sex hikaye

Mozi a fejben - Treatment pályázat

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2005. szeptember 21. szerda, 15:39

rendezés  


egy oldalon
171-152  /  351


 
2005. október 20. csütörtök, 09:15 171. | torolt felhasznalo
Szia Snatch!

A kérdésedre az én válaszom (hogy ki hol tart):
Én 3-4 éve kezdtem el írni. Első körben könyvet. De a munka mellett nehezen ment. Az írói stílusomot rengeteget kellett csiszolni. Valójában az első 300e karakter repült a kukába. Tanulás volt.
Aztán újrakezdtem a könyvet. Teljesen máshogy. Közben pedig mozgolódtam. Pályázatok, versek, prózák, irodalmi portálok.

Nos, a dolog már épp kezdett indulgatni, amikor rájöttem, hogy valójában nem is ezt szeretném csinálni. Akkor jött a forgatókönyvírás. Belevetettem magam. Most egyszerre 3 ötleten dolgozom, + van még egy kettő, de azokat most nem vállalom be.

És hogy hol tartok? Indulok. Tervezgetek. Álmodozok. Aztán majd meglátom, mi lesz. Nekem ez nagyon fontos. Talán ez az a szakma, amit kerestem.

És itt egyetlen kérdés van. Ha már kapisgálod, hogy mi az álmod, akkor miért nem teszel meg érte mindent? Később kétféleképpen tekinthetsz majd vissza az életedre:
1) Mindent megtettem az álmomért
2) Féltem a kihívásoktól, és ezért meg sem próbáltam

Az eredmény pedig? Az 1-es esetben legalább van esélyed... :-))
 
előzmény: Snatch #170
 
 
2005. október 20. csütörtök, 00:51 170. | Snatch
Bevallom, az eddigi pályázatokra max 3-4 napot szántam (bár utólag úgy látom, nem kell szégyenkeznem...), szóval én most vettem rá magam, hogy ennél jóval több időt foglalkozzak vele, ebből következik, hogy házalás még nem volt, és a pályázati kudarcokat is ráfogtam EDDIG arra, hogy összecsaptam.
Hogy Amerikában működik, ezt Tőled tudom, köszönöm az infot. Persze, ilyen lehetőséggel is élnék végső esetben. Amúgy ehhez az kell, hogy legyen egy hivatalos gyűjtőhely, amiről a producerek sokaságának tudomása van, nem?

Az első pályázatom pár éve (filmes magazin, rövidfilm) egész 'sikeres' lett, 700-800 pályázóból a "bíztatnánk őket" kategóriába kerültem, aztán volt egy másik rövidfilm, amit pályázaton kívül írtam, és kemény 10 napig, azt volt módomban megmutatni egy sorozat producernek, aki szerint egyedi stílusom van és ötleteim, de ő amúgy nem foglalkozik filmekkel, ha tudok kommerszebben is írni, esetleg próbáljak bekerülni a sorozat-író teambe (amúgy érdekes, mert náluk külön dialógus-írók vannak). Ennyi "szakmai visszajelzés" volt eddig. De amíg én nem vagyok megelégedve az írásommal, addig nem is érdemes komolyabban zaklatni a "szakmát" ezzel.
Érdekelne, ki hol tart, hányan írtak még keveset, vannak tele optimizmussal és alkotási kedvvel, és hány embernek van tele a gép/fiók kidolgozott művekkel, amik süket fülekre találtak mindeddig, és akiknek a helyzet reménytelennek és igazságtalannak tűnik?
 
előzmény: f.r.a.n.k. #168
 
 
2005. október 20. csütörtök, 00:04 169. | f.r.a.n.k.
fórumügyben: nem találtam olyan magyar szolgáltatót, ahol témakörökre bontott ingyenes fórumot lehetne nyitni.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #168
 
 
2005. október 19. szerda, 23:40 168. | f.r.a.n.k.
általában én is krimit írok :) a sci-fivel el vagyok akadva :) már vagy 5 éve...

