sex hikaye

Mozi a fejben - Treatment pályázat

a topikot nyitotta: filmhuadmin | 2005. szeptember 21. szerda, 15:39

rendezés  


egy oldalon
271-252  /  351


 
2005. november 7. hétfő, 11:34 271. | torolt felhasznalo
találkozó

időpont: nov. 23. 18h

szultan
walsh
snatch ???
frank ???

még valaki(k) ??? pl. scott free? :)))
 
előzmény: torolt felhasznalo #270
 
 
2005. november 7. hétfő, 09:21 270. | torolt felhasznalo
Nekem jó később is. Akkor lőjjük be a 23-a hat órát, és ha legalább 5 embernek jó, akkor szervezze le valaki a Bem mozisokkal. Amúgy lehet, hogy túlkomplikálom a moderátorsággal, de már tíz fő körül nem árt, ha van. Na majd ott helyben kiderül. Én a harminc fölötti kategóriát bővítem. Akkor eddig kettő jelentkező a nov. 23 szerda hat órára.
 
2005. november 6. vasárnap, 23:02 269. | torolt felhasznalo
én a 28 évesek mellé húzok egy strigulát. :)
az időpont... a nov 16 sztem legkorábban. nekem most nagyon sok a dolgom. bár 16-án biztos fel tudok szabadítani pár órát, de nyugodtab lennék egy héttel később. (20-a után bármikor)
a helyszín... én benne vagyok a bem mozis találkában, de nem ismerem a helyet.
a moderátor... ki lenne az? de ha nincs is első körben, sztem meg tudnánk oldani. ez úgyis próba jellegű lenne. kicsit dumálnánk, aztán minden ötlet kapna egy órát. max mérjük az időt... :)

nyissunk egy listát, hogy kik jönnének:

időpont: ???

snatch
szultan
walsh
frank??? (jönnél?)

ez így gördülhet tovább?
sztem max 5-6 fő legyen a létszám (valószínű, hogy még annyian sem leszünk, de nem baj)
 
2005. november 6. vasárnap, 21:20 268. | torolt felhasznalo
És még annyi, hogy legyen a következő hét szerda, vagyis november 16. Amúgy én jónak látnék egy moderátort, aki levezényli a dolgot, viszont nem hoz sajátot, és mondjuk arra ügyel, hogy mindenki, aki akar, szóhoz jusson. Ez lehetne minden alkalommal más.
 
2005. november 6. vasárnap, 18:46 267. | torolt felhasznalo
Javasolhatom a szerda estét a találkozóra, mondjuk hattól. És szerintem a Bem mozisokkal kéne dumálni, mert az több szempontból is ideális hely.
 
2005. november 6. vasárnap, 15:35 266. | Snatch
Én nyitott vagyok sok mindenre, ebből meg nagyon rossz nem sülhet ki. Persze fordulat az életben is van :) Részemről a sörözőknél némileg elegánsabb helyeket kedvelek, meg az se hátrány, ha halljuk egymást => diszkrétebb hely. Amúgy érdekel, milyen lenne a kormegoszlás, én a 24es mellett vagyok egy strigula.
 
előzmény: torolt felhasznalo #264
 
 
2005. november 6. vasárnap, 13:15 265. | f.r.a.n.k.

a trombitás? :)
nekem az ilyenre rá kell készülnöm, mivel nem vagyok budapesten, de a vicc kedvéért lehet elnéznék...
 
előzmény: torolt felhasznalo #264
 
 
2005. november 6. vasárnap, 11:23 264. | torolt felhasznalo
üdv mindenkinek!

gondoltam visszatérek kicsit a forgatókönyvíró találkozók témájához. volt róla szó, hogy akár internetes fórumon, akár személyesen össze lehetne hozni megbeszéléseket. persze-persze, budapestiek vs vidékiek... :)
na mindegy. én úgy gondoltam, hogy függetlenül minden mástól, a budapestiek azért összeülhetnének személyesen is. én benne lennék egy olyan találkozóban, ahol néhány arc összefut (akár nálam), és kibeszéli az ötleteket. mondjuk leszervezhetnénk egy próbadélutánt, ahol mindenki bemutathatna egy ötletet, aztán a többiek kritizálnák.

