sex hikaye

Rendezők és producerek vitája

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2005. november 10. csütörtök, 23:23

rendezés  


egy oldalon
35-16  /  95


 
2005. november 22. kedd, 11:23 35. | filmhu
Kedves CC!

Jó a VICC-e:)) Télleg!!

Régóta figyelem a hozzászólásokat, volt ahova beírtam és volt, ahova csak azért nem, mert pontosan tudtam, ki-kivel "trágárkodik", így abból kimaradtam. De az én kérdésem attól még kérdés marad:

MIért nem látja be a hazai filmszakma, hogy igenis szükség van közönségfilmre? Illetve már a jelző is furi, ert nem hiszem, hogy kategórizálni kellene, hiszen, mindegy, hogy közönség-zsáner-művész-doku vagy bármi, a lényeg, hogy megnézzék az emberek, nem?

Miért nem hiszi el az MMK, hogy a Herendi, az Antal és többiek, akik NÉZŐT vittek be a moziba, NEM UTÁLják, nem nézik le...stb...a honi "művészeket"...? Mert néha az az érzésem, hogy a két tábor mesterségesen lenne gerjesztve egymás ellen...frankón.

Továbbá...

Szörnyű érzés láni, hogy nagyszerű színészeket nem ismer a közönség. Rába Roland, Fekete Ernő és még sorolhatnám. Rába Roli egyébként azért jutott eszembe, mert ő szerepelt ugye Mundruczó filmjében a Nincsen.....-ben, és azóta? Pedig tehetséges.
Bezzeg Vitkó Laci (aki már színpadon is áll a Ruttkai színházban), na őt mindenki ismeri.

Az a helyzet, hogy be kell látni.MAgyar ember csak akkor megy be magyar filmre, ha TUDJA mire megy be. Anno nem emlékszem a "Nincsen nekem......"plakátjaira, hirdetésére...semmire. Pedig szerintem megnézték volna. Lehet, hogy nem 200.000-en, mint ahol most az Egy szoknya jár.(na az is bünti film)

Egy társaságban a filmről beszélgettünk. Nem "filmes" brigád volt...valahyog szóba kerültek magyar fimek. NEm tudták a haverjaim ki az a Pálfi Gyuri, ki a Mundruczó Kornél. Meglepődtem, pedig 30-as fiatalokról volt szó, akik nem is a bányában dolgoznak.

Be kell látni, hogy belterjes, kicsinyes, néha pironkodásra okot adó, az, ahogy ITT beszélgetünk és különböző filmes látszatpárbeszédek zajlódnak. Mert ez 50 emberen kívű nem sok embert érdekel.
Az pedig, hogy miért lett tavaly a 8 milliárdból 3......na pont ezért.
ÉS ez nem vicc.

Maradok tisztelettel.

 
2005. november 22. kedd, 02:14 34. | filmhu


Kedves vicc!


Azt hiszem ezt érteni és értékelni fogja:

Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról.
Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla:
NE MÁSSZ KI!
Lucifer kérdésére az ördög így felel:
-Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.
A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy
géppisztolyos őr áll.
-Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni, őr a géppisztollyal visszakényszeríti.
A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni a többi visszahúzza.


Ez persze csak egy vicc, de akkor is...

És azt hiszem az ilyen fórumok talán abban segíthetnek, hogy azok az emberek, akik segíteni szeretnének egymáson meg az általuk szeretett témán, azok itt találkozhassanak. Kár, hogy a producerek nem ereszkednek le közénk - mi ugyanis erőt, bíztatást, és igen sok hasznos tanácsot adhatnánk nekik, s ha mást nem megtudhatnák, hogy hogyan kellene színvonalasan kiszolgálni a mi ízlésvilágunkat, a közönség ízlésvilágát. Véleményéhez mindazonáltal nem feltétlenül csatlakozom - bár nem kétlem, hogy a piac jelenleg még nem érett, de ha a tehetséges emberek elszaladnak, soha nem is lesz az. Talán nyitnunk kellene - nekik is, nekünk is. Csak aza a baj, hogy errefelé senki sem szeret "együtt" dolgozni, mert azt hisszük, hogy akkor nekünk kevesebb jut. Az gyakran fel sem merül, hogy az összeadódó erő nagyobb köveket mozgathat meg, miáltal nagyobb lehet a siker is, és akkor ugyanott vagyunk. Gondolatait továbbra is szeretettel várom - legalább mi beszélgessünk, ha már a Szakma ismét ignorál bennünket. Földighajlásos üdvözlettel:

C.C.
 
2005. november 21. hétfő, 16:18 33. | filmhu
Hello,
Azt hiszem itt még nem jártam.

Elolvastam Lóránth Zoltán: Producerek címá könyvét.
Nos, én biztos nem itthon keresek producert az biztos!
Mert a bizonytalansának, a kishitűségnek és a totális megnemértettség árad a könből...ja és az, hogy itthon mindenki utál mindnekit..
DE MIÉRT?????
Könyörgöm....

