hmdb
szakma
filmtörténet
filminhungary
fórum
rss
Bejelentkezés
Regisztráció
Bezárás
Felhasználónév
Jelszó
Emlékezzen rám
Elfelejtette a jelszavát?
Elfelejtette a felhasználónevét?
beta
Keresés
részletes keresés
sex hikaye
filmhu
fórum
Cikkek
moderálási elveink
ugrás a cikkhez
Rendezők és producerek vitája
a topikot nyitotta:
filmhuadmin
|
2005. november 10. csütörtök, 23:23
új hozzászólás
rendezés
legújabb hozzászólás van elől
legrégebbi hozzászólás van elől
egy oldalon
5
10
15
20
25
30
50
100
250
95-76 / 95
1
/
5
2006. január 14. szombat, 16:03
95.
|
Drugics
Hm, kiváncsi lennék, hogy azt a többszáz frame-es storyboard-ot miből gyártották le... Piaci áron nem két forint. Vagy ha valaki forgatni szeretne, tanuljon meg rajzolni és vegyen ki egy évet pályázatírás előtt? Hogy megy ez?
válasz erre
előzmény:
f.r.a.n.k.
#91
2006. január 10. kedd, 20:40
94.
|
f.r.a.n.k.
egy új cikk a filmproducerekről:
http://www.nol.hu/kultura/cikk/389391/
válasz erre
2006. január 7. szombat, 18:49
93.
|
filmhu
Még élek. Ez jelent valamit?
válasz erre
2006. január 7. szombat, 18:43
92.
|
filmhu
Gebedjek meg, ha ezt mindenki így adja be. De itt basszon agyon az áram a klaviatúrából. És ha valaki ellentmond, akkor majd továbbreferálom egy korábbi fórumra, ahol van egy nagyon vicces idézet...
válasz erre
2006. január 6. péntek, 11:12
91.
|
f.r.a.n.k.
csak érdekességképp - mi kellett a Kontroll finanszírozásához:
CS!: How did you get the money to make your film? Is it hard getting financing there?
Antal: $200,000 was from a private investor--a loan basically--and $600,000 is from the government. There's a process to that. You have to fill out forms and have a production house behind you. There's a few things that you have to have in place to get that money. When we approached them, we had a script, a very detailed 584-frame storyboard--like a graphic novel, and we also had a two-minute fake trailer that I had shot before even writing a script.
válasz erre
2005. december 24. szombat, 23:13
90.
|
torolt felhasznalo
Ez a könyv nem működne a mobiltelefonok korában, ráadásul az egész nem olyan drága, mint hinnéd, mert zárt helyen játszódik - olyasmire gondolj, mint a Hideg Csontok, csak SFX nélkül. Szóval felmerült, de nem akarta, és jobb is így. Azzal a mű az ízét automatikusan elvesztette volna, meg nem is lett volna hiteles - ilyet ma nem csinálnak, ha meg igen, abból nem krimi van, hanem thriller. A dialógon pedig meg fogod látni, hogy nem idéz múltat jobban, mint akár a King Kong, vagy a Máltai sólyom. A színészek játéka pedig nem korfüggő - az akkori filmek színészi játékstílusát nem szabad összekeverni avval, hogy ma hogyan játszanának el egy akkor játszódó sztorit. A költségek pedig nem mennek annyival feljebb a zárt tér miatt. Ráadásul nemzetközi koprodukcióra szánt sztoriról van szó, amiben kicsit több a pénz. Az aggályaid tehát maximális jogosultságot élveznek, de átgondoltak és megválaszoltak egytől egyig. Mindazonáltal bármit találsz, el is várom, hogy felródd. Hibáinkból tanulhatunk a legtöbbet... még ha ez Tímár Pétert nem is érinti feltétlenül...
válasz erre
2005. december 24. szombat, 15:50
89.
|
f.r.a.n.k.
az adaptáció milyenségét azért kérdeztem, mert ugye lehet egy sztori alapján írni egy másikat, lehet alakokat kihagyni, átnevezni... a producerrel való megbeszéléskor nem merült fel, hogy esetleg a mába helyezitek? szerintem az érdekesebb lenne, a századeleji szóhasználat és ahogy általában viselkedtek ma inkább avíttnak hat (ezt nem a könyved alapján mondom és ha ilyet találok benne azt felrovom :) ), arról nem is szólva h az időszakos filmek ótvar drágák...
válasz erre
előzmény:
filmhu
#87
2005. december 23. péntek, 09:48
88.
|
[tsg]
sziasztok, üdvözletem!