ki mit szól? kit érintene a dolog? mi legyen a helyszín?
én a moszkva tértől nem messze lakom, de összeülhetnénk egy sörözőben is... akár... :)

üdv
walsh
 
2005. november 4. péntek, 11:18 263. | f.r.a.n.k.
egyetértek, h nem kell túlmagyarázni egy figurát, de az se jó, ha egydimenziós előélet nélküli alakok mozognak a vásznon (habár van, mikor működik: Clint Eastwood Név Nélküli Embere) és jó ha a történések visszahatnak a jellemfejlődésére és későbbi tetteire, választásaira (Sebhelyesarcú: paranoia)...

.....................................
fkny.madpage.com
ezentúl a szakma.film.hu-n és a forgatokonyv.lap.hu-n is
 
előzmény: torolt felhasznalo #261
 
 
2005. november 3. csütörtök, 10:20 262. | f.r.a.n.k.

a constantine-ban 10-20 év munkája, többszáz képregény tapasztalata van benne... :)
 
előzmény: torolt felhasznalo #261
 
 
2005. november 3. csütörtök, 00:04 261. | torolt felhasznalo
bocs, hogy csak most reagálok.

"meglesznek az indítékok, személyes kapcsolatok, üzleti érdekeltségek, barátnők, szeretők, stb..."

azért vigyázz, nehogy "túlmagyarázd" a sztorit! itt Európában hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy egy filmben mindent szájbarágósan el kell magyarázni, hogy megértse a néző - valszeg társadalom-pszichológiai alapja lehet ennek, miszerint mifelénk a "szabad akarat", a "szabad gondolkodás" sose dívott olyannyira, mint Amerikában (de most nem mélyedek ebbe bele ;) ) -, pedig a valóságban éppen ennek az ellenkezője igaz!

a néző borzasztó sok ismerettel rendelkezik, amikor beül egy filmre, ha úgy tetszik, ott az egész élete, minden élmény és infó, ami addig érte - és ezeket fel is használja majd a filmnézés során. íróként figyelnünk kell erre, mert különben olyan dolgokat is elkezdünk megmagyarázni, amik "magától értetődők" egy nyugati kultúrában felnőtt ember számára. ha ez bekövetkezik, akkor behal a film.

az igazán jó sztoriknál 3 mondattal fel lehet rakni a lényeget, onnan már le kell jönnie a nézőnek, hogy mire megy ki a játék. egyszerűen nincs lehetőség arra, hogy hosszadalmas magyarázatokba bonyolódjunk a sztorit illetően (hogy ki kivel van, mit miért csinál, stb.)

a "Hetedik"-ben pár mp alatt megkapjuk a 7 főbűnös sorozatgyilkos sztoriját (amikor Morgan Freeman magyaráz) és ennyi is, nem állnak neki hosszan kifejteni vagy ilyesmi. és ezzel el is jutunk egy újabb fontos dologhoz:

a logikus magyarázatok mindig egy célt szolgálnak: érzelmi viszonyokat állítanak fel a karakterek között! (jó, persze, hogy infót is közölnek, de az inkább csak a felület, a lényeg ez alatt van, és ez pedig az érzelmi viszony!)
a filmet ugyanis sohasem a logika viszi el, hanem mindig az érzelem! még egy James Bond-ban is, ahol pedig aztán végigkergetik egymást a fél világon, folyamatosan ott van az érzelem.
gondold végig, hogy pl. a "Hetedik"-ben mennyi az a rész, ami a száraz logika és mennyi az, ami csak az érzelem! de ugyanígy érdemes megvizsgálni a "CSI"-t /Helyszínelők/ is, amely elvileg a rendőrségi nyomozás rideg, ok-okozati, abszolút logikus folyamatáról szól, hogy mennyi a filmben az érzelem - szinte csak arról szól!
a CSI:New York meg különösen jó példája annak, hogy mennyire épít a sztori a nézők ismeretére - hatalmas kihagyások, ugrások vannak benne és mégis minden érthető.

