam, pl. Goldman egyéb írásaira, Linda Seger könyvére, vagy más ún. scriptdoktorok tanulságos és szórakoztató tankönyveire. Szóval az angolul tudók forgatókönyv-ügyben - legalábbis ami a tanulást illeti - előnyben vannak...  
 
2003. augusztus 19. kedd, 15:01 83. | filmhu

doki2 !

Kösz, keresni fogom a könyvet (nagy lendülettel)

Luiz

Küldök egy e-mail- (az az igazság hogy engem inkkább érdekel a forgatókönyv dramaturgiai része, mint hogy milyen szoftverrel lehet dolgozni, de azárt várom...

a kérdés ... (hogy milyen irodalma van a forg. k. -nek) továbbra is érvényes (részemről)

 
2003. augusztus 18. hétfő, 23:09 82. | filmhu

Sziasztok!

teamwork 100: lehet, hogy nem csak ismerkedni fogunk, de akkor én örülök a legjobban, tudásszomjam olthatatlan :)

Zokni: olvasd el William Goldman: Mit is hazudtam? c. könyvét, az Európa kiadó gondozásában. Goldman olyan filmeket írt, mint a Tortúra, Maverick, Ragadozók, Államérdek, Butch Cassidy és a Sundance kölyök. Ebből a felsorolásból is látszik, hogy valamit tudhat az ürge.Ez a könyv keltette fel az érdeklődésemet a forgatókönyvírás felé. Több forg.könyv elemzése is található benne, és a könyv kedvéért a szerző írt egy forg.könyvet, amit ismert írók szednek ízekre. Mindenképpen érdemes elolvasni.

Luiz: számolom a napokat, hogy mennyit kell még aludni 13.-ig. :) Én mindenképpen ott leszek, úgyhogy velem számolj.

screeny:Azt írtad, a forgatokonyv.hu a tiéd. Ez a lap lehetne akár a magyar forgatókönyvírók mekkája is majd. Itt közkincssé tehetnénk azt, amit tudunk, vagy majd megtanulunk. Megtaláljuk a módját, hogyan tudnánk segíteni ebben neked, a magunk szerény eszközeivel.¨

csaó

 
2003. augusztus 18. hétfő, 19:06 81. | filmhu

szia, Zokni!

Ha megadod a címet, ahová mehet, kapsz tőlem egy Rough Draft nevű forgatókönyvíró szoftvert. Nem kell rejtegetni, ez egy teljesen ingyenes program! Sokat tanulhatsz abból is, ha átböngászed a read me-t! sajnos, angolul van, lehet hogy szótáraznod kell, de megéri! Ráadásul, ha egy kicsit dolgoztál vele, már konkrét kérdéseket tudsz feltenni.

   A címed ide küldheted: publicagent@freemail.hu

szia.

Luiz

 
2003. augusztus 18. hétfő, 18:58 80. | filmhu

Hello, mindenkinek!

tudjuk, hogy nem géppisztolyosak a maffiák, sőt, nem is maffiák igazán. Sokkal inkább arról van szó, hogy valakik odakeveredtek valahogyan a fazékhoz, és most piszokul védik. Emellett viszont le kell szögezni, hogy sokan megérdemelten vannak ott! sajnálom, hogy pont Jancsót hoztam fel példának, akit ráadásul nagyra becsülök! Ez egy elhibázott mondat volt, ezúton követem meg Őt! Nem személyének szólt a kritika, inkább őt látam olyan emblematikus személynek a szakmában, akihez mindenkit mérni lehet.

Pontosan azért, mert e hazában nincs se működőképes hagyománya, sem bejáratott piaca, se igazi érdekvédelme a forgatókönyvírásnak, most van itt az ideje, hogy mindazok, akik valami újat szeretnének, tenni szeretnének, és teret szeretnének, valamint olyan jogi környezetet, amiben elsődleges feladatukra, vagy akár szenvedélyükre, a filmírásra koncentrálhatnak, összefogjanak. Ha azok a struktúrák, amelyek jelenleg alkotják a hazai filmipar (ha létezik) eme szegmensét, elégtelenek, független polgári kezdeményezésként kezdjünk el egy új utat. valószínű, hogy mindenféle hivatalokban is hatásosabban léphetne fel a társaság közösen, mint egy egy zseni, aki maga házal a munkájával. Nagyon nagy előny, hogy mi önkéntes alapon tudnánk megszervezni magunkat, semmi olyannal nem kellene foglalkoznunk, ami nem a szakmai irányba hat. Legalábbis, most ezt gondolom, a puding próbája pedig...