A könyv egyébként tele van helyesírási hibákkal....az, hogy egy magyar filmnek a nevét (Hukkle....) nem tudja leírni a szerző egy dolog, de hogy Hollywood-ot sem, az már gáz..vagy fordítva..döntse el ki-ki maga.

 
2005. november 20. vasárnap, 14:24 32. | filmhu


Tisztelt f.r.a.n.k.!


A demokrácia egy olyan állapot, amelyben mindenki azt mond, amit szeretne. A demokráciának ugyanakkor azt rójják fel gyakran, hogy azok, akik hangjukat hallathatják, azok nincsenek birtokában a tudásnak, ami ahhoz szükséges, hogy ezt érdemben megtegyék. A búzát az ócsútól azonban csakis úgy lehet elválasztani, ha lehetőséget adunk az embereknek, hogy megszólaljanak. Sajnos a magyar filmszakma nem kommunikál se velem, se babajagával, és én nem szeretnék ebbe a hibába esni. Továbbá nem tartom kizártnak, hogy babajaga véleményéből még esetleg okulhatok is - talán ha az általam kérdezett Janisch Úr is így állna a kérdéshez (én ugyanis elküldtem neki a kért könyvet, ám eddig még nem érkezett válasz, de azért fenntartom a kibertér pokolfajzatainak áldatlan közbenjárási lehetőségét is), akkor a "konstruktív kritikát" nem csupán emlegetnénk, hanem művelnénk is, (figyelem, vélemény következik) az ugyanis ebben az országban számomra úgy tűnik nem szokás. Mindenki mondhat, amit akar, de senki sem figyel. Amikor tettem egy konstruktív javaslatot az MMK potenciális megreformálására (a Vita a Magyar Mozgókép Közalapítványról címszó alatt "Az Én MMK-m" címmel olvasható), két ember reagált rá, abból is egy ismerős volt. Akkor tulajdonképp miről beszélünk? Ki kíváncsi ránk, ha udvariasak vagyunk, ha bunkók? Ki figyel oda a közönségre, meg azokra, akik nincsenek "benne" a szakmában? Bezzeg "tóthgézára" oda lehetett figyelni, de rá is csak addig, amíg mindenkit elküldött mindenhova, és csak arra, nem pedig arra, hogy mit is mond két felháborodott megnyilvánulás közt (itt ráadásul sokan emlegették, hogy "bezzeg, ha nem így mondaná, még beszélnének is vele. Akkor most?). Én szeretnék példát mutatni, és megadni mindenkinek az esélyt, hogy bemutassa mit tud, már csak azért is, mert Magyarországon ez nem szokás. Tehát köszönöm a soraiból kivilágló állásfoglalást és együttérzést, de szerintem hallgassuk meg babajagát, hadd bizonyíthassa be ő, milyen ember is valójában. A legmélyebb tisztelettel, és örömmel, hogy akad valaki, aki figyelemmel és hozzászólásokkal kíséri gondolataimat:


C.C.
 
2005. november 20. vasárnap, 13:34 31. | f.r.a.n.k.
ugyanmá. minek állsz le vele. kamu az egész ember.
 
2005. november 20. vasárnap, 13:25 30. | filmhu


Tisztelt Babajaga!


Őszinte megtiszteltetésnek veszem, hogy a nevét vállalni merte, mert ezt a legtöbben nem szokták. Így pedig, hogy mind a ketten tudjuk a másikról, hogy kicsoda is, talán a problémára koncentrálhatnánk, azaz hogy: mit is kifogásol Ön az én hozzászólásaimban. Megkérném, hogy a stílust hagyjuk - az csak szerep, gimmick, alias, színjáték. Teszt arra, hogy ha az ember udvariasan kérdez, és a földig hajol, akkor szóba állnak-e vele, vagy csak akkor méltatja a Szakma kinyilatkoztatásokra érdemesnek a fórumozót, ha az a becsületsértést súrolja hozzászólásával. Tehát ismételten csak szerényen merném kérni Öntől, hogy ossza meg velem: megjegyzését mire alapozza. Melyik kérdésemmel, vagy melyik hozzászólásommal (hiszen a véleményalkotást igyekeztem elkerülni, hogy mindenki saját maga mutatkozhasson be mások előtt úgy, ahogy van, ezzel Önmagát rombolva porig vagy emelve piedesztálra) sikerült kivívnom ezt az igen kellemetlen pozíciót Ön előtt, továbbá miből gondolja, hogy a magyar oktatási rendszer kifejezetten gazdagodna az jelenlétem hiányában. Válaszát kíváncsian várom, ahogy örülnék, ha ez a fórum nem rólam szólna, hanem megtelne a véleményüket Janisch Attilához hasonlóan bátran felvállaló rendezők és producerek hozzászólásaival, mert jelen pillanatban e csoportok valóban csak azt igazolják, hogy egy "kérem szépen" sehol sem ér fel egy "kurvaanyáddal". És ez szomorú.

Elkeseredetten, ám reménykedve az Önöké:


C.C
 
2005. november 19. szombat, 11:41 29. | BG
Nahát! Egy néző!
 