végezetül még egy példa: próbáld meg elmondani a "Constantine" logikusan felépített világát és alapsztoriját (az Ördöggel, Gábriellel, Mammonnal, az ikrekkel, stb együtt), aztán nézd meg, hogy milyen röviden, egyszerűen adták meg ezt a filmben! gondold végig, hogy ha neked kellett volna egy ilyen világot felraknod, akkor mennyivel bonyolultabban fogtál volna hozzá!
(arról persze nem is beszélve, hogy itt is a főkaraktereink érzelmi viszonya van a fókuszban, az viszi a filmet, a sztorit előre)

jó töprengést! :)
 
előzmény: torolt felhasznalo #237
 
 
2005. november 2. szerda, 23:09 260. | Snatch
Köszi a tippet, frank! :) Mindenképp megnézem! Amúgy most rendeltem meg bátyám révén angolul a Bourne trilógiát regényben, és még 2 hasonló témájú könyvet a szerzőtől (Robert Ludlum). úgy látszik, ez a zsánere. És ha egy filmes adaptáció jól sikerül, a forrás csak zseniális lehet :)
Én önként beismerem, még nem írtam megfilmesítésre érdemes nagyjátékfilmet. remélem pár hónap múlva gondolhatok mást. Nem szabad elsietni, és érdemes másodszor-harmadszor is átrágni magunkat az elméleten (némi gyakorlással fűszerezve), mielőtt nekivágunk a Nagy Projectnek, nekem legalábbis most kezd igazán kinyílni a csipám, másképp forogni a búrám, és inkább előtte, mint közben!
 
előzmény: f.r.a.n.k. #259
 
 
2005. november 2. szerda, 10:44 259. | f.r.a.n.k.
egy kis életet bele...

egyre szkeptikusabb vagyok. lehet h mégse írt még senki olyan nagyjátékfilm-forgatókönyvet, amit érdemes lenne megfilmesíteni? eddig csak treatmenteket olvastam, amiknek a 90%-a egyszerüen rossz. senki nem mondja, h nanézdmá itt az enyim, készen, csekkold milyen jó film lenne...

walsh,
hogy haladsz?

snatch,
ajánlom a agents secrets c. filmet a kémes sztoridhoz.

.............................................
http://fkny.madpage.com
http://forums.cjb.net/fkny.html
 
2005. október 31. hétfő, 01:55 258. | torolt felhasznalo
De angolul ugye teljesen más asszociációkat hív elő, mint magyarban. Lehettek volna kicsit kreatívabbak a fordítók szerintem.
 
2005. október 30. vasárnap, 20:10 257. | torolt felhasznalo
Ez kivetelesen egy helyes forditas.
Dead End=Zsakutca
 
előzmény: torolt felhasznalo #256
 
 
2005. október 30. vasárnap, 09:38 256. | torolt felhasznalo
Szeretnék beszámolni tegnap esti filmélményemről. Merthogy ritkán találkozni olyan filmmel, ahol forgatókönyvírói bravúrról lehet beszámolni. Mellesleg az egész film úgy, ahogy van (talán egy picit leszámítva) remek. És persze tök véletlen, hogy láttam, mert senki nem beszél róla, mozikban meg nem vetítették. Szóval ez a Dead End (Zsákutcára fordították a hülye forgalmazók). Minimál költségvetésű pszichohorror, forgatókönyvíró jelölteknek különösen ajánlom. Beszarás, milyen jó! Jah, és jó a magyar szinkron.
 
