sex hikaye

Rendezők és producerek vitája

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2005. november 10. csütörtök, 23:23

rendezés  


egy oldalon
75-56  /  95


 
2005. december 4. vasárnap, 15:46 75. | torolt felhasznalo
Vagyis eleve kizárják, hogy érdekelt legyen a támogató.
Nekem egyébként az adókedvezményekkel, mint műfajjal rengeteg van rengeteg bajom. Ennek kritikája messzire vezetne, csak annyit, hogy ahelyett, hogy az állam kevesebbet akarna beszedni, azt viszont komolyan venné, hatalmas adókat vet ki, amit aztán mindenféle áttekkinthetetlen, bürokratikus módon oszt vissza, vagy adókedvezmény folytán be sem szed (mintha az adó valami sarc lenne, amit, ha rendes fiú vagy nem kell befizetned). Minekután az emberek az adóra amúgy is úgy tekintenek, mint valami sarcra, kihasználnak minden legális és illegális alkalmat arra, hogy ne kelljen fizetniük, és ezt a viselkedést az állam még adókedvezmény formájában támogatja is. A filmtámogatás esetében aztán végképp kilóg a lóláb. Nem értem, miért nem az a rendszer működik, hogy az állam rendesen beszáll a filmtámogatásba. Ezzel mondjuk nem a céget támogatná, hanem a filmprojektet, és egyértelmű volna, hogy az állami és a magán cég miért száll be egy adott filmbe. Vagy működjön rendesen a normatív rendszer. Az állam hozzájárul a közönségfilmekhez nézőszám alapon, de végül is az egy magánbiznisz. Nem jótékonyság.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #74
 
 
2005. december 4. vasárnap, 14:51 74. | f.r.a.n.k.
asszem a concorde-nál olvastam h a támogató és a filmelőállító között nem jön létre üzleti kapcsolat. megtaláltam. ez a rész:

"Nincs szponzoráció
A filmgyártó kizárólag a Concorde-dal köt szerződést, így
a támogató a produkció felé anonim marad, nem jelenik meg a film támogatójaként, így egy-egy film esetleges negatív fogadtatása a támogatóra nézve nem jelenthet erkölcsi kockázatot."

"A támogatás vissza nem térítendő pénzátadásnak minősül."

"Auditált adminisztráció
A finanszírozás feltétele, hogy a gyártó cég a Concorde által elfogadott, auditált pénzügyi tervezési és elszámolási rendszert alkalmazzon, mely lehetővé teszi, hogy a Concorde a produkciót rendszeresen ellenőrizze, így a támogatók kockázatait minimálisra csökkentse."
 
2005. december 4. vasárnap, 14:15 73. | torolt felhasznalo
És még valami. Az a magán mecenatúránál sincs, hogy támogatok egy ügyet, a dolog befuccsol, de nincs következménye. Mert az, aki a saját pénzét osztja, mindenképp elvár valami teljesítményt. Tehát egy magántámogató által fölkért kuratóriumnak komolyan teljesítenie kell, különben kirúgják őket. Persze nem mondom, hogy ez egyszerű, hisz a civil ügyek esetében jóval nehezebb a számonkérés, mint egyéb esetekben, de azért lehetséges.
 
2005. december 4. vasárnap, 11:19 72. | f.r.a.n.k.
a befektetőt a szabályozásból eredően nem érdekli a befektetés sikere, az üzlet sikerességében főleg a producer érdekelt.

különben egyetértek veled sok mindenben, de a filmet úgy kell finanszírozni, ahogy lehet, a többi dolgon meg úgysem tudok változtatni.
 
előzmény: torolt felhasznalo #70
 
 
2005. december 4. vasárnap, 09:59 71. | torolt felhasznalo
A Mentha Stúdió, 1061 Paulay Ede u. 22-24. foglalkozik támogató szerzéssel.
 