A jobbnál jobb, vagy ha idézhetem Fanyúl örökbecsű szavait, faszábbnál faszább forgatókönyvek elkészülte nagyban rajtunk múlik. személyes tapasztalatom alapján mondhatom, hogy a szakma nagy része hétpecsétes titokként kezel mindent, amivel egy kívülálló közelebb kerülhet a filmcsináláshoz. az állam, illetve a producerek részéről komoly igény nincs arra, hogy ismeretleneket húzzanak elő a félhomályból. Mi tulajdonképpen egy olyan szekérre akarunk felmászni, amit a rajt ülők úgy védenek tőlünk, mint a várat az egri nők! Csakhogy! Ez a szekér nem az övék!

Két dolog között választhatunk. Elvesszük tőlük a szekeret, és megyünk tovább azzal az ingatag tákolmánnyal, ahogy lehet. Azt már a maiak nagyjából megmutatták,mit és hogy lehet. a másik, hogy

magunk építünk új szekeret, de ha gyors harci szekér lesz, az sem baj, legalább úgy megy, ahogy megépítjük!

Fanyúl nagyon pontosan írta le, hogy mi ennek a módja: egy nagyon komolyan vett önképzőkör. Egy olyan társaság, ahol a megszerzett információ és tudás nem titok, hanem közkincs. Ahol a bármilyen stádiumban lévő művekhez segítséget kap az írója, akkor is, ha pillanatnyilag nincs lehetőség celluloidra kerülnie.

szép példája ennek teamwork100 és screeny, akik most is azon fáradoznak, hogy valami tudást megosszanak az arra éhezőkkel.A vázlat előközlése nagyon jó dolog, talán még itt, a fórumon is beszélhetünk a benne foglaltakról. Sőt, ha van olyan pont, amihez valami házifeladat is kapcsolható, csináljunk ilyet is! (fakultatív alapon) Gondolom, mindenki majd megőrül azért, hogy egy kicsit megmártsa a tollát abban a csodában, amit úgy hívnak: film.

jelentkezzen mindenki időben, nehogy az utcára szoruljanak 09. 13.-án!

Zokni! Szakirodalmat magyar nyelven nem nagyon fogsz találni, de ha valamennyire bírod az angolt, a startlapon van egy forgatókönyv oldal, rengeteg film forgatókönyvével, speciális szoftverek és könyvek ajánlójával, ügynökségek honlapjának linkjeivel, stb, stb. Ha mégis találnál valamit, tedd közkinccsé!

hát, mára ennyit, röviden!

holnapig viszlát!

Luiz

 

 
2003. augusztus 18. hétfő, 16:05 79. | filmhu

...még valami...

aki elvégezte a schilling féle t. f. -ot, állítólag kapott valami jegyzetet... Ki az aki elküldené a részemre...? (nem ingyen természetesen...)

 
2003. augusztus 18. hétfő, 15:54 78. | filmhu

hello fanyúl!

lehet hogy naív vagyok de ha valakinek van jó története(ötlete) akkor NEM SZÁMÍT hogy nem hibátlan szakmailag a forg. könyv, NEM SZÁMÍT hogy nem hibátlan dramaturgiailag a könyv.... és ezért vannak kétségeim a schilling-féle tanfolyammal kapcsolatban is ....mennyivel lesz több esélyem egy drafton....? (Ők persze azt mondják hogy sokkal...még jó hogy nem beszélnek maguk ellen) Ugyanis SZUBJEKTÍV dolgokba mindig bele lehet kötni (egy párbeszéd, egy jelenenet, ... ezek nem mérhető dolgok, hogy jó-e vagy sem... szóval zavaros egy kicsit az egész)

nekem is pont az a gondom hogy "bizonyos filmrendezők" hogy-hogy saját maguk írják a forg. könyvet, és ami a lényeg EL IS KÉSZÜL A FILM....

screeny (és bárki) KÉRDÉS..!

ki tud nekem ajánlani Pesten egy olyan könyvesboltot ahol van a forg. könyvírásnak irodalma...?