CC, ha valóban nem titkos a szkripted, megteszed, hogy elküldöd nekem is? elsősorban azért vagyok kíváncsi rá, mert tanulni szeretnék belőle.
egy vagyok azok közül, akik eléggé az elején tartanak a forgatókönyíró-szakma tanulásának, úgyhogy igyekszem onnan szerezni ismereteket, ahonnan lehet. az egyik legjobb lehetőség pedig talán jó sok szkript et elolvasni, pláne akkor, ha adott a lehetőség, hogy az írójától kérdezni is lehet.
szóval ha szavazol nekem némi bizalmat, a tsg@tsg.hu-ra várom a könyvet,
köszönöm, kellemes ünnepeket, kitartást!
válasz erre
2005. december 22. csütörtök, 00:56
87.
|
filmhu
Ez van. Megy. Jó szórakozást! Azért készült...
válasz erre
2005. december 22. csütörtök, 00:44
86.
|
f.r.a.n.k.
persze, mester.
az e-mail cím működik. nem szoktam olyan kritikát adni valamire, h "ez nem jó", se szimplán olyat h "ez jó volt"... ha eszembe jut valami, ami előreviheti a sztorit, azt elmondom. az, hogy megrendelésre készült a szkript, rendesen befagyaszthatja az esélyeit (főleg h jogdíjas)...
válasz erre
előzmény:
filmhu
#85
2005. december 21. szerda, 23:44
85.
|
filmhu
100%. És jogdíjas, és megrendelésre készült, és az illetőnél vannak a jogdíjak, csak most épp "nem sürgős" neki. Küldjem át a neved alatt megjelenőre címre? Nagyon szívesen. Nem titkos. Ha akarod véleményezheted is, mert minden kritikát szívesen fogadok (bár jobban szeretm a konstruktív ötleteket, mint azt, hogy "ez itt nem jó", mert azzal semmivel sem vagyok beljebb). Egy szavadba kerül, mester...
válasz erre
2005. december 21. szerda, 11:50
84.
|
f.r.a.n.k.
az MMK-t el kell felejteni.
tisztában vagyok milyen hozzáállás él a filmszakmában és hidd el, nekem is dühítő.
szerintem talán csak a filmes középszintet érdemes megkeresni (videofilm-rendezők, kisebb filmgyártók...) és magadnak összehozni a filmet.
a könyved mennyire adaptáció (a jogdíjak miatt)?
belenézhetek a szkriptbe?
válasz erre
előzmény:
filmhu
#83
2005. december 21. szerda, 02:17
83.
|
filmhu
Bocs, még az infot is lekéstem, úgyhogy nem leszek ott... bár ez gondolom magától értetődik. A könyvvel kapcsolatban: aki eddig olvasta, annak tetszett, és nem azért mert ilyet még nem látott, hanem mert látszik rajta, hogy szakértő munka, kurva sok munkával, izzadsággal és vérrel, de kerek, működik, és olyan, ami felér az eredetivel (adaptáció). Ezek nem az én szavaim, mások mondták (és nem azt jelenti, hogy nem lehetne mit csiszolni rajta, de valahol abba kell hagyni a csiszolgatást). A nagy probléma az, hogy miután ezt megállapítják nem történik semmi. Mert ez egy ilyen ország. És az, hogy valaki elolvassa ezt a könyvet, ahhoz az idegeire kell mennem, és hónapokat várnom. Nem mondok neveket, de van olyan producer, aki 8 hónap alatt képtelen volt elolvasni. Magyarországon ennek egyszerűen nincs kultúrája. Mindenki csak a saját faszságát hajtogatja, és azt hiszi, hogy ő tudja a tutit. Nem keresnek sem írót, sem ötletet. Ha ötlet kell, azt hozza a rendező (ami legtöbbször szar, most már kimonhdatjuk, mert ennél súlyosabb vád, hogy a kutyát nem érdekli), ha pedig azt fel kéne javítani, akkor arra van nagyon sok ember, aki már írt epizódot a Barátok Köztbe, meg a Csíízbe, meg a Katalin bírónőbe, meg Csocsó, meg apámfasza. Komolyan mondom, hogy egy hasonlóan vergődő ismerősömet idézzem: arra vagyok a legbüszkébb, hogy még nincs kreditem, mert így