"az, hogy egy oldalra felpakolunk ötleteket/forgatókönyveket, a producerek meg rohannak oda lecsapni rájuk, valószerűtlennek tűnik" - amerikai nem egy ilyen van. van ahol még fizetnek is érte. a producerek meg az ügynökök ha nem is rohannak lecsapni rájuk, de havi 4-5 kapás mindig van. ha az a nézeted, h házalni kell, azt most is megteheted. ha találsz valakit, akinél házalni lehet. pályázatokra is írhatsz. attól még nem változik sok. eddig is így ment. de kérdem én, hallottál már olyat az utóbbi nemtudomhány évben, hogy ez-meg-ez forgatókönyvet keres?

egyébként nem írókra értettem, h olvasta-e valaki, az "épp nem ilyet keres" elég világos utalás kikre gondoltam. kaptál már visszajelzést írásodra olyantól, aki szakmai szemmel tekint rá?
 
előzmény: Snatch #167
 
 
2005. október 19. szerda, 22:04 167. | Snatch
Nem értelek, nem a többi írónak kell olvasnia, nem velük kell megosztani, hogy film lehessen belőle... lehet én vagyok túl szkeptikus, de az, hogy egy oldalra felpakolunk ötleteket/forgatókönyveket, a producerek meg rohannak oda lecsapni rájuk, valószerűtlennek tűnik. Amerikában kitartóan kell házalni befutott írók tapasztalata szerint, Mo.-on lehet még ez sem válna be.
Mostanra kitapasztaltam, hogy akció/krimi műfajban jönnek nekem a legkönnyebben az ötletek, megpróbálok ilyet írni. December 31-én lesz egy másik pályázat, ahol tartok, elküldöm, aztán mindenképp továbbírom stb. Valaki írta, hogy úgy lehet érvényesülni, ha megírod teljesen, mert abból látszik csak valójában, mennyit is ér, ezzel egyre jobban egyetértek. Gondolom pl. ide mindenki a folyamat kezdeti- vázlatos szinopszisát küldte el, nem pedig befejezte a forgatókönyvet, és UTÁNA alkotta meg (ez nem volt megtiltva :)), uez a treatmentre (utána - selling document), egy kicsit is hozzáértő azonnal el tudja dönteni, melyikről van szó (feltéve ha nem csapnivaló és hibáktól hemzsegő a forgatókönyv végső formájában is), hiszen számtalan hibára és új lehetőségre az írás közben jön rá az ember, mikor beleássa magát a részletekbe.

A sci-fi elég távol áll tőlem, nem hiszem, hogy hasznodra lennék :(
 
előzmény: f.r.a.n.k. #166
 
 
2005. október 19. szerda, 19:04 166. | f.r.a.n.k.
ha nem osztod meg, ki olvasta? mit mondott rá, jó v. épp nem ilyet keres?
érdekel mit írsz. szci-fit nem akarsz közösen írni? japán kardozós future cyber-noir.

szóval hol legyen fórum? vállalja valaki? moderátor?
public domain ötleteimet megosztom bárkivel.

mozi - műfaj.
tv.
szerkezet.
háttérkutatás.
olvasóterem.

kritikusok próbaterepe lehet. a máshol meg nem értett tehetségek az egyszerű outsider arcába mondhatja hogy megy ázsiában a manga meg az anime, meg h mi is közte a különbség.
 
előzmény: Snatch #164
 
 
2005. október 19. szerda, 18:50 165. | f.r.a.n.k.
celtx.com - ingyenes, in: txt, out:pdf html
kollaboráció támogatás

minden szempontból megfelel, olyan mint a
sophocles kisöccse.
 
előzmény: Snatch #164
 
 
2005. október 19. szerda, 12:28 164. | Snatch
Én inkább attól tartok, hogy egy olyan játékos nyúlja le, akinek a zsebében ott a 10 telefonszám... ;/
Pont ezért inkább pályázatokra küldök terveket, minthogy mindenkivel megosszam őket, de ha olyan stádiumba érne egy forgatókönyv, lehet, hogy megpróbálnék telefonszámot szerezni...

f.r.a.n.k., a közös írásos tapasztalataid picit olyanok, mint maga a pályázatos tapasztalatok egy átlagembernél, vagyis 2szer kudarc, nekivágjon 3.-szor vagy hagyja az egészet?
Természetesen ez sántít abban, hogy az íráshoz ragaszkodni fontosabb, minthogy kipróbálja valaki a duettezést.

szultán: félreértettél, én teljesen osztom a véleményed, egyrészt mert amit idézőjelben írtam, azt egy szakkönyvből fordítottam, másrészt mert logikusnak tűnik egyébként is. A tények másodlagosak a drámához képest, ennek így kell lennie.