...vagy tud-e valaki küldeni "doc.-file" ban valami tömör írodalmat (alpvető szakszavak, szabályok, formák stb..)  e-mail-en keresztül...?

Én mennék erre a schilling féle tanfolyamra, de nem biztos hogy megoldható most (egyéb elfoglaltság miatt), ezért gondolok valamiféle autódidakta módszerekre (egyenlőre)

ÉS MÉG VALAMI:

visszatérve a filmnovella kérdésére. Most hogy befejeztem egy f. novellát, jöttem rá hogy nem is hülyeség.... tudniillik (valljuk be ) egy film forg. könyvet úgy olvasni hogy nem tudod miről szól, igen nehéz és fáradságos dolog -szerintem...(még akkor is ha volt előtte egy szinopszis) tehát.  Én úgy gondolom hogy a filmnovella "kedvet csinál " ahhoz hogy elkezdjék olvasni a for. könyvet...

...ha megyek is a schilling féle tanfolyamra erős kétségeimet fenntartom akkor is

a kérdéseimre(FENT) remélem tud valaki válaszolni

 

 

 

 

 

 

 

 
2003. augusztus 18. hétfő, 10:24 77. | filmhu

Hi!

Az eredeti szept. 13.-i időpont és az egész találkozó koncepciója a screeny és az én ötletem volt, így ha megengeditek, akkor vele egyeztetve kidolgozunk egy tematikát a találkozóra. Ez és más ügyben úgy is folyik már levelezés közöttünk. A héten feldobunk ide egy vázlatot. Bár úgy gondolom az első találkozó úgy is az ismerkedés jegyében fog telni. :)

Üdv.

Kazi

 
2003. augusztus 18. hétfő, 03:12 76. | filmhu


Well, well, heles beszéd (persze azért ne menjünk át rögvest Paranoia egyletbe :)))

Nem feltétlen géppisztolyos maffiák állnak itt a háttérben. Mint azt tudjuk (vagy legalább sejtjük), és az eddigi hozzászólásokból is kiderült, ennek a tevékenységnek idehaza nincs se működőképes hagyománya, se bejáratott piaca, se igazi érdekvédelme. Oktatás terén egy-két próbálkozás sült el (a filmfőiskolán próbáltak maszatolni valamit, ill. létezik a már emlegetett Schilling-Moharos tanfolyam, meglehetősen húzós áron).

Persze nem is csoda, hogy ilyen ramatyul áll itthon a forgatókönyv-front, ha figyelembe vesszük, hogy Magyarország szerzői filmes paradicsom, ahol a rendezők legtöbbször maguk írják a könyveket, a műfaji filmekre általában nagyívben sz…nak , és a támogatási rendszer miatt attól sem kell tartania egy rendezőnek, hogy a nézők buktatják meg.Szóval itthon szinte az ugarra kell építkezni, s nagyrészt strukturális problémákról van szó.

Mondani sem kell, hogy a szerzői filmek többségének forgatókönyvét a rendezők ezután is maguk töltőtollkamerázzák majd. Mellesleg a magyar film többek között éppen emiatt a Mekk mesterkedés miatt áll csehül, mivel a rendezők kezében sok esetben igen pocsékul áll a toll, rendes dialógusokat alig néhányan tudnak írni, ezért aztán az ember állandóan úgy érzi, mintha a szereplők valamilyen vénuszi vagy jupiteri nyelven beszélnének, a köldöknéző témaválasztásokra már ki sem térek.