semmimet nem baszták szét. Csak valahol bántó, hogy dolgozol valamin egy évet, és tudod, hogy jó, mert mindent beleadtál, és mások is azt mondják (nem Apu meg Anyu), és akkor akiknek a kezében van a döntés, azok nem képesek azt a pár órát rászánni, hogy elolvassák. Márpedig amíg az MMK így funkcionál, mindig ez lesz a reakció. Akárhogy is tagadják itt névre mennek a pénzek, nem könyvre, a producerek pedig nem tudják, hogy mi az a közönségfilm, és ezért hagyják, hogy a pénz kiugorjon az ablakon - ők így is megkapják a pénzüket. Mint a magyar focisták. Játszanak arccal a pénztár felé, és külföldön meg teljesítenek. Csak azok legalább tudnak focizni. nHa valaki itt ért a filmhez, annak gyorsan megtekerik a pöcsét, de legalábbis nem nagyon engedik újra a fazékhoz. Mikori film a Kontroll? És hány forintot is nyert az Aranycsirkén? És hol van most a Nimród? És miért? Mert mit csinál ott? Akkor ragozzam még, vagy ki tudod találni a többit? Ez a sajnálatos helyzet. Nem elkeseríteni akarlak, mert én is küzdök tovább, de nehogy azt hidd, hogy csak ezen a fórumon nem válaszol senki. A közönségfilmnek (gyártás, forgalmazás - bármelyik fázis) nincs ma Magyarországon kultúrája sem elismertsége. Tóthgéza mondta jól - ezt magunknak kell megteremtenünk a digitális technológia, a gerilla-marketing, illetve a tehetségünk, és a lelkesedésünk erejével. Amint valaki rájön, hogy benned pénz van, az MMK már a múlté lesz... vagy valaki felülről elgáncsol. Ez is benne van. De segíteni úgyse fog. Én már így megyek neki a dolognak, és tudok örülni, ha kellemesen csalódom, de nem számítok rá. Sajnálom, hogy semmi bíztatót nem tudtam mondani. Pedig úgy jöttem haza Amerikából, hogy szeretnék tenni valamit ezért a szakmáért. Aztán rájöttem, hogy a pszichiáter nem kényszeríthet senkit a gyógyszerre, amíg az nem köz- vagy önveszélyes. Tóthgéza megpróbálta bebizonyítani, hogy így van. Hova jutott? Letagadták. Itt nincs betegségtudat, ergo orvos sem kell, ergo rám semmi szükség, még akkor sem ha ingyen adom magamat. De ez nem ok, csak akadály. A legjobbakat, és persze Kellemes Ünnepeket, egy szakmailag jobb új évvel:
C.C.
válasz erre
2005. december 20. kedd, 12:00
82.
|
f.r.a.n.k.
CC,
mi van a forgkönyveddel? máshol mi volt a reakció?
válasz erre
2005. december 16. péntek, 18:03
81.
|
f.r.a.n.k.
valaki elnéz ide?
FMS Fesztivál a Ráday utcai Filmes Házban
2005. December 16. péntek
18.45:
PRODUCEREK DÉLUTÁNJA
Durst György, Miskolczi Péter, Muhi András
filmproducerekkel és egyetemistákkal beszélget a producer létről, a filmfinanszírozásról és Árvai Jolán producer úttörő szerepéről Muhi Klára filmesztéta
válasz erre
2005. december 9. péntek, 00:13
80.
|
filmhu
Tisztelt szultan, tisztelt Fórumozók!
A topic első postja november tizedikén született, és mivel a fórum mostanra archiválásra került, szeretném rövid összefoglalással búcsúztatni. Felsorolnám tehát, amit sikerült udvarias kérdésekkel elérni:
- Janisch Attila, egyszemélyes szakmai istenharagjaként megtagadta a további válaszadást, miután az eredeti kérdésre sem sikerült kielégítően válaszolni - ám úgy érzem, még mindig dícséret illetné őt, amiért egyáltalán leereszkedett hozzánk magasművészeti trónusáról, és szóbaelegyedett velünk, pórnép nézőkkel. Az összképen némileg ront, hogy elküldött forgatókönyvemre azóta sem reagált, ám azt hiszem ez nem engem minősít.