2005. október 29. szombat, 13:01 255. | f.r.a.n.k.
nem tudom mit mondjak... ha nem fogott meg, akkor minek foglalkoztál vele? ha sablonosnak érzed, az azért is lehet, mert sablonosan közelíted meg :) "Nehéz volt a történetre és a látványra koncentrálnom, mert mint írtam, nem fogott meg" - ez látszik abból ahogy leírod a világokat. pl. az h Japán területe a harmadára csökkent és túlzsúfolt, ez max egy utalásnyi idő, de se helyszín se a történet szempontjából nem használható.

van egy kis átfedés ez és az én sztorim közt, de erre azt mondhatnám h az szinte következik a rövid leírásomból.

az egyetlen manga-vonulat a sárkány-mítosz, ami szerepel nálam is de nem ebben a formában.

ezt így nem érdemes megírni, de azt te is tudod...
 
előzmény: Daihelyon #254
 
 
2005. október 29. szombat, 12:28 254. | Daihelyon
Másik fórum nálam nem jön be most, így ide teszem.

DARK SUN (THE EYE OF THE DRAGON)
SÖTÉT NAP (A SÁRKÁNY SZEME)
a szokásos noir sztori: a magánnyomozó egy gyilkosságot gombolyít fel, amikor találkozik egy gyönyörű énekesnővel, aki eltűnik.
két világ: egy jövőbeli japán-negyed és egy más bolygón levő japán város.
a nyomozó átjut, visszakerül, újabb gyilkosságok, emberrablás, jakuzák, szumó, futurisztikus fegyverek, képességek, szállongó hattyútoll lassítva, űrbe-zuhanás, kislány, csatlakoztató, világvége-kontúr...

Összesen a fenti információ halmaz állt rendelkezésemre, de összehoztam valamit összesen kemény 8 óra alatt. Nem egy hét, mert még a történet sem fogott meg, és teljesen mással voltam elfoglalva, de ha már jelentkeztem, akkor csak azért is neki ültem, hogy megcsináljam. Nehéz volt a történetre és a látványra koncentrálnom, mert mint írtam, nem fogott meg, sőt kifejezetten sablonnak, x-edjére lerágott csontnak érzem már a pár szó kapcsán is, így még az agyam se indult rá, hanem szándékosan préseltem ki magamból az alant látható saját verziómat.
(Novellaszerű leírás lesz, hogy átlátható legyen a történet és a látvány világ kifejezésre jusson.)