2005. december 4. vasárnap, 09:45 70. | torolt felhasznalo
Ha egy befektetőt nem érdekli a befektetés sikere, akkor már rossz. Persze egy befektetőnek nem kell értenie a filmhez, azért van a producer, aki összeköti a művészeket a pénzemberekkel, de ez amúgy igaz bármilyen üzleti vállalkozásra. Ettől függetlenül a dolog mozgatórugója az üzlet sikerességében való érdekeltség. Ettől működnek a kapiban a vállalkozások. Persze az is lehetséges, hogy valaki missziónak tekinti egy ügy fölkarolását (akár az állam, akár a mecénás), de akkor is kell, hogy higgyen az ügyben, és fontos legyen számára annak sikere. Ez esetben viszont sem ez, sem az nincs így. Hisz a befektető egyszerűen csak nem fizeti be azt az adót az államnak, amit amúgy be kéne, és amiből az állam adott esetben támogathatná a filmeket. Persze nagy problémák vannak az állami elosztással is, hisz a filmtámogatás esetében nincsenek olyan paraméterek, amelyek alapján a döntéshozók felelősségre vonhatóak volnának (habár 100 milliókról döntenek). A filmtörvény ilyen szempontból is kudarc. Nincsenek benne konkrétumok. Valójában nem is törvény, hisz annak legfőbb jellegzetessége, hogy számonkér, és felelősségeket állapít meg. Az egész egy nagy lufi. Esküszöm jobb lett volna, ha meg sem születik. Akkor legalább nem szívnánk a Filmirodánál.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #68
 
 
2005. december 3. szombat, 14:34 69. | f.r.a.n.k.
A Sikeres Magyarországért Vállalkozásfejlesztési Hitelprogram

A hitelt azok vehetik fel, akik a Nemzeti Filmirodában regisztrálták magukat, és a beruházáshoz 15%-os önrészt fel tudnak mutatni.

A filmgyártás területén a hitelösszeg technológiai beruházásokra, filmstúdió létesítésére, filmtechnikai felszerelésekre, szállító eszközökre és a filmezéshez szükséges kellékekre (pl. jelmez, díszlet) fordítható. ...

A filmesek legalább 5 millió, legfeljebb 1 milliárd Ft erejéig élhetnek a programmal, legfeljebb 15 éves lejárati idővel, maximum 2 év türelmi idővel. Kamat is igen kedvezményes: megközelítőleg évi 6,1-6,3%-os.

további részletek:
http://magyar.film.hu/object.72e1cf73-ea3a-4471-b29d-50fd74e0e833.ivy
 
2005. december 3. szombat, 13:35 68. | f.r.a.n.k.
szia.
"A 20%-s cucc pedig ... " - ha a támogató úgyis pénzénél van, akkor jobb is, ha nem szól bele a filmbe. Nem lenne szerencsés belenyúlni a filmbe, változtatni annak látásmódján egy pénzember véleménye alapján, aki nem feltétlenül érti, ismeri a történet müködési mechanizmusát. A producer, persze az más tészta. Ő, ha annyit foglalkozott a filmmel, mint a filmkészítők, lehet használható ötlete. Főleg annak tükrében, hogy ő támogatószerző közvetítő.

"Az egész lebonyolítása irdatlan bürokratikus, ami csomó pénzébe kerül az államnak, valamint a támogatón kívül még a támogatószerző közvetítő cégnek is le kell jattolni 15-20 százalékot." - ezt az államra értetted? a filmkészítő a támogatószerző közvetítő cégnek már a film bevételeiből fizet, nem?