-...
Ja, hogy nincs több. Nos, ezesetben köszönöm mindazoknak, akik hozzászóltak a kérdéshez (még babajagának is, aki bátran meg merte indokolni személyeskedését, és konstruktív eszmefuttatásával bebizonyította, hogy szakértelme is van nem csupán klaviatúrája), továbbá mindazoknak, akik nem szóltak hozzá (egy hóanp alatt bebizonyították, hogy a magyar filmes a homo sapiens egy genetikailag módosult faja, aki gerinc nélkül is az egyenes tartás illúzióját képes kelteni - de a kommunikáció, mint olyan semmiképp sem erőssége, hacsak nem érzi magát támadva a környezetében létező egyéb fajok által), és kérném hogy egy perces néma csönddel tisztelegjünk a topic és a magyar közönségfilm halála előtt. Míg előbbi örök nyugovóra tér, utóbbinak továbbra is reménykedem főnixként történő feltámadásában, és minden erőmmel azon leszek, hogy ebben a csodában részt vehessek, s ha kell, magam rángassam a madár szárnyait, hogy az repülni tudjon. Addig is, legmélyebb tiszteletem, örülök, hogy itt lehettem, békés, boldog Forradalmat kívánok azoknak, akik hajlandóak kart ölteni velem. A legjobbakat:
C.C.
válasz erre
2005. december 7. szerda, 09:33
79.
|
torolt felhasznalo
Úgy tűnik, hogy a rendezők és producerek vitája behalt. Merthogy jó ideje már, csak frankkal irogatunk a topikba. Kár, mert a finanszírozás, támogatási rendszer kérdése, meg az hogy ehhez mit tesz hozzá a filmtörvény kulcskérdés volna a magyar film jövője szempontjából. Az elhúzódó súlyos problémák mögött mindig alapvető strukturális bajok vannak. Szóval ha ezeken nem változtatunk, nagy változásra ne számítsunk. És úgy tűnik, nem lehet elég mélyre süllyedni színvonalban valami változás eléréséhez (lásd magyar foci). Csakúgy mint a foci. a film sem annyira fontos a politikának, hogy újragondolja az egészet, és konfliktusba keveredjen a jelenlegi struktúrában érdekeltekkel. Meg jellemző, hogy egyedül Tóthgéza tudott némi vizet kavarni, a maga bazmegolós stílusában, na meg azzal, hogy előszedte az összeférhetetlenség, összejátszás ügyét. Pedig ezek a dolgok mindig csak a felszínről szólnak. Egy rossz rendszer következménye. Na, és mi történt a botrány után? Semmi, illetve annyi, hogy még jobban megszigorították a bürokráciát az MMK-nál, úgy hogy szerencsétlen pályázók sírva távoztak, mert hiányzott valami béna papír, vagy nem volt lepecsételve minden oldal, meg aláírva, meg anyámkínja. Szörnyű volt nézni az egészet. A lényeg, hogy most megint mindenki boldog és elégedett. Hisz, ha le van minden pecsételve, akkor működik a rendszer!
válasz erre
2005. december 6. kedd, 18:57
78.
|
f.r.a.n.k.
a tamogatasbol a tamogatasszerzo kozvetito ceg kozvetlenul nem reszesulhet, mivel a tamogatast nem neki itelik oda, csak a filmeloalliton keresztul mint a film koltsegveteseben szereplo koltseg modjan kaphat munkadijat. ilyen ertelemben lejattolas, de mindket fel biztositja magat, hogy a tamogatasi osszeget a filmeloallito megkapja es a tamogatas odaitelese a koltsegelszamolas elfogadasa utjan tortenik, ami a tamogatasszerzonek biztositja, hogy megkapja a
megallapodott osszeget. ilyen modon a film van
tamogatva - a ceg csak a film gyartasanak folyamataban
felmerulo koltsegek teritesere hasznalhatja.