2005. november 19. szombat, 09:50 28. | torolt felhasznalo
szalai dániel, néző.
 
előzmény: filmhu #27
 
 
2005. november 18. péntek, 23:44 27. | filmhu


Tisztelt babajaga!

Ezúton is köszönöm, hogy hozzászólásával emelte a fórum fényét, és én kérek elnézést, hogy szerény személyemmel alkalmatlankodni mertem. Tudom, hogy maximális indiszkréciót követek el, amikor neve, szakmája, és véleményének megalapozottsága iránt érdeklődöm, de remélem ezeket ugyanúgy fel tudja vállalni, mint tömör, ám annál velősebb és konstruktívabb kritikáját. Addig is, engedje meg, hogy nagysága előtt meghajoljak, és meghunyászkodjam "pukkancsáságomért", előrevetítve, hogy én még mindig aktív leszek, amikor sokan már tolókocsiból üzemelnek majd. Ez nem fenyegetés, ez nem ígéret, ez nem provokáció - ez egyszerűen az élet rendje. Aki keményen küzd, elvileg elnyeri a méltó jutalmát... Az Univerzum persze néha igazságtalan, ezért merem feltételezni, hogy Ön nem szeretne az lenni, és 2 sornál kifejtőbben is szememre meri hányni, hogy véleményem felvállalásakor, és arcátlan, de lényegretapintó kérdéseim feltételekor pontosan mivel is vívtam ki ellenszenvét. Kérem tiszteljen meg korrekt válaszával, hogy ne kelljen nekem is Janisch Attilához csatlakoznom, amikor felteszem a kérdést: a demokrácia védelme egyet jelent Önnek azzal, hogy egy úgynevezett "beszólással" tudtomra hozza, hogy (jobb esetben) középszerű, kisebbségi komplexusokkal küzdő, szánalmas figurának tart, aki fennhordja az orrát, mert nem figyelnek rá oda? Válaszát előre is köszönöm, marad Ön iránt is megingathatatlan tisztelettel.


C.C., a pukkancs
 
2005. november 18. péntek, 10:34 26. | torolt felhasznalo
Pukkancs. Jótétemény, hogy sose jutsz a film közelébe, diákokról nem is szólva.

Bj.
 
előzmény: filmhu #22
 
 
2005. november 17. csütörtök, 12:11 25. | f.r.a.n.k.
B pályázatok

Döntések
Cinema-Film Kft./ Garami Gábor Deák Krisztina: Miskolci Boni és Klájd 15 000 000
Cinema-Film Kft./ Garami Gábor Groó Diána: Csoda Krakkóban 15 000 000
Eurofilm Stúdió Kft./Miskolczi Péter Mispál Attila: A fény ösvényei 25 000 000
Filmsziget Kft./ Koltai Gábor Koltai Róbert: Dodó és Naftalin ( Világszám) 20 000 000
Honeymood Film's Kft./ Tóth András Kamondi Zoltán: Az érsek látogatása 50 000 000
Inforg / dr. Muhi András Szaladják István: Madárszabadító, felhő, szél 30 000 000
Mediawave 2000 Kft/ Durst György Dyga Zsombor: Kész cirkusz 25 000 000
Mediawave 2000 Kft/ Durst György Szemző Tibor: Csoma legendárium 9 000 000
Mediawave 2000 Kft/ Durst György Nemes Gyula: Egyetleneim 8 000 000

Tivoli Filmprodukció Kft/ Szekeres Dénes Gárdos Péter. A porcelánbaba /Három mese/ 21 500 000
TT filmműhely Kft/Tarr Béla Mundruczó Kornél:Szent Johanna 41 000 000
Új Budapest, Filmsúdió Kft./Kántor László Pejó Róbert: Dallas 30 000 000
Unio Film Kft./ Bodzsár István Bergendy Péter. Állítsátok meg Teréz anyut! 16 000 000


A Kuratórium elhalasztja döntését 3 hónappal, 2005. július 10-ig. A koprodukciós tárgyalások befejezését követően hoz döntést.
Tivoli Filmprodukció Kft./ Szekedres Dénes Gárdos Az igazi mikulás (Bringa)


C pályázatok
Szándéklevelek
A döntés napjától számítva 3 hónapon belül, de legkésőbb 2005. július 7-ig a pályázónak jelentkeznie kell, hogy a filmterv költségvetésének fedezete dokumentumokkal bizonyítottan rendelkezésre áll. A filmszakmai ellenőrzés és a Szakkollégium javaslata alapján a Kuratórium meghozza végleges döntését, amely alapján a szerződés megköthető. Amennyiben a jelzett határidőig a szerződéskötésre nem kerül sor, a szándéklevél és a korábbi döntés együttesen visszavonásra kerül.
Európa Film & Communications Kft / Tóth Péter Miklós Incze Ágnes: Randevú 50 000 000
KVB Kft / Czabán György Pálos György: Nyári sztorno (Sztorno) 40 000 000
Mediawave 2000 Kft/ Durst György Mészáros Péter: Cythera 12 000 000
Megafilm Kft./ Kálomista Gábor Goda Kriszitna: Csak szex és más semmi 40 000 000
Mer-kel Film Bt / Csetre Ágnes Bollók Csaba: Iszka utazása 30 000 000
Szupermodern Kft/Baráth Péter Vecsernyés János: Detektívtörténet 40 000 000
Engram Film Bt/ Moldoványi Ferenc Moldoványi Ferenc: Egy másik bolygó 29 000 000
Hunnia Filmstúdió Kft/ Sándor Pál Bacsó Péter: A Lumnitzer nővérek 40 000 000

