sex hikaye



 

Találatok

elemzés: Összesen 250 találat.
egy oldalon
221-240  /  250
221.

Vasvirág (1958)

Herskó János szivárványos életművében -- mely az ötvenes évek közepétől 1970-ig, Svédországba való disszidálásáig, mindössze hat nagyjátékfilmet jelent --,  a Vasvirág olyan, mint a szerelemgyerek. Herskó ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
222.

Szabadíts meg a gonosztól! (1978)

Sándor Pálról már jó ideje alig beszélünk. Úgy értem, persze, hogy a filmjeiről esik kevés szó. Ez rövidlátáshoz vezet: Sándor Pál legalább két filmmel (Régi idők focija és Szabadíts meg a gonosztól!) ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
223.

Oldás és kötés (1963)

Jancsó Miklós második játékfilmjében egy majdnem krisztusi korú (egy híján harminchárom éves), elsőgenerációs értelmiségi szembesülés-történetét meséli el. Jávor Ambrus ambíciózus és sikeres sebész, úgy ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 17., hétfő
224.

Szerelmesfilm (1970)

Szabó István hatvanas évekbeli filmtrilógiájának (Álmodozások kora; Apa; Szerelmesfilm) záródarabja a sorozat motívumait legerőteljesebben szabad áramlássá alakító, az elbeszélés idejét a szubjektum emlékezetének ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
225.

Szépek és bolondok (1976)

A kitűnő forgatókönyvíró és dramaturg Szász Péter a Szépek és bolondokkal a hetvenes évek egyik leghalkabb, leglíraibb filmjét készítette el. Az egyszerű történet a cél érdekében tett aránytalan emberi ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
226.

Sziget a szárazföldön (1969)

A filmekben olykor összekeveredhet egymással valóság és képzelet, realitás és fantázia, tény és ábránd, natúra és libegés. Ébren vagyok vagy látomás elevenedik meg előttem, azt álmodom, hogy kizökkent ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
227.

Szegénylegények (1966)

... minden hasonló helyzetben kincset érően mély értelmű elemzése, a megtorlás mechanizmusának mérnökien pontos rajza.Nem kérdéses, hogy az 1966-ban, vagyis az elbukott forradalom és szabadságharc után tíz ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 17., hétfő
228.

Szívzűr (1981)

A filmesek között elég sok a „szerelemgyerek”, aki pályamódosítást követően kerül a stúdiók világába. Más hivatásra készült, diplomája, végzettsége nem rendezésre, forgatókönyvírásra, színészkedésre képesíti, ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 11., kedd
229.

Szerelem (1971)

Makk Károly – Visconti és Bo Widerberg társaságában – rendezői különdíjat kapott az 1971-es cannes-i fesztiválon. A zsűritag Michele Morgan a díjkiosztás után elmondta a rendezőnek, hogy nagyon meghatotta ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 20., csütörtök
230.

Szörnyek évadja (1986)

Jancsó az Oldás és kötés (1962) óta nem forgatott a kortárs magyar világról. Ha a történelem kataklizmáitól olykor a mához fordult, akkor is előbb hozta lázba az olasz politikai, társadalmi mizéria (La ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 17., hétfő
231.

Szemüvegesek (1969)

A „nehéz emberek” címen köztudatba rögzülő „szocialista szerep” Kovács Andrástól származik, de már Kovács filmje előtt, Makk Megszállottak-jában ott az első „nehéz ember”, a hatvanas évek igazi hőse, az ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. június 16., szerda
232.

Szindbád (1971)

A Szindbád 1971/72 hideg, havas telének nagy közönségsikere lett, némileg (vagy talán teljesen) váratlanul. Huszárik Zoltán neve akkor a nagyközönségnek keveset vagy semmit sem mondott, és a Krúdy-kultusz ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 20., csütörtök
233.

Szentjános fejevétele (1965)

Novák Márk (1935–1972) mindössze egyetlen évtizednyi életműve egy előzmény nélküli, igen eredeti húszperces burleszkből (Kedd), egy formailag rendkívül igényes rövid etűdből (Csendélet), s egy különös, ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
234.

Szent Péter esernyője (1958)

Az 1948-ban az államosított filmgyártás első munkáját, az erőteljesen realista Talpalatnyi földet megrendező Bán Frigyes az '56 után újra felerősödő cenzúrát megkerülve irodalmi adaptációval jelentkezett ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
235.

Szerelmem, Elektra (1974)

Az antik görög mítosz királylánya nemcsak a korabeli drámaírókat (Aiszkhülosz, Szophoklész) ihlette veretes tragédiák költésére, de a huszadik század is megteremte a maga feldolgozásait. Eugene O’Neill ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
236.

Szerencsés Dániel (1982)

... az események elmondásában, másfelől a tettek megértésének, elemzésének és a morális ítélethozatalnak a szükségességét. A hetvenes évek megváltozott szemlélete a nagy elméleti koncepciók, átfogó történelmi ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
237.

141 perc A befejezetlen mondatból

... nyugodt epika és időbontásos, nem lineáris dráma. Korrajz és csak néhány figurát megvilágító pszichológiai elemzés. Tele zseniális részletekkel és érdektelen pepecseléssel. Olyan, mint Latinovits játéka ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. június 9., szerda
238.

Szevasz, Vera (1967)

„Legalább kijön az egyéniségem!” – mondja a kisfiú a fodrásznak, miután az kopaszra nyírta fejét, s előbukkantak elálló fülei. A vidám felütés egyszerre teremti meg az uralkodó hangulatot és határozza ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
239.

Szeressétek Odor Emíliát! (1969)

Egy évvel azután, hogy 1968-ban Európán végigsöpört a forradalom szele Prágától Párizsig hazánkban bemutatják Sándor Pál második nagyjátékfilmjét, amely a kitűnni vágyásról, a szabadságvágyról és a lázadásról ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
240.

Álmodozások kora (1964)

A hatvanas évek elejét akár a magyar film saját „álmodozások korának” is nevezhetnénk: egy nagy generáció, fontos filmkészítői karrierek indulásának ideje ez. Közülük is az egyik legjelentősebb Szabó Istváné, ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
221-240  /  250

nka emblema 2012