a filmkoltsegvetes 20%-aig leirhato resz a tarsadalmi adot fizeto vallalkozasok reszere a film gyartasahoz valo hozzajarulas, ami az SMVH hitelfelvetel 15% onresz kotelezettseg teljesitesekent ertelmezheto. Ez a filmtechnikai felszerelesekre, szallito eszkozokre és a filmezeshez szukseges kellekekre (jelmez, diszlet...). Igaz hogy ez nem a teljes kep, a jogi szemelyekhez kotott munkadijak, dijazasokat nem tartalmazza, de a film elkeszitesenek targyi szuksegleteit nagyban lefedi. a 15 %-os onresz viszont fordithato dijazasra.
válasz erre
2005. december 5. hétfő, 09:09
77.
|
torolt felhasznalo
1. az állami kultúratámogatás nem eredendő bűn, csak jól kell csinálni.
2. Az állam amúgy lehet vállalkozó is, mint ahogy ez sem ritka, és van, amikor működik. Az például kérdéses, hogy miért volt jó szétverni a filmgyárat. Mert például azzal az erővel, hogy az állam pénzzel támogatja a szerencsétlen kényszervállalkozó filmeseket, azt is megtehetné, hogy saját maga legyártja a filmeket, és akkor csomó bürokráciát alapból megúszhatnánk, valamint a bevétel visszafolyna az államhoz. Vagyis csak az alkotóknak kéne pályázniuk, s ha nyernek, a lebonyolítást az MMK filmgyára végezné. Ez esetben az MMK-hoz nem csak pénzre, ha eszközbérletre is lehetne pályázni.
3. A pénz be nem szedés, mint tapasztalható, pont annyira bürokratikus támogatási forma, mint a pénzadás. Csakhogy az adókedvezmény esetében, nem a filmet támogatjuk, hanem a céget! Ez pedig abszolút nem a viszonyok tisztábbá tételét segíti elő, mint ahogy azt kifejtettem. Szóval az államnak végsősoron mindenképp el kell dönteni, hogy mely filmeket támogatja, mert attól, hogy valami filmre-videora forog, még nem föltétlenül értékelhető esemény. Ha pedig eldönti, hogy támogatja az adott projektet, akkor viszont vállalja döntésének felelősségét, miképpen vállalja azt a magán cég is, valamint a producer és a rendező is. Az ugyanis nem járja, hogy vannak rendezők, producerek, pénzosztók, akik minden következmény nélkül hoznak létre egyértelműen bukott filmeket. Nem erkölcsi problémákat feszegetek ez esetben, hanem színtiszta szakmai problémákat. Ha valaki nem tudja eldönteni egy forgatókönyvről, hogy az alkalmas-e a megvalósításra, akkor ne döntsön százmilliókról. Hasonlóképp a rendezők: miért van az, hogy vannak rendezők, akik sorra csinálják az alig nézett filmeket (és adott esetben még be sem mutatták a legutóbbi filmüket) de már kapják a pénzt a következőre?
Egyébként az nevetséges, hogy a filmszemlén arról beszélnek, hogy rosszak a forgatókönyvek (ráadásul azok után, hogy pár évvel ezelőtt szétosztottak 200 milát forgkönyvírásra). Hát könyörgöm, ha valaki tudja, hogy rossz a forgatókönyv, akkor miért ítél meg pénzt a megvalósításra?
válasz erre
2005. december 4. vasárnap, 19:06
76.
|
f.r.a.n.k.
nem tudom. szerintem a filmek (a játékfilmeké legalábbis)állami támogatása eleve rossz szemlélet. az állam nem nézhet egy filmet üzleti befektetésként - mert akkor az állami filmvállalat lenne - (amelyért pénzt ad ki), ellenben a finanszírozás gazdasági szereplőkkel való megoldása hordozhat üzleti szemléletet (amelyért nem szed be pénzt). Az, hogy filmekért pénzt ad ki vagy pénzt nem szed be annak fényében, h a bevételből nem részesedik/nincs visszaforgatva - és mindkét változatban a filmkészítés támogatása megvalósul - a pénzkiadás a rosszabb/adminisztratív erőt felemésztő verzió.
válasz erre
95-76 / 95
1
|
2
|
3
|
4
|
5
hirdetés