Alap helyszín egy tömött, megalopolis, jövőbeli város, amibe az emberek települtek, menekültek a városon kívüli vad világból. 150-200 emelet magas épületek. Ugyan vannak repülő gépjárművek, de az embereknek nem igazán sikerült az űrutazást elsajátítania, így még a Marsra is nehéz átjutni, ezért a Föld az egyetlen élő, lakó bolygó, mely túlzsúfolt, koszos és haldoklik. Az épületek nem csak magasak, de alap területre is nagyobbak a jelenünkben megszokottaknál. 40 emeletenként az épületeket légi cső-hídak, átjárók kötik össze, melyben járművek és emberek közlekednek, ezeken a szinteken többnyire mesterséges parkok, közösségi terek vannak. A szmog elviselhetetlen odakint, de ugye nem mindenütt, minél magasabban van az emelet, annál jobb a levegő, de már nem létezik a felső szinteken sem tiszta levegő. Az eget az állandó köd, szmog borítja, a napnak a sugarai nehezen jutnak át, így a talaj közelben az állandó sötétség uralkodik, mesterséges fényekkel megvilágítva. A szabadban az alsóbb szinteken csak maszkkal lehet közlekedni, különben megfullad bárki. Védőöltözet is kell, hogy a veszélyes kosz ne jusson a bőrön át a vérkeringésbe.
Gyilkosság történt az egyik kerületben, mivel az áldozatok japán származásúak és a rendőrségnek jobb dolga is van, így (szokás szerint) egy magánnyomozóra (Ben) bízzák az esetet. Ben neki kezd a szokványos leszámolásnak tűnő eset felgöngyölítésében, így első útja a japán negyed egyik tiszteletben tartott urához (inkább mester, mint főnök)(K) vezet. A felsőbb szinteken lakik, több emelet tulajdonosa (régi japán kastély hangulat, toló válaszfalak, keveredve a magas technikával). K nem szeret élőben találkozni emberekkel, főleg nem idegenekkel, így a találkozás a virtuális térben történik. Bent így az egyik szobába kísérik és az agyába ültetett csatlakozóba bedugnak egy kábelt. Ben egy gyönyörű tájon találja magát, dombok, fák, kis szentély, kastély (a tiszta, szűretlen napsütés még így is zavarja, hisz ilyen a valóságban nincs). Egy régies, nagy várúr területén van. K-val a kis szentélynél találkozik. K a kérdéseket talányosan kikerüli és inkább Ben lelkivilága érdekli, mint egy egyszerű gyilkosság. Ben a titkait megpróbálja minden áron megóvni, és inkább az esettel kapcsolatos részlet információk érdeklik. K egy japán bárba irányítja, de közben csak firtatja Ben rejtélyes, sötét múltját. Ben az információkat megköszöni, majd sietve távozik.
A japán bár (Vörös sárkány, VS) viszonylag elitnek mondható, a közép, enyhén tehetős réteg jár ide szórakozni. Ben szaglászik, mikor egy gyönyörű felcsendülő női énekhang (M) a figyelmét a zenekar felé fordítja. M-nek nem csak a hangja, de az egész ragyogása gyönyörű, és Bent, a koszos, alsóbb rétegekhez szokott szemét elkápráztatja a nő teljes egészében. Ben M-et követi és bejut az öltözőjébe, hogy faggassa, de az igazi indok inkább az, hogy szépségében tovább csodálhassa. M-nek imponál a férfi, és kicsit kopotas, de macsó jellege megragadja. Mivel csak úgy éneklésből nem lehet megélni, így hát M egy elit nő, aki nem is kúrva, hisz nem fekszik le mindenkivel, hanem maga a főnökség, a Fekete kezek (FK) nevezetű, hírhedt, legnagyobb banda, vezetőjének szokta a kívánságát kielégíteni.
Ben a nőtől megszédülve távozik és megpróbál újra az ügyre koncentrálni. Ekkor az FK főnökséghez közeli tag halála jut a fülébe. Felkeresi a főnököt, de nem engedik be, információkat sem kap, sem ígéretet, távoznia kell. Az egyetlen forrása a nő lehet, akihez visszamegy, nyugtatja magát, de rádöbben, hogy örül is ennek az újabb esetnek, mert így van ürügye a nővel újra találkozni. M hallgatag és nem akar a gyilkosságról beszélni, látható rajta, hogy tud valamit, de a tudás nem megfélemlíti, inkább mint ha új hitet kapott volna. Bent az ujja köré csavarja és elbódítja szavaival. Bennek távoznia kell. Apró hírforrásaiból kideríti, hogy a halál eseteket senki nem tartja szörnyűnek és felzaklatónak, sőt, mint ha egy új tan, magával a megváltással kapcsolatos téma kering a japán negyedben, mindenki a japán hazáról beszél, egy új hazáról. (Japánban több földrengés és tsunami pusztított, szinte a víz alá süllyesztve azt, területe harmadára csökkent, és a maradék helyen túlzsúfolt megalpolisok vannak.)
Ben nem bírja tovább így elmegy, hogy újra találkozzon M-mel, de nőt senki nem látta, és figyelmeztetik, hogy ne is szaglásszon. Ben letör, és kételyek gyötrik, ekkor vesz észre egy kis lányt (H), aki a közelében áll és őt bámulja. Ben magához tér és elmegy K-hoz. K fogadja őt újra, de a virtuális térben. K kérdezősködése nem lankad, és ráirányítja Ben figyelmét is, hogy az eddigi egyhangú, értelmetlennek hit életébe színként lépett be a nő és most valami belső erőtől hajtva már nem az ügy érdekli, hanem hogyan tudná a nőt megtalálni és megszerezni.
Ben miközben megy vissza az irodájába megint összefut a kislánnyal. Ben hazaküldi, de H inkább Ben társaságát választja. Ben elmegy egy étkezdébe és a lányt, aki végig követi, meghívja ebédelni. Majd mikor távoznak, az egyik átjáróban H felnéz az ég felé, ki az átlátszó falon, és megkérdi Bent, hogy megmutatja e neki valaha a napot. Ben megmondja, hogy nem, sok időbe fog telni, mire a Föld kipihenni a pusztítást, és a nap újra látható lesz. Ekkor H elmond egy legendát, amit ő tanult, hogy az Teremtő-sárkány, hogy a halott bolygókon élet jöjjön létre az egyik világító szemét feláldozta, így jött létre a galaxisban az élet, majd látva az ember pusztítását elszörnyedt és eltakarta maradék egy szemét, és csak annyi fény jut a Földre, amennyi az ujjainak résén átszivárog. H meg is jegyzi, hogy a furcsa bácsik, azért is tűnnek el, mert nem akarnak itt maradni. Ben érdeklődését felkelti H megjegyzése, és megkéri vigye el oda, ahol a furcsa eltűnést látta. Ott Ben észrevesz két olyan fickót, akiket látott a bárban is és a FK főnöktől kijönni. Felteszi a kérdést, hogy hol a nő, de dulakodásba kezdenek, közben az illetők kezén lévő műszerek aktiválódnak és egy furcsa örvény ragadja el Bent is. Mikor magához tér egy pusztuló világban ébred. Az egész feje tetejére állt. Bolygó darabok a levegőben, a gravitáció másképpen hat, széthullott bolygókon folyik az élet.. Az illetők fogságába kerül, akik elmagyarázzák, hogy egy párhuzamos világban van, melynek története máshogy alakult Benéhez képest. Abban a világban a Tejútrendszer és az Androméda galaxis már ütközött és a pusztulás megkezdődött. Az egyetlen lehetőségük egy másik galaxisba való átjáró nyitása, ami féli-meddig sikerült is. Ben világában megfelelő embereket és támogatókat szerezve technikát adnak át, hogy az ottaniak űrtechnológiáját frissítsék, ezáltal időben létrehozzanak valahol egy olyan telepet, ahova a pusztuló világból a menekültek át tudnak lépni. A cél egy másik bolygó felkészítése az érkezőkre.
Bent visszaküldik, hogy ne álljon útba, ezért halottan akarják, az egyiket megbízzák a megöléssel. Újabb dulakodás, és Ben visszajut élve.