Sajnos a Final Draft nem freeware :(
 
előzmény: f.r.a.n.k. #163
 
 
2005. október 19. szerda, 11:47 163. | f.r.a.n.k.
ha nem akarod megmutatni a forgatókönyved akkor hogyan találjon rá egy filmkészítő? nekem nincs a zsebemben tíz telefonszám producerekre. sokunknak nincs szerintem. rosszul vagyok attól, h belső körök vannak, h nincs (nem volt) mód nyílt lapokkal játszani. rosszul vagyok attól, ha azt látom "film előkészületben", amikor még a forgatókönyv sincs kész.

én személy szerint nem félek attól, h valaki ellopja az írásomat. nem hiszem h egy komoly producer/filmkészítő kockáztatna egy pert, a filmjét, szakmai hitelét, mikor egyszerüen megveheti a fknyvet.

te döntöd el mennyit mutatsz, úgy fogalmazod meg ahogy akarod. a te dolgod, h elhitesd te tudod azt a sztorit a legjobban megírni, te jöttél az ötlettel, nálad (papíron is) megvan a film. nemcsak mint minden laikus, aki azt hiszi ő is tud ilyet ha akar. nem hiszek azoknak, akik azt mondják, ilyen meg olyan nagyszerü filmet írtak, de félnek vele kilépni.

ja és a közös írásról: talán kétszer próbáltam. mindakétszer inkább csak szövegeltek, mert a konkrét íráshoz nem fült a foguk.
 
előzmény: Snatch #159
 
 
2005. október 19. szerda, 10:24 162. | torolt felhasznalo
Snatch! Márpedig a helyzet az, hogy egy jó történelmi filmhez rengeteg minden hozzá van költve meg el van véve. És ha egy történész nyúl a művészethez akkor nagyon vigyáznia kell, hogy a történészi szemlélet ne uralja el az alkotást. A mozinéző ugyanis nem a lábjegyzeteket, meg irodalomjegyzéket nézi, hanem az emberi helyzeteket. Ezeknek kell hitelesnek lenniük. Mondjuk Shakespeare-t sem a történelmi hitelessége miatt szeretjük.
 
előzmény: Snatch #158
 
 
2005. október 19. szerda, 09:42 161. | torolt felhasznalo
Már alig várjuk Scottie szinopszisát ;) a kis csahosokkal együtt!
 
2005. október 19. szerda, 09:22 160. | [tsg]
lehet, hogy igazad van. ha jól értem, attól kellene tartanom, hogy ellopják, vagy tévednék? javíts ki nyugodtan. bár, ha jól értelmeztem a pályázati felhívást, minden induló szinopszisát ingyen levédi a filmjus, úgyhogy elvileg ezzel nem lehet probléma. (viszont erről még se itt a fórumon, se máshol nem esett szó, hogy megtörtént-e, vagy hogy is lesz ez.)
egyébként épp azért tenném közzé a scriptet, mert (jóval) több mint egy hetet dolgoztam rajta, és így már nemigen látom a hibáit. hm.
final draft, ha jól sejtem, nem freeware, igaz?
 
előzmény: Snatch #159
 
 
2005. október 19. szerda, 00:36 159. | Snatch
Final Draft 7-ben van olyan, hogy Save As... Text Only with Layout, és akkor megőrzi a tabokat.
Én személy szerint nem tennék fel semmit, amin 1 hétnél többet dolgoztam, még akkor sem, ha nem akarom továbbfejleszteni. Az talán érdekes lehet, ha 2 ember rájön, hogy szívesen megpróbálnának együtt írni egy filmet, és ha megpróbálják nem átverni egymást. Lehet, hogy nem lesznek hatékonyak pont ők együtt, de hasznos tapasztalat látni a másik gondolkozását, ötleteit, segíthet kilépni saját világából, rögeszméiből.
 
előzmény: [tsg] #155
 
 
2005. október 18. kedd, 23:22 158. | Snatch
szultán szavai másképpen: "kutass, de sose hagyd, hogy a tények elnyomjanak egy jó sztorit"

Gratulálok minden "szakmailag" hozzászólónak, nagyon érdekes fórummá alakult ez, öröm ide feljönni! És ami fontosabb, tanulságos is.

