sex hikaye



 

Találatok

filmtörténet: Összesen 306 találat.
egy oldalon
281-300  /  306
281.
kép

Panelkapcsolat (1982)

A Panelkapcsolat Tarr Béla harmadik filmje. Komoly volt a tét: elbír-e a cím mindkét forróvá tett értelmével? 1.) panelkapcsolat: családos mindennapok egy ká-európai hangyabolyban. 2.) panelkapcsolat: ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
282.

Régi idők focija (1973)

Mándy Iván művészetében a futball különleges helyet foglal el. A játék – és a hozzá kapcsolódó valamennyi ceremónia, a titokzatos háttér, a zöld gyepen küzdők és a fanatikus drukkerek lelkivilága – az ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
283.

Petőfi ’73 (1973)

... magyar filmtörténetben. A rendhagyó történelmi filmben – a főcímben közölt felirat szerint – „600 pápai és budapesti diák elképzeli és újraéli Petőfi életét”.Szó szerint véve a márciusi ifjak fogalmát ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. október 12., csütörtök
284.

Ripacsok (1981)

„Egyedül nem megy” – énekli Kern András és Garas Dezső a Ripacsok slágerét, aminek üzenete nagyjából megegyezik egy korábbi Sándor Pál-film, a Régi idők focija szlogenjével:  „Kell egy csapat!”. A két ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
285.

Redl ezredes (1984)

A Mephisto világsikere utáni kegyelmi helyzetben, amikor Szabó István bármiről forgathatott volna, persze figyelembe véve a rejtőzködő honi cenzúrát, egy Monarchia korabeli, valóban megtörtént eset, egy ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
286.

Rokonok (1954)

... számára avatja őt vonzó szerzővé. A magyar filmtörténet tucatnyi Móricz-adaptációjának tanúsága szerint az író mindenekelőtt az utóbbi szempontból fontos filmeseink számára: realizmusának elsősorban társadalmi ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 28., csütörtök
287.

Sodrásban (1963)

A felnőtté válásról mint bűnbeesésről, a nemzedéki közösség széteséséről mint az individualizáció kárhozatáról a magyar filmművészetben két alkotás is született szinte egy időben: az Álmodozások kora és ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
288.

Talpalatnyi föld (1948)

Eredetileg a Nemzeti Parasztpárt filmvállalata, a Sarló szerette volna elkészíteni 1947-ben, a párthoz szorosan kötődő Szabó Pál regényének (Lakodalom, keresztelő, bölcső) adaptációját. A forgatást azonban ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
289.

Simon Menyhért születése (1954)

Az ötvenes évek filmtörténeti szempontból sötét négy esztendejének (1950-től 1953-ig) egyik Magyarországon sem hiányzó mozgóképes kvázi-műfaja a szabotázsfilm. A gyengécske történetek szóltak mindenekelőtt ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 11., kedd
290.

Tűzoltó utca 25. (1973)

Ki gondolná, hogy Szabó István sorrendben negyedik nagyjátékfilmjéhez Mándy Ivánnal hetekig régi filmhíradókat nézegetett. A régi hazug mozihíradók egyébként Szabó egész generációjának - a BBS első alapító ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
291.

Tízezer nap (1965)

Kósa filmje a hatvanas évek nagy, lírai számvetéseinek kiemelkedő drabja. Nem csak az alkotói azonosság miatt érdemes e film párjának tekinteni Sára Sándor Feldobott kő című filmjét (előbbinek operatőre, ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
292.

Te rongyos élet (1983)

Gábor Andor arról morfondírozik örökzöld slágerszövegében: mitől tud a rongyos élet olyan édes lenni, mint a méz…Okoskodó magyarázattal előállni s a kifejezések értelmét keresni fölösleges (ennyi erővel ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
293.

Talpuk alatt fütyül a szél (1976)

... – Kardos Ferenc: Hajdúk (1974) – együtt a magyar filmtörténet különleges hajtása maradt: sikertelen kísérlet egy speciálisan magyar műfaj kidolgozására, amely ugyan a westernből merít inspirációt, mégis ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
294.

Verzió (1979)

Erdély Miklós a kevesek filmrendezője. Talán természetes ez, én mégis bajnak érzem: Erdély Miklós ugyanis a magyar kísérleti művészet (irodalom, festészet, film) Kassákot követő legfontosabb, legeredetibb ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
295.

Valahol Európában (1947)

Az 1945 utáni filmgyártás jelképpé vált alapműve. Időrendben korántsem az első, mégis a háború után megújult magyar filmgyártás emblémájaként tartják számon. Köszönheti ezt tematikájának és a benne foglalt ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
296.

Veri az ördög a feleségét (1977)

A magyar rendezők a hatvanas évek közepétől újra és újra kísérleteztek a „cseh titok” megfejtésével. A cseh-típusú vígjátékban valószínűleg a líra és a groteszk, a bohózati és a melankolikus elem, a dráma ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 12., szerda
297.

Vasvirág (1958)

... Andor Endre novelláit, melyekből a forgatókönyvet összefűzte, s fontos hatás volt számára Marcel Carné lírai realizmusa, melynek stílusjegyeit -- filmtörténetünkben jószerint egyedül --, a Vasvirág kétségkívül ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2006. szeptember 29., péntek
298.

Szabadíts meg a gonosztól! (1978)

... beírta magát a magyar filmtörténetbe – kevésbé patetikusan: csinált két nagyon jó filmet. Két ragyogó és bravúros filmet. Két ilyen jó film talán nem kevés. Aki újranézi valamelyiket, rábámulhat, hogy ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
299.

Oldás és kötés (1963)

Jancsó Miklós második játékfilmjében egy majdnem krisztusi korú (egy híján harminchárom éves), elsőgenerációs értelmiségi szembesülés-történetét meséli el. Jávor Ambrus ambíciózus és sikeres sebész, úgy ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 17., hétfő
300.

Szerelmesfilm (1970)

Szabó István hatvanas évekbeli filmtrilógiájának (Álmodozások kora; Apa; Szerelmesfilm) záródarabja a sorozat motívumait legerőteljesebben szabad áramlássá alakító, az elbeszélés idejét a szubjektum emlékezetének ... tovább
filmtortenet/filmelemzések filmhu 2004. május 6., csütörtök
281-300  /  306

nka emblema 2012