Nos nekem ennyit sikerült. Mint írtam, még csak be sem indult rá az agyam, így préselni kellett. Hogy tetszik?
 
előzmény: f.r.a.n.k. #246
 
 
2005. október 29. szombat, 12:04 253. | Snatch
Itt nem volt téma, amit el lehetett volna téríteni, mindenki hozzászólt ahhoz, amihez kedve volt, meg akkora forgalom azért nincs itt, hogy zavarnánk valakit (az eredeti téma eléggé lecsengett) :)
Értem, hogy ott tematika van, csak irtózom az ilyen szétosztott fórumoktól, mert van vagy 10 témakör (és egyre több, azokon belül is), és lusta vagyok végignézni, melyeket láttam már, és hol vannak új hozzászólások. Amíg nincs átláthatatlan mennyiségű megjegyzés, addig szerintem jobb a lineáris fórum.
 
előzmény: f.r.a.n.k. #251
 
 
2005. október 28. péntek, 16:13 252. | f.r.a.n.k.
valószínűleg én voltam félreérthető, h itt kértem a kifogásolásokat, amikor oda értettem :) ott van hely taglani a dolgokat, remélem megértitek, én nincs neheztelés...
 
előzmény: f.r.a.n.k. #251
 
271-252  /  351

nka emblema 2012