Nem tudsz mondani pár ilyen céget, akik támogatásszerzéssel foglalkoznak? A Concorde rt-t még nem kerestem meg. Mit kérnek mielőtt beindul a gépezet?
Forgatókönyv, kidolgozott költségvetés?
vagy + szerződések a szerepekre, szerződések a stábbal, forgatási helyszínek?
 
előzmény: torolt felhasznalo #67
 
 
2005. december 3. szombat, 10:00 67. | torolt felhasznalo
Én az egész filmtörvényt a 20%-s adókedvezményével egyetemben borzasztó melléfogásnak tartom. Az állami finanszírozásban azóta sincs több pénz, viszont a Filmiroda fölállításával tragikus méretűvé vált a bürokrácia, ami olyan embereket terhel (mind anyagilag, mind időben), akik többségében mellékállásban foglalkoznának a filmmel. Amiatt a pár nagyjátékfilm miatt szívnak a dokusok, meg a kisfilmesek, akiknek ugyanúgy végig kell szenvedniük a filmiroda útvesztőit, ahol esküszöm az APEH ügyintézőit megszégyenítő szenvtelen stílusban beszélnek az emberrel. Persze mindenki tudja, hogy értelmetlen az egész, de azért jól érzik magukat a légkondis irodáikban.
A 20%-s cucc pedig azért baromság, mert a támogatóknak semmi köze a filmhez, vagyis ez megint egy jó kis biznisz lett, a cégek megfejik az állambácsit, de a film ettől nem lesz jobb, mert a támogatókat baromira nem érdekli, hogy milyen film készül. Az egész lebonyolítása irdatlan bürokratikus, ami csomó pénzébe kerül az államnak, valamint a támogatón kívül még a támogatószerző közvetítő cégnek is le kell jattolni 15-20 százalékot. Őrület az egész. Ahelyett, hogy az állam fogná azt a pénzt, amit filmre kíván szánni és egy egyértelmű, átlátható és számonkérhető rendszerben szétosztaná. Mint a filmiroda egyik szenvedő áldozata, ahányszor kilépek az iroda ajtaján, mindig úgy érzem, hogy most kéne egy laza mozdulattal fölrobbantani az egészet! Amúgy meg nem értem, miért nem lehet az állami filmtámogatást központosítani. Attól még lehetnének különféle kuratóriumok az ilyen olyan célokra, de hogy nekem mindenhová szaladgálnom kell ugyanazokkal a papírokkal, hülyeség! És a sokszoros adminisztráció (MMKA, NKA, ORTT, MTFA, Nemzeti FIlmiroda.) De szerintem az is hülyeség, hogy egy alkotónak céget kell alapítania, hogy filmet készíthessen. Ez meg azért van, mert nem stúdió támogatás van, hanem filmtámogatás, ami a kisköltségvetésű filmek esetében megint csak lehetetlenség. Na, mindegy. A bürokrácia törvényszerűsége, hogy minden operációval csak nő, és újabb-újabb áttétek keletkeznek.
 
2005. december 2. péntek, 17:58 66. | f.r.a.n.k.
"Az új rendszer célja, hogy növelje a részben vagy teljes egészében Magyarországon gyártott filmek számát, erősítse a hazai audiovizuális ipart, növelje az ország produkciós kapacitását, a szektorban foglalkoztatott szakemberek számát, ily módon pozitív hatást gyakorolva a gazdaság egészére.A struktúra lehetőséget biztosít mind külföldi, mind hazai producerek számára, hogy a magyar filmipar nyújtotta kapacitásokat 20%-os támogatás mellett vegyék igénybe, amely jelentősen növeli a hazai filmgyártás versenyképességét."

már azt hiszem, kezdem érteni... tehát a filmkészítő cég 20% adókedvezményre jogosult, és a filmet támogató vállalatok a támogatásuk összegével csökkenthetik adóalapjukat+adókedvezmény, igaz?
 
2005. december 2. péntek, 17:46 65. | f.r.a.n.k.
még egy adalék...

A Mozgóképtörvény (2004. évi II. törvény), illetve a Társasági adótörvény (1996. évi LXXXI. törvény) hatályos rendelkezései alapján a támogató vállalatok a támogatásuk összegével egyrészt csökkenthetik adóalapjukat, másrészt a részükre kiadott támogatási igazolásban szereplő összegig – saját döntésük szerint –
a támogatás juttatásának adóéve és az azt követô három adóév adójából adókedvezményt vehetnek igénybe.
Ily módon a támogató által elérhetô adómegtakarítás összesen a támogatás 116%-a. Az adókedvezmény maximuma a társaság által fizetendő társasági adó 70%-a.
 