A Kuratórium elhalasztja döntését 3 hónappal, 2005. július 10-ig. Az elbírálás feltétele: a szerződésekkel véglegesített finanszírozási dokumentumok bemutatása.
Eurofilm Stúdió Kft./ Miskolczi Péter Enyedi Ildikó: Szelíd interface
Film Art Kf.t/ Hábermann Jenő Dárday István, Szalai György:Minden másképp van
Filmplus Kft/ Hollósi G. Zsuzsa Pacskovszky József: Én, Te, Ők
M&M Kft./Mécs Mónika Rohonyi Gábor: Makacs alkony (Konec avagy idősebbek is elkezdhetik)
Proton Cinema Kft/ Petrányi Viktória Mundruczó Kornél: Delta
Új BudapestFilmstúdió Kft / Kántor László Dettre Gábor: Romazsaru ( A gyűlölet ára)
Új Dialóg Stúdió Kft./Makk Károly Makk Károly: Luigi ( A meztelen Beethoven)
Cinema-Film Kft./ Garami Gábor Almási Tamás: Márió a varázsló

A listán nem szereplő pályázatok támogatásban nem részesültek.

Budapest, 2005. 04.08.
Grunwalsky Ferenc s.k.
az MMK Kuratóriumának elnöke
 
előzmény: f.r.a.n.k. #24
 
 
2005. november 17. csütörtök, 12:09 24. | f.r.a.n.k.
2005. évi játékfilmgyártási pályázatok elbírálása

A Magyar Mozgókép Közalapítvány Kuratóriuma a játékfilmgyártásra kiírt pályázat döntési javaslatairól a 2005.04.07-i ülésén az alábbiak szerint határozott:
1. A játékfilmes szakkollégium javaslatait döntő többségében elfogadta.
2. Öt film esetében - ahol a döntési arányok közel álltak egymáshoz - a következő heti ülésre konzultációra hívta a szakkollégium elnökeit és további indoklást kért a filmekkel kapcsolatos döntési javaslatokról.
3. A Kuratórium határozott szándéka, hogy a jövőben megvitatja a pályázati rendszert, annak döntési szabályait és kialakítja álláspontját a szakkollégiumokkal való együttműködés új, személyesebb és szorosabb formáiról.

"A" pályázatok
Szándéklevelek
A pályázati kiírásnak megfelelően a döntés napjától számítva egy éven belül, de legkésőbb 2006. április 7-ig a pályázónak jelentkeznie kell, hogy a filmterv költségvetésének fedezete dokumentumokkal bizonyítottan rendelkezésre áll. A filmszakmai ellenőrzés és a Szakkollégium javaslata alapján a Kuratórium meghozza végleges döntését, amely alapján a szerződés megköthető. Amennyiben a jelzett határidőig a szerződéskötésre nem kerül sor, a szándéklevél visszavonásra kerül.


Hunnia Filmstúdió Kft/ Sándor Pál Sándor Pál: Noé bárkája 120 000 000
Hunnia Filmstúdió Kft/ Sándor Pál Szász János: Egy elmebeteg nő naplója 120 000 000
Objektív Filmstúdió Kft/ Rózsa János Szabó István: Rokonok 120 000 000
Film-Art Kft/ Hábermann Jenő Szilágyi Andor: Mansfeld 100 000 000
Cinema-Film Kft/ Garami Gábor Jancsó Miklós: Ede megevé ebédem avagy a Kisértetcsapda 120 000 000
Katapult Film Kft/ Angelusz Iván, Reich Péter Török Ferenc: Overnight 90 000 000
RF Produkciós Kft/ Rosta Katalin Szomjas György: 1956 vagy a Nap utcai fiúk 80 000 000
Dánielfilm Stúdió Kft/ Elek Judit Elek Judit: A hét nyolcadik napja 75 000 000
T.T. Filmműhely/ Tarr Béla Maár Gyula: Töredék 65 000 000
Centrál Filmstúdió 2002 Kft/ Fülöp György Esztergályos Károly: Szégyen 60 000 000
Filmplus Kft/ Hollósi G Zsuzsanna, Varga Gábor Dobray György: A viszkis 40 000 000
Mediawave 2000 Kft./ Durst György Tolnai Szabolcs: Fövenyóra 30 000 000