Nem is ezen a grundon van lehetőség labdába rúgni (hacsak valaki maga is nem lila önmegvalósításban akar nyomulni), sokkal inkább a műfaji téren, amely azonban itthon olyan sovány kis sonka, hogy tulajdonképpen nincs is. Nagyon lassan, nehézkesen ugyan elindult valami, főleg a vígjátékok terén, de azért még messze van a Kánaán. Az egyik lehetőség az lenne, ha a hazai rendezőkkel el lehetne hitetni (főként persze elkészült, jó forgatókönyvekkel), hogy nem esik le az aranygyűrű az ujjukról, ha megpróbálkoznak valamilyen olcsóbban kivitelezhető műfaji filmmel.
Ebben persze semmi gyakorlatuk, és általában okát sem igen látják, hogy feladják a sorozatban kotyvasztot langyosra és sótlanra pancsolt művész-főzeléket. Pedig vannak jó példák különösen az angoloknál és Dél-Amerikában arra, hogy igenis járhat párban a jó és az érdekes, az értékes és az izgalmas – itthon észre kéne már ezt venni! Persze ez nem holnap lesz, s addig jónéhány év fog még eltelni a jelenlegi mocsaras szittyóban.

Ugyanakkor én úgy látom, ez legtöbbször nem valamiféle álnok "gonoszság" a szakma részükről, mint inkább a beszáradt rutin és persze egzisztenciaféltés – bár persze ezek sem túl szívderítő tulajdonságok.

Egyébként, ha már éppen Jancsó került emlegetésre, speciel ő, és állandó operatőre Grünwalsky Ferenc éppen a fiatal tehetségek érdekében veri állandóan a tamtamot. És épp a közelmúltban  végre valóban kerülhettek új arcok is a képbe (itt meg Simót kell megemlíteni). Arról nem beszélve, hogy többek közt nekik is köszönhető, hogy sok más filmessel együtt kiharcolták, hogy a filmek sorsa a jövőben ne valamilyen miniszteri előszobában vagy államtitkári vadászházban dőljön el (nem is oly rég még ez volt a terv). Ez mondjuk fontos előfeltétel ahhoz, hogy egyáltalán akarni lehessen :)).

Szóval itthon elég sovány a leves, marad a másik lehetőség: külföldre dolgolzni, bízva a „nagy kitörésben”, lehetőleg nem gondolva arra, hogy a világon kb. még félmillió ember dédelgeti ugyanezt a vágyat és veri tele a wordot a karakterek billióival (he-he).

Persze csüggedjen mindezek miatt a féllábú varangy, hiszen a mi problémánk egyelőre az, hogy két épkézláb jelenetet össze tudjunk kötni, és hitelesen hangozzon a Dobrij vécser!

A cél leginkább az lenne, hogy egy kis pezsgetéssel friss vitamint injektáljunk a magyar filmipar löttyedt seggébe. Ehhez viszont el kell sajátítani a szakmát, hogy átüssön a minőség, és végül faszábbnál faszább forgkönyvekkel keresztülpisáljuk a jelenlegi polgári unalmat, mint Pistike a hóembert! Na, ezt tudná elérni egy komolyan vett önképzőkör (lehetőleg profik hathatós támogatásával).

Aztán ha összejöttünk, akkor majd pesze egykettőre kiderül, meddig is tudjuk tolni a mocsárban a szekeret :))) Addig is javaslom, tegye fel a kezét (írja meg ide a fórumba), aki eljönne szept 13-án, hogy segítsünk egy kicsit Luiznak, kb. mekkora helyet is keressen a találkozónak ill. a Műhelynek!

Fanyúl máris felrakta a fakezét!

Astalavista Baby!
I’ill be back!

Fanyúl

 
2003. augusztus 17. vasárnap, 16:32 75. | filmhu

http://www.zoetrope.com/contests/

IT ALL STARTS WITH STORY... IT ALL STARTS WITH STORY...

In its first thirty years, American Zoetrope has produced some of the most important films in American cinema--films that have been recognized with fifteen Academy Awards and sixty-eight nominations. At the core of this success is a steadfast dedication to storytelling. In the words of founding director Francis Ford Coppola, who won his first Oscar for the screenplay of Patton, "the story is the foundation upon which all else is built." In its first thirty years, American Zoetrope has produced some of the most important films in American cinema--films that have been recognized with fifteen Academy Awards and sixty-eight nominations. At the core of this success is a steadfast dedication to storytelling. In the words of founding director Francis Ford Coppola, who won his first Oscar for the screenplay of Patton, "the story is the foundation upon which all else is built."