Maradok őszinte csahosotok,
Snatch
 
előzmény: torolt felhasznalo #157
 
 
2005. október 18. kedd, 22:07 157. | torolt felhasznalo
Kedves Milán!
Nagyon becsülöm, ahogy hozzáállsz a kritikához, már sokkal előrébb tartasz, mint a pályázat "profi" győztese, aki úgy tűnik, megvan győződve arról, hogy ismét zseniálisat alkotott. Mindenképpen tanulságos lesz, ha a történetet forgatókönyvvé írod. Egyrészt gyakorlásnak sem rossz, másrészt ha újragondolod az egész sztorit, még ki is sülhet valami. Én a szinopszisodban egyelőre nem látom a filmet. Szerintem legkevésbé a hitelesség a fontos - a szó történészi értelmében-, sokkal inkább a drámai helyzet megteremtése, és annak kibontása. A barát elárulása történet klasszikus, tehát erre lehet támaszkodni. Arra vigyázz, hogy a hosszú időbeli mozgás egy filmen belül nagyon komoly problémák elé állítja a forgatókönyvírót. Könnyen széteshet epizódokra a film (lsd. Hídember). Lehet esetleg alkalmazni azt a technikát, hogy a múlt a jelen egy történésében bomlik ki (mint visszaemlékezés), vagy egyszerűen kiemelsz egy fontos eseményt. Ha ügyesen megírod, akkor így is mindent eltudsz mondani a témáról. Na, de mi a téma! A legfontosabb, hogy jól megfogalmazd, miről is szól a film (mondjuk az árulásról). És ehhez találd meg ebben a sztoriban a legátütőbb eseménysort. Ja, és legyen nagyon egyszerű, mivel kezdőként így is lesz elég bajod, amivel majd meg kell küzdened.
Üdv
 
2005. október 18. kedd, 18:44 156. | f.r.a.n.k.
lehet formázni .txt-t.

http://www.scifiscripts.com/scripts/fight_club.txt
 
előzmény: [tsg] #155
 
 
2005. október 18. kedd, 17:48 155. | [tsg]
az .rtf annyiban más, hogy tartalmaz formázást, nagyjából mind a .doc. így aztán elképzelhető, hogy használ makrókat is, ezt nem tudom, de megértem, ha ódzkodsz tőle. txt-ben viszont nem lesz formázva a forgatókönyv, ennek ez az egyetlen hátránya, de talán nem olyan nagy baj.
amit én használok írásra, a ScriptMaker nevű (ingyenesen letölthető) szoftver rtf-be tud "csak" exportálni.


 
előzmény: f.r.a.n.k. #151
 
 
2005. október 18. kedd, 14:43 154. | f.r.a.n.k.
viszont, h teljes legyen a kép, azért ha fikciós egy sztori (a nyomorult emberi sorsok témában) mint az Oldboy például, akkor egész könnyen megemésztem.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #153
 
 
2005. október 18. kedd, 14:20 153. | f.r.a.n.k.
ez egy rokonszenves reagálás...

én megvallom, amikor kikerült az oldalra, akkor is csak átfutottam, főleg a témaválasztás miatt. most is, mondom elolvasom, de nem ment. másnak lehet fontos és filmen szeretne látni ilyen múlttal foglalkozó történetet, én nem. teljesen komor sztori, amitől csak lehangolódik az ember. nem nézem meg az ilyen filmeket. ettől még lehet, hogy megtalálja a közönségét és születhet belőle egy profi forgatókönyv.

az ilyen történetekhez a hozzáállásom nem hiszem, hogy valaha is változni fog. soha nem fogom megnézni a Temetetlen holtat vagy a Sorstalanságot vagy a Hotel Ruandát. soha nem fog érdekelni milyen nyomorulttá lehet egy embert tenni, hogyan tudták elállatiasítani a történelem folyamán. lehet az bármilyen szépen fényképezve, lehet az bármilyen lélekbevágóan felemelő.