Döntés - gyártásra
MER-KEL FILM Bt/ Csere Ágnes Bollok Csaba: Miraq 20 000 000

A Kuratórium lehetőséget ad, hogy a pályázó a megítélt támogatási összeggel fejlessze tovább forgatókönyvét illetve előkészítse filmtervét
Eurofilm Stúdió Kft/ Miskolczi Péter Can Togay: Mutabor - Történetek az átváltozásról 10 000 000
Mythberg Films Kft./Berger József Miklauzic Bence: A Zöld Sárkány gyermekei 10 000 000
Phoenix Mozgókép Innovációs Társulás/ Dárday István, Czencz József Kovács András: Polixéna szerelmei 4 950 000
Quality Pictures Kft/ Sarudi Gábor Szirtes András: Vándormozi 2 500 000

A Kuratórium lehetőséget ad arra, hogy a pályázó pályázati díj befizetése nélkül részt vehessen a következő filmterv fejlesztési illetve kisjátékfilmes pályázaton
Honeymood Kft/ Kamondi Zoltán Verebes Zoltán: 1
Inforg Stúdió Kft/ dr Muhi András Monory Mész András: Dekadencia
Katapult Film Kft/ Angelusz Iván, Reich Péter Erdélyi Dániel: Az üres csizmácskák éjszakája
Magyar Operatőrök Társasága H.S.C./ Novák Emil Ragályi Elemér, Koltai Lajos, Máthé Tibor, Kardos Sándor, Kapitány Iván, szabó Gábor, Jancsó Nyika: A FÉNY MESTEREI, Szerelem I.

A Szakkollégium az alábbi nemzetközi gyártású filmterveket a koprodukciós alap pályázati rendszerében javasolja elbírálni.
Focusfilm Kft/ Sipos Áron Krzysztof Zanussi: Anjou Hedvig
Focusfilm Kft/ Sipos Áron Ben Sombogaart: Keresztes háború farmerban

Az alábbi pályázatokról a Kuratórium további információt kér a Szakkollégiumtól, ezután hozza meg döntését:
Arc Film Stúdió Kft/ Gerő Péter Réthly Attila: Sárgaparadicsom / Tipli, olaj, léc
Cinema-Film Kft/ Garami Gábor Edelényi János: Príma Primavera
Film Team Kft/ dr Muhi András Fésős András: Kelj fel és járj
Grantfilm Kft/ dr Nagy Endre Káel Csaba: Toldi
Hungariafilm Kft/Losonczi Gábor Mészáros Márta: Utolsó jelentés Atlantiszról
 
2005. november 17. csütörtök, 11:39 23. | f.r.a.n.k.
2004-ben támogatott játékfilmek (MMK)

http://mmka.hu/object.3892a2ef-da2b-4b1e-b889-8c397d5c3882.ivy
 
2005. november 16. szerda, 22:32 22. | filmhu


Mélyen tisztelt Janisch Úr!


Bár kérdéseim jórészére továbbra sem sikerült érdemi reakciót kiprovokálnom Önből, ezt saját és stílusom hibájának tudom be. Mindazonáltal, ha nem haragszik, bizalommal az iránt, hogy azért még betekint e fórumra én megpróbálnék az Ön által felvetett gondolatokra reagálni. Első körben ismét némi sértettséget vélek felfedezni a tavak és buszok témaköréhez kötődő megnyilvánulásában. Ön a filmben 13 tó művészi ábrázolását említi, amely az Ön lelkét gyönyörrel tölti el. Én a magam példájában 84 buszt említek, és úgy gondolom, hogy attól, mert Ön elutasítóan viselkedik a téma iránt, el tudnám képzelni, hogy volna olyan technokrata vagy buszok iránt vonzalmat érző ember, akit az én témám érdekelne. Mint azt állította, különbözőek vagyunk, különböző érdeklődési körökkel. Elképzelhető lenne tehát, hogy azért mert én nem érdeklődöm 13 tó iránt, Ön pedig nem érdeklődik 84 busz iránt, Ön 84 busz autentikus ábrázolását ne tartsa művészetnek? Ön milyen jogalapot vél felfedezni ezen ítéletéhez, miközben én magam nem ítélkeztem az általam egyébként nem látott, de érdeklődési körömbe nem feltétlenül tartozó mű művészeti értékei felől? Kérném, hogy ha eddig nem tette volna, akkor ne a rosszindulatot keresse szavaim mögött, hanem a párhuzamokat gondolatban - én semmi mást nem teszek, mint az Ön szavaiból kicsendülő értékrend szerint próbálok gondolkozni, bár egy pillanatig sem tagadom, hogy mindeközben az ördög ügyvédjét játszom. A támadás azonban nem személye ellen, hanem gondolatmenetének hiányosságai ellen irányul. És ahogy én sem értékelem magamat tévedhetetlennek, feltételezem, ezt Ön sem teszi, vagy igen?