2005. december 2. péntek, 15:49 64. | f.r.a.n.k.
valaki meg tudja nekem magyarázni ezt a látszólagos ellentmondást a két részlet között?

I. Mit nyújt az adókedvezmény rendszer a filmkészítőknek?
Az adókedvezmény rendszer segítségével Magyarországon kapható adóvisszatérítés összege: a helyi (magyarországi) filmgyártási költségek 20 %-a. . (Magyarországon történő előkészítés, forgatás, utómunka a null-kópiáig)
A visszatérítések forrása olyan magyarországi gazdasági társaságok adózás előtti eredménye, amelyek a magyarországi filmgyártás céljára nyújtott támogatásuk révén csökkenteni kívánják fizetendő adójukat.

.........
II. Miért érdekeltek a társasági adót fizető vállalkozások abban, hogy a filmgyártásba fektessenek?

Az ilyen vállalkozások
a támogatásuk összegével csökkenteni tudják adóalapjukat,
a támogatásuk összegével csökkenteni tudják fizetendő adójukat is,

...................

a 20% előtt lemaradt a maximum
vagy
az egyik az nem magyarországi filmgyártás céljára támogatást nyújtó vállalkozás
vagy
a társasági adót fizető vállalkozás ésa magyarországi gazdasági társaság külön kategória
 
2005. december 2. péntek, 13:09 63. | f.r.a.n.k.
Hogyan jut el a támogatás/befektetés a filmgyártóhoz?

1. Bérmunka modell (megrendelésre készült filmek)

A feleket egymással szemben szerződéses kapcsolatok kötelezik.

A magyar filmgyártó vállalkozás vállalja:

saját maga és a produkció regisztrációját a Nemzeti Filmirodánál,

a külföldi filmkészítővel kötött szerződés szerint a film legyártásához szükséges szolgáltatások és javak megrendelését és nyújtását,

a vállalt szolgáltatások magyarországi igénybevételét.

A magyar adófizető vállalkozás vállalja:

a magyarországi gyártás (vagy annak egy szakasza) befejezése és a támogatási igazolás Filmiroda általi kiadása után

a magyarországi filmgyártási költség 20 %-ának megfizetését a külföldi filmkészítő részére.

A támogatást nyújtó magyar adófizetőt mind a magyar, mind a külföldi gyártó bevonhatja a konstrukcióba.

2. Koprodukciós modell (nem megrendelésre készült filmek)

A támogatási igazolás kiadásához (a támogatások teljesítéséhez) szükséges eljárás

Nemzeti Filmiroda

a filmtörvényben meghatározott hatósági feladatok ellátásáért és az filmes adókedvezmény rendszer működéséért felelős kormányzati szerv,

nyilvántartja az adókedvezmény alá tartozó támogatásokat igénylő filmalkotásokat,

nyilvántartja a magyar filmgyártó vállalkozásokat,

megvizsgálja és igazolja a magyarországi filmgyártási költségeket,

kibocsátja az adókedvezményre jogosító támogatási és befektetési igazolásokat.
 
2005. december 2. péntek, 13:02 62. | f.r.a.n.k.
Miért érdekeltek a társasági adót fizető vállalkozások abban, hogy a filmgyártásba fektessenek?

Az ilyen vállalkozások

a támogatásuk összegével csökkenteni tudják adóalapjukat,

a támogatásuk összegével csökkenteni tudják fizetendő adójukat is,

ily módon jelentős mértékű adómegtakarítást érhetnek el.

(Ha az adózó támogatása ellenében a film bevételeiből is részesedik valamilyen mértékben, az adóalap a befektetett összeg 50 %-ával csökkenthető.)
 