nem azért járok moziba, hogy megtörtént emberi tragédiákat lássak. mozinak pont az az erőssége, hogy elvonatkoztatható, a történet lepereg és a néző kilép belőle. másfél-két órát töltött abban a világban...

ez csak a saját véleményem. nekem nincs igényem ilyen filmekre, ezért remélem nem haragszol, csak őszinte vagyok.
 
előzmény: DonMilano #152
 
 
2005. október 18. kedd, 12:51 152. | DonMilano
Sziasztok!

Eddig csak szemlélője voltam a fórumnak, azonban amikor Scott az én szinopszisom kritikájához érkezett, úgy érzem, válaszolnom kell. Scott írása (mégha a jóindulat és a konstruktivitás szülte is) negatívan állítja be a forgatókönyvem (legalábbis többet foglalkozik a vélt hibák felnagyításával, mint érdemes lenne) így szükségesnek érzem ezt a kritikát röviden kompenzálni.

1) Az ügynök-kérdés.
Történésznek tanulok, így valamelyest képben vagyok a múlt rendszer titkosszolgálati folyamataival. Lehet, hogy a rövid szinopszisból nem rajzolódik ki egyértelműen a dolog, de a treatmentből talán jobban lejön majd. A történeti hitelességre, mondanom sem kell, maximálisan törekszem.

2) Két idősík, több főszereplő
A főszereplő a két Abonyi és Lovász, illetve hármuk konfliktusa. Ez az oppozíció kezdetben az idősebb Abonyival valósul meg, majd áttevődik a fiatalabb Abonyi és Lovász, illetve apa és fia közé.
Az idősíkok váltakozása a konfliktusok egymás melletti láttatását teszi lehetővé. Mindkét idődimenzióban lineárisan haladunk, így fokoztaosan értjük meg a viszony változását.

3) A jellemek
Abonyiék sem egyértelműen pozitívak, a fiatalabb fiú törtető, az igazságért a családja békéjét is feláldozni kívánó alkat, az idősebb pedig kiég, saját eszméinek feladasával meghasonlik lázadó énjével.
Lovász vívódását a treatmentben fogom jobban kidolgozni, most csak utaltam rá, hogy lelki konfliktust okoz nála árulása, amit segítségnyújtással kompenzálni kíván. Az ő karaktere sem éppen az ellenpontonzása Abonyiénak, sőt elég sok hasonló vonást mutat a fiatalabbikkal. (tettrekészség, racionalitás, merészség).
Azt igyekszem kiemelni majd, hogy Lovász és a fiatalabb Abonyi, habár két másik oldalon állnak, mégis félelmetesen hasonló módon küzdenek. Az igazság lehet bárhol, az elszántság, a küzdeni akarás és tudás mégis megegyzik. (S ezáltal a pozitívnak gondolt szereplő lesz rosszabb? Vagy ez egyenrangúsítja erkölcsileg az ügynököt? Értelmezés és nézőpont kérdése...)

4) Szerelmi szálak
Ezt alaposabban ki fogom fejteni szintén, annyit ígérhetek, hogy nem csak a történések sszínesítő kontúrja lesz az érzelmi szál, hanem komoly szerephez is jut mindkét generáció esetében.

5) Előrejelzés
A drámai feszültség kulminálására már kiötlöttem valamit. Az eseményeket részletesebben megjelenítő treatmentben megtalálhatóak lesznek ezek is. Addig: türelmet és bizalmat kérek.

5) Végül.
A filmben több célt kívánok megvalóstani:
- történelmi eseményekbe ágyazott (pontosabban azokból generált) emberi konfliktusokat bemutatni
- ma is ható probléma minden oldalát körüljárni, feltárni
- kérdéseket ébreszteni a néző fejében, helyes és helytelen, bosszú és megbocsátás, etika és racionalitás terén.

Üdvözlettel:
Milán
 
előzmény: torolt felhasznalo #146
 
171-152  /  351

nka emblema 2012