Stalker, Solaris - lehet, hogy a művek között árnyalatnyi különbség van, én pusztán meg mertem osztani személyes tapasztalataimat Tarkovszkij kapcsán. A kérdést azonban ismételten fel kell, hogy tegyem: melyikünknek van igaza - az Ön és mások által "maradandónak és időtállónak" minősített csoportnak, vagy egy olyan tábornak, aki a filmről a dögunalom abszolútumában gondolkozik? Ha mindkét csoport meg tudja indokolni véleményét, Ön szerint a többségnek van igaza, a többség jogán, vagy a kisebbségnek, mert ők nem műértők, vagy megint csak a többségnek, mert ők azok... és még sorolhatnám? Tehát a kérdésem, hogy a kijelentett véleménye, Ön szerint MIÉRT mérvadó? Shakespeare sem tetszik mindenkinek, sőt a sört sem szeretik sokan, van aki meg a kakasvérpörköltet tartja a legmennyeibb fogásnak? Ön szerint mindenkinek joga van a véleményéhez, amely az élni és élni hagyni gondolatát idézi bennem. Ön úgy érzi, hogy a magyar közönségfilmet élni hagyja az, aki 80-20 százalékot szavazna meg neki a támogatásokból?

Janisch Úr! Ha kíváncsi arra, hogy ki az aki nem minősül megfelelő oktatónak az SZFE-n, egy dolgot nem árt, ha figyelembe vesz. A jelenlegi hallgatók nagy nehezen kivívott státuszukat féltik, így nem fognak neveket mondani, hiszen 8 emberből hamar kiderül, hogy ki mondott csúnyát valamelyik feljebbvalójára, míg a diplomás szakemberek attól tartanak, hogy tanítómestereik (akiknek ez tagadhatatlanul hatalmában áll), ellehetetlenítik őket egy eltévedt megjegyzésre reagálva. tehát konkrét neveket nem fog hallani, de ha Ön szakmai szempontból ideálisnak gondolja az SZFE képzését, javasolnám, hogy beszélgessen el néhány jelenlegi hallgatóval saját maga. Én megtettem, és tudom mit mondtak. Ön még mindig csak kérdez, mint Tamás apostol.
Ugyanakkor felvetném annak esélyét is, hogy tegye próbára a hallgatók szakmai tudását, ha módjában áll, és rögtön kiderül, hogy a képzés hatékony-e vagy sem. Egyébként úgy gondolja, hogy ha én besétálnék, akkor kaphatnék lehetőséget egy beszélgetésre, amely talán egy álláshoz is vezethet? Vagy a külsős oktatókról leírt mondata puszta vigasz volt a "kivétel erősíti a szabályt" kategóriában?

Nos, kedves Janisch Úr! E pillanatban pedig elérkeztünk gondolatainak mélypontjához, melyből mégiscsak a sértettség tükröződik, s nem pedig a konstruktivitás. Itt jön el az a pont, amikor Charlie Chan, a maga nyugalmát és keleti udvariasságát levetkőzve, kultúráltan bár de kimondja, hogy miért ő a detektív, és a többi ember a gyanúsított. Tehát Ön utálja a fórumokat, mert személytelenek. Ha végigolvasta volna levelemet, s tette volna ezt kellő figyelmességgel, könnyen visszaidézhetné azt a sort, mely szerint én a közönség egy tagjaként szeretném mások véleményét megtudakolni, ám felajánlottam, hogy ha bárki tudni szeretné pontos személyazonosságomat, akkor csak bátran kérdezzen és szimbolikus anonimitásomat levetve előlépek a homályból. Tisztelt Janisch Attila! A nevem Hamvas Dániel, az Egyesült Államokban tanultam filmet, és jelenleg (mintegy 2 éve) egy olyan szakma kapuit döngetem, amely nem akar beengedni. Nekem tehát bármilyen szólamot elfütyülhet arról, hogy hogyan is működik a magyar film, sajnos én látom az ellenkező oldalát. E hozzászólással párhuzamosan érkezik majd Önhöz egy forgatókönyv, amelyhez ezúton is jó szórakozást kívánok, és szeretettel várom szakmai, érzelmektől (ha lehet) mentes véleményét. A "fikázás" jelzőt kissé talán erősnek érezném, hiszen én nem engedem meg magamnak a luxust, hogy filmjeiről véleményt alkossak, hiszen azokat nem láttam. Azok alapján viszont, amit hallottam, feltettem egy provokatív kérdést, amelyre Ön elmulasztott válaszolni személyes sértésként értékelve azt, annak dacára, hogy mindannyian tudjuk: "akinek nem inge, nem veszi magára", én pedig nem adtam Önre, pusztán kérdeztem. Az, hogy Ön az én kérdéseim mögött állítást vél felfedezni, maximálisan helytelen, és kizárólag az Ön szeme előtt jelenik meg így (amely pszichológusok körében vagy paranoiát, vagy kisebbségi komplexust, esetleg igazságtartalmat feltételezne - én azonban nem feltételezek semmit, egész egyszerűen kíváncsi vagyok, hogy miért érzi magát támadás alatt, amikor a kérdésre való válaszadással tisztázhatná a helyzetét). Kellemetlennek érzem azt is továbbá, hogy én igen kompromisszumkésznek mutatkoztam, és kifejeztem egyetértésemet Önnel nem is egy kérdésben, amely felé Öntől is éreztem bizonyos tendenciákat, ám most ismét bezárta az elefántcsont-torony ajtaját, és visszahúzódott a méltatlanul sértegetett magyar filmrendező álarca mögé, ahelyett, hogy ismereteivel és az igazság felvállalásával konstruktívan segítene ennek a fórumnak a véleményét formálni olyan kérdésekben, amelyek itt górcső alá kerülnek. Én tehát nem maradtam Önnek eddig adósa semmivel, Ön nem érez elfojthatatlan vágyat, hogy az én őszinteségemet hasonló őszinteséggel, nyíltsággal és segítőkészséggel hálálja meg? Én nem Önben akartam az első hozzászólással sem turkálni, hanem azt szeretném tudni, hogy hol haldoklik a rendszer, amelyhez a hozzászólásai kiváló eligazodási pontokat nyújtottak. Ön nem kívánja velünk megosztani a rendszer Ön szerinti hibáit? Vagy Ön szerint minden így jó ahogy van?

A véleményemet a fiatalok elnyomottságáról továbbra is fenntartanám, ha nem haragszik meg érte? Vagy egy Ön által is ismert szakember (akinek a nevét sajnos nincs felhatalmazásom belehozni egy nyílt fórumba) talán a levegőbe beszélt, amikor azt mondta, hogy "igazán kár, hogy az elsőfilmesek támogatását a Filmtörvény alkotásakor az idősebb alkotók megvétózták". És ki az a "sok" tehetséges fiatal, akik a magyar film porondján az utóbbi években megjelentek? Nevezzen meg kérem 10-et az elmúlt öt évből. Aztán nevezzen meg ebből 5-öt, aki közönségfilmet gyárt. És végül nevezzen meg ebből 3-at kérem, aki nem insider. Amennyiben ez sikerül, azzal állítását igazolja. Amennyiben nem, úgy a kis kínai detektív a maga szerény képességeivel feltehetően jó nyomon jár...

Egyébként magam szerény részéről én úgy gondolom, hogy Ön maximálisan nem üli meg a fórumot. Sőt, dícséretesnek tartom, hogy egyáltalán (a szakmából egyetlenként - amely persze abból is fakadhat, hogy a címlap e fórum létezéséről Szászi Zsuzsa ellenében tudomást sem vesz) szóba áll velünk, szakmén kívüliekkel, és megosztja gondolatait. Bár mások is így tennének, hiszen egyetérteni nem kötelező, de a megértéshez egy oldal egymás közt zajló egyetértése kevés. Megkérném tehát, hogy ha ideje engedi akkor nyugodtan folytassa tovább velünk a "féloldalas kérdés-felelet játékot", amelyet kétségtelenül izgalmasabbá tenne, ha esetleg válaszolna a kérdéseinkre, miközben azonban Önnek sincs megtiltva, hogy tőlünk kérdezzen - ez eddig ugyanis elmaradt a bősz védekezések, és véleménynyilvánítások közepette.

Utóiratával ismételten csak egyetérteni tudok, de az Öntől kért konstruktív javaslat ismételten csak elmaradt. Megemlíteném azonban, hogy egy 70-30-as aránynál, ahol valóban objektív kritériumok alapján dől el a pénz kiosztása, talán új producerek is labdába rúghatnának, akik az Ön által említett problémák terén már felkészültebbnek, hajlandóbbnak és tehetségesebbnek mutatkoznának jelenlegi kollegáiknál. Ha azonban a konc nem lesz nagyobb, ugyanaz a 30 producer fogja egymást ölni a kis támogatásokért, ahogy jelenleg ugyanaz a 30 rendező teszi ezt (s ha nekem nem hisz, kérem nézzen utána kik csináltak filmeket az elmúlt években, és jelezze a deviánsokat, akik 10 éven belül csak egy bármilyen szempontból sikeres filmet forgattak, és akkor én megnézem majd az ellenkezőjét, akik előálltak több sikertelennel is). Várom válaszát, és elnézést a keményebb hangvételért, de nem engedhetem, hogy távozzon amíg a vizsgálat le nem zárult, hisz azzal automatikusan magára terelné a gyanút, és egy makulátlan hírnevet nem gyalázhat meg egy magamfajta jöttment alaptalanul... Tisztelettel:


C.C.
 
2005. november 16. szerda, 21:26 21. | filmhu

Tisztelt Daihelyon!


Szeretnék elnézést kérni a stílus miatt, amelyet Ön nem érez elég szuggesztívnak, mindazonáltal felhívnám figyelmét az állítása implikálta tényre, hogy hozzászólásaim hosszúsága esetleg befolyásolná a megkérdezettek válaszolási készségét, amely hosszútávon az intellektussal hozható összefüggésbe. Továbbá, kritikai fenntartásait elfogadva, a mai napra még kitartanék amellett, hogy tóthgéza sikerei nem velősségében, hanem egyszerűségében rejlettek, hiszen ha a fórumot visszaolvassa, a legtöbb reakció sem tóthgéza ténymegállapításaira érkezett, hanem formai illetve tartalmi kvalitásaira. A tévedés lehetőségét fenntartva, köszönöm hozzászólását:


C.C.
 