2005. december 2. péntek, 12:45 61. | f.r.a.n.k.
nemzetifilmiroda.hu

"...a magyar filmszakma szereplőinek, szervezeteinek, intézményeinek, valamint az összes Magyarországon készülő, illetve moziban (VHS-en, DVD-én) forgalomba kerülő filmnek a regisztrációja. A filmet készítő vállalkozások, cégek ill. filmterjesztők csak a Filmiroda regisztrációs határozatának tulajdonában kaphatják meg az általuk igényelt állami támogatásokat. A Filmiroda ellenőrzi az ugyancsak a Filmtörvény által meghatározott - a magyar filmek gyártásába invesztált magánjellegű támogatások után járó - adókedvezmények jogosultságát is. "
 
2005. december 2. péntek, 12:34 60. | f.r.a.n.k.

A Concorde finanszírozási modellje és folyamata:

http://www.mmka.hu/object.cfaf1af6-62f4-4174-ab07-532ec818432e.ivy
 
2005. december 2. péntek, 12:28 59. | f.r.a.n.k.
kösz, krogstad.

a filmtörvény
http://www.fn.hu/index.php?cid=75565

"Háromféle kedvezménnyel próbálja vonzóvá tenni a magyar filmgyártó cégek szolgáltatásait a külföldi szuperprodukciók számára a közelmúltban elfogadott filmtörvény.
ÁFA-VISSZAIGÉNYLÉS. A külföldi bérmunka-produkciókban kiszámlázott összegek áfája visszaigényelhető. Ez az intézkedés – a szakma reményei szerint – visszaterelheti az alacsonyabb bér- és árszínvonal, valamint az erős szürkegazdaság miatt jóval olcsóbb Romániába, Bulgáriába, vagy Horvátországba vitt filmforgatási megrendelések jó részét, így a tavalyi 2–3 milliárd helyett 2004-ben legalább 5–6 milliárdnyi megrendelést vár a hazai filmipar.
BERUHÁZÁSI KEDVEZMÉNY. A filmelőállítást szolgáló berendezések, tárgyi eszközök beszerzése után 50 százalékos (ingatlanok esetén 15 százalékos) amortizációs kulcs érvényesíthető. E mellett 100 millió forint feletti beruházás esetén a társasági adó 30–50 százalékkal csökkenthető.
ADÓKEDVEZMÉNY. A hazai producerek befektetéseit ösztönzi, hogy a film jogtulajdonosa a közvetlen filmgyártási ráfordítások 20 százalékának megfelelő adókedvezményt kap, illetve adóját a ráfordítások teljes összegével csökkentheti"
 
2005. december 2. péntek, 12:09 58. | torolt felhasznalo
Íme:

http://www.concordert.hu
http://www.magyar.film.hu/object.a96e9366-a227-414d-a2b5-ba7d70cf1635.ivy

Kr.
 
2005. december 2. péntek, 10:48 57. | f.r.a.n.k.
nem találtam rájuk se internetes címet, se más elérhetőséget. annyit megtudtam h valamennyire összedolgoznak az MMK-val és a 2004-es filmtörvény céges adóleírásából származó könnyítést használják ki - nem tudom, bármely cég filmprodukcióba fektetett pénze leírható az adóból? (ezt megpróbálom megtudni)
 
előzmény: filmhu #56
 
 
2005. december 2. péntek, 00:07 56. | filmhu


Kedves f.r.a.n.k.!

Hallani hallottam, de jó lenne tudni, hogy hogyan lehet őket megtalálni és megkörnyékezni? Kis költségvetésű produkciókat ugyanis lehet, hogy ők maguk képesek lennének eltartani a jogokért cserébe, és akkor máris meg lehet kerülni az MMK-t a forradalmároknak. Ki tudja? Talán ez a jövő... Minden jót:

C.C.
75-56  /  95

nka emblema 2012