Entry Fee: Entry Fee:
$30 Early Deadline: August 1, 2003 (This deadline has passed.) $30 Early Deadline: August 1, 2003 (This deadline has passed.)
$40 Late Deadline: September 1, 2003 $40 Late Deadline: September 1, 2003
Note: Submissions must be preregistered online by the end of day September 1st; midnight, Pacific Daylight Time. Online submissions must be submitted by this deadline. Mailed submissions must be preregistered online before the deadline, and must be postmarked no later than September 1st 2003. Note: Submissions must be preregistered online by the end of day September 1st; midnight, Pacific Daylight Time. Online submissions must be submitted by this deadline. Mailed submissions must be preregistered online before the deadline, and must be postmarked no later than September 1st 2003.

To Enter: To Enter:
To submit your screenplay to the American Zoetrope Screenplay Contest, you must pre-register it online. When you pre-register your script, it will be assigned a tracking number that will link it to your personal and contact information. If you are entering multiple screenplays, you must pre-register each one separately. Pre-register your screenplay now. You will have the option to upload your screenplay online, or to send it via mail. To submit your screenplay to the American Zoetrope Screenplay Contest, you must pre-register it online. When you pre-register your script, it will be assigned a tracking number that will link it to your personal and contact information. If you are entering multiple screenplays, you must pre-register each one separately. Pre-register your screenplay now. You will have the option to upload your screenplay online, or to send it via mail.

Payment: Payment:
After pre-registering the screenplay, you have two choices for submission and payment: you may send the screenplay to us, and pay the entry fee, online through our secure server. Or you may print the pre-registration form, attach it to the screenplay, and mail it to American Zoetrope along with a check or money order. After pre-registering the screenplay, you have two choices for submission and payment: you may send the screenplay to us, and pay the entry fee, online through our secure server. Or you may print the pre-registration form, attach it to the screenplay, and mail it to American Zoetrope along with a check or money order.

Official Rules and Agreement Form: Official Rules and Agreement Form:
When you enter the First Annual American Zoetrope Screenplay Contest, you will be given and asked to agree to the Official Rules and an Agreement Form. When you enter the First Annual American Zoetrope Screenplay Contest, you will be given and asked to agree to the Official Rules and an Agreement Form.

Questions: Questions:
You may read our Frequently Asked Questions, or send us an email. You may read our Frequently Asked Questions, or send us an email.

© Copyright 2003 Zoetrope.com© Copyright 2003 Zoetrope.com
 
2003. augusztus 16. szombat, 16:49 74. | filmhu

hello!

Kicsi a publicitás, mert gyakorlatilag a  magyar filmgyártás hitbizományba van adva néhány kiválasztottnak.

Nem azt mondom, hogy Jancsó ne csináljon több filmet, de azt igen, hogy Ő, ill. a vele azonos fajsúlyúak exponálják magukat azért, hogy új arcok jussanak lehetőséghez.

Nézzük meg, nagy pénzekért milyen szar filmek készülnek sok esetben! Igazi dilettáns munkákra költenek százmilliókat, sok olyan pedig, aki érdemes lenne rá, nem kap semmit. Ilyen a világ.

szedjük szét, és rakjuk össze újra úgy, hogy jó legyen!

Gondolkodtatok azon, hogy az a sok elszánt ember, aki megjelent már, és regisztrált itt, együtt is felléphetne az érdekei védelmében? Valami szervezetként még eredményt is elérhetnénk esetleg?

Screeny! Megkaptam az emiledet, ment is a válasz egyből. a helyet elkezdtem szervezni, több vasat tartok a tűzben, az egyik biztosan bejön!

kb. milyen időtartamban gondolkodunk? Én most du. 14-20-ig kértem a helyeket, mert valamit mondanom kellett, de ha úgy alakul, maradhatunk tovább. Csak ne az legyen a vége, hogy egyedül ácsorgok majd ott...

A progikat várom!:-))

egyenlőre búcsúzom, holnap csak reggel leszek gépközelben, és késő este, mert a budai várban Mesterségek ünnepe van.  szétnézek ott is egy kicsit, mert a téma az utcán hever!

sziasztok!

Luiz

93-74  /  273

nka emblema 2012