2005. november 15. kedd, 20:37 20. | f.r.a.n.k.

értem. a kereső nem elég alapos :).
 
előzmény: torolt felhasznalo #19
 
 
2005. november 15. kedd, 17:31 19. | torolt felhasznalo
Kedves f.r.a.n.k. és ja!

A szakma.film.hu site alapkoncepciója az, hogy a filmszakmai cégek és alkotók saját magukat regisztrálják. Ám Muhi András nem regisztrálta magát az adatbázisunkban, az Inforg stúdió viszont megtalálható az oldalon, több száz másik céghez hasonlóan.

Üdv:
szakma.film.hu
 
előzmény: f.r.a.n.k. #11
 
 
2005. november 15. kedd, 10:04 18. | f.r.a.n.k.
kedves ja,

forgatókönyveimet elolvashatja az fkny.madpage.com oldalon (irasok-forgatokonyvek-royphilips alatt)
 
előzmény: JA #16
 
 
2005. november 15. kedd, 09:43 17. | f.r.a.n.k.
az elérhetőségükre céloztam.

biztos csak nem vagyok jólértesült, és van egy netcím, ahol ott vannak...
 
előzmény: JA #12
 
 
2005. november 15. kedd, 08:59 16. | JA
Kedves Charlie Chen!
Ha én egy filmről beszélek, amelyben 13 tavat látni, de Ön, hogy álláspontját igazoltnak lássa 67 buszról beszél úgy, mintha én is 67 buszt említettem volna - ez ugye a legkevésbé sem korrekt? 67 buszt nem néznék meg én sem, pusztán azért, mert a 67 db 10 percig mutatott busznak nem lesz az érzékeimre és érzelmeimre ható tartománya.
Tarkovszkij esetében a Stalkert említettem, amelyen mégha Ön és sokan mások el is aludnának, ez mit sem jelent a mű maradandó és időtálló értéke szempontjából. (Shakespeare-t 100 évig nem olvasták, nem játszották.) A Solaris szerintem is kevésbé sikerült mű, de ez a "kevésbé sikeres" jelző is meglehetősen relatív.
Az egyetemi oktatók névsora nem titkos. Mellébeszélés és homályos utalások helyett mondja el, hogy kinek az ottani tevékenységével nem ért egyet, az illető szakmai eredményei és a diákokkal kialakított kapcsolata alapján.
(Egyébként számos tanár oktat az Egyetemen, akik nem a szakmából vétettek.)
Végezetül: általában azt utálom ezekben a fórumokban és ezért hiteltelenek is ezek a szakmaszerűdeegynagyszartaz viták, mert ön tudja, hogy én ki vagyok hiszen én például a saját nevemmel vállalom is azt, hogy ön lefikázhasson engem vagy azt, amit csinálok (ténymegállapítás, nem sértettség!), ugyanakkor a kritikai hangot megfogalmazó fórumozók részéről még soha nem találtam egyet sem, aki nevével valamiképp hitelesítené is azt a véleményt, amelyet itt, mint megfellebezhetetlen igazságot tesz közzé. (A kérdésként megfogalmazott állítás is ebbe a tárgykörbe tartozik - sőt!) Ez a kérés többször elhangzott a részemről, de a válasz csak az internetes szokásokról és a demokráciáról való hablaty volt, ami meg kb annyi, mint rossz művet csinálni és aztán meg nem értett művészetről beszélni.
Már korábbi topicokban is többször felajánlottam, hogy szívesen olvasnék forgatókönyveket vagy néznék filmeket azt itt fórumozóktól, akik gyakran tesznek utalást a saját háttérbeszorítottságukról, de senki nem keresett meg - nem hogy rossz vagy jó művel, semmivel.
Arról beszélni, hogy fiatalok nem jutanak lehetőséghez és hogy mindig ugyanazok csinálnák azt a 16 rossz filmet valótlan állítás. Ha így lenne, ugyan hogyan jelent volna meg ennyi új tehetség, új arc és új hangvétel a magyar film palettáján?
Nem szeretném megülni véleményemmel ezt a fórumot - így a részemről itt be is fejezném e féloldalas kérdés-felelet játékot.
Üdv:
JA
P.S.: Én is szívesen nézném az ütős, profin megcsinált és nem a trágárságra és a másodlagos elcsépelt valaholmárláttamhallottam poénokra humor forrásként építő közönségfilmeket. Jelzem az Ön által most sikertelennek ítélt ilyeneket is azok a producerek gyártják - az esetek többségében -, akik a 70-30 százalékos normatív-szelektív finanszírozási arány mellett érvelnek.
 
előzmény: filmhu #13
 
35-16  /  95

